Nibud en de buffer berekening
+15
Hoochie
mezzoforte
PapillonRose
Sterrin_
Floor
SoGood
Rovine
Charles
_Lacey_
Luce
GreenGrass
Plien84
Sarah1985
Rush
Caroow
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Nibud en de buffer berekening
Sorry hoor, maar als ik bij het Nibud uitreken welke buffer we zouden moeten hebben, dan laat hij een gemiddelde zien van wat mensen in dezelfde situatie aan spaargeld hebben en daar staat een bedrag van, schrik niet, €23.500. Sorry hoor, maar ik snap echt niet hoe ze bij zo'n hoog bedrag komen.... Iemand anders wel eens de berekening gedaan, en klopte die bij jullie?
Laatst aangepast door Pippa op do 3 jan 2013 - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Nibud en de buffer berekening
Wij hebben veel minder dan daar staat aangegeven. Ik zou niet weten wat we met meer dan 30.000 euro zouden moeten.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Mensen in onze situatie hebben minimaal €4.000 en gemiddeld €11.000 als ik het goed aflees.
Daar zitten wij (ver) boven.
Daar zitten wij (ver) boven.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Dat vind ik nog wel normale bedragen Rush, dat redden we ook wel, maar ik snap niet waar ze dat wereld bedrag vandaan halen, het is niet dat wij nou zoveel verdienen oid
Gast- Gast
nou hier halen we het nooit haha. Vind het overdreven om zoveel spaargeld te hebben wat hun zeggen
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Whahahah bij mij komt eruit: 44500 euro!! We zitten welgeteld op 3000:P
Aub niet quoten
Aub niet quoten
Laatst aangepast door Plien84 op do 3 jan 2013 - 8:55; in totaal 1 keer bewerkt
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10
Hebben jullie een koophuis misschien? Volgens mij stijgt het daardoor heel erg.Pippa schreef:Dat vind ik nog wel normale bedragen Rush, dat redden we ook wel, maar ik snap niet waar ze dat wereld bedrag vandaan halen, het is niet dat wij nou zoveel verdienen oid
Edit; Ja dat zal het zijn. Als ik invul dat wij een koopwoning hebben, dan is het gemiddelde ineens €26.000.
Laatst aangepast door Rush op do 3 jan 2013 - 8:54; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
In mijn geval idd wel, maar goed, daarvoor heb je toch ook een opstal verzekering enzo?
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Ik heb het idee dat het Nibud het ook wel een beeeeeetje overschat!
Ze nemen trouwens ook geen maandlasten mee...
Ze nemen trouwens ook geen maandlasten mee...
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Rush schreef:Hebben jullie een koophuis misschien? Volgens mij stijgt het daardoor heel erg.Pippa schreef:Dat vind ik nog wel normale bedragen Rush, dat redden we ook wel, maar ik snap niet waar ze dat wereld bedrag vandaan halen, het is niet dat wij nou zoveel verdienen oid
Ah, dat is het verschil! Anders kom ik op 12.000 euro wat ze aangeven als gemiddelde. Maar wij hebben inderdaad een koophuis.
Gast- Gast
Plien84 schreef:In mijn geval idd wel, maar goed, daarvoor heb je toch ook een opstal verzekering enzo?
Ja en een kopersvereniging!
Gast- Gast
Ja daar zit het verschil in inderdaad..
Nibud neemt het altijd heel ruim haha. Daarbij heb je met een koophuis natuurlijk wel meer risico, bijv als de CV-ketel stuk gaat ofzo, dan moet je die zelf vernieuwen. In een huurwoning niet.
Nibud neemt het altijd heel ruim haha. Daarbij heb je met een koophuis natuurlijk wel meer risico, bijv als de CV-ketel stuk gaat ofzo, dan moet je die zelf vernieuwen. In een huurwoning niet.
Laatst aangepast door Rush op do 3 jan 2013 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
Hier zou het minimaal €5000 moeten zijn en een vergelijkbaar huishouden zou een buffer hebben van €26000. Haha, wat een belachelijk bedrag zeg. Wie heeft dat nou? €26000..wtf.
Nou nam ik het Nibud al niet echt serieus, maar goed.
Nou nam ik het Nibud al niet echt serieus, maar goed.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Die buffer zou toch afhankelijk moeten zijn van je huidige maandlasten en niet van je inkomen?
Je kan prima 50.000 euro per maand binnenhalen, en vaste lasten voor 1.000 euro; dan heb je snel een hoge buffer.
Er zullen ook mensen zijn met hoge maandlasten t.o.v. salaris en die houden dus elke maand weinig over...
Je kan prima 50.000 euro per maand binnenhalen, en vaste lasten voor 1.000 euro; dan heb je snel een hoge buffer.
Er zullen ook mensen zijn met hoge maandlasten t.o.v. salaris en die houden dus elke maand weinig over...
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Voor mij is het rond de € 25.000.
Daar zit ik boven.
Daar zit ik boven.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Lacey, en hoe lang heb je daarover gedaan om dat te sparen? Heb je dan zulke lage lasten? Wij sparen nu 2 jaar lang en zitten pas op de helft daarvan..
Gast- Gast
Pippa schreef:Lacey, en hoe lang heb je daarover gedaan om dat te sparen? Heb je dan zulke lage lasten? Wij sparen nu 2 jaar lang en zitten pas op de helft daarvan..
Pás op de helft?
Luce- Kletskop
Ja, dat is ook al veel, zo bedoelde ik het niet haha, ik bedoelde dat ik het me dus zo moeilijk kan voorstellen dat iemand nog veel meer heeft, ik vond dit al zo knap van mezelf
Gast- Gast
Luce schreef:Pippa schreef:Lacey, en hoe lang heb je daarover gedaan om dat te sparen? Heb je dan zulke lage lasten? Wij sparen nu 2 jaar lang en zitten pas op de helft daarvan..
Pás op de helft?
Idd .
Ik word altijd een beetje gestresst van dit soort topics.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ik ben pas echt begonnen met sparen een jaar of 10 geleden. Toen woonde ik nog thuis en had ik al een fulltime baan. Het sparen ging zo lekker snel.
Mijn spaargeld is nog wel veel meer geweest, maar ik heb een groot deel in mijn huis gestoken.
Ik heb geen hele lage maandlasten, gewoon gemiddeld.
Nu kan ik natuurlijk ook lang niet meer zoveel sparen als vroeger, dus veel komt er niet meer bij op de spaarrekening.
Mijn spaargeld is nog wel veel meer geweest, maar ik heb een groot deel in mijn huis gestoken.
Ik heb geen hele lage maandlasten, gewoon gemiddeld.
Nu kan ik natuurlijk ook lang niet meer zoveel sparen als vroeger, dus veel komt er niet meer bij op de spaarrekening.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Dure auto misschien ook? Misschien tellen ze dat bedrag ook op bij je buffer? Ik kom ook niet heel hoog uit (3-8000) bij die berekening, heb een huurhuis en dagwaarde auto is 400 euro.
Beetje buffer lijkt me niks mis mee, maar boven bepaalde bedragen lijkt het me toch verstandig te investeren, anders kun je er elk jaar belasting over betalen en groeit het amper. Met investeren bedoel ik dan niet per sé beleggen, maar het bijvoorbeeld in je huis steken.
Beetje buffer lijkt me niks mis mee, maar boven bepaalde bedragen lijkt het me toch verstandig te investeren, anders kun je er elk jaar belasting over betalen en groeit het amper. Met investeren bedoel ik dan niet per sé beleggen, maar het bijvoorbeeld in je huis steken.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Pippa schreef:Ja, dat is ook al veel, zo bedoelde ik het niet haha, ik bedoelde dat ik het me dus zo moeilijk kan voorstellen dat iemand nog veel meer heeft, ik vond dit al zo knap van mezelf
Nou, echt wel.
Maar Pippa, wil je dan nog zoveel meer op je spaarrekening? En zo ja, waarom dan?
Luce- Kletskop
Ik had die buffer ingevuld om te kijken wat ze gemiddeld vonden (stond in de vriendin een artikel over, vandaar dat ik op de website zat). Dit is geld voor de verbouwing in huis, voor o.a. de badkamer, dat is echt noodzaak. Maar ik zou graag meer willen hebben, om te sparen voor bruiloft/nieuwe auto, maar dat gaat niet lukken.
Gast- Gast
Bij mij maakt het verschil niet uit tussen koop en huur, is hetzelfde. Snap er niks van. Ik zie ook alleen maar een minimum bedrag.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: