Ik stop ermee (update; niet dus!)
+3
snoezel
Filoria
ekjir@M
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ik stop ermee (update; niet dus!)
Ik typ dit terwijl ik zit te kolven. Maar ik geef het op, de borstvoeding. Ik voed mijn zoon gemiddeld om de 2,5 uur (overdag om de drie uur, 's nachts om de twee uur) en ik trek het niet meer. Blijkbaar is mijn productie te laag (ik kolf drie keer twee borsten en heb dan ongeveer 400 ml bij elkaar, te weinig voor een hele dag op het KDV). Ik ben lichamelijk ook redelijk op (val tijdens mijn stage in slaap...) en ik ben door alles geirriteerd omdat ik zo moe ben.
Het voelt echt als falen dat ik nu wil stoppen, maar ik merk dat ik het niet meer volhoud. Ik heb zelfs domperidon gebruikt om meer melk aan te maken, maar ook dat werkt niet meer.
Zolang het gaat zal ik BV live nog blijven geven en dan combineren met FV.
Ik baal echt als een stekker
Het voelt echt als falen dat ik nu wil stoppen, maar ik merk dat ik het niet meer volhoud. Ik heb zelfs domperidon gebruikt om meer melk aan te maken, maar ook dat werkt niet meer.
Zolang het gaat zal ik BV live nog blijven geven en dan combineren met FV.
Ik baal echt als een stekker
Laatst aangepast door Minneke op ma 14 feb 2011 - 23:04; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Ik stop ermee (update; niet dus!)
Wat jammer Minneke. Ik herken het helemaal. Ik was zo moe en op. Ik wilde sowieso tot de 6 maand bv geven, maar dat ging ik echt niet redden volledig, ik heb toen voor de nacht een fles kv gegeven, sliepen ze iig langer dan 2 uurtjes, toen ben ik 50/50 gaan doen, maar ook dat trok ik niet meer. Met 5 maand ben ik volledig gestopt. Helaas. Ik had ook enorm het gevoel dat ik faalde en niet voldoende mijn best deed, maar ik kon amper meer op mijn benen staan, zo uitgeput was ik. Baal er vaak nog steeds van.
Op een gegeven moment moet je ook aan jezelf gaan denken, je lichaam geeft een signaal af, je kunt wel alles doen om je kind bv te geven, maar een kind heeft ook veel meer aan een moeder met wat energie.
Ik kreeg er wel een heel stuk energie voor terug.
Op een gegeven moment moet je ook aan jezelf gaan denken, je lichaam geeft een signaal af, je kunt wel alles doen om je kind bv te geven, maar een kind heeft ook veel meer aan een moeder met wat energie.
Ik kreeg er wel een heel stuk energie voor terug.
Gast- Gast
Kan me je faal gevoel wel voorstellen. Ik moest echt noodgedwongen na 3 weken al stoppen en baalde echt enorm ! Gewoon omdat het me niet gelukt was terwijl de productie daar in tegen wel enorm goed was.
Ik vind dat je het toch lang hebt volgehouden. Maar hoe dan ook stop je liever wanneer je kind er geen behoefte meer aan heeft ! Hopelijk kan je de combi nog een tijdje volhouden. Zo hoef je het niet meteen helemaal op te geven
Ik vind dat je het toch lang hebt volgehouden. Maar hoe dan ook stop je liever wanneer je kind er geen behoefte meer aan heeft ! Hopelijk kan je de combi nog een tijdje volhouden. Zo hoef je het niet meteen helemaal op te geven
Gast- Gast
Oh wat herken ik dit gevoel. Het lag bij ons alleen iets anders omdat ik zo´n 2 liter voeding per dag had en ik weer aan het werk moest wilde ik zelf minderen. De vriezer lag immers vol en aan de helft had J. ook genoeg. Het minderen ging echter zo snel dat ik binnen no time ook nog maar op een halve liter zat en daar ook wel een hele dag over deed... Ik had er zo´n moeite mee want het ging zo goed en hij groeide er zo goed op.
Het ontooien van de ijsklonten vond ik echt vreselijk en ben uiteindelijk maar helemaal overgestapt op flesvoeding na 3 maanden. De ijsklonten heb ik vorige week weggegooid en nu ik vanmiddag groentehapjes aan het maken was kwam ik tot de geweldige ontdekking dat ik de klonten best daar nog voor had kunnen gebruiken om het iets ´romiger´ te maken. Dan kan ik mezelf echt weer voor de kop slaan dat ik ze vorige week weg heb gegooid. Stond toch eigenlijk wel met de tranen in m´n ogen, terwijl ik normaal zo´n stoere mama ben...
Het ontooien van de ijsklonten vond ik echt vreselijk en ben uiteindelijk maar helemaal overgestapt op flesvoeding na 3 maanden. De ijsklonten heb ik vorige week weggegooid en nu ik vanmiddag groentehapjes aan het maken was kwam ik tot de geweldige ontdekking dat ik de klonten best daar nog voor had kunnen gebruiken om het iets ´romiger´ te maken. Dan kan ik mezelf echt weer voor de kop slaan dat ik ze vorige week weg heb gegooid. Stond toch eigenlijk wel met de tranen in m´n ogen, terwijl ik normaal zo´n stoere mama ben...
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
*rekent even snel* dan heb je toch een maand of zes borstvoeding gegeven? Dat is supergoed! Probeer het van die kant te bekijken!
Kan me goed voorstellen dat je er nu wel klaar mee bent, als het zo moeizaam gaat.
Kan me goed voorstellen dat je er nu wel klaar mee bent, als het zo moeizaam gaat.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Aahhh.. grote knuffel! Kan me voorstellen dat je ervan baalt als je het zo graag wil, maar als het alleen maar een frustratie wordt is het ook niet goed. Zowel niet voor jezelf als voor je kleintje. En ik sluit me aan bij mijn voorganger.. Je hebt het toch nog hartstikke lang volgehouden!!!
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Ik ken het gevoel. Ik wilde heel graag minimaal 6 maanden borstvoeding geven en dat is me gelukt, maar het koste me bloed, zweet en tranen. Kolven ging op een gegeven moment dramatisch, ik haalde er net 50 cc per borst uit. Uiteindelijk heb ik me er wel bij neergelegd, ik moest ook superveel eten om de productie op gang te houden dat ik me er diep ongelukkig bij voelde. En dat had ik er dan weer niet voor over.
Toch goed dat je het zes maanden vol hebt gehouden!
Toch goed dat je het zes maanden vol hebt gehouden!
Gast- Gast
Ik herken je gevoel heel goed, en ik weet uit ervaring dat dat gevoel nog wel even zo zal blijven. Dat moet slijten.
Ik ben na 6 weken gestopt omdat dochterlief er om welke reden dan ook echt niet tegen kon. Het was na elke voeding krijsen en na 2 uur wilde ze weer drinken. We hebben toen een keer 's nachts een fles gegeven en toen was ze meteen tevreden en werd ze na 7 uur (!!!) lachend wakker. Toen zijn we na een paar dagen 50/50 gestopt omdat het heel duidelijk was dat flesvoeding voor haar beter was.
Hoewel ik volledig achter de keuze stond en er geen andere oplossing was, vond ik het vreselijk en heb ik het er heel moeilijk mee gehad. In het begin was het zo erg dat ik bij iedere reclame waar de zin "borstvoeding is de beste voeding voor je baby" in voor kwam zat ik te huilen
Probeer in gedachte te houden dat elke week borstvoeding er 1 is geweest en dat het al super is dat je het zo lang volgehouden hebt. En natuurlijk is borstvoeding het beste, maar het moet niet ten koste gaan van al het andere. En beter een blije mama die de energie heeft om te spelen in combinatie met flesvoeding, dan een mama die te moe is om iets te doen in combinatie met borstvoeding.
Ik ben na 6 weken gestopt omdat dochterlief er om welke reden dan ook echt niet tegen kon. Het was na elke voeding krijsen en na 2 uur wilde ze weer drinken. We hebben toen een keer 's nachts een fles gegeven en toen was ze meteen tevreden en werd ze na 7 uur (!!!) lachend wakker. Toen zijn we na een paar dagen 50/50 gestopt omdat het heel duidelijk was dat flesvoeding voor haar beter was.
Hoewel ik volledig achter de keuze stond en er geen andere oplossing was, vond ik het vreselijk en heb ik het er heel moeilijk mee gehad. In het begin was het zo erg dat ik bij iedere reclame waar de zin "borstvoeding is de beste voeding voor je baby" in voor kwam zat ik te huilen
Probeer in gedachte te houden dat elke week borstvoeding er 1 is geweest en dat het al super is dat je het zo lang volgehouden hebt. En natuurlijk is borstvoeding het beste, maar het moet niet ten koste gaan van al het andere. En beter een blije mama die de energie heeft om te spelen in combinatie met flesvoeding, dan een mama die te moe is om iets te doen in combinatie met borstvoeding.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Ik kan me goed voorstellen dat je hier van baalt. Maar wat ik al gelezen heb, je mag er sowieso al trots op zijn dat je het al een hele tijd volledig hebt gedaan! En meer dan je best kun je niet doen toch? Als het niet gaat, dan gaat het niet.
Kan me wel voorstellen dat je het rot vindt, ik mocht sowieso geen BV geven en heb het gevoelsmatig nog steeds niet helemaal geaccepteerd. Maar hopelijk kun je het nog even combineren, elk beetje BV is weer wat toch?
Kan me wel voorstellen dat je het rot vindt, ik mocht sowieso geen BV geven en heb het gevoelsmatig nog steeds niet helemaal geaccepteerd. Maar hopelijk kun je het nog even combineren, elk beetje BV is weer wat toch?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hmmmja... Heb ik mijn keuze eindelijk gemaakt, is Thije het er niet mee eens . Hij weigert de flesvoeding te drinken.
En dus gaan we toch nog maar even door... Maar we gaan wel langzaam beginnen met bijvoeden. Hij heeft net banaan geproefd. Hij keek alsof ik hem wilde vergiftigen haha. Nou ja, dat komt wel goed.
Gast- Gast
Minneke schreef:
Hmmmja... Heb ik mijn keuze eindelijk gemaakt, is Thije het er niet mee eens . Hij weigert de flesvoeding te drinken.
En dus gaan we toch nog maar even door... Maar we gaan wel langzaam beginnen met bijvoeden. Hij heeft net banaan geproefd. Hij keek alsof ik hem wilde vergiftigen haha. Nou ja, dat komt wel goed.
Mengen met een beetje borstvoeding
ekjir@M- Prater
In een ander topic heb ik het net ook gepost. Tijdens m´n zwangerschap en borstvoeding gebruikte ik Fitline Restorate. Misschien dat dat helpt om jezelf wat beter te voelen.
http://www.herbalnutrition.be/shop_productdetails.php?pd=109
En om je productie opgang te houden of op te hogen kan je venkelthee drinken of iets waar anijs in zit. Die twee kruiden moest ik mijden omdat m´n productie anders veeeel te hoog werd...
En om je productie opgang te houden of op te hogen kan je venkelthee drinken of iets waar anijs in zit. Die twee kruiden moest ik mijden omdat m´n productie anders veeeel te hoog werd...
ekjir@M- Prater
Ja venkelthee idd, dat hielp hier erg goed! En je kan een uurtje nadat je gevoed hebt de borst afkolven om zo meer productie te krijgen.
Gast- Gast
Het is dan inderdaad een moeilijke beslissing als je eigenlijk voor je gevoel nog door wilde gaan, maar wat de andere meiden zeggen: goed aan jezelf denken!
hopelijk gaat hij de fv snel accepteren.
hopelijk gaat hij de fv snel accepteren.
LeeuwLeeuw- Fluisteraar
- Aantal berichten : 56
Punten : 58
Registratiedatum : 05-12-10
ekjir@M schreef:In een ander topic heb ik het net ook gepost. Tijdens m´n zwangerschap en borstvoeding gebruikte ik Fitline Restorate. Misschien dat dat helpt om jezelf wat beter te voelen.
Mn vriend en ik hebben ook een tijdje (voor mn zwangerschap) het optimaalset van fitline gebruikt (basics, restorate en activize). Dit is echt aan te raden voor iedereen eigelijk. We hadden er veel meer energie door en hierdoor een beter humeur en veel meer zin om dingen te doen. Tijdens mn zwangerschap ben ik ermee gestopt omdat er teveel vit. A in zat (niet in de restorate). Ik wil er weer mee beginnen maar ben eigenlijk steeds vergeten het te bestellen...
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:ekjir@M schreef:In een ander topic heb ik het net ook gepost. Tijdens m´n zwangerschap en borstvoeding gebruikte ik Fitline Restorate. Misschien dat dat helpt om jezelf wat beter te voelen.
Mn vriend en ik hebben ook een tijdje (voor mn zwangerschap) het optimaalset van fitline gebruikt (basics, restorate en activize). Dit is echt aan te raden voor iedereen eigelijk. We hadden er veel meer energie door en hierdoor een beter humeur en veel meer zin om dingen te doen. Tijdens mn zwangerschap ben ik ermee gestopt omdat er teveel vit. A in zat (niet in de restorate). Ik wil er weer mee beginnen maar ben eigenlijk steeds vergeten het te bestellen...
xx teddy
De restorate had je gewoon mee door kunnen gaan. Ik heb het gebruikt ipv zwangerschapsvitamines omdat ik die vaatwastabletten niet weg kreeg, wat een dingen. Restorate kan je gewoon drinken en is nog lekker ook. Ik nam het 2x per dag.
Waar bestel jij het? Mijn vader neemt het meestal mee uit duitsland maar ik vergeet het steeds te vragen of hij nog een potje mee kan nemen...
ekjir@M- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Bellen of niet? - update pag 3
» Het is niet goed *update pag. 12*
» Het kan zomaar over zijn - of niet ! UPDATE!!!
» Het is niet goed - advies curretage - UPDATE
» En nu?? Aanspreken of niet? Leuke jongen dilemma... *update*
» Het is niet goed *update pag. 12*
» Het kan zomaar over zijn - of niet ! UPDATE!!!
» Het is niet goed - advies curretage - UPDATE
» En nu?? Aanspreken of niet? Leuke jongen dilemma... *update*
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: