Bezuinigtopic 2013!
+21
litllejoy
Lien
Parel
Highway
Happinaz
Arwyn
Niekske
Frappuccino
Lady Starstruck
Zonnetje
Poubelle
_Lacey_
Gympie
Atelier Madame
Jade
minoessepoes
duckie
Rush
Sarah1985
Blond
Elliot
25 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Bezuinigtopic 2013!
Hier ook flink aan het budgetteren op het moment maar helaas deze maand al flink gefaald. Man had nieuwe spijkerbroeken en jas nodig, daarnaast een onvoorziene hoge telefoonrekening, aanschaf babyfoon en een keer uit eten en onze leuke dingen/kleding budget van 200 euro was natuurlijk allang overschreden! Qua boodschappen hebben we het wel heel redelijk gedaan, ik had me voorgenomen om 300 euro per maand te pinnen maar het wordt nu toch 250 euro per 4 weken, mijn man krijgt namelijk 4 wekelijks salaris dus dan laat ik het boodschappengeld daarmee synchroon lopen.
Ik heb afgelopen maand ook mijn telabbo over laten zetten, ik had een abbo zonder internet en nu 1tje met maar wel 7,50 goedkoper. Zelfde bel/sms mogelijkheden dus dat is weer een leuke besparing.
Ik verwacht aankomende maand nog wel een hoop kosten (o.a. een dure kolf als borstvoeding lukt) maar dan bespaar ik natuurlijk wel weer kosten aan normale voeding voor de baby. Verder zullen er nog wel wat kosten zijn qua spulletjes die we nog niet hebben maar ik heb hier nog wat cadeaubonnen liggen dus hopelijk kan ik die mooi gebruiken!
Het scheelt wel een hoop dat ik niet meer zo mobiel ben nu, ik kan niet echt meer gaan shoppen dus ik bespaar ook! Internetshoppen doe ik wel maar dan denk ik wel beter na en meestal klik ik snel de website weg als ik weer geneigd ben iets aan te schaffen
Ik heb afgelopen maand ook mijn telabbo over laten zetten, ik had een abbo zonder internet en nu 1tje met maar wel 7,50 goedkoper. Zelfde bel/sms mogelijkheden dus dat is weer een leuke besparing.
Ik verwacht aankomende maand nog wel een hoop kosten (o.a. een dure kolf als borstvoeding lukt) maar dan bespaar ik natuurlijk wel weer kosten aan normale voeding voor de baby. Verder zullen er nog wel wat kosten zijn qua spulletjes die we nog niet hebben maar ik heb hier nog wat cadeaubonnen liggen dus hopelijk kan ik die mooi gebruiken!
Het scheelt wel een hoop dat ik niet meer zo mobiel ben nu, ik kan niet echt meer gaan shoppen dus ik bespaar ook! Internetshoppen doe ik wel maar dan denk ik wel beter na en meestal klik ik snel de website weg als ik weer geneigd ben iets aan te schaffen
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Nu dus even geen leuke dingen doen
Als je echt streng bent voor jezelf qua budgetteren zou dat iig wel moeten. Zelf heb ik vorige week 2 paar schoenen gekocht in de uitverkoop, en nog wat andere kleding. Dus mi even weinig geld meer over helaas.
Als je echt streng bent voor jezelf qua budgetteren zou dat iig wel moeten. Zelf heb ik vorige week 2 paar schoenen gekocht in de uitverkoop, en nog wat andere kleding. Dus mi even weinig geld meer over helaas.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Hier ook bezuinigen hoor!
Zelfde verhaal als jou eigenlijk, Happinaz.
Ons spaarsaldo is door alle gebeurtenissen afgelopen jaren (koophuis, helemaal verbouwd, aanschaf volledig meubilair, werkloos thuisgezeten, kind gekregen, minder gaan werken, nu weer studeren) flink gekelderd, naar nagenoeg 0.
Wij gaan een auto weg doen, dan houden we er 1 over uit 2009, en daar hopen we toch eigenlijk nog wel 3000 euro voor te krijgen, aangezien er net voor 800 euro aan gemaakt is. We willen dan wel een bakfiets aanschaffen, daartegenover staat wel dat er een zo goed als nieuwe mamafiets mèt zitje en buggyhouder weggaat. Hoop ik toch ook nog wel 200 euro voor te krijgen..
We hebben al flink gemarktplaatst, en zijn daar nog mee bezig.
Ons budget per week is deze maand nog 80 euro pw ongeveer, al gaat de 21ste onze nieuwe maand weer in qua budget. We zouden toch best wel 100 euro per maand willen en kunnen sparen.
Zelfde verhaal als jou eigenlijk, Happinaz.
Ons spaarsaldo is door alle gebeurtenissen afgelopen jaren (koophuis, helemaal verbouwd, aanschaf volledig meubilair, werkloos thuisgezeten, kind gekregen, minder gaan werken, nu weer studeren) flink gekelderd, naar nagenoeg 0.
Wij gaan een auto weg doen, dan houden we er 1 over uit 2009, en daar hopen we toch eigenlijk nog wel 3000 euro voor te krijgen, aangezien er net voor 800 euro aan gemaakt is. We willen dan wel een bakfiets aanschaffen, daartegenover staat wel dat er een zo goed als nieuwe mamafiets mèt zitje en buggyhouder weggaat. Hoop ik toch ook nog wel 200 euro voor te krijgen..
We hebben al flink gemarktplaatst, en zijn daar nog mee bezig.
Ons budget per week is deze maand nog 80 euro pw ongeveer, al gaat de 21ste onze nieuwe maand weer in qua budget. We zouden toch best wel 100 euro per maand willen en kunnen sparen.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik bezuinig alleen om extra te kunnen sparen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik ga ook bezuinigen maar meer om bewuster geld uit te geven. Vanmiddag heb ik dat bedacht. Ik loop boodschappen te doen als een kip zonder kop...ow dat nog dat nog even oow ook lekker. Dat moet stoppen.
Ik ga even goed nadenken wat ik voor mijzelf aan geld wil uitgeven aan boodschappen in een week. Mijn vriend is in het weekend wel vaak bij mij dus dan is het voor twee personen. Ik wil dat bedrag dan wekelijks pinnen en op die manier mijn boodschappen contant betalen, dan denk ik er meer over na wat "eruit" gaat.
En wellicht dat ik nog wat meer kan gaan sparen ook dan:)
Ik ga even goed nadenken wat ik voor mijzelf aan geld wil uitgeven aan boodschappen in een week. Mijn vriend is in het weekend wel vaak bij mij dus dan is het voor twee personen. Ik wil dat bedrag dan wekelijks pinnen en op die manier mijn boodschappen contant betalen, dan denk ik er meer over na wat "eruit" gaat.
En wellicht dat ik nog wat meer kan gaan sparen ook dan:)
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
Dat contant betalen werkt bij mij echt niet, dan loop ik alleen maar te stressen of ik niet te weinig heb.
Heb vandaag als een malle boodschappen gedaan, voor 8 dagen(en voorraad) dus was bijna 100 euro kwijt. Tel daar nog 10 euro van de Hema bij op en hoppa.. Hebben nu nog zo'n 100 euro voor 2 weken, waarvan 1 week al boodschappen heeft, op brood na.
Heb vandaag als een malle boodschappen gedaan, voor 8 dagen(en voorraad) dus was bijna 100 euro kwijt. Tel daar nog 10 euro van de Hema bij op en hoppa.. Hebben nu nog zo'n 100 euro voor 2 weken, waarvan 1 week al boodschappen heeft, op brood na.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Van bezuinigen is het hier ook nog niet echt gekomen. Had in januari toch nog een hoop kleine dingen voor mijn huis die toch best aantikten. Maar sinds maandag ben ik van mijn dure Vodafone af (en Simyo is prima btw), en ik krijg een maand gratis Telfort (omdat ik een klacht had ingediend na aansluiting). Ik probeer ook één keer in de week boodschappen te doen, op de dinsdagavond bij de Lidl. Dan maak ik een eetlijstje voor woensdag tot en met dinsdag en bekijk ik wat ik al heb en nog nodig heb. Afgelopen week voor 30 euro boodschappen gedaan. Zat trouwens geen vlees bij, dat had ik nog genoeg in de vriezer.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Deze week is het bezuinigen bij mij aardig goed gelukt! Ik heb geen goed nagedacht over de boodschappen die ik deed en geen onnodige boodschappen gedaan. Alleen een krat bier extra voor mijn vriend maar die was nu in de aanbieding. Ik heb deze week ook niet echt vlees hoeven kopen omdat ik dat nog inde diepvries had zitten:) Dat scheelt al best wat geld natuurlijk.
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
Ik ga ook mee lezen en schrijven.
Ik verdien voor 1 persoon ook modaal en zou dan toch echt wel moeten kunnen sparen maar helaas lukt dat niet..
Vanaf komende maand (deze start voor mij al 15 februari) wil ik ECHT niet meer dan 50 euro uitgeven aan boodschappen per week.
Dit is voor 2 volwassenen, 1 kind (die er niet elke dag is) en 3 katten.
Vorige maand ben ik er al mee begonnen en dit ging eigenlijk best goed tot afgelopen week.
Verder haal ik een bedrag aan het begin van de maand af voor de 'leuke' dingen.
Dus uiteten, biosje, kleding etc.
Hier zal ik een maand van moeten rond komen dus.
De 15e krijg ik dus m'n loon weer en als ik alles berekend heb kom ik hier nog even vertellen van de budgetten zijn voor komende maand.
Ik verdien voor 1 persoon ook modaal en zou dan toch echt wel moeten kunnen sparen maar helaas lukt dat niet..
Vanaf komende maand (deze start voor mij al 15 februari) wil ik ECHT niet meer dan 50 euro uitgeven aan boodschappen per week.
Dit is voor 2 volwassenen, 1 kind (die er niet elke dag is) en 3 katten.
Vorige maand ben ik er al mee begonnen en dit ging eigenlijk best goed tot afgelopen week.
Verder haal ik een bedrag aan het begin van de maand af voor de 'leuke' dingen.
Dus uiteten, biosje, kleding etc.
Hier zal ik een maand van moeten rond komen dus.
De 15e krijg ik dus m'n loon weer en als ik alles berekend heb kom ik hier nog even vertellen van de budgetten zijn voor komende maand.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik ging ook heel goed met boodschappen, maar nu heb ik al 2 weken achter elkaar meer dan €70 uitgegeven.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb mezelf er bij neergelegd dat goedkoop boodschappen doen gewoon niet aan ons besteed is.
Ik geef gemiddeld gezien elke week 80 euro uit aan boodschappen voor 2 personen en minder lukt gewoon niet als ik zo gezond wil bijven eten als dat ik nu doe. Wij hebben beide ook geen bedrijfskantine ofzo dus moeten daar ook eten voor meenemen. Verder echt heel veel groentes die ik gewoon bij de AH haal en niet op de markt.
Die specifieke spullen lukt gewoon niet voor minder dan die €80. We hopen nu wel wat te kunnen besparen op overige uitgave zoals dingen van de kruidvat/etos, wasmiddel, toiletpapier etc. Dus alleen nog maar aanbiedingen kopen wat dat betreft. Qua haarproducten kopen we het toch vaak van ons eigen rekening en ik heb nu natuurlijk voordeeltjes met mijn werk Scheelt ook weer wat.
Ik geef gemiddeld gezien elke week 80 euro uit aan boodschappen voor 2 personen en minder lukt gewoon niet als ik zo gezond wil bijven eten als dat ik nu doe. Wij hebben beide ook geen bedrijfskantine ofzo dus moeten daar ook eten voor meenemen. Verder echt heel veel groentes die ik gewoon bij de AH haal en niet op de markt.
Die specifieke spullen lukt gewoon niet voor minder dan die €80. We hopen nu wel wat te kunnen besparen op overige uitgave zoals dingen van de kruidvat/etos, wasmiddel, toiletpapier etc. Dus alleen nog maar aanbiedingen kopen wat dat betreft. Qua haarproducten kopen we het toch vaak van ons eigen rekening en ik heb nu natuurlijk voordeeltjes met mijn werk Scheelt ook weer wat.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Hier gaat de broekriem ook weer wat strakker.
De laatste weken niet echt meer erom gedacht maar nu de kelder bijna weer uitpuilt ga ik er weer goed om denken.
Straks ga ik weer boodschappen doen voor deze week incl. een aantal aanbieding alvast voor de verjaardag van W. en wil proberen om niet boven de €50 uit te komen!
De laatste weken niet echt meer erom gedacht maar nu de kelder bijna weer uitpuilt ga ik er weer goed om denken.
Straks ga ik weer boodschappen doen voor deze week incl. een aantal aanbieding alvast voor de verjaardag van W. en wil proberen om niet boven de €50 uit te komen!
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Indigo, hier hetzelfde "probleem" wat betreft de boodschappen. Het gaat gewoon niet voor minder. Ik heb me er dus gewoon bij neergelegd.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Het ging hier heel erg goed, tot vriend mee ging met boodschappen doen en perse verse spare ribs wilden eten. Dat was dus even 10 euro extra haha..
Gast- Gast
Linda schreef:Indigo, hier hetzelfde "probleem" wat betreft de boodschappen. Het gaat gewoon niet voor minder. Ik heb me er dus gewoon bij neergelegd.
Hier ook net zo. Wij eten nou eenmaal veel vers en vis (geen vlees) en dat kost wat. Maar als we echt moeten bezuinigen op onze vaste lasten en boodschappen dan zou het wel kunnen, dan passen we ons avondeten aan. Op dit moment is het gelukkig nog niet nodig.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: