Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

+9
Star007
-Ieniemienie-
TukTuk
Liadan
Pien
PapillonRose
Sterrin_
Pruim
Parel
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  Liadan di 5 feb 2013 - 8:24

Liadan schreef:Angelnyn, wanneer is het verstandig om de heel flexibele schoentjes om te ruilen voor wat stevigere schoenen? Ik dacht altijd dat het het beste was om ze zo lang mogelijk op flexibele schoenen te laten lopen, is dat ook zo? (en dan bedoel ik bijv. shoesme extreme flex).
Angelnyn, volgens mij heb je over mijn vraag heen gelezen, maar ik ben nog wel benieuwd naar het antwoord smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  TukTuk di 5 feb 2013 - 8:39

Liadan schreef:
Liadan schreef:Angelnyn, wanneer is het verstandig om de heel flexibele schoentjes om te ruilen voor wat stevigere schoenen? Ik dacht altijd dat het het beste was om ze zo lang mogelijk op flexibele schoenen te laten lopen, is dat ook zo? (en dan bedoel ik bijv. shoesme extreme flex).
Angelnyn, volgens mij heb je over mijn vraag heen gelezen, maar ik ben nog wel benieuwd naar het antwoord Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 561177 .

Oh sorry! Had het inderdaad niet gezien. Het is een beetje afhankelijk van het kindje, hoe ze lopen etc. Als ze goed lopen (enkele maanden tot een jaartje bijvoorbeeld) kan je wel over naar een gewone zool, maar dan nog wel een soepele zool zeg maar. Deze moet dan plooien, als je de schoen dubbelvouwt, ter hoogte van de bal van de voet. De zool mag dus niet stug zijn, omdat dan het afwikkelen van de voeten bemoeilijkt wordt.

Het beste kan je gewoon kijken hoe je kindje er op loopt in de schoenenwinkel, tijdens het passen. Er is volgens mij niet echt een specifieke richtlijn voor, die zegt na x aantal maanden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  Parel di 5 feb 2013 - 8:43

AngelNyn schreef:Vraag dan geen advies, ik zeg nergens dat je een slechte moeder bent of haar voeten verknalt, ik zeg alleen dat je de regenlaarsjes beter voorlopig niet kan aandoen.

Ik weet dat je het goed bedoeld, en dat je er verstand van hebt, maar ik proef in elke reactie naar mij toe een betweterige ondertoon en daar raak ik een beetje van van mijn stuk.

Star, wat jij zegt denk ik dat L ook zal helpen.
Binnen op blote voeten, buiten op iets flexibelere zool.
Ik kijk eens rond wat ik tegen kom.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  TukTuk di 5 feb 2013 - 8:49

Parel schreef:
AngelNyn schreef:Vraag dan geen advies, ik zeg nergens dat je een slechte moeder bent of haar voeten verknalt, ik zeg alleen dat je de regenlaarsjes beter voorlopig niet kan aandoen.

Ik weet dat je het goed bedoeld, en dat je er verstand van hebt, maar ik proef in elke reactie naar mij toe een betweterige ondertoon en daar raak ik een beetje van van mijn stuk.

Star, wat jij zegt denk ik dat L ook zal helpen.
Binnen op blote voeten, buiten op iets flexibelere zool.
Ik kijk eens rond wat ik tegen kom.

Dat is in ieder geval niet zo bedoelt smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  Liadan di 5 feb 2013 - 8:57

Dank je wel voor het antwoord, Angelnyn. Ik dacht hetzelfde, ik begin alleen snel te twijfelen omdat alle schoenwinkels waar ik ben geweest al stevigere schoenen adviseren als ze nog maar heel kort zelf lopen.
Vandaag was er op mijn werk een moeder die met haar zoontje nieuwe schoenen was gaan kopen. Hij loopt nu 1 maand los, omdat hij nog regelmatig valt was ze gaan meten of zijn schoenen niet te klein waren geworden. Zijn schoenen waren niet te klein maar de verkoper had gezegd dat hij zo vaak viel omdat hij nog op schoenen liep voor kinderen die net lopen (gewone normale eerste loopschoentjes met flexibele zool had hij). Ze hebben op advies van de verkoper toen schoenen gekocht met een veel stuggere zool. Ik vond dat zo'n raar advies.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  TukTuk di 5 feb 2013 - 9:19

Liadan schreef:Dank je wel voor het antwoord, Angelnyn. Ik dacht hetzelfde, ik begin alleen snel te twijfelen omdat alle schoenwinkels waar ik ben geweest al stevigere schoenen adviseren als ze nog maar heel kort zelf lopen.
Vandaag was er op mijn werk een moeder die met haar zoontje nieuwe schoenen was gaan kopen. Hij loopt nu 1 maand los, omdat hij nog regelmatig valt was ze gaan meten of zijn schoenen niet te klein waren geworden. Zijn schoenen waren niet te klein maar de verkoper had gezegd dat hij zo vaak viel omdat hij nog op schoenen liep voor kinderen die net lopen (gewone normale eerste loopschoentjes met flexibele zool had hij). Ze hebben op advies van de verkoper toen schoenen gekocht met een veel stuggere zool. Ik vond dat zo'n raar advies.
Dat is inderdaad wel een raar advies! Je zou juist eerder denken dat hij sneller valt / struikelt met stuggere zolen, omdat je dan niet kan afrollen. Mensen willen denk ik ook gewoon te snel, een maand los lopen is natuurlijk ook nog niet zo heel lang, vallen etc hoort er ook bij. En schoenenwinkels willen ook gewoon verdienen helaas Sad
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  _Lana_ di 5 feb 2013 - 9:53

Hier heb ik ook even over na zitten denken.

De schoenenwinkel vertelde hier trouwens dat de flexzool of de leren slofjes niet zoveel uitmaakt.
Voor beginnende lopertjes is het allebei goed.
Mijn zoontje heeft trouwens leren slofjes, van een goed merk ( dacht ik ;-) ), maar hij loopt er helemaal scheef op.

Ik wacht nu nog even met schoentjes kopen, ze lopen buiten toch nog niet.

Mag ik even van je topic gebruik maken? Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 2474380249
Angelnyn: Zijn deze schoentjes geschikt als eerste schoentjes? Of zijn ze niet stevig genoeg door alleen het bandje?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  _Lana_ di 5 feb 2013 - 9:54

[img]Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 3F754319-C741-4F2E-A3B0-5FB03C75ED56-496-000001184C593545[/img]
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  TukTuk di 5 feb 2013 - 18:41

Ik zou persoonlijk schoentjes zoeken die nog een extra bandje over de wreef heeft, zodat de druk gelijkmatiger verdeeld kan worden zeg maar. Ze zijn niet heel slecht hoor (goed merk, geen laarsjes etc), alleen denk ik dat dichte schoentjes of schoentjes met een extra bandje wat meer steun geven en minder druk op 1 plek. En het is nog een beetje koud ook voor nu :P En het is beter om nu nog geen schoentjes voor bijv. van de zomer al kopen, omdat dat echt gokken is dan, grote kans dat je kindje ze dan niet meer past, of dat ze nog te groot zullen zijn, en dan is het ook zonde van je geld.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  blondje1313 di 5 feb 2013 - 19:06

Angelnyn, wat is jouw achtergrond eigenlijk? (Pure interesse hoor).
Ik stond namelijk ook te kijken van het advies van de schoenenwinkel om al een stugge zool te nemen, maar ging er vanuit dat ze er daar wel verstand van hebben, maar dat blijkt niet zo te zijn. En qua geld verdienen valt het wel mee lijkt me, kostte evenveel als een flexibele zool volgens mij.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 19:49

Ponyo schreef:Pas als ze idd echt los lopen.
Mijn dochter doet t zelfde als jou dochter doet ( 10 mnd) en ik laat haar gewoon op blote voeten lopen in huis.

Mijn zoontje liep los toen hij net 1 was en toen kocht ik voor hem schoentjes met flex zolen ( hele dunne)

Hier precies zo! Haha alleen was mijn zoontje 13 maanden Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  TukTuk wo 6 feb 2013 - 6:42

blondje1313 schreef:Angelnyn, wat is jouw achtergrond eigenlijk? (Pure interesse hoor).
Ik stond namelijk ook te kijken van het advies van de schoenenwinkel om al een stugge zool te nemen, maar ging er vanuit dat ze er daar wel verstand van hebben, maar dat blijkt niet zo te zijn. En qua geld verdienen valt het wel mee lijkt me, kostte evenveel als een flexibele zool volgens mij.

Ik studeer o.rthopedische t.echnologie, 1 van de afstudeerrichtingen is o.rthopedische sch.oentechnologie, ik heb dan wel de andere afstudeerrichting gekozen (Aanmeten en maken van p.rothesen, o.rthesen, b.andages, s.teunzolen etc). Maar het eerste jaar is een algemeen jaar, en krijg je dus de basis theorie, gericht op de onderste ledenmaten, dus ook voeten / schoeisel.

En kan idd dat ze even duur zijn, maar ik doelde er meer op, als dat kindje nog schoentjes had die pastten, en dat de schoenenwinkel vervolgens andere schoentjes adviseert. Als je al nieuwe schoentjes moest kopen dan maakt het kwa kosten idd niks uit.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  _Lana_ za 9 feb 2013 - 10:50

@ Angelnyn: Dank je wel!! Ik ben ook zeker niet van plan om ze nu al te kopen hoor. Eerst maar eens even loslopen en dan kijken we in het voorjaar wel verder ;-).
Ja ik had al even na zitten denken en ik denk dat iets meer versteviging wel bete zit.
Tegen die tijd ook maar even passen.


_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  _Lana_ za 9 feb 2013 - 10:52

[img]Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 2946234E-BAA0-471B-8812-203FABBD27DF-3003-00000546708BD2D1[/img]

Het wordt dan denk ik toch zoiets.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer flexibele/harde zool? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf wanneer flexibele/harde zool?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum