Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even een kolfvraagje...

3 plaatsers

Ga naar beneden

Even een kolfvraagje... Empty Even een kolfvraagje...

Bericht  Pussycat zo 13 feb 2011 - 5:47

Net heb ik voor de eerste keer geprobeerd om te kolven.
Normaal heb ik natuurlijk geen idee wat mijn dochter per keer drinkt. Maar zij drinkt gemiddeld zo'n 7 á 8 keer per dag aan de borst.
Nu heb ik dus net gekolft en er kwam 70 cc uit.
Dit leek me aan de ene kant zo weinig en ze had de fles echt zo leeg.
Als ik google zegt de één dat dit genoeg moet zijn en de andere weer niet.
En omdat ik geen zin had om af te wachten hoe mijn dochter reageert op die 70 cc dacht ik, ik zet het hier even neer. smile
Maar wat denken jullie zal ze hier genoeg aan hebben?
Ze is nu bijna 5 weken oud en weegt 4140 gram bij de laatste weging (vorige week)

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een kolfvraagje... Empty Re: Even een kolfvraagje...

Bericht  Liadan zo 13 feb 2011 - 5:51

Ik weet niet of het genoeg is voor je kindje of niet, maar het is wel een mooie opbrengst voor de eerste keer kolven. Kolven moet je ook 'leren' en als je wat langer/vaker kolft, dan is je opbrengst waarschijnlijk ook hoger.
Je kan haar nu ook na het flesje nog even aanleggen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 6:32

Liadan schreef:Ik weet niet of het genoeg is voor je kindje of niet, maar het is wel een mooie opbrengst voor de eerste keer kolven. Kolven moet je ook 'leren' en als je wat langer/vaker kolft, dan is je opbrengst waarschijnlijk ook hoger.
Je kan haar nu ook na het flesje nog even aanleggen.

Idd.
Ik denk dat het een mooie opbrengst is voor een eerste keer. Kolf je 1 of 2 kanten tegelijk?

Als ik eens een keer wat minder kolfde, dan nam ik eventjes 10 minuten pauze, dronk een glas water en dan kon ik daarna meestal nog zo'n 40 cc extra kolven. Maar ik kolfde dan ook vaak wel 150-200 per borst rond de 5 weken. Maar ik kolfde toen ook nog bijna alle voedingen. Het is toch anders als aan de borst, daar komt altijd meer uit.
Oefening baart opbrengst. Wink

Gast
Gast

Bericht  Pussycat zo 13 feb 2011 - 9:31

Ik heb een elektrische kolf en dan 1 borst tegelijk.
2 uur later ben ik nog eens gaan kolven en toen had ik al 80 cc smile
Maar net wat coco zegt... ik denk niet dat ze hier genoeg aan heeft (of te weinig aan haar zuigbehoefte voldaan) want ze was niet helemaal rustig na de fles. Maar het is ook zo'n gulzige drinker haha. Ze heeft echt een enorme zuigkracht dus dat is niet heel handig voor aan de fles maar ja...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Teddyaapje ma 14 feb 2011 - 1:31

Misschien kun je haar na het flesje nog even aan de borst laten drinken. Meestal komt er dan nog wel wat uit. Wat ik zelf ook deed toen ik nog enkelzijdig kolfde, was een flesje onder mijn andere borst houden. Door het toeschietreflex kwam er aan de andere kant ook al wat melk uit, dit was soms wel 40cc.
Verder raad ik je aan om een dubbele kolf te gebruiken (vooral als je vaak moet gaan kolven), hiermee kolf je veel meer als wanneer je de borsten na elkaar kolft.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 1:40

2 uur later 80cc is al erg netjes!
Welke kolf heb je?
Ik had 2 electrische van avent, maar ik kolfde uiteindelijk vaker met de handkolf, kwam er echt veel meer uit, doordat ik zelf steeds de snelheid kon bepalen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: