(Leerling)Operatieassistent
+4
M@niek
Atelier Madame
Green_Pepper
Stokstaartje
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
(Leerling)Operatieassistent
Hallo Allemaal,
Op 4 Maart start ik met een werken en leren opleiding voor operatieassistent. Ik ken verder helemaal niemand die dit heeft gedaan en vroeg me af of hier mensen zijn die ook deze opleiding hebben gedaan. Ik heb nog maar weinig informatie gekregen van het ziekenhuis en de opleiding. Ik verwacht binnenkort toch wel een en ander te gaan krijgen. Ook heb ik gehoord van het ziekenhuis dat er veel mensen weer stoppen, omdat het toch te zwaar blijkt. Dit maakt me wel een beetje bang...
Uiteraard ben ik benieuwd naar ervaringen van andere over hoe de opleiding in elkaar zit, vond je het zwaar, vond je het een leuke opleiding enz.
Op 4 Maart start ik met een werken en leren opleiding voor operatieassistent. Ik ken verder helemaal niemand die dit heeft gedaan en vroeg me af of hier mensen zijn die ook deze opleiding hebben gedaan. Ik heb nog maar weinig informatie gekregen van het ziekenhuis en de opleiding. Ik verwacht binnenkort toch wel een en ander te gaan krijgen. Ook heb ik gehoord van het ziekenhuis dat er veel mensen weer stoppen, omdat het toch te zwaar blijkt. Dit maakt me wel een beetje bang...
Uiteraard ben ik benieuwd naar ervaringen van andere over hoe de opleiding in elkaar zit, vond je het zwaar, vond je het een leuke opleiding enz.
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Re: (Leerling)Operatieassistent
Een vriendin van mij is in september begonnen en die vertelt dat het de eerste maanden behoorlijk pittig is. Lange dagen theorie en veel/vaak toetsen. Nu is ze begonnen met stage/werken (hoe je het noemen wilt) in het ziekenhuis, dat vindt ze wel veel leuker.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Thnx voor je antwoord. Ja de mensen van de opleiding die ik heb gesproken bij het sollicitatiegesprek zeiden ook dat het een pittige opleiding is. Maar soms heb ik ook weleens het idee dat ze dat zeggen om je 'bang' te maken. Zodat als je wordt aangenomen je extra hard je best doet ofzo hahaha. Vandaar ook mijn vraag naar ervaringen van andere mensen
Stokstaartje- Prater
Ken wel meerdere mensen die het hebben gedaan of doen, leuke maar idd pittige opleiding. Veel theorie die je in korte tijd moet beheersen. De sfeer op de ok moet je aanspreken. Patientencontact heb je immers niet.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=91&t=746299
Misschien heb je hier wat aan? Er wordt regelmatig geschreven is dit topic. Heb er zelf ook geschreven met al mn vragen omtrent opleiding (ben trouwens niet meer begonnen aan de opleiding).
Misschien heb je hier wat aan? Er wordt regelmatig geschreven is dit topic. Heb er zelf ook geschreven met al mn vragen omtrent opleiding (ben trouwens niet meer begonnen aan de opleiding).
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zag laatst toevallig dat er op het Viva forum een heel groot topic over is. Het is denk ik een redelijk pittige opleiding.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
bedankt meiden. Ik zal eens even gaan lezen op die plaatsen
Stokstaartje- Prater
/
Laatst aangepast door Shadowfax op za 16 maa 2013 - 23:46; in totaal 1 keer bewerkt
Shadowfax- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 132
Registratiedatum : 19-11-10
Ja zeker! Ben wel benieuwd of het een beetje gelijkmatig ingedeeld is qua werkdruk? Hoe hoog de werkdruk is? Ben je bijvoorbeeld alleen maar met werken en school bezig of heb je ook nog tijd voor jezelf? En als ik vragen mag waar doe je de opleiding precies
Stokstaartje- Prater
.
Laatst aangepast door Shadowfax op ma 2 sep 2013 - 1:16; in totaal 2 keer bewerkt
Shadowfax- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 132
Registratiedatum : 19-11-10
Bedankt voor je antwoorden. Zo te horen moet ik nog maar gewoon even geduld hebben en alles op me af laten komen , omdat het overal anders is. Maar dat is best lastig want ik ben een jantje ongeduld en wil graag weten waar ik aan toe ben whahaha
Stokstaartje- Prater
Ik ben benieuwd hoe de opleiding bevalt. Is het moeilijk?
Ik ben ook aan het nadenken of ik het wat vind en me evt wil proberen aan te melden.
Wat heb jij voor vooropleiding gedaan? En hoe verloopt zo'n sollicitatieprocedure dan?
Ik ben ook aan het nadenken of ik het wat vind en me evt wil proberen aan te melden.
Wat heb jij voor vooropleiding gedaan? En hoe verloopt zo'n sollicitatieprocedure dan?
Laatst aangepast door Lith op wo 15 mei 2013 - 0:07; in totaal 1 keer bewerkt
Lith- Fluisteraar
- Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12
Stokstaartje, jij bent toch net zwanger?
Ben je niet bang dat ze dat helemaal niet op prijs gaan stellen? (Natuurlijk is het je eigen keuze en sta je er helemaal achter) ik had/heb dat namelijk wel heel erg nu ik mijn bbl verzorgende doe.
Ben je niet bang dat ze dat helemaal niet op prijs gaan stellen? (Natuurlijk is het je eigen keuze en sta je er helemaal achter) ik had/heb dat namelijk wel heel erg nu ik mijn bbl verzorgende doe.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Lith schreef:Ik ben benieuwd hoe de opleiding bevalt. Is het moeilijk?
Ik ben ook aan het nadenken of ik het wat vindt en me evt wil proberen aan te melden.
De opvalt bevalt goed. Ik vind het nu nog meevallen, maar ik heb ook vrijstelling voor 1 vak dus dat scheelt toch wel wat uurtjes. Ik vind de opleiding echt superleuk. Ik ben natuurlijk nog maar net begonnen en weet niet hoe het straks gaat als je erbij gaat werken. Nu zit ik namelijk nog in de voorbereidende periode dat je alleen maar naar school gaat in principe (sommige vaak de kleinere ziekenhuis willen dat je vanaf het begin 2 dagen per maand komt werken)
Ik heb hiervoor Doktersassistente en MBO-V gedaan dus best al wel wat voorkennis. Het is wel best moeilijk om ertussen te komen vind ik zelf. Ben 2 jaar bezig geweest om er tussen te komen en was eigenlijk al afgewezen bij de instelling waar ik nu werk totdat ik belde en vroeg naar de reden van afwijzing en ze erachter kwamen dat ik interne kandidaat was en alsnog mocht komen voor gesprek (interne kandidaten mogen hier altijd op gesprek komen)
Sollicitatieprocedure is per instelling wel wat verschillend. Het verschil hangt af van de grootte van het ziekenhuis.
Kleinere ziekenhuizen hebben vaak alleen een sollicitatiegesprek. Grotere ziekenhuizen hebben meestal nog een assessment, soms tweede gesprek en meeloopdag.
Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel
Stokstaartje- Prater
Parel schreef:Stokstaartje, jij bent toch net zwanger?
Klopt parel ben vandaag 5+2. Dus nog pril. Ik ben idd wel bang dat ze het niet echt leuk gaan vinden, maar aan de andere kant ik ben 26 jaar dus ja ook wel een leeftijd waarbij je wel het stichten van een gezin kunt verwachten.
Ook heb ik toen ik meeliep op de OK een paar zwangeren gezien die ook de opleiding deden en gesproken. Alleen zaten die al wel wat verder in de opleiding. Ik had alleen niet verwacht dat het de eerste ronde raak zou zijn. Ik wilde gewoon niet nog 3 jaar wachten (tot na de opleiding) en dan vervolgens het niet wil lukken en ik nog weer een paar jaar verder ben. Dat was wel een grote drijfveer om er toch voor te gaan. En ik denk dat ik het wel aan kan. Hopelijk denk ik dat straks nog steeds haha.
Stokstaartje- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: