Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iets printen met een patroon, help

4 plaatsers

Ga naar beneden

Iets printen met een patroon, help Empty Iets printen met een patroon, help

Bericht  Lejow za 12 jan 2013 - 22:21

Ok, luister, ik hoop dat ik dit duidelijk uitgelegd ga krijgen.

Ik wil cupcakewrappers maken (papiertjes met een leuk printje die om je cupcake papiertje kunnen).
Nu heb ik zelf een patroon gemaakt en ik heb een template gevonden voor de wrappers (een PFD file), die wrappers daarin staan precies op het goede formaat.

Nu bedacht ik , dan print ik eerst een heel a4tje vol met het patroon, en dan nog een keer het blaadje door de printer om er 4 wrappers op te printen.
Alleen verspil ik dan natuurlijk best veel inkt, met de stukken die wel met patroon geprint zijn, maar buiten de wrappers vallen.

Hoe krijg ik die wrapper nou toch op de juiste ware grote, mét patroon? En de rest van het a4tje leeg?


Iemand die me uberhaupt snapt? laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets printen met een patroon, help Empty Re: Iets printen met een patroon, help

Bericht  Elliot za 12 jan 2013 - 22:37

In snap je vraag wel, maar ik heb geen antwoord voor je. Wel ben ik benieuwd naar het eindresultaat, ik kan het me niet helemaal voorstellen. Moet je dan zelf die 'ribbels' aan de zijkant erin vouwen ofzo? Foto?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets printen met een patroon, help Empty Re: Iets printen met een patroon, help

Bericht  girli za 12 jan 2013 - 22:44

Volgens mij snap ik het. Je print een a4 met het patroon en legt dan de pdf file geprint er als sjabloon overheen om uit uit te knippen in de juiste grootte. Klopt dat?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets printen met een patroon, help Empty Re: Iets printen met een patroon, help

Bericht  Lejow za 12 jan 2013 - 22:49

girli schreef:Volgens mij snap ik het. Je print een a4 met het patroon en legt dan de pdf file geprint er als sjabloon overheen om uit uit te knippen in de juiste grootte. Klopt dat?

Bijna, ik doe het papier met printje nog een keer in de printer, en dan print hij op het patroon zo het sjabloon van de wrappers.

Alleen heb ik een a4tje vol met patroon, en de wrappers beslaan natuurlijk maar een deel van het a4tje.
Maar, ik heb me bedacht, heb maar 6 blaadjes nodig, dus ga niet moeilijk doen hoor hahaha Very Happy
Dan maar iets meer inkt!

Dit zijn wrappers:
Je bakt de cupcakes in de cupcakecups (die papiertjes met die ribbeltjes dus), en dan doe je de wrapper er omheen:

Iets printen met een patroon, help DSC_0069_copy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets printen met een patroon, help Empty Re: Iets printen met een patroon, help

Bericht  Dolphinne za 12 jan 2013 - 22:55

Ik denk dat je via Photoshop wel het patroon in de vorm van een wrapper kunt krijgen. Moet je alleen ervoor zorgen dat je niks aan het formaat veranderd (en je moet natuurlijk Photoshop hebben).

Misschien handig voor als je een keer meer wil printen (ik heb evt wel Photoshop en vast wel meer meiden hier)
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets printen met een patroon, help Empty Re: Iets printen met een patroon, help

Bericht  Lejow za 12 jan 2013 - 22:56

Dolphinne schreef:Ik denk dat je via Photoshop wel het patroon in de vorm van een wrapper kunt krijgen. Moet je alleen ervoor zorgen dat je niks aan het formaat veranderd (en je moet natuurlijk Photoshop hebben).

Misschien handig voor als je een keer meer wil printen (ik heb evt wel Photoshop en vast wel meer meiden hier)

Ja, dat dacht ik wel.
Alleen ik heb geen PS en kan er ook niet mee omgaan, en inderdaad, hou je het dan wel op het juiste formaat..

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets printen met een patroon, help Empty Re: Iets printen met een patroon, help

Bericht  Dolphinne za 12 jan 2013 - 23:00

Dat op hetzelfde formaat houden moet wel lukken. Tijdens mijn opleiding heb ik redelijk wat gedaan met Photoshop, maar tegenwoordig nauwelijks meer. Maar als ik even zou zoeken moet dit denk ik wel lukken.

Dus mocht je een keer hulp nodig hebben roep je maar smile
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets printen met een patroon, help Empty Re: Iets printen met een patroon, help

Bericht  girli za 12 jan 2013 - 23:16

Nu miss te laat, maar dan voor een volgende keer. Je zou kunnen meten hoe groot het sjabloon is van de pdf en in Word dan vakjes van het patroon maken, zodat je witte vlakken hebt op het uitgeprinte vel. Dan moet je alleen zorgen dat het patroongedeelte groot genoeg is ten opzichte van de sjabloon.

Snap je wat ik bedoel? Very Happy
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets printen met een patroon, help Empty Re: Iets printen met een patroon, help

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum