Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Co-sleeper

5 plaatsers

Ga naar beneden

Co-sleeper Empty Co-sleeper

Bericht  maiadebij vr 28 dec 2012 - 1:44

Ik ben alvast een beetje aan het bedenken hoe ik het wil gaan doen als de baby er is. Wie kan me helpen met het eea op een rijtje te zetten?

We hebben een 2ehands ledikant die we willen ombouwen tot co-sleeper. Nu is het handig als de bodem op de laagste stand kan blijven voor het moment dat de baby gaat klimmen en klauteren. Ik las iets hier over boxspring verhogers die onder je ledikant kunnen zodat de bodem even goed op gelijke hoogte is met je bed, hoe werkt dit precies? (foto?)

Ik was even aan het kijken naar een wiegje als co-sleeper maar vind deze vrij duur, dus ik denk erover de baby overdag gewoon het het schommelwiegje te leggen die we al hebben van N en J en 's nachts is het ledikant als co-sleeper. Of zouden jullie een co-sleeper wiegje aanschaffen?

En hoe zorgden jullie dat de co-sleeper vast aan het bed stond? Tussen de muur en het bed klemmen (dan moet ons bed op een andere plek) of op een andere manier? Wij hebben een boxspring namelijk.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Co-sleeper Empty Re: Co-sleeper

Bericht  Coco vr 28 dec 2012 - 3:06

Ik wil ook graag een co-sleeper voor de derde, maar geen idee hoe met een boxspring. Heb je geen handige vader/schoonvader/man die er iets van kan maken? Ik geef zulke dingen altijd uit handen aan mijn vader of schoonvader met hun geniale oplossingen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Co-sleeper Empty Re: Co-sleeper

Bericht  Linda vr 28 dec 2012 - 3:14

Wij hebben deze poten er onder:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10075660/#/30045144

En we hebben de co-sleeper met spanbanden vastgemaakt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Co-sleeper Empty Re: Co-sleeper

Bericht  Linda vr 28 dec 2012 - 3:18

Hier een foto. Het bed hadden we aan de andere kant tegen de muur gezet omdat dochter ook graag aan de buitenkant naast mijn man wilde slapen. Normaal gesproken stond het bed gewoon in het midden, naast de co-sleeper was nog ruimte om te lopen.

Co-sleeper Foto-33TOB7DD

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Co-sleeper Empty Re: Co-sleeper

Bericht  mystery mom vr 28 dec 2012 - 3:30

Wij zijn ook aant kijken voor ee co-sleeper. Ik vraag me ook af hoe de mama's t doen waarvan de oudste ook (vaak/ weleens) bij hun in bed/ op de kamer slaapt. Hier slaapt de oudste meestal op zn eigen kamer in zn eigen bed maar de laatste tijd wordt hij vaker snachts wakker en komt ie gewoon bij ons in bed. Ik kan me goed voorstellen dat hij er ook bij wil zijn als de 2e geboren is, maar hoe doe je dat op een veilige manier? We hebben nog een wieg (geen co-sleeper) van hem en zijn nu aan denken om ook een co-sleeper op ledikant formaat aan te schaffen. We hebben plek om beide langs ons bed te zetten.

(sorry voor het lenen van je topic)
mystery mom
mystery mom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 151
Registratiedatum : 15-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Co-sleeper Empty Re: Co-sleeper

Bericht  _Lana_ vr 28 dec 2012 - 3:36

Geen nuttige bijdrage voor dit topic ;-), maar wat ziet dat er ontzettend lief en knus uit Linda!

Ik vind dat echt een goed idee.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Co-sleeper Empty Re: Co-sleeper

Bericht  Linda vr 28 dec 2012 - 3:50

Thanx Lana! Ja, het is echt ideaal!! Het was zo ontzettend handig met nachtvoedingen. Ik trok haar naar me toe, ze dronk, ik dommelde half weg en zij rolde weer op haar eigen plaats (of ze bleef liggen, haha). Ik merkte er weinig van.
En het wakker worden 's ochtends is ook heerlijk! Zo'n kleine frummel naast je. I love you

Mystery mom, ik zou er dan 2 neerzetten. Co-sleeper 1578173417 Hier zal dochter tussen ons in liggen, denk ik. Hoewel ze tegenwoordig niet graag meer in ons bed slaapt. Ze wil liever in haar eigen kamer, papa moet dan bij haar in bed, haha.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Co-sleeper Empty Re: Co-sleeper

Bericht  maiadebij vr 28 dec 2012 - 4:27

Linda, bedankt voor de foto en link van Ikea! Die poten zijn niet verstelbaar dus het moet eigenlijk net passen met de hoogte van je bed toch? Of zet je die poten eronder en bekijk je dan hoe je de lattenbodem op de juiste hoogte zet??

Mystery Mom, stel gerust je vragen! Misschien heb jij weer vragen waar ik nog niet op gekomen ben!

Vannacht sliep N tussen ons in en J aan de buitenkant. Buitenkant afgeschermd door het ledikant er tegenaan te schuiven. Zij lagen heerlijk, maar ik lag behoorlijk in de verdrukking haha. Misschien moeten we die co-sleeper alvast maar gaan maken, komt nu ook al wel van pas!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Co-sleeper Empty Re: Co-sleeper

Bericht  Linda vr 28 dec 2012 - 4:32

Je kan bij de ikea 2 hoogtes poten kopen. Volgens mij hebben wij de grootste, maar dat weet ik niet zeker. Het liep niet helemaal gelijk met ons bed, dus man heeft de bodem van de co-sleeper een beetje versteld. Toen stond het precies op gelijke hoogte.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Co-sleeper Empty Re: Co-sleeper

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 5:17

Wij hebben het zo:
Co-sleeper R7ku3t


Je kunt ook blokken hout onder de poten zetten, dan kun je ze zelf de hoogte afzagen. Wij hebben een spanband om het onderste matras van de boxspring en dan om een aantal spijltjes van het ledikant.


Onze oudste slaapt tussen ons in als ze bij ons ligt, de jongste ligt in de co-sleeper of aan de linkerkant van mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Co-sleeper Empty Re: Co-sleeper

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum