Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nu baal ik echt flink!

5 plaatsers

Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Nu baal ik echt flink!

Bericht  L!ND@ zo 20 jan 2013 - 9:52

Ik wil wel heel hard een smerig woord zeggen momenteel! Het lijkt erop dat we spruw hebben. J. Heeft witte plekjes in zijn mond, drinkt erg onrustig en laat steeds los en ik....mijn tepels lijken wel dronken, ik heb rode doppen en mijn borsten doen pijn, een naar tintelend gevoel. Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik kan morgen de huisarts gaan ondervragen, maar ik kom er via google net achter dat ik mijn kolfvoorraad wel weg kan doen....Met veel pijn en moeite had ik ondertussen een mooi voorraadje opgebouwd. Kolven, ik haat het, omdat ik er slecht in ben en ik het gewoon echt niet leuk vind. Het ergste van alles is nog wel dat nog maar een maand heb, voordat ik weer aan het werk ga, maar ik kan nu afgekolfde melk net zo goed weggooien. Ik heb er niks aan door de spruw. Ik vraag me af hoe lang ik nog kan en wil doorgaan met kolven, bij D. liep de bv in sneltrein tempo terug toen ik weer aan het werk ging. Wie beurt me even op, want ik ben al zolang aan het twijfelen wat te doen. Blijf ik bv geven of niet? Ik word momenteel gek van mezelf, omdat ik de knoop gewoon niet kan doorhakken en een fles voor mijn gevoel zo lekker makkelijk is. Maar ik ben bang dat ik spijt ga krijgen. Help!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  Twellie zo 20 jan 2013 - 9:56

Dan hoeft je hele kolfvoorraad toch niet weg? Dan gooi je gewoon uit voorzorg de melk van de afgelopen twee weken of zo weg (lijkt me al wel heel ruim).

Kan me voorstellen dat je er even doorheen zit! Ik kan ook niet echt advies geven, misschien even alles laten bezinken en morgen na een nacht slapen even zien hoe je er tegenaan kijkt?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  Liadan zo 20 jan 2013 - 10:00

Ik zou het nog niet meteen weggooien, als het goed is kan je het nog geven als je het eerst verhit voordat je het geeft. Ik zal eens kijken of ik daar informatie over kan vinden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 10:03

Wij hebben al 3x spruw gehad. Gekolfde melk kun je pasteuriseren (google).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  L!ND@ zo 20 jan 2013 - 10:04

Nou.....dombo als ik ben, heb ik op meer dan de helft van de flesjes geen datum gezet. BIG FAIL!!! Ben het begin van de maand gaan kolven, maar achteraf gezien had ik toen al klachten met voeden. Heb het toen wel besproken op het cb, maar we konden bij J. niks vinden en hij dronk op zich nog aardig normaal. Ik durf de gok niet te nemen om het hem wel te geven en met spruw kan ik het wel gaan invriezen, maar dan moet ik eerst gaan pasteuriseren en dat wordt 'm niet. Ik ga er inderdaad maar een nachtje over slapen. Pfff!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  L!ND@ zo 20 jan 2013 - 10:04

Rejoy. schreef:Wij hebben al 3x spruw gehad. Gekolfde melk kun je pasteuriseren (google).
Is dat heel makkelijk of vraag ik nu wat doms?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  Liadan zo 20 jan 2013 - 10:05

http://www.lalecheleague.nl/Borstvoeding-en-werk/Bewaren-van-afgekolfde-melk.html

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  Twellie zo 20 jan 2013 - 10:05

Maar pasteuriseren is volgens mij niet iets heel ingewikkelds hoor? Volgens mij houdt het gewoon in dat het een aantal seconden boven de zeventig graden is geweest. Dus gewoon in een pannetje gooien en na die tijd weer af laten koelen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  L!ND@ zo 20 jan 2013 - 10:06

Ik kan bijvoorbeeld niet zo snel vinden tot hoe warm je max. mag verwarmen. Tot net onder het kookpunt...Of denk ik nu te moeilijk?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  L!ND@ zo 20 jan 2013 - 10:10

Twellie schreef:Maar pasteuriseren is volgens mij niet iets heel ingewikkelds hoor? Volgens mij houdt het gewoon in dat het een aantal seconden boven de zeventig graden is geweest. Dus gewoon in een pannetje gooien en na die tijd weer af laten koelen.
Als dat zo is ga ik morgen meteen naar de kookwinkel om een thermometer te kopen. Misschien kan het borstvoedingscentrum hier in de buurt adviseren.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 10:10

L!ND@ schreef:
Rejoy. schreef:Wij hebben al 3x spruw gehad. Gekolfde melk kun je pasteuriseren (google).
Is dat heel makkelijk of vraag ik nu wat doms?

Nee, valt wel mee. Volgens mij moet je de flesjes ontdooien en dan een tijd in warm water leggen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  L!ND@ zo 20 jan 2013 - 10:12

Rejoy. schreef:
L!ND@ schreef:
Rejoy. schreef:Wij hebben al 3x spruw gehad. Gekolfde melk kun je pasteuriseren (google).
Is dat heel makkelijk of vraag ik nu wat doms?

Nee, valt wel mee. Volgens mij moet je de flesjes ontdooien en dan een tijd in warm water leggen
Nee, het is verhitten, voordat het de vriezer ingaat.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  Liadan zo 20 jan 2013 - 10:14

Op het borstvoedingsforum heb ik gevonden dat je het ook kan verhitten als het al ingevroren is.
Maar ik zou je vraag daar stellen, daar krijg je waarschijnlijk duidelijkere antwoorden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  L!ND@ zo 20 jan 2013 - 10:17

Liadan schreef:Op het borstvoedingsforum heb ik gevonden dat je het ook kan verhitten als het al ingevroren is.
Maar ik zou je vraag daar stellen, daar krijg je waarschijnlijk duidelijkere antwoorden.
Thanks voor de tip, had ik zelf nog niet aan gedacht!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 10:19

L!ND@ schreef:
Rejoy. schreef:
L!ND@ schreef:
Rejoy. schreef:Wij hebben al 3x spruw gehad. Gekolfde melk kun je pasteuriseren (google).
Is dat heel makkelijk of vraag ik nu wat doms?

Nee, valt wel mee. Volgens mij moet je de flesjes ontdooien en dan een tijd in warm water leggen
Nee, het is verhitten, voordat het de vriezer ingaat.

Je kunt ook al ingevroren voorraad ontdooien! Dan hoef je dat ook niet weg te gooien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  L!ND@ zo 20 jan 2013 - 10:23

Rejoy. schreef:
L!ND@ schreef:
Rejoy. schreef:
L!ND@ schreef:
Rejoy. schreef:Wij hebben al 3x spruw gehad. Gekolfde melk kun je pasteuriseren (google).
Is dat heel makkelijk of vraag ik nu wat doms?

Nee, valt wel mee. Volgens mij moet je de flesjes ontdooien en dan een tijd in warm water leggen
Nee, het is verhitten, voordat het de vriezer ingaat.

Je kunt ook al ingevroren voorraad ontdooien! Dan hoef je dat ook niet weg te gooien.
Wat ik zo her en der las, was dat de bacteriën de vriezer overleven. En aangezien ik niet weet hoe lang we er werkelijk last van hebben. Dat is het verrotte! Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, dat ik gewoon niet overal een datum op heb gezet.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 10:29

L!ND@ schreef:
Rejoy. schreef:
L!ND@ schreef:
Rejoy. schreef:
L!ND@ schreef:
Rejoy. schreef:Wij hebben al 3x spruw gehad. Gekolfde melk kun je pasteuriseren (google).
Is dat heel makkelijk of vraag ik nu wat doms?

Nee, valt wel mee. Volgens mij moet je de flesjes ontdooien en dan een tijd in warm water leggen
Nee, het is verhitten, voordat het de vriezer ingaat.

Je kunt ook al ingevroren voorraad ontdooien! Dan hoef je dat ook niet weg te gooien.
Wat ik zo her en der las, was dat de bacteriën de vriezer overleven. En aangezien ik niet weet hoe lang we er werkelijk last van hebben. Dat is het verrotte! Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, dat ik gewoon niet overal een datum op heb gezet.

Eerst ontdooien en dan pasteuriseren;)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  Charles zo 20 jan 2013 - 10:55

Je tepels lijken wel dronken en je hebt rode doppen? Ik snap deze zin niet maar hij staat wel heel grappig confused . Laughing
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  L!ND@ zo 20 jan 2013 - 11:27

Charles schreef:Je tepels lijken wel dronken en je hebt rode doppen? Ik snap deze zin niet maar hij staat wel heel grappig confused . Laughing
Whahaha! Ja sorry ...ik doelde een beetje op als je dronken bent, je soms een mooie rode neus hebt. Nou, zo rood zijn mijn tepels! Lekker krom geformuleerd, ik ben soms zo lekker chaotisch in mijn hoofd dat ik het er nogal idioot uit knal Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  iloverose zo 20 jan 2013 - 21:57

de melk bewaren of weggooien dat weet ik niet wat nou get beste is .maar A heeft ook spruw
gehad en ze zeiden tegen mij bij het cb dat bosbessensap (staat in de suppermarkt bij cakemix )
met een theeleppeltje even binnen kant van de wang en tong aan dippen 2x per dag en zelf bij je tepel binnen een paar dagen is het over(pas op met kleding gaat der moeilijk weer uit)
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu baal ik echt flink! Empty Re: Nu baal ik echt flink!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum