Streefgewicht
+12
Evalynn
PapillonRose
sokpop
Highway
Blond
Antibes
madam
Japie
xxjojootjexx
Marin
Fortissimo
Minx
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Streefgewicht
Waar heb jij dat voor jezelf op gebaseerd/hoe heb je dat bepaald? Het zou mij volgens mijn veel rust geven om een einddoel te hebben, maar hoe dat te bepalen vind ik lastig.
Heb je dat gewoon ooit gewogen en wil je daarnaar terug of kijk je naar bmi, een bepaalde maat?
Heb je dat gewoon ooit gewogen en wil je daarnaar terug of kijk je naar bmi, een bepaalde maat?
Gast- Gast
Re: Streefgewicht
Ik heb het ooit gewogen en vond dat er mooi uit zien. Al denk ik dat ik nu wat lager kan gaan zitten omdat ik nu niet meer 3 keer in de week korfbal en mijn benen niet meer zo ontzettend gespierd zijn dat de verhouding zoek kan raken.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind dat bij mijn lichaam heel moeilijk te bepalen, omdat ik altijd al té dik ben geweest. Ik weet niet hoe ik er normaal uit zie. Maar ik ben vrij grof gebouwd, en ik denk dat als ik ga werken naar een gezond BMI (= 75 kilo voor mij), dat dit totaal niet bij mijn postuur past. Ik dacht zelf aan 80-85 kilo maar dat is eigenlijk ook maar gevoelsmatig. Ik stop wanneer ik het er goed en gezond uit vind zien.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik weet wat mijn gewicht een paar jaar geleden was en dat ik me toen heel happy voelde bij m'n gewicht. Ook als ik foto's terug kijk denk ik, ja dat gewicht wil ik terug. En dat heb ik gematched aan het BMI en dat klopte ongeveer, dus dat lijkt me gewoon mijn duidelijke streefgewicht.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik stel mijn streef elke keer bij
Eerst was het onder de 100. Toen ik daar was wilde ik onder de 90. Daarna 85. Nu heb ik dat gehaald en wil ik 80.
Wellicht stel ik het weer bij als ik de 80 gehaald heb ...
Eerst was het onder de 100. Toen ik daar was wilde ik onder de 90. Daarna 85. Nu heb ik dat gehaald en wil ik 80.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik heb het ooit gewogen en vond dat er beter uitzien als mijn huidige figuur.
Gast- Gast
Mijn eerste streefgewicht is 75 kg. Daarna wil ik nog wel doorgaan tot 70 kg. Ik heb dit eerder gewogen en dat toen veel lekkerder in mijn vel.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
xxjojootjexx schreef:Ik stel mijn streef elke keer bij
Haha, ja ik doe het ook in stapjes inderdaad, maar meer omdat ik dacht het toch niet te halen dan
Gast- Gast
Mijn streefgewicht voor nu is 65. Als ik dat heb gehaald wil ik naar de 60.
Ik heb het ooit gewogen. En dat paste goed bij mij. Ik zat toen lekkerder in mjjn vel en was veel zekerder over mijzelf. Dat wil ik weer terug.
Ik heb het ooit gewogen. En dat paste goed bij mij. Ik zat toen lekkerder in mjjn vel en was veel zekerder over mijzelf. Dat wil ik weer terug.
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Hier ook gebaseerd op gewicht van paar jaar terug (alleen was ik er toen niet gelukkig mee) en BMI. En dan een max. gewicht, mijn streef is 70-75, geen exact getal.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik vind dat dus ook heel moeilijk. Ik ben altijd veel te dik geweest, en ben 5 jaar geleden 15 kilo afgevallen (is er niet meer bijgekomen ook). Nu zou ik het liefste nog een keer 10 kilo afvallen, maar ik weet niet of dit bij me past.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Het is een gewicht wat ik heb gewogen enkele jaren terug en toen zat ik goed in mijn vel. BMI technisch zit ik dan rond de 21 dus dat is ook prima. Maar ik ga wel tussen streefgewichten gebruiken (steeds 5 kg ofzo) anders blijft het zo ver weg en onhaalbaar voelen.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb de tip gekregen om geen streefgewicht meer voor ogen te hebben maar in tijd te denken.
Dus nu heb ik mijzelf voorgenomen om de komende 2 maanden te letten op wat ik eet en dan vooral gericht op mijn tussendoortjes en voor andere gezondere producten te kiezen. Over 2 maanden kijk ik of ik het zie zitten om er nog langer mee door te gaan of dat ik voor dan tevreden ben.
En natuurlijk heb ik nog steeds wel in mijn hoofd dat ik graag weer onder de 100 kg wil wegen maar als ik dat echt als doel stel is de kans veel groter dat het niet gaat lukken.
Dus nu heb ik mijzelf voorgenomen om de komende 2 maanden te letten op wat ik eet en dan vooral gericht op mijn tussendoortjes en voor andere gezondere producten te kiezen. Over 2 maanden kijk ik of ik het zie zitten om er nog langer mee door te gaan of dat ik voor dan tevreden ben.
En natuurlijk heb ik nog steeds wel in mijn hoofd dat ik graag weer onder de 100 kg wil wegen maar als ik dat echt als doel stel is de kans veel groter dat het niet gaat lukken.
sokpop- Fluisteraar
- Aantal berichten : 145
Punten : 151
Registratiedatum : 31-12-12
Mijn streefgewicht is in eerste instantie 70 (weeg er nu ongeveer 73). Als dat gelukt is wil ik proberen om nog wat kwijt te raken en mijn streefgewicht ligt tussen de 65 en 68 kilo. Toen ik dat ooit woog zag ik er beter uit en zat ik ook beter in mijn vel. Alleen een beetje jammer dat ik een enorme buik overgehouden aan de zwangerschap en dat plaatselijk afvallen niet kan. Aangezien verhoudingsgewijs het meeste eraf moet van mijn buik..
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Mijn 'streefgewicht' is onder de 60 te blijven. Voorlopig in ieder geval... Kijk als ik nou eens een keer zwanger ben geweest moet ik het wel bij gaan stellen denk ik, maar vooralsnog wil ik wel onder de 60 blijven.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Ik had altijd als streefgewicht 65kg. Waarom weet ik niet, dat besloot ik gewoon.
Nu ben ik gestopt met diëten en ben gaan eten volgens het Amber Alberda 'concept' en zijn de kilo's er afgevlogen tot 62kilo. Zo weinig heb ik de laatste 8jr nooit gewogen en dat terwijl mijn doel nu was gezond en goed voor mezelf zorgen. Ik heb wel geleerd dat een bepaald gewicht erg frustrend kan zijn, nu is mijn perfecte gewicht 61/62 kilo omdat ik anders echt te veel borst en bil in moet leveren
Nu ben ik gestopt met diëten en ben gaan eten volgens het Amber Alberda 'concept' en zijn de kilo's er afgevlogen tot 62kilo. Zo weinig heb ik de laatste 8jr nooit gewogen en dat terwijl mijn doel nu was gezond en goed voor mezelf zorgen. Ik heb wel geleerd dat een bepaald gewicht erg frustrend kan zijn, nu is mijn perfecte gewicht 61/62 kilo omdat ik anders echt te veel borst en bil in moet leveren
Poeke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10
Mijn steef is in eerste instantie onder de 60 kg blijven. Mijn 'zwaarste' was 65 kg en toen at ik echt heel ongezond (2x per week friet 's middags na college, veel chips en koekjes in de trein. Dat treinen was echt killing als student die zich verveelde haha).
Toen ik stopte met treinen gingen er 2kg af en als ik nog wat meer oplet (dus bijna niet snoep en gezond eet) dan hang ik meestal rond de 60 kg. In de zomer vind ik het echter fijn om net dat tikkie slanker te zijn. Dus in de zomer is mijn streef 56/57 kg.
Toen ik stopte met treinen gingen er 2kg af en als ik nog wat meer oplet (dus bijna niet snoep en gezond eet) dan hang ik meestal rond de 60 kg. In de zomer vind ik het echter fijn om net dat tikkie slanker te zijn. Dus in de zomer is mijn streef 56/57 kg.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Mijn streefgewicht is 50, gewoon omdat het een mooi rond getal is haha, heb op mijn lichtst 52 gewogen en toe kon er nog wel een klein beetje van af, dus 50 is prima denk ik.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Mijn streefgewicht is 55. Ik voelde me het lekkerst in mijn vel toen ik zo'n 53 kg woog, maar dan moet ik er nog ruim 6 kwijt en dat vind ik nu even niet reeel. Maar bij 55 pas ik ook weer wat beter in mijn kleding, dus zo heb ik mijn streefgewicht bepaald.
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: