Ontbijtvervangers
+10
LMCurious
Thunder
Coco
Mamsie
*Lookie*
Darius
Theeleut
Tania
Star007
Manderijn
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ontbijtvervangers
Het begint er steeds meer op te lijken dat onze dochter gewoon echt geen brood makkelijk weg krijgt 's ochtends.
Het was eerder alleen nooit zo'n probleem omdat ze maar 2 dagen in de week vroeg uit bed moest om naar de peuterspeelzaal te gaan.
Nu ze over een paar weken elke ochtend naar de basisschool gaat word het een ander verhaal. Ze kan namelijk gerust een drie kwartier over 1 boterham doen. En om nu elke ochtend te zorgen dat we kwart over 7 aan tafel zitten is me wat te gek.
Wat zijn verantwoorde vervangers? Kom ik dan automatisch op warme pap uit? Want ik vrees dat ik dat er niet in krijg. Wat ontbijten de andere kindjes die geen brood eten 's ochtends?
Het was eerder alleen nooit zo'n probleem omdat ze maar 2 dagen in de week vroeg uit bed moest om naar de peuterspeelzaal te gaan.
Nu ze over een paar weken elke ochtend naar de basisschool gaat word het een ander verhaal. Ze kan namelijk gerust een drie kwartier over 1 boterham doen. En om nu elke ochtend te zorgen dat we kwart over 7 aan tafel zitten is me wat te gek.
Wat zijn verantwoorde vervangers? Kom ik dan automatisch op warme pap uit? Want ik vrees dat ik dat er niet in krijg. Wat ontbijten de andere kindjes die geen brood eten 's ochtends?
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Re: Ontbijtvervangers
Yoghurt met Muesli
Yoghurt met fruit
Melk met cornflakes/ honey loops o.i.d.
Crackers/beschuiten met beleg
Yoghurt met fruit
Melk met cornflakes/ honey loops o.i.d.
Crackers/beschuiten met beleg
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
J. eet pap, brood of crackers.
Misschien anders iets van museli met yoghurt of melk met iets erdoor (cornflakesachtig iets maar dan wat gezonder)
Misschien anders iets van museli met yoghurt of melk met iets erdoor (cornflakesachtig iets maar dan wat gezonder)
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn zoon doet de laatste weken ook moeilijk met brood, nu eb ik van die dikke crackers gekocht, lijken op grote liga's. En hij vindt roggebrood heerlijk, raar kind Dat is volgens mij nog gezonder ook, dus dat is weer mooi meegenomen.
Mijn dochter eet of brood of rijstwafels, crackers, yoghurt/melk met cruesli/cornflakes.
Genoeg opties dus!
Mijn dochter eet of brood of rijstwafels, crackers, yoghurt/melk met cruesli/cornflakes.
Genoeg opties dus!
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
En als je ontbijt en tussendoortje nou eens omdraait?
Dus als ontbijt fruit of een plakje ontbijtkoek en dan om 10 uur een boterham?
Dus als ontbijt fruit of een plakje ontbijtkoek en dan om 10 uur een boterham?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik dacht ook meteen aan pap. Als dat niet gaat kun je misschien ook yoghurt met wat fruit proberen? Of een smoothie en dat je er 'stiekem' wat zaden/muesli doorheen mengt?
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Het punt is natuurlijk dat ze het straks wel tot 10.00 uur vol moet houden, want eerder eten ze geen fruit op school.
Het ontbijt en tussendoortje omruilen is misschien wel een goed idee.
Dingen als muesli e.d zetten me altijd aan het denken of dat nu wel zo gezond is. Misschien is afwisseling ook wel het sleutelwoord voor dit probleem.
Het ontbijt en tussendoortje omruilen is misschien wel een goed idee.
Dingen als muesli e.d zetten me altijd aan het denken of dat nu wel zo gezond is. Misschien is afwisseling ook wel het sleutelwoord voor dit probleem.
Manderijn- Kletskop
Crusli met yoghurt, vla of kwark.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik probeer zoveel mogelijk te varieren en te laten kiezen, zo ga ik morgenochtend quinoa pannekoeken bakken. Dinsdag heb ik skinny pancakes gebakken (zijn pannekoeken van eiwit, havermout en banaan).
Verder krijgen ze ook yoghurt met wat stukjes fruit, broodje/cracker/beschuitje hagelslag, een yoghurtshake met banaan, dadels en brinta, msemmen, brinta, volkorenpannekoek, omelet, eimuffin, gewoon een banaan, (spelt) rijstwafels met pindakaas en plakjes banaan, ontbijtkoekjes van havermout(gemaakt van havermout, banaan, pure appelmoes, pindakaas en fijngehakte amandelen of hazelnoten).
Behoorlijk divers dus, dat ben ik allemaal gaan uitproberen omdat mijn dochter niks met gewoon brood heeft, maar ook geen pap blieft. En ik vind heel divers ontbijten sowieso wel gezond. Mijn zoon is al dolgelukkig met gewoon een broodje hagelslag, maar ook dol op alle soorten pannekoeken.
Muesli is gewoon gezond als je de juiste koopt zonder allerlei toevoegingen qua suikers en glucosestropen.
Verder krijgen ze ook yoghurt met wat stukjes fruit, broodje/cracker/beschuitje hagelslag, een yoghurtshake met banaan, dadels en brinta, msemmen, brinta, volkorenpannekoek, omelet, eimuffin, gewoon een banaan, (spelt) rijstwafels met pindakaas en plakjes banaan, ontbijtkoekjes van havermout(gemaakt van havermout, banaan, pure appelmoes, pindakaas en fijngehakte amandelen of hazelnoten).
Behoorlijk divers dus, dat ben ik allemaal gaan uitproberen omdat mijn dochter niks met gewoon brood heeft, maar ook geen pap blieft. En ik vind heel divers ontbijten sowieso wel gezond. Mijn zoon is al dolgelukkig met gewoon een broodje hagelslag, maar ook dol op alle soorten pannekoeken.
Muesli is gewoon gezond als je de juiste koopt zonder allerlei toevoegingen qua suikers en glucosestropen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ben je niet veel tijd kwijt om dat 's ochtends dan te bakken coco?
Edit; Jeetje wat zijn er veel soorten 'ontbijtpannenkoeken'
Kun je deze ook een dag eerder bakken? En dan gewoon opwarmen?
Edit; Jeetje wat zijn er veel soorten 'ontbijtpannenkoeken'
Kun je deze ook een dag eerder bakken? En dan gewoon opwarmen?
Manderijn- Kletskop
Nee hoor, kost weinig tijd. Ik doe het ook vaak samen met mijn dochter om wat te doen te hebben (ben fulltime thuis dus heb ook de tijd). Maar als er weinig tijd is, is het ook zo klaar. Ik maak dan gewoon genoeg mix klaar voor 2-4 pannekoeken. Bij meer tijd bak ik er meer en doe ze in de vriezer of bewaar ze voor de volgende dag. Je kunt de meeste pannekoeken wel nog een paar dagen in de koelkast bewaren. Maar persoonlijk vind ik het lekkerder om ze dan als ze afgekoeld zijn in de vriezer te doen en daarna op te warmen in koekenpan of magnetron.
Edit: msemmen kost wel veel tijd. Die maak ik alleen eens in de zoveel tijd en vries dat dan in.
Edit: msemmen kost wel veel tijd. Die maak ik alleen eens in de zoveel tijd en vries dat dan in.
Coco- Ratel
Klinkt goed coco!
Kun je niet wat recepten van de pannenkoeken posten?
Kun je niet wat recepten van de pannenkoeken posten?
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Ik ga het eens uitproberen of ze dat wat vind. Wel jammer dat de jongste geen pannenkoeken lust, want dan was het een groter feestje
Manderijn- Kletskop
Misschien lust ze deze wel? Mijn dochter lust de gewone pannekoeken zoals met de koopman pannekoekenmixen ook niet.
Zal straks wel even wat recepten plaatsen.
Coco- Ratel
Die van mij eten 's ochtends ook geen brood. Zij ontbijten met crackers, roggebrood of beschuit.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Coco schreef:Misschien lust ze deze wel? Mijn dochter lust de gewone pannekoeken zoals met de koopman pannekoekenmixen ook niet.
Ik heb weinig hoop, hij is een erg nukkige eter! Benieuwd naar de recepten!
Manderijn- Kletskop
Ik ben ook wel benieuwd naar de recepten!
Verder kan je bijv ook een fuitshake maken ( met yogurt of melk of zomers ijs, wat fruit, in de blender en klaar)
Een tosti? of geroosterd brood? Veel kindjes lusten dat wel haha
Gewoon een bakje yoghurt met wat jam of wat banaan ( of ander fruit)
Muslie of cornflakes kan je prima doen maar je moet wel op letten welke je haalt want sommige zijn idd heel ongezond, maar gewone muslie zonder al die zooi is best gezond
Verder kan je bijv ook een fuitshake maken ( met yogurt of melk of zomers ijs, wat fruit, in de blender en klaar)
Een tosti? of geroosterd brood? Veel kindjes lusten dat wel haha
Gewoon een bakje yoghurt met wat jam of wat banaan ( of ander fruit)
Muslie of cornflakes kan je prima doen maar je moet wel op letten welke je haalt want sommige zijn idd heel ongezond, maar gewone muslie zonder al die zooi is best gezond
Gast- Gast
hier ontbijten we met magere vruchtenyoghurt met muesli. Gewone muesli zonder toevoegingen is echt wel gezond. Bevat veel vezels ook. Je moet alleen opletten met de suikerrijke varianten, waar van alles en nog wat in zit, is vaak vooral veel extra suiker. Ook cruesli bevat meer suikers om de 'brokjes' aan elkaar te laten plakken zeg maar. Het liefste zou ik ook geen vruchtenyoghurt geven, maar mn dochter eet dan weer geen gewone yoghurt. Ik vind dit wel makkelijk ook qua tijd. het is zo klaar. En het vult ook goed vind ik zelf.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
@ coco wat is msemmen?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Minx schreef:@ coco wat is msemmen?
Dat is een Marokkaans deegwaren! Erg lekker met honing, (smeer-)kaas, olijfolie.
Maar je kunt ze ook gevuld maken met (zoete) aardappel, gehakt, spinazie/feta, kip.
Coco- Ratel
Ja we wachten op recepten he?
Ik heb vanmorgen in plaats van brood een banaan gegeven. Ging weinig anders dan het brood. Helaas.
Ik heb vanmorgen in plaats van brood een banaan gegeven. Ging weinig anders dan het brood. Helaas.
Manderijn- Kletskop
ohw dat ziet er wel lekker uit
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Coco waar blijven de recepten
Ik heb vandaag een goede ontbijtvervanger en/of lunch gemaakt.
Super simpel en heel lekker ( en gezond) mijn kinderen vonden het ook erg lekker.
2 eieren en een banaan.
Banaan prakken, eieren erbij, even mixen en dan in de pan bakken.
( je kan er kleine pannenkoekjes dan van maken of 1/2 grote)
Voor extra smaak kan je wat kaneel toevoegen.
Ik heb vandaag een goede ontbijtvervanger en/of lunch gemaakt.
Super simpel en heel lekker ( en gezond) mijn kinderen vonden het ook erg lekker.
2 eieren en een banaan.
Banaan prakken, eieren erbij, even mixen en dan in de pan bakken.
( je kan er kleine pannenkoekjes dan van maken of 1/2 grote)
Voor extra smaak kan je wat kaneel toevoegen.
Gast- Gast
Hier krijgt hij naast brood ook vaak crackers s'ochtends. Tussen de middag gewoon brood en 1 á 2 keer in de week een tosti met kaas.
Pruim- Fluisteraar
- Aantal berichten : 160
Punten : 178
Registratiedatum : 14-01-13
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: