Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ook een kolfvraagje

3 plaatsers

Ga naar beneden

ook een kolfvraagje Empty ook een kolfvraagje

Bericht  Muppetje vr 25 jan 2013 - 7:25

Ik kolf nu drie keer op werk. Ik voed om 6.30, kolf om 09.30 12.30 en 15.30 ongeveer.

zou ik met twee keer dezelfde of meer opbrengst kunnen hebben? Thuis komt ie ook ongeveer rond deze tijden, daarom leek het mij het best.

Of is het beter om pas minder vaak te kolven als ie bijvoeding krijgt? Lees overal dat vaker beter is...

Ik kolf mmeestal ongeveer 12-15 minuten, maar goed, dat omspoelen enzo liet ook best wat tijd.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook een kolfvraagje Empty Re: ook een kolfvraagje

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 7:27

Je kunt t toch proberen? Als je er niet mee toe komt of de productie erg achteruit gaat merk je het vanzelf. Dan las je ff een paar regeldagen in en heb je je productie ws. zo weer op peil! Hier lukt twee keer kolven prima.

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 25 jan 2013 - 7:28

Ik zou dan ongeveer dezelfde tijden aanhouden dat hij thuis ook komt. Ik ben zelf naar 2 keer kolven gegaan toen mijn kinderen 6 maanden waren. Ik kolfde met 2 keer minder dan met 3 keer, maar volgens mij zijn er ook genoeg vrouwen die met 2 keer net zoveel kolven als in 3 keer.
Omspoelen kostte mij nauwelijks tijd, ik spoelde het om met koud water en wikkelde het in een schone hydrofielluier, aan het eind van de dag waste ik het thuis goed af en steriliseerde het dan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Dora vr 25 jan 2013 - 7:29

Ik zou zijn eettijden ook als kolftijden aanhouden. Het kan zijn dat je in 2x net zo veel kolft als in 3x, maar dat hoeft niet.
De kans dat je productie keldert is dan best groot (zo rond de 9 maanden is ie stabiel en kun je een keer overslaan/schuiven met de tijden).
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Muppetje vr 25 jan 2013 - 7:33

Liadan schreef:Ik zou dan ongeveer dezelfde tijden aanhouden dat hij thuis ook komt. Ik ben zelf naar 2 keer kolven gegaan toen mijn kinderen 6 maanden waren. Ik kolfde met 2 keer minder dan met 3 keer, maar volgens mij zijn er ook genoeg vrouwen die met 2 keer net zoveel kolven als in 3 keer.
Omspoelen kostte mij nauwelijks tijd, ik spoelde het om met koud water en wikkelde het in een schone hydrofielluier, aan het eind van de dag waste ik het thuis goed af en steriliseerde het dan.

denk dat ik dat inderdaad misschien maar doe, dan zou ik met negen maanden in de pauze kunnen gaan kolven. Ik 'mag' natuurlijk twee uur en dat maak ik echt niet vol.

meestal heb ik nu elke keer precies genoeg, dus wat dat betreft werkt het wel zo...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 7:35

Ik kolfde ook drie keer, maar kolfde bij de laatste kolfbeurt nauwelijks iets, terwijl ik bij de eerste kolfbeurt soms wel 2 hele voedingen had. Ik bleef het toch doen, om de productie te stimuleren. Ook kolfde ik de eerste dag veel meer dan dag 2 en 3, omdat mijn productie door het kolven minder werd.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje vr 25 jan 2013 - 7:37

lelie schreef:Ik kolfde ook drie keer, maar kolfde bij de laatste kolfbeurt nauwelijks iets, terwijl ik bij de eerste kolfbeurt soms wel 2 hele voedingen had. Ik bleef het toch doen, om de productie te stimuleren. Ook kolfde ik de eerste dag veel meer dan dag 2 en 3, omdat mijn productie door het kolven minder werd.

ik kolf in de ochtend meestal rond de 260-280 en de twee erna tussen de 120 en 140.

Apart, ik heb op maandag ook altijd het meest...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan vr 25 jan 2013 - 7:38

Muppetje schreef:
lelie schreef:Ik kolfde ook drie keer, maar kolfde bij de laatste kolfbeurt nauwelijks iets, terwijl ik bij de eerste kolfbeurt soms wel 2 hele voedingen had. Ik bleef het toch doen, om de productie te stimuleren. Ook kolfde ik de eerste dag veel meer dan dag 2 en 3, omdat mijn productie door het kolven minder werd.

ik kolf in de ochtend meestal rond de 260-280 en de twee erna tussen de 120 en 140.

Dat had ik precies hetzelfde!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 7:39

Liadan schreef:
Muppetje schreef:

Dat had ik precies hetzelfde!

heb ik ook en doordat ze dan de donderdag (ik werk ma t/m woe) flink clustert heb ik op vrij-och bijna altijd stuwing

Gast
Gast

Bericht  Muppetje vr 25 jan 2013 - 7:40

Denk dat ik het gewoon nog maar even zo laat. Voel me soms een beetje bezwaard, maar feitelijk mag mijn werkgever er natuurlijk niets van zeggen. Gebeurt ook niet hoor, is meer mijn gevoel...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven