Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Museums waar ook ter wereld

+5
Blond
Lonely Goatherd
Highway
Marin
rapa nui
9 plaatsers

Ga naar beneden

Museums waar ook ter wereld Empty Museums waar ook ter wereld

Bericht  rapa nui do 10 jan 2013 - 1:03

Veel mensen vinden een museum saai. Stappen in Nederland niet zo snel een museum binnen. Op vakantie is het vaak anders. Dan stap je al sneller naar binnen. Wat zijn de museums, in Nederland of waar ook ter wereld, die jij echt speciaal vond. Die iets supermoois hadden, iets geks of heel vreemd waren.

Evt. een foto of plaatje van het museum of het schilderij, kunstwerk, of ander museumstuk dat je speciaal vond zou ik wel willen zien.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Museums waar ook ter wereld Empty Re: Museums waar ook ter wereld

Bericht  Marin do 10 jan 2013 - 1:27

I I love you museums!

Mijn favorieten: Tate Modern in London en MOMA in New York City. Ik hou met name van moderne kunst en de inrichting van het museum zie ik al als kunst Wink Ik ga ook graag alleen naar het museum, lekker kijken, fotograferen (als dat mag) en lekker lunchen in het museumcafe. Oh en natuurlijk de museumwinkel bezoeken. Die van het MOMA is echt al een feestje op zich.

Eén van mijn favoriete schilders is Joan Miro:

Museums waar ook ter wereld Miro-joan-the-melancholic-singer

Museums waar ook ter wereld Miro3

Ik hou heel erg van die kleuren en die lijnen en vormen.
In Barcelona wilde ik heel graag naar het Miro museum, maar daar was helaas geen tijd/interesse vanuit de rest van de groep voor, en omdat we afhankelijk waren van anderen omdat we een auto ongeluk hadden gehad, hadden we hier geen tijd voor. Maar ik ga zeker eens er heen.

Alexander Calder vind ik ook geweldig, zijn mobielen (hoe vet is dat om in een trappenhuis te hebben hangen), maar ook z'n schilderwerk:

Museums waar ook ter wereld Alexander_Calder_Enseign_de_Lunettes_238_65gagosiangallery.org

Museums waar ook ter wereld Calder-Lithograph-ps-3

Dat zijn wel mijn twee grote favorieten.

Oh en het British Museum vind ik niet heel interessant qua collectie (meer geschiedenis en oude kunst), maar de grote hal van binnen ben ik gek op:

Museums waar ook ter wereld 77556

En fotografie natuurlijk, niet persé één stroming. Ik vond Richard Avedon echt super.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Highway do 10 jan 2013 - 1:32

Vigeland in Oslo vind ik prachtig! Meest macaber/vreemde was het Torture museum in Praag, allemaal middeleeuwse straf attributen, brrr
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Lonely Goatherd do 10 jan 2013 - 1:41

De Magyar Nemzeti Galeria of Hungarian National Gallery in het Koninklijk Paleis in Budapest is gaaf. Zowel het gebouw van buiten (waar ook deels de clip van Firework van Katy Perry is opgenomen :P) als de enorme collectie kunst. Van alles wat, je kunt je er uren vermaken.
Museums waar ook ter wereld Nemzeti_galeria

Niet echt een museum, maar de tentoonstelling op Ellis Island in New York, waar een tijdlang immigranten werden 'verwerkt' bij aankomst in de VS, vond ik super interessant. Veel foto's, persoonlijke spullen en verhalen.

Museums waar ook ter wereld Ellis-island-picture-3
Museums waar ook ter wereld 1892_small_fullsize

Het Isabella Stewart Gardner Museum in in Boston vond ik ook bijzonder, een persoonlijke collectie van kunst uit allerlei periodes in een heel apart gebouw dat Stewart Gardner er speciaal voor heeft laten bouwen:

Museums waar ook ter wereld Gardner04
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Marin do 10 jan 2013 - 1:41

Vigeland, is dat dat park in Oslo, Highway?

Daar was ik een keertje 's ochtendsvroeg toen net de stad wakker begon te worden. Vond ik zo fantastisch!

Museums waar ook ter wereld 424195_10151379878920156_701712774_n

Museums waar ook ter wereld 425247_10151379879185156_313351429_n
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin do 10 jan 2013 - 1:42

Lonely Goatherd schreef:

Niet echt een museum, maar de tentoonstelling op Ellis Island in New York, waar een tijdlang immigranten werden 'verwerkt' bij aankomst in de VS, vond ik super interessant. Veel foto's, persoonlijke spullen en verhalen.

Oh ja, heel indrukwekkend, heb daar echt staan huilen in m'n eentje omdat het me zo aangreep hoe die mensen zich gevoeld moesten hebben toen ze daar aankwamen, de hoop, de verwarring. Maar dat was ook op 't moment dat ik zelf misschien zou emigreren, dus dat greep me misschien extra aan Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond do 10 jan 2013 - 1:53

Cliche, ik vond het Louvre prachtig.

Museums waar ook ter wereld Parijs-louvre

Ik had me er zo een hele dag kunnen vermaken (misschien zelfs 2).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Highway do 10 jan 2013 - 5:11

Marin schreef:Vigeland, is dat dat park in Oslo, Highway?

Daar was ik een keertje 's ochtendsvroeg toen net de stad wakker begon te worden. Vond ik zo fantastisch!

Museums waar ook ter wereld 424195_10151379878920156_701712774_n

Museums waar ook ter wereld 425247_10151379879185156_313351429_n

Ja klopt! Mooie foto's heb je gemaakt!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 5:37

Ik zou heel graag naar het Tate Modern en MoMa willen in NYC. Ik hou net als jij Marin van moderne kunst. Echte toppers zijn voor mij de schilderijen van Jackson Pollock. Ik vind die actie zo heerlijk om te zien. Net hoe ik ben haha een chaos. Verder hou ik ook heel erg van simpele schilderijen. Met bijv. een paar strepen of wat stippen.

Helaas is mijn vriend compleet anders. Die houd van klassieke kunst, het liefste mensen die je kunt herkennen en ook dingen doen die herkenbaar zijn. Van gogh ofzo. Daar heb ik dan weer niets mee. Ik hou niet van dat 'ouderlijke'. Opzich vind ik het herkennen niet zo'n probleem, want er zijn ook genoeg moderne kunstenaars die niet perse abstract schilderen. Maar dat donkere van die schilderijen. Of dat zoetsappige.. Ik weet het niet. Ik mis de 'kick'

Dit is trouwens een schilderij van Jackson Pollock.
Museums waar ook ter wereld Jacksonpollock

Gast
Gast

Bericht  Marin do 10 jan 2013 - 5:48

Pollock vind ik ook geweldig ja! In t MOMA hangt er heel veel van hem. Ik vond t vooral bijzonder om heel dicht bij die schilderijen te staan en vanaf de zijkant er naar te kijken, echt die textuur van de verf zie je zo goed. Het is echt een 3D schilderij dan. En dan vervolgens van een afstandje kijken en het geheel zien. Love it!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 7:35

Ja de structuur van een schilderji spreekt mij ook aan. Dat je bijna je hand eraan kunt open halen.

Ik zou zelf graag eens zo'n schilderij maken. Gewoon om te kijken wat het brengt haha. Ik zag bij de Big Bazaar een mega schildersdoek voor €7,- .. En dan lekker gaan bekladderen in de kelder. Liefste doet mij vriend ook mee. Wordt dat onze love painting haha.

Gast
Gast

Bericht  June do 10 jan 2013 - 7:42

Marin, bij dit topic dacht ik direct aan het museum van Miro in Barcelona. Ik ben er jaren geleden met mijn vader geweest en het was echt super. Je moet er echt naartoe als je er ook van houdt. Hij is ook mijn favoriet!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Pommes do 10 jan 2013 - 7:52

Over de hele wereld is die expositie gegaan van dode 'opgezette' mensen. Dan kon je het verschil zien met een topsporter of iemand die rookt. Mij lijkt/leek dit enorm interessant maar toch durf ik er niet heen te gaan
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Kiekeboe do 10 jan 2013 - 7:57

Marin schreef:
Lonely Goatherd schreef:

Oh ja, heel indrukwekkend, heb daar echt staan huilen in m'n eentje omdat het me zo aangreep hoe die mensen zich gevoeld moesten hebben toen ze daar aankwamen, de hoop, de verwarring. Maar dat was ook op 't moment dat ik zelf misschien zou emigreren, dus dat greep me misschien extra aan Wink

Ja dat was gaaf! Vooral ook omdat ik gegevens van familie gevonden heb daar. Zo gaaf dat ze zoveel nog bewaard hebben.
Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 377
Punten : 371
Registratiedatum : 29-11-12

http://3rdhouseonthe10thfloor.wordpress.com

Bericht  rapa nui di 15 jan 2013 - 8:50

Museums waar ook ter wereld Images?q=tbn:ANd9GcSpvDnEyANtQBt7Xb6te_ah3OMrHIntsyjvB4yp4_kNCYGmzKqJZQ

Museums waar ook ter wereld Images?q=tbn:ANd9GcSt_ZXq7E1Nzt7vE8ougxDJpoGUZqCzLqbRhEAzrPJUJtx6tidi

Ik vind dit soort bewegende kunst van Jean Tinguely ook erg mooi en leuk, kan ik een hele poos naar kijken. Vond het museum in Zwitserland dan ook echt de moeite waard.

Museums waar ook ter wereld Images?q=tbn:ANd9GcRd5S4D0i6GHpwrN3Kf7kf9owIhaFf1AqGEZnKEGw35_NEz07Um

Ik vind de schilderijen van Giuseppe Arcimboldo ook leuk. (ik hou ook wel van moderne kunst maar dit is me ook bijgebleven)

Museums waar ook ter wereld Images?q=tbn:ANd9GcTw0vaEVpSTc_yACL0y5d9qTH2AJsNk7CZzeKqR5l253I-kI-5F

De kleuren op dit plaatje zijn niet mooi maar ik vind dit zo'n mooi schilderij van Adriaen Coorte (gezien in het Mauritshuis, Den haag)

Museums waar ook ter wereld Images?q=tbn:ANd9GcTy7IQ2f0q0u89O9xSzjHGh7eO9WEfuQfzbN53zeenrElo5a7mH

De Fashion afdeling van het V&A in Londen. Ik ben dol op jurken kijken.

Museums waar ook ter wereld Images?q=tbn:ANd9GcRnCTxe3eaDig94K6xjkZSvJFEdPn-LcUkTmLJxf2SW67kGI-Ow

Museums waar ook ter wereld Images?q=tbn:ANd9GcRMTC0OYhCNew_9zDtbCWgsqcm3wqCa7qSB4y3ZM9lAH68P0hntXg

Museums waar ook ter wereld Images?q=tbn:ANd9GcQTUEgQeuIPvdg_4VluEW7kX_OUfyNFA5jQd0eM441YP2c_OvzoeQ

Pergamon Museum im Berlijn.

Museums waar ook ter wereld Images?q=tbn:ANd9GcQ5eWInFDphPTEJf0BmTVk4SvUb0CYGAGz9GjIK8x1zLlJO3QJl

Museums waar ook ter wereld Images?q=tbn:ANd9GcTyDLWIfRgC3z4o4WwH1Fxj-ThMINqZ_w5TJxUcimGSK03hxn7t

Lekker dicht bij in eigen land maar wel heel speciaal. Het Eise Eisinga Planetarium in Franeker
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Beachgirl di 15 jan 2013 - 8:54

Pommes schreef:Over de hele wereld is die expositie gegaan van dode 'opgezette' mensen. Dan kon je het verschil zien met een topsporter of iemand die rookt. Mij lijkt/leek dit enorm interessant maar toch durf ik er niet heen te gaan

Bodies bedoel jij... Ben zelf niet zon museumfam maar bodies vond ik heel gaaf. Maar ben zelf medisch opgeleid dus was echt gaaf om alles "van binnen" te zien.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud