Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

+12
Urban Naked
Ilargi
Alex
Twellie
Starla
piertje
Burn
Antibes
silly-one
Marin
Elliot
Bolleke
16 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Antibes ma 17 dec 2012 - 2:03

Eigenlijk vind ik een hoop bijbelverhalen best leuk en interessant hoor. Helemaal als je een goed te lezen bijbel pakt, eventueel een kinderbijbel als je ze nog niet kent. Er zijn zoveel verhalen en gelijkenissen (verloren zoon, zaaier, barmhartige samaritaan) die eigenlijk best de moeite waard zijn.

Ik vind het een mooi boek, mooie verhalen en goede wijsheden. Ik heb alleen verder niets met het geloof.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 2:05

Caroline schreef:Ik denk dat zij gewoon zwanger was van Jozef, en God hun zoon heeft uitgekozen als uitverkorene om de Messias te worden.
Dat zou heel goed kunnen. Voor deze interpretatie sta ik ook wel open. Zeker als je bedenkt dat het hele geslacht van Juda, waar de Messias uit geboren zou worden, aan elkaar hangt van onverwachte relaties en geboortes. Het zegt voor mij alleen maar meer over het hart van God: dat Hij zijn volmaakte 'plek' verlaat en in onze wereld, onze misère vaak, komt om ons te verlossen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Elliot ma 17 dec 2012 - 2:07

Rood schreef:Ik ken het verhaal van haver tot gort.
Zelf heb ik wel moeite met het idee dat Jezus zomaar is ontstaan in de baarmoeder van Maria, zonder tussenkomst van een man. Dat idee heb ik voor mezelf losgelaten en gegeven aan Gods wijsheid. Dat kun je geloven noemen.

Dat heb ik dus ook. Ik vind het erg knap van jou dat je dat op die manier kunt loslaten, bij mij blijft er dan altijd iets knagen.

Antibes, ik vind het ook echt leuk om de verhalen uit de bijbel te lezen en ken ook bijna alle verhalen nog steeds erg goed. Ik ben wel christelijk en geloof veel dingen ook wel, maar een beetje op dezelfde manier als het kerstverhaal. Ik geloof de basis, maar ik denk dat de details soms wat zijn aangedikt om er een mooi verhaal van te maken (dat klinkt negatief maar zo bedoel ik het niet).
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 2:12

Antibes schreef:Pasen was kruisiging en wederopstanding van Jezus, Hemelvaart is (logisch) het moment dat Jezus naar de hemel ging en Pinksteren (dan weer 10 dagen later) is de uitstorting van de Heilige geest. Wink
*diepe buiging maakt*

Ik zou trouwens best meer van feestdagen van andere religies willen weten. Het is me niet helemaal onbekend, zeker de joodse feesten ken ik wel. Maar toch, kan altijd meer leren. Onlangs zag ik hier trouwens op het Schouwburgplein een openbare Chanoeka-viering. Vond het echt jammer dat ik een afspraak had, want anders was er even gaan kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Elliot ma 17 dec 2012 - 2:20

Rood, ik heb dat vooral met het Jodendom. Dat vind ik zo'n interessant geloof. Als er nog eens zo'n openbare Chanoeka-viering is wil ik er ook heen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Marin ma 17 dec 2012 - 2:28

Ik vind het Jodendom ook altijd zo interessant en wil er meer over weten. Ik heb een tijdje bij een Joods gastgezin in Amerika gewoond en heb met hen Chanoeka (of Hanukkah op z'n Engels) gevierd. Vond dat erg bijzonder om mee te maken, voor die tijd wist ik niet eens van het bestaan van die feestdag af.

Ik heb overigens op een openbare basisschool gezeten, maar kregen in groep 7 wel Godsdienst les. Het lag meer aan m'n moeder dat ik een beetje Christelijk ben opgevoed.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Twellie ma 17 dec 2012 - 2:30

Ik ken het verhaal van a tot z met dank aan mijn Gereformeerde opvoeding.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Antibes ma 17 dec 2012 - 2:31

Chanoeka heb ik ooit wel met Joodse studenten gevierd. Aansteken, wat ze zongen, soefganiot gegeten. ..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 2:35

Antibes schreef:
Caroline schreef:Huh ik zat ook op een christelijke basisschool, wij begonnen iedere ochtend met een gebed en daarna een bijbelverhaal. Aan het einde van de dag deden we een dankgebed. Wij hadden met kerst en pasen vieringen in de kerk (van school) waarbij het verhaal werd nagespeeld en we zongen allerlei christelijke liedjes. Ik ken zelfs de namen van alle bijbelboeken op volgorde uit mijn hoofd omdat ik dat op school heb geleerd.

Mijn school was vast een stuk christelijker dan die van bijvoorbeeld Punk'd. Ik heb die verhalen zo vaak gehoord dat ik mij niet kan voorstellen dat ik het ooit nog vergeet. Wat Antibes zegt, ik vind het eigenlijk best vreemd dat je op een christelijke school hebt gezeten maar de verhalen niet kent. Wat was er dan christelijk aan jouw school? Of ben je het zelf gewoon vergeten?

Dat heb ik dus ook.. Het is niet dat ik er een keer een dagje langskwam ofzo. Ik heb 8 jaar basisschool dagelijks Bijbelvoer gekregen en op de middelbare school vervolgens minder, maar ook nog steeds godsdienstles zo wekelijks ofzo. En helemaal dingen als Kerst/Pasen/Pinksteren kwamen dan echt wel langs.

Ik heb net even de website van mijn basisschool opgezocht en het is echt een Christelijke school (wel een jenaplan.. Dus misschien dat ze zich meer spitsen op Jenaplan en het vanuit vroeger een Christelijke school was). Ik heb alleen nooit godsdienst gehad, we hebben nooit hoeven bidden op school. Voor zover ik weet zijn er nooit echt kerstverhalen verteld. (m.u.v. advent, maar ik vond het kaarsen aansteken altijd leuker Wink ). Uit mijn klas deden er ook maar 5/6 van de 30 kinderen hun communie. Dus ik denk dat het gewoon vanuit vroeger een Christelijke school is, maar dat het niet meer gepraktiseerd wordt o.i.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 2:37

Mijn middelbare school was trouwens een scholengemeenschap/openbaar. Dus daar heb ik ook nooit godsdienst gehad.

Eigenlijk heb ik dat vak gewoon nooit gehad. En ik heb het ook niet vanuit mijn ouders geleerd omdat zij er niet achter staan. Hoe leer je het als kind dan? Niet dus. (Of je moet zelf de interesse hebben, maar dat had ik ook niet).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Elliot ma 17 dec 2012 - 2:52

Ik begrijp wat je bedoelt Punk'd. Ik vind het ook niet gek dat je het verhaal niet kent, ik vind het alleen gek dat je het niet hebt geleerd terwijl je op een christelijke school zat. Daar kun jij natuurlijk verder niets aan doen. Ik vond het zelf ook ontzettend interessant vroeger, dus ik luisterde ook altijd erg aandachtig naar de verhalen. Dat scheelt misschien ook al, als jij het niet interessant vond heb je vast ook niet vol aandacht geluisterd?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Alex ma 17 dec 2012 - 3:36

Stofzuiger schreef:Ik ken het kerstverhaal en ik geloof er ook in. Bepaalde details zullen ook niet voor niks in de bijbel beschreven zijn.

Ik sta er hetzelfde in als Stof.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Alex ma 17 dec 2012 - 3:40

Rood schreef:Ik ken het verhaal van haver tot gort.
Zelf heb ik wel moeite met het idee dat Jezus door de Heilige Geest is ontstaan in de baarmoeder van Maria, zonder tussenkomst van een man. Dat idee heb ik voor mezelf losgelaten en gegeven aan Gods wijsheid. Dat kun je geloven noemen.

Rood, hier kan ik me trouwens ook in vinden. Jaarlijks discussiepunt ook tussen mij en mijn man.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Antibes ma 17 dec 2012 - 3:42

Punk'd schreef:
Antibes schreef:
Caroline schreef:Huh ik zat ook op een christelijke basisschool, wij begonnen iedere ochtend met een gebed en daarna een bijbelverhaal. Aan het einde van de dag deden we een dankgebed. Wij hadden met kerst en pasen vieringen in de kerk (van school) waarbij het verhaal werd nagespeeld en we zongen allerlei christelijke liedjes. Ik ken zelfs de namen van alle bijbelboeken op volgorde uit mijn hoofd omdat ik dat op school heb geleerd.

Mijn school was vast een stuk christelijker dan die van bijvoorbeeld Punk'd. Ik heb die verhalen zo vaak gehoord dat ik mij niet kan voorstellen dat ik het ooit nog vergeet. Wat Antibes zegt, ik vind het eigenlijk best vreemd dat je op een christelijke school hebt gezeten maar de verhalen niet kent. Wat was er dan christelijk aan jouw school? Of ben je het zelf gewoon vergeten?

Dat heb ik dus ook.. Het is niet dat ik er een keer een dagje langskwam ofzo. Ik heb 8 jaar basisschool dagelijks Bijbelvoer gekregen en op de middelbare school vervolgens minder, maar ook nog steeds godsdienstles zo wekelijks ofzo. En helemaal dingen als Kerst/Pasen/Pinksteren kwamen dan echt wel langs.

Ik heb net even de website van mijn basisschool opgezocht en het is echt een Christelijke school (wel een jenaplan.. Dus misschien dat ze zich meer spitsen op Jenaplan en het vanuit vroeger een Christelijke school was). Ik heb alleen nooit godsdienst gehad, we hebben nooit hoeven bidden op school. Voor zover ik weet zijn er nooit echt kerstverhalen verteld. (m.u.v. advent, maar ik vond het kaarsen aansteken altijd leuker Wink ). Uit mijn klas deden er ook maar 5/6 van de 30 kinderen hun communie. Dus ik denk dat het gewoon vanuit vroeger een Christelijke school is, maar dat het niet meer gepraktiseerd wordt o.i.d.

Nee, dat maakt dan al een heel verschil inderdaad. En als je het dan niet thuis of van opa/oma meekrijgt, dan zou ik ook niet weten waar je het als niet-gelovige vandaan moest halen hoor. Dan kom je er eigenlijk alleen mee in aanraking als je interesse echt daar ligt en je je erin gaat verdiepen. Ik weet ook niet of ik dat was gaan doen, denk dat ik dan ook interesses eerder op andere gebieden heb. Ik ben gewoon geindoctrineerd, met leuke knutselwerkjes en kleurplaten.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Elliot ma 17 dec 2012 - 3:50

Haha Antibes, die knutsels en kleurplaten hadden wij ook! Je hebt toch niet op dezelfde school gezeten he? Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Ilargi ma 17 dec 2012 - 3:54

Punk'd schreef:Mijn middelbare school was trouwens een scholengemeenschap/openbaar. Dus daar heb ik ook nooit godsdienst gehad.

Eigenlijk heb ik dat vak gewoon nooit gehad. En ik heb het ook niet vanuit mijn ouders geleerd omdat zij er niet achter staan. Hoe leer je het als kind dan? Niet dus. (Of je moet zelf de interesse hebben, maar dat had ik ook niet).

Precies hoe het bij mij is!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Antibes ma 17 dec 2012 - 3:59

Caroline schreef:Haha Antibes, die knutsels en kleurplaten hadden wij ook! Je hebt toch niet op dezelfde school gezeten he? Wink

Haha, neuh, die knutsels/kleurplaten waren voornamelijk op de bijbelclub. Dat was véél te leuk voor school. School was bijbelverhalen luisteren en psalmversjes stampen. Overigens het enige dat onze vorige hond ooit kapotgebeten heeft, een psalmversje: "Sorry meester, ik ken het niet, de hond heeft het psalmboekje opgegeten". Kreeg nog straf ook.. =(
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Starla ma 17 dec 2012 - 4:15

Even wat anders, hebben jullie nog een tip voor een bijbel? Ik wil namelijk wel graag eens de bijbel zelf lezen in plaats van dat ik hem op school voorgekauwd kreeg (en vervolgens niks meer van weet).
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Elliot ma 17 dec 2012 - 4:16

Haha het is ook wel een hele slechte smoes als het niet waar is. Wink

Wij zongen trouwens ook uit Psalmenboekjes hoor, ik snapte soms de helft niet van wat ik zong. Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 827601
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Urban Naked ma 17 dec 2012 - 6:56

Starla schreef:Even wat anders, hebben jullie nog een tip voor een bijbel? Ik wil namelijk wel graag eens de bijbel zelf lezen in plaats van dat ik hem op school voorgekauwd kreeg (en vervolgens niks meer van weet).
Het Boek is wel redelijk goed leesbaar. In vergelijking met de Statenbijbel.

Ontopic: ja ik ken het kerstverhaal. Was tot en met m'n 18e ongeveer praktiserend christen. Er zal vast een kern van waarheid in het hele verhaal zitten, want het komt in meerdere godsdiensten/ ouder verhalen ongeveer op dezelfde manier voor. Maar dat het met iets goddelijks te maken heeft geloof ik niet, want ik geloof niet in een god.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Zora ma 17 dec 2012 - 7:58

Punk'd schreef:

Ik heb ook dit jaar pas het eerste een verhaal gehoord over een boom/appel en Adam en Eva.. In de klas werd gevraagd of iemand het verhaal niet kende en ik stak serieus als enige mijn vinger op..


Huh, maar je kende iig de namen Adam en Eva en eerste mensen op aarde neem ik aan toch wel? Alleen niet in relatie tot de appel misschien?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 8:01

Zora schreef:
Punk'd schreef:

Ik heb ook dit jaar pas het eerste een verhaal gehoord over een boom/appel en Adam en Eva.. In de klas werd gevraagd of iemand het verhaal niet kende en ik stak serieus als enige mijn vinger op..


Huh, maar je kende iig de namen Adam en Eva en eerste mensen op aarde neem ik aan toch wel? Alleen niet in relatie tot de appel misschien?

haha ja dat wel! En het verhaal van de verboden vrucht heb ik ook wel eens vaag gehoord. Ik wist alleen niet dat dat verhaal in verband stond met Adam en Eva nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Printje ma 17 dec 2012 - 9:09

Ik weet het verhaal in de grootste lijnen wel, vertel het mijn kleuters ieder jaar. Ik geloof niet dat het echt gebeurd is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Zora ma 17 dec 2012 - 9:15

Punk'd schreef:
Zora schreef:
Punk'd schreef:

Ik heb ook dit jaar pas het eerste een verhaal gehoord over een boom/appel en Adam en Eva.. In de klas werd gevraagd of iemand het verhaal niet kende en ik stak serieus als enige mijn vinger op..


Huh, maar je kende iig de namen Adam en Eva en eerste mensen op aarde neem ik aan toch wel? Alleen niet in relatie tot de appel misschien?

haha ja dat wel! En het verhaal van de verboden vrucht heb ik ook wel eens vaag gehoord. Ik wist alleen niet dat dat verhaal in verband stond met Adam en Eva nerd

Haha phieuw, ik zag al helemaal voor me dat je soms weer even dacht: jongens, wie de f* is die Adam en heb je 'm soms op Facebook? roll
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Exogenesis di 18 dec 2012 - 3:18

Ik ken het verhaal van A tot Z en omgekeerd. Ik ben er mee opgevoed en opgegroeid en voed er nu mijn leerlingen mee op. Echter 'geloof' ik niet meer, maar sta ik wel achter de meeste woorden in de Bijbel.

De 10 geboden zie ik bijvoorbeeld als leefregels die je nastreeft om de goede vrede in stand te houden, niet om God te gehoorzamen.

Ik geloof wel dat Jezus als persoon heeft bestaan. Maar ook nu bestaan er Jezussen.... (doktoren, genezers, wereldverbeteraars).
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd? - Pagina 2 Empty Re: Kerstverhaal, wie weet het volledig en is het waar gebeurd?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum