Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verjaardag vieren in een bijv de kroeg

+3
Snirp
Marie
studiebol
7 plaatsers

Ga naar beneden

Verjaardag vieren in een bijv de kroeg Empty Verjaardag vieren in een bijv de kroeg

Bericht  studiebol wo 16 jan 2013 - 3:41

Dit jaar wordt ik 30 en ik zat eens na te denken of ik mijn verjaardag misschien anders wil vieren dan anders. Normaal op een verjaardag nodig ik iedereen op een avond uit hapjes en drankjes en we hebben een gezellige avond.

Maar ja ergens vind ik het wel leuk om het anders te vieren dan anders. Dus ik dacht aan de kroeg maar dan kom ik tot het financiele stuk, dat wordt natuurlijk best duur. Maar ik vind het dan ook weer niet leuk dat ik zeg maar van iedereen de eerste 3 drankjes betaal.

Zijn er mensen die hun verjaardag wel eens in de kroeg hebben gevierd? Hoe heb je dat geregeld? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verjaardag vieren in een bijv de kroeg Empty Re: Verjaardag vieren in een bijv de kroeg

Bericht  Marie wo 16 jan 2013 - 3:46

Ik heb dat nooit gedaan, ik vond het veel te duur. Ik heb wel eens geïnformeerd. Bij die kroeg kon je dan de drank afkopen voor 20 euro pp. en dan kon je bier/wijn/fris drinken. Maar wellicht dat je ergens anders ook wel gewoon op rekening kunt drinken en dan aan het einde afrekenen.

Mijn ouders hadden met hun 25 jarig huwelijk gewoon de dochter en zoon van een kennis gevraagd of zij wilden oberen die avond. Datis ons ontzettend goed bevallen. dan heb je je handen vrij, maar wel goedkoop eigen drank.
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Verjaardag vieren in een bijv de kroeg Empty Re: Verjaardag vieren in een bijv de kroeg

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 3:48

Wij hebben het afgelopen jaar in de tuin gevierd, was echt zo gezellig, ook hadden wij een bandje en tap gehuurd enzo. Hadden er ook een bbq bij, dus het was een flinke kostenpost.
Ik weet niet om hoeveel mensen het zou gaan die je wil uitnodigen?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 3:49

Wij vieren het vaak in de kantine van de zaak waar mijn man werkt. Alle boodschappen nemen we dan zelf mee.

Gast
Gast

Bericht  Snirp wo 16 jan 2013 - 3:51

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar ben we vaak naar verjaardagen in een kroeg geweest smile

Vaak was het dan zo dat de jarige een x-aantal bonnetjes had ingekocht bij de kroegbaas. Iedereen die kwam kreeg dan 2 bonnetjes voor een drankje naar keuze. Hierna moest je het dan zelf betalen.
Dit is nooit een punt van discussie geweest, iedereen vond het prima!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Bericht  TukTuk wo 16 jan 2013 - 3:54

Misschien is anders een buurthuis / buurt zaaltje afhuren een idee? Dat deden wij vroeger wel eens met onze tienerverjaardagen, heb je toch alle ruimte, maar neem je je eigen eten / drinken mee en blijft het dus betaalbaar.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  studiebol wo 16 jan 2013 - 4:03

Het gaat niet specifiek om de ruimte want die heb ik thuis ook wel dat is het probleem niet. Het lijkt me gewoon leuk het ergens anders te vieren. Het in een buurthuis of iets dergelijks vieren dat hoeft van mij weer niet dan doe ik het net zo lief thuis. Ik vind de sfeer van een kroeg gewoon gezellig.
Zazou in de tuin heb ik ook over na gedacht, maar ben in het voorjaar jarig dus niet echt warm nog savonds dan moet je ook heathers gaan regelen enzo. Allemaal geen probleem opzich dan zou ik toch een bedrijf zoeken die alles kan regelen voor me, maar ook dit zal wel duur worden.
Om hoeveel mensen het gaat weet ik nog niet, zoals ik nu mijn verjaardag vier komen er vrienden savonds en smiddags de wat " oudere mensen" zoals een oom en tante en de buren zeg maar. Maar als ik het dan toch in de kroeg vier dan vind ik het ook wel leuk dat iedereen op hetzelfde moment komt... maar dat zal het wel duurder maken.

Snirp, dus jij vind het niet raar dat je op een verjaardag komt en maar 2 drankjes krijgt zeg maar? Als je thuis naar de verjaardag was gegaan had het je niks gekost.... dat is wat me eigenlijk gewoon wat tegen staat.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Snirp wo 16 jan 2013 - 4:21

Ik snap je wel hoor!
Dat was ook iets waar mijn vriendin toentertijd ook 'tegenop' zag, maar niemand vond het erg.

Ik vind het ook niet erg, maar dat is maar net hoe eenieder erin staat denk ik.
Ik ben ook wel eens naar verjaardagen in de kroeg geweest en dan dronk ik gewoon ook een stuk minder dan wanneer de verjaardag thuis was geweest :P
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Bericht  Kreeftje wo 16 jan 2013 - 4:24

Mijn vriend en ik hebben afgelopen jaar onze verjaardagen samen in de kroeg gevierd. Het is een café hier dichtbij ons thuis, waar we regelmatig komen. We hadden 100 mensen uitgenodigd. En drank afkopen (alles konden de mensen drinken, ook mixen, maar geen wiskey puur foto, maar dat drinkt toch niemand in onze kring) kostte ons €19,50pp

Hapjes (kaas/worst/rauwkost schaaltjes stonden op de sta-tafels, bittergarnituur waarmee rond gelopen werd, en om 00.00 kreeg iedereen een puntzakje friet Very Happy ) kregen we later na afloop van het feest aangeboden door de eigenaar van het café. Hij is een vriend, en dit was zijn kado. Dus dat was super! Verder hadden we ook nog een DJ voor de hele avond, die zelf ook af en toe een nummer zong. Een bekende van ons uit het dorp. Hij kostte €200,-

We zijn echt schandalig goed verwend met enveloppe geld wat we gekregen hebben, en konden daar mooi een deel van het feest mee betalen. Uiteindelijk kostte het ons €1000,-

Ik vond het heerlijk om na afloop (het feest was van 20.30 tot 02.00 uur) naar huis te lopen en verder niks op te hoeven ruimen!! Zeker voor herhaling vatbaar, met een bijzondere leeftijd of gelegenheid (ik werd ook 30).
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  studiebol wo 16 jan 2013 - 4:51

klinkt leuk kreeftje, maar ik vind mijn verjaardag nou weer niet zo bijzonder dat ik daar 1000 euro voor af wil rekenen Verjaardag vieren in een bijv de kroeg 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Sneeuwvlok wo 16 jan 2013 - 5:19

Geen verjaardag, maar mijn broer heeft wel zijn afstudeerborrel in een kroeg gehouden. Ik weet dat hij voor 250 euro een fust had gekocht, en daarbij nog 50 euro had gereserveerd voor mensen die andere drankjes wouden. Maargoed, iedereen die er was dronk dan ook bier dus dat is natuurlijk makkelijk inkopen doen. Uiteindelijk is die 50 euro ook nog aan bier gespendeerd. Na een tijdje was het op, maar ik vind het dan geen probleem om nog mijn eigen drankjes te moeten betalen smile
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 3:05

Toen ik 30 werd heb ik het in een cocktailbar gevierd, maar dan voor echte vriendinnen en goede kennissen. Heb dus niet 'iedereen' uitgenodigd, zo kwam ik op 10 mensen. Ik heb 2 flessen prosecco besteld en 2 flessen met 2 liter cocktail en 2 keer borrelhapjes. Daarna gingen we stappen en dat heeft iedereen zelf betaald. Ik heb zo'n 200 euro uitgegeven naast het stappen.

Gast
Gast

Bericht  studiebol vr 18 jan 2013 - 3:07

Carrie, dat klinkt ook leuk!

Maar ik kan dat niet het groepje zo klein houden want ik vind het gewoon zo leuk als iedereen dan komt.... ik ben denk ik maar een lastig geval Verjaardag vieren in een bijv de kroeg 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 3:21

studiebol schreef:Carrie, dat klinkt ook leuk!

Maar ik kan dat niet het groepje zo klein houden want ik vind het gewoon zo leuk als iedereen dan komt.... ik ben denk ik maar een lastig geval Verjaardag vieren in een bijv de kroeg 561177

Ah dat is jammer! Je kunt ook een mail naar iedereen sturen en aankaarten dat het je zo leuk lijkt om met zijn allen in de kroeg af te spreken en dat jij de eerste 2 drankjes betaalt en wat zij daar van vinden? Heb ik ook eens gedaan met uit eten gaan op mijn verjaardag met vriendinnen. Heb voorgesteld om geen cadeautje te krijgen dan. Maar ook dat vond niemand erg en heb zelfs een cadeau gekregen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 3:21

Ik zou het persoonlijk niet raar of erg vinden wanneer jij alleen de eerste 2 drankjes betaalt. Ik zou komen, gezellig!

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 18 jan 2013 - 3:23

Carrie schreef:Ik zou het persoonlijk niet raar of erg vinden wanneer jij alleen de eerste 2 drankjes betaalt. Ik zou komen, gezellig!
Ik ook hoor!

Zo heb ik m`n verjaardag ook al eens gevierd. Had zelfs taart mee. De barman een stukje en zijn hele avond was goed haha!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 3:23

Rush schreef:
Carrie schreef:Ik zou het persoonlijk niet raar of erg vinden wanneer jij alleen de eerste 2 drankjes betaalt. Ik zou komen, gezellig!
Ik ook hoor!

Zo heb ik m`n verjaardag ook al eens gevierd. Had zelfs taart mee. De barman een stukje en zijn hele avond was goed haha!

Haha slim!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: