Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koffie apparaat met bonen

+2
cin-87
SuzieQ
6 plaatsers

Ga naar beneden

Koffie apparaat met bonen Empty Koffie apparaat met bonen

Bericht  SuzieQ zo 30 dec 2012 - 22:11

Ik wil voor mijn vriend zijn verjaardag een koffie apparaat met koffieboontjes gaan kopen. Nou lust ik zelf geen koffie, dus ik heb geen idee wanneer koffie lekker is. Die apparaten zijn allemaal behoorlijk duur (varieert van 250 tot 150 euro) en ik zoek iets van max 300 euro. Wie heeft er een, en wie heeft er tips voor me? Waar moet ik op letten, wat is een goed apparaat, enz. Het gaat gebruikt worden voor ca 2 kopjes per dag denk ik.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffie apparaat met bonen Empty Re: Koffie apparaat met bonen

Bericht  cin-87 ma 31 dec 2012 - 4:01

Mijn vriend heeft de senseo sarista, die is er helemaal blij mee.. en vind de koffie heerlijk

cin-87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 104
Registratiedatum : 31-12-10
Woonplaats : zwolle

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffie apparaat met bonen Empty Re: Koffie apparaat met bonen

Bericht  Aagje! ma 31 dec 2012 - 22:22

Wij hebben deze maand de Philips Saeco gekocht. Die was wel iets boven je budget, ik meen 340 euro, maar volgens mijn vriend is de koffie erg lekker.

Kunnen overigens wel alleen espresso bonen in.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffie apparaat met bonen Empty Re: Koffie apparaat met bonen

Bericht  SuzieQ di 1 jan 2013 - 0:51

Die Sarista wil ik niet. We hebben nu een Senseo en mijn vriend vindt die koffie niet heel lekker. Verder vind ik de Sarista doosjes met bonen wel duur en heb ik liever dat ik grote zakken kan kopen.
Die andere is wel een optie, ik ga eens kijken of ik wat reviews ofzo kan vinden. Kan je er wel gewone koffie mee maken? Het liefst zou ik er een hebben die gewone koffie en espresso kan maken (en evt cappucino maar dat hoeft niet perse).

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffie apparaat met bonen Empty Re: Koffie apparaat met bonen

Bericht  Floor di 1 jan 2013 - 2:48

XXAnnieXX schreef:Wij hebben deze maand de Philips Saeco gekocht. Die was wel iets boven je budget, ik meen 340 euro, maar volgens mijn vriend is de koffie erg lekker.

Kunnen overigens wel alleen espresso bonen in.

Hebben wij ook een paar weken terug gekocht, met de spaaractie bij Shell.
Misschien heb ik nog wel 1 kortingscode liggen als je hem graag wilt kopen via de actie (je kunt er maximaal 5 inleveren).

https://www.tankenprofiteer.nl/shell/browse/sprod_detail.jsp?prod_id=HD8750_81_NL_SHOPPUB&country=NL&language=nl
met 5 codes is hij 220 euro, we hadden hem met een week ongeveer in huis maar ik zie dat hij nu niet op voorraad is.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffie apparaat met bonen Empty Re: Koffie apparaat met bonen

Bericht  Aziraphale di 1 jan 2013 - 3:01

Niet helemaal antwoord op je vraag maar mijn vriend is helemaal gek van koffie en hij gebruikt een handmaler voor zijn bonen. Zeker als het maar voor twee kopjes per dag is, prima te doen. Het kost erg weinig tijd en je kunt ook allerlei grofheden instellen. Voor het zetten van zijn koffie gebruikt hij de Aeropress, een heel handzaam apparaat waarmee je per kopje koffie maakt. Het apparaat wordt ook gebruikt tijdens de WK koffiezetten en maakt blijkbaar erg lekkere koffie. Wij krijgen dat iig altijd te horen van visite (ik drink het zelf niet en heb er geen verstand van Wink).

De molen kost zo'n €55 en de Aeropress maar €30.

Wij hebben ons voor de koffiemolen laten adviseren bij Simon Levelt. Dit is de molen:
http://www.dekoffiethuiswinkel.nl/kyocera-keramische-hand-koffiemolen-cm50-p-2674.html

Dit is de Aeropress:
http://www.aeropress.nl/

Ook een leuk extraatje is dat deze twee apparaten altijd makkelijk mee kunnen in de koffer als je op vakantie gaat. Eerste wat mijn vriend bij aankomst doet is een bakje koffie zetten net zoals thuis (en een kopje thee voor mij :P). We nemen dan wel een reiswaterkoker mee als we naar een hotel gaan die dat niet standaard heeft.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffie apparaat met bonen Empty Re: Koffie apparaat met bonen

Bericht  Aagje! di 1 jan 2013 - 20:12

SuzieQ schreef:Die Sarista wil ik niet. We hebben nu een Senseo en mijn vriend vindt die koffie niet heel lekker. Verder vind ik de Sarista doosjes met bonen wel duur en heb ik liever dat ik grote zakken kan kopen.
Die andere is wel een optie, ik ga eens kijken of ik wat reviews ofzo kan vinden. Kan je er wel gewone koffie mee maken? Het liefst zou ik er een hebben die gewone koffie en espresso kan maken (en evt cappucino maar dat hoeft niet perse).

Ja je kan er ook gewone koffie mee maken, en ook cappuccino .
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffie apparaat met bonen Empty Re: Koffie apparaat met bonen

Bericht  SuzieQ di 1 jan 2013 - 21:49

XXAnnieXX schreef:
SuzieQ schreef:Die Sarista wil ik niet. We hebben nu een Senseo en mijn vriend vindt die koffie niet heel lekker. Verder vind ik de Sarista doosjes met bonen wel duur en heb ik liever dat ik grote zakken kan kopen.
Die andere is wel een optie, ik ga eens kijken of ik wat reviews ofzo kan vinden. Kan je er wel gewone koffie mee maken? Het liefst zou ik er een hebben die gewone koffie en espresso kan maken (en evt cappucino maar dat hoeft niet perse).

Ja je kan er ook gewone koffie mee maken, en ook cappuccino .

Ik denk dat het zoiets gaat worden! Maar eerst nog even een beetje sparen, hij is eind februari pas jarig. Bedankt voor jullie reacties!

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffie apparaat met bonen Empty Re: Koffie apparaat met bonen

Bericht  rapa nui di 1 jan 2013 - 23:02

Aziraphale: wat een handig apparaat lijkt me dat, vooral als je niet zo veel koffie drinkt. Ik ga deze onthouden. Heb nu zelf een gewoon koffiezetapparaat van Douwe Egberts en dat gebruik ik ook voor maar 1 mok en is voor visite handig.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffie apparaat met bonen Empty Re: Koffie apparaat met bonen

Bericht  Aziraphale wo 2 jan 2013 - 0:31

rapa nui schreef:Aziraphale: wat een handig apparaat lijkt me dat, vooral als je niet zo veel koffie drinkt. Ik ga deze onthouden. Heb nu zelf een gewoon koffiezetapparaat van Douwe Egberts en dat gebruik ik ook voor maar 1 mok en is voor visite handig.

Tis echt een handig ding en zet hele lekkere koffie smile Wij hebben ook nog een groot koffiezetapparaat voor verjaardagen enzo maar de Aeropress wordt dagelijks gebruikt smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffie apparaat met bonen Empty Re: Koffie apparaat met bonen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum