Veel hoofdpijn
+2
widko
SuzieQ
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Veel hoofdpijn
Ik heb elke dag wel hoofdpijn, de ene dag erger dan de andere dag. Als ik veel stress heb (zoals afgelopen weken/maanden) neem ik dagelijks pijnstillers (ibuprofen). Mijn vader heeft dit ook al zijn hele leven en ik heb het sinds ik een jaar of 10 was. Ik merk dat ik het meteen heb als ik niet genoeg drink (normaliter drink ik min 2 liter per dag) en als ik niet (lang genoeg) buiten ben geweest. Wie herkent dit en wat doen jullie er aan?
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Re: Veel hoofdpijn
Ik herken het heel erg. Ik Bleek toch wat afwijking te hebben in mijn ogen waardoor ik nu een bril heb. Draag hem niet de heledag maar wel bij computeren of televisie kijken. Ook zet ik hem op wanneer ik hoofdpijn begin te krijgen. Dit werkt heel erg goed zeker in combinatie met genoeg drinken.
Mijn tip is dus ga eens langs een opticien en laat ze je ogen opmeten. Het hoeft lang niet altijd een grote afwijking te zijn.
Mijn tip is dus ga eens langs een opticien en laat ze je ogen opmeten. Het hoeft lang niet altijd een grote afwijking te zijn.
widko- Fluisteraar
- Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb min 5 en een lichte cilinder, dat is idd ook het eerste waar ze mij op gingen testen en toen ik 11 was kreeg ik mijn eerste bril.
Ik draag nu altijd lenzen, zodra ik mijn bril op zet heb ik binnen een paar minuten hoofdpijn. Ik denk omdat de glazen zo dik zijn, dat als iik opzij kijk mijn hele beeld scheef is (echt waar, de muren zijn dan gewoon krom) en alles is kleiner. Aan de andere kant, als ik een hele dag mijn bril op heb gehad en ik doe dan mijn lenzen in, dan krijg ik ook weer hoofdpijn en moet ik daar weer aan wennen.
Ik laat mijn ogen 2x per jaar opmeten, dus de sterkte is nog wel goed. Ik overweeg overigens wel om mijn ogen te laten laseren zodra ik er geld voor heb (en het durf...)
Ik draag nu altijd lenzen, zodra ik mijn bril op zet heb ik binnen een paar minuten hoofdpijn. Ik denk omdat de glazen zo dik zijn, dat als iik opzij kijk mijn hele beeld scheef is (echt waar, de muren zijn dan gewoon krom) en alles is kleiner. Aan de andere kant, als ik een hele dag mijn bril op heb gehad en ik doe dan mijn lenzen in, dan krijg ik ook weer hoofdpijn en moet ik daar weer aan wennen.
Ik laat mijn ogen 2x per jaar opmeten, dus de sterkte is nog wel goed. Ik overweeg overigens wel om mijn ogen te laten laseren zodra ik er geld voor heb (en het durf...)
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Last van spierspanning? Want ook daar kun je erge hoofdpijn van krijgen, is eventueel op de lossen met fysio.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik zou ook sowieso een aantal weken de pijnstillers laten staan en kijken wat dat doet.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Ik zou ook sowieso een aantal weken de pijnstillers laten staan en kijken wat dat doet.
Ja, dat! Op een gegeven moment kan je medicatie afhankelijke hoofdpijn krijgen. Dan houdt de medicatie de hoofdpijn in stand.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb jaren geleden bij een hoofdpijn poli gelopen en ik bleek toen ook medicatie afhankelijke hoofdpijn te hebben. De eerste tijd zonder pijnstillers waren vreselijk, ik voelde me een junk die aan het afkicken was (nouja dat was ik eigenlijk ook gewoon) maar het heeft me zoveel geholpen!
Tegenwoordig durf ik amper pijnstilling te nemen, en als ik wat neem helpt het me ook niet zo goed.
Tegenwoordig durf ik amper pijnstilling te nemen, en als ik wat neem helpt het me ook niet zo goed.
Gast- Gast
Bij mij blijkt het 9 van de 10 keer uit mijn nek te komen. Meestal helpen 2 à 3 bezoekjes aan de fysio hier goed. Ik dacht in eerste instantie dat het misschien te maken kon hebben met mijn ogen, maar die bleken prima in orde.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: