How 2 talk 2 kids
+2
Teddyaapje
Kat1980
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
How 2 talk 2 kids
Wie gebruikt de tips uit dit boek in zijn opvoeding? En zo ja, werkt het ook? Ook bij jongere kinderen, vanaf 2 jaar?
Ik heb het een paar weken geleden aangeschaft en gelezen, maar heb (nog) niet het idee dat het tot zijn recht komt in mijn opvoeding. Misschien heeft het wat meer tijd nodig, dat zou natuurlijk ook kunnen. Maar als je het boek leest, lijkt het allemaal zo makkelijk.
Om maar even voorbeelden te noemen waar het bij me spaak loopt.
Mijn oudste heeft nu zo'n fase waarbij alles dat hij wil dan ook NU moet. Je kan hem dan wel leuk een keuze geven, uitleggen waarom iets niet meteen kan of iets dergelijks, maar hij blijft erbij dat het NU moet.
De jongste heeft dan weer de welbekende "nee"-fase. Als hij bv over de bank loopt te rennen en ik zeg dat de bank is om op te zitten ipv te rennen (zoals ook in het boek omschreven) zegt hij gewoon "neeheee" en gaat vrolijk verder (en dan haal ik hem er maar gewoon vanaf )
Ik heb het een paar weken geleden aangeschaft en gelezen, maar heb (nog) niet het idee dat het tot zijn recht komt in mijn opvoeding. Misschien heeft het wat meer tijd nodig, dat zou natuurlijk ook kunnen. Maar als je het boek leest, lijkt het allemaal zo makkelijk.
Om maar even voorbeelden te noemen waar het bij me spaak loopt.
Mijn oudste heeft nu zo'n fase waarbij alles dat hij wil dan ook NU moet. Je kan hem dan wel leuk een keuze geven, uitleggen waarom iets niet meteen kan of iets dergelijks, maar hij blijft erbij dat het NU moet.
De jongste heeft dan weer de welbekende "nee"-fase. Als hij bv over de bank loopt te rennen en ik zeg dat de bank is om op te zitten ipv te rennen (zoals ook in het boek omschreven) zegt hij gewoon "neeheee" en gaat vrolijk verder (en dan haal ik hem er maar gewoon vanaf )
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Re: How 2 talk 2 kids
Ik heb t gelezen en vond t erg interessant. Veel voorbeelden die erin staan zijn pas van toepassing bij oudere kinderen maar wat ik er vooral van geleerd heb is om de dingen vanuit het kind te bekijken en hierdoor meer geduld te hebben. Er staan helaas geen toverspreuken in die je kind precies laten doen wat jij wilt.
Wat ik meestal doe is uitleggen waarom het niet mag (rennen op de bank) en daarna wat dan WEL mag (zitten op de bank of rennen op de grond). En dit 100x blijven herhalen haha. Bij het NU verhaal hetzelfde, blijven uitleggen... er komt een dag...haha
Wat ik meestal doe is uitleggen waarom het niet mag (rennen op de bank) en daarna wat dan WEL mag (zitten op de bank of rennen op de grond). En dit 100x blijven herhalen haha. Bij het NU verhaal hetzelfde, blijven uitleggen... er komt een dag...haha
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Ik heb het ook gelezen maar ik vond het meer iets voor wat oudere kinderen. Maar ik heb er wel tips uitgehaald.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb het ook gelezen en heb er ook wat tips uit kunnen halen. Maar net als Teddyaapje heb ik erdoor meer geleerd om dingen vanuit andere oogpunten te zien en te begrijpen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik vond het boek een leuke aanvulling op het boek 'luisteren naar kinderen' van Thomas Gordon. Aan dat boek heb ik echt wat gehad.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Dat boek heb ik hier ook al heel lang liggen Liadan maar ben er nog niet aan begonnen. Misschien toch maar eens doen dan!
Ik heb laatst trouwens ook how2talk2kids broers en zussen zonder rivaliteit gelezen (meteen nadat ik positief testte ) en dat vind ik ook echt een aanrader!
Ik heb laatst trouwens ook how2talk2kids broers en zussen zonder rivaliteit gelezen (meteen nadat ik positief testte ) en dat vind ik ook echt een aanrader!
Teddyaapje- Ratel
Ik vond het boek 'Opvoeden zonder straffen en belonen' van Justine Mol ook een erg toepasselijk boek. Het las goed weg en heb daar veel aan gehad. Door dit kleine boekje was mijn visie totaal veranderd Daarna ben ik de hierboven genoemde boeken gaan lezen, die zag ik dan weer als aanvulling.
Parisienne- Ratel
Ik vond het boek van Justine Mol dan weer helemaal niet fijn lezen. Maar ik denk dat dat komt omdat ik al ooit een Gordoncurus gevolgd heb en daarna pas dat boekje gelezen heb.
Het boek 'broers en zussen zonder rivaliteit' vond ik ook leuk om te lezen, maar gaat ook meer over oudere kinderen, ik heb er nu bij mijn kinderen nog niet veel aan in ieder geval.
Het boek 'broers en zussen zonder rivaliteit' vond ik ook leuk om te lezen, maar gaat ook meer over oudere kinderen, ik heb er nu bij mijn kinderen nog niet veel aan in ieder geval.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Dat is waar, heb t nu 1x helemaal gelezen, het staat nu in de kast en het zal er denk ik nog vaker uitkomen...
Ik vond het verhaal over wanneer papa en mama een 2e kindje wilden wel erg handig en 'grappig'. Had t nog nooit op die manier bekeken!
Justine Mol heb ik ook gelezen, stonden ook wel wat goede eye opener voorbeelden in. Ik heb zelf denk ik het meeste gehad aan het UPtopic ..draadje op d&v.
Ik vond het verhaal over wanneer papa en mama een 2e kindje wilden wel erg handig en 'grappig'. Had t nog nooit op die manier bekeken!
Justine Mol heb ik ook gelezen, stonden ook wel wat goede eye opener voorbeelden in. Ik heb zelf denk ik het meeste gehad aan het UP
Teddyaapje- Ratel
Parisienne schreef:Ik vond het boek 'Opvoeden zonder straffen en belonen' van Justine Mol ook een erg toepasselijk boek. Het las goed weg en heb daar veel aan gehad. Door dit kleine boekje was mijn visie totaal veranderd Daarna ben ik de hierboven genoemde boeken gaan lezen, die zag ik dan weer als aanvulling.
Die vond ik ook heel fijn!
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Dat zou kunnen inderdaad. Voor mij was het mijn eerste introductie met het begrip UP (al gaat UP natuurlijk verder dan alleen 'niet straffen en belonen', maar je snapt wat ik bedoel). Ik vond het daarom een erg duidelijk boek waarin met name het straffen en de gedachte eromheen goed beschreven werden.Liadan schreef:Ik vond het boek van Justine Mol dan weer helemaal niet fijn lezen. Maar ik denk dat dat komt omdat ik al ooit een Gordoncurus gevolgd heb en daarna pas dat boekje gelezen heb.
Parisienne- Ratel
Ik had ook geen wonderen verwacht. Anders kocht iedereen het boek wel en waren er alleen voorbeeldige kinderen !
Ik dacht al toen ik het las dat het in hun ogen wel erg gemakkelijk op te lossen was. Sommige dingen gebruikte ik zelfs al, maar werkte hier niet.
Waarschijnlijk werkt engelengeduld nog het beste
Ik vond het in ieder geval interessant om te lezen, dus misschien zijn die andere boeken ook wel wat voor me.
Ik dacht al toen ik het las dat het in hun ogen wel erg gemakkelijk op te lossen was. Sommige dingen gebruikte ik zelfs al, maar werkte hier niet.
Waarschijnlijk werkt engelengeduld nog het beste
Ik vond het in ieder geval interessant om te lezen, dus misschien zijn die andere boeken ook wel wat voor me.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Soortgelijke onderwerpen
» Wat te doen met kids.
» The Voice Kids
» Wat drinken jullie kids?
» Menorca met kids
» Wie zijn je kids?
» The Voice Kids
» Wat drinken jullie kids?