Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat willen jullie gaan bekostigen?

+36
Floor
studiebol
PiP
Fearie
PapillonRose
Lejow
MamaJ&R
Slakje
Parisienne
Mida4you
Twellie
Highway
SarahKey
Alex
Happydobby
Susan
Roos
Happinaz
Linda
Laced
Sterrin_
Mama Titty
Pussycat
Sophiee
Bloem86
Coco
Snoes
Tania
xxjojootjexx
bolus26
smooch
Liadan
Fiebje
Muppetje
Parel
Flower_L
40 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? - Pagina 2 Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  Susan vr 14 dec 2012 - 4:42

Een bijbaan in de puberteit is trouwens wel echt puur voor het extra geld, ik vind niet dat ze een bijbaan moeten hebben op die leeftijd. Dat vind ik echt een eigen keuze en iets voor erbij, mijn ervaring is dat je met lange schooldagen en veel huiswerk vaak al weinig tijd overhoudt en ik vind dat een tiener dan ook het recht heeft om die spaarzame vrije tijd door te brengen met vriendinnen of hobby's. Als je studeert wordt het wel anders, dan ga je ook steeds meer richting zelfstandigheid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat willen jullie gaan bekostigen? - Pagina 2 Empty Re: wat willen jullie gaan bekostigen?

Bericht  SarahKey vr 14 dec 2012 - 5:52

alleen zijn studie. De rest werkt hij zelf maar voor. Dat hebben wij ook allebei moeten doen en daar zijn wij ook niet minder van geworden. Rijbewijs vind ik een luxe en is geen noodzaak. Studie vinden wij wel weer erg belangrijk dus die betalen we als we dat kunnen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Highway vr 14 dec 2012 - 6:01

Studie sowieso, daarnaast een mooi bedrag bv voor rijbewijs of woning, wil dat niet contant geven maa het een en ander qua kosten overnemen
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Twellie vr 14 dec 2012 - 6:38

Eigenlijk nog geen idee. Maar als ik bijvoorbeeld een rijbewijs zou gaan betalen, zou ik wel willen dat ze niet gaan roken.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Mida4you vr 14 dec 2012 - 6:56

Natuurlijk willen wij zoveel mogelijk proberen te bekostigen maar de studie komt op nr 1 en daarnaast heb ik ook geen idee hoe we er tegen die tijd voor staan
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Parisienne vr 14 dec 2012 - 7:11

Wij zien tegen die tijd wel wat we met het geld doen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Slakje vr 14 dec 2012 - 7:30

Zoveel mogelijk. Ik zou graag hebben dat ze het grootste deel van hun centjes die ze verdienen met bijbaantjes sparen. Dan hebben ze een potje als ze alleen gaan wonen. Idealiter zouden wij alles betalen tot ze hun studie hebben afgerond, en vanaf dat ze gaan werken en ze wonen nog thuis een klein deel afstaan aan ons.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  MamaJ&R vr 14 dec 2012 - 7:39

Wij hopen (gedeeltelijk) de studies die ze willen volgen te betalen.
Als ze bijvoorbeeld graag een rijbewijs willen dan moeten ze daar voor werken.
Wij hebben ons rijbewijs zelf betaald en ik vind het belangrijk dat ze weten dat niet alles maar
voor ze betaald word.
MamaJ&R
MamaJ&R
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 40
Punten : 58
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  Lejow vr 14 dec 2012 - 7:53

Tja, in principe haar studie en eventueel iets van haar rijbewijs.
Wel vind ik dat ze aan beide dingen ook gewoon zelf mee moet betalen dmv een bijbaantje.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  PapillonRose vr 14 dec 2012 - 8:01

Ik wil zoveel mogelijk voor haar betalen, als mijn financiële situatie dat toelaat op dat moment. Ik spaar nu al voor dit soort dingen, maar ik heb nog geen idee hoeveel dat tegen de tijd dat ze het nodig heeft zal zijn, en wat de dingen dan kosten. Wat ik graag zou willen betalen voor haar is haar studie, rijbewijs en dingen als een bijdrage in de uitzet of bij een bruiloft.

Ik vind het wel belangrijk dat ze zelf een bijbaantje zal zoeken. Maar als ik het kan betalen, mag ze dat in eerste instantie gebruiken voor extraatjes die ze zelf wil. Zo was dat bij mij ook. Ik kreeg bijvoorbeeld de kleding die ik echt nodig had van mijn ouders, wilde ik nog meer dingen dan kocht ik die zelf van mijn loon. Ik mocht er vooral leuke dingen mee doen, maar leerde zo alsnog echt wel wat werken was en wat de waarde was van geld.

Wel wil ik dat ze ook weer niet teveel gaat werken, in elk geval betaal ik liever wat meer als ik het heb, dan dat ze bijvoorbeeld zoveel moet werken dat haar studie eronder zou lijden.

Maargoed, ik heb geen idee wat de toekomst brengt, dus we gaan wel zien hoe het loopt. Ik hoop in elk geval op z'n minst een bijdrage te kunnen doen aan belangrijke dingen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Fearie vr 14 dec 2012 - 9:24

Rijbewijs is ingedekt doordat mijn vriend rij instructeur is. Dus we gaan voor hopelijk de eerste 2 jaar van zijn studie, qua les geld en boeken.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  PiP vr 14 dec 2012 - 10:24

Dat zien we later wel, hebben er nu iig niet de mogelijkheid voor om te sparen.
Wij hebben beide het meeste zelf moeten betalen, maar de ouders zaten dan ook niet in de positie dat ze dat makkelijk voor ons konden betalen.
We hebben ons beide goed gered, maar hebben dan ook niet verder gestudeerd (beide mbo gehaald)

Ze krijgen nu wel beide 10,- per maand op hun rekening, dit krijgen ze wanneer wij denken dat ze dit kunnen gebruiken. (trouwen, samenwonen of studie)

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 10:36

Hopelijk kunnen we ze opweg helpen met wat ze willen gaan doen! Willen ze studeren hopen we dat te bekostigen,rijbewijs/kleine auto, inrichting,mooie reis, en hoop van harte dat wanneer er financiele 'nood' is bij 1 van de kids dat we ze daarin mogen bijstaan!

Uiteraard is het van belang dat ze waarde van geld leren kennen en ook voor de extra dingen zelf aan het werk gaan door bijvoorbeeld een krantenwijk o.i.d.

En daarnaast ligt het ook zo aan het kind..de 1 kan studeren,de ander gaat vroeg aan het werk.. We zullen wel zien hoe het tegen die tijd loopt! We sparen nu wel hard (niet alleen voor de kids maar ook voor ons in het algemeen) want nu kan het en je weet nooit hoe het lopen gaat!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 10:36

Dat ligt eraan wat we te besteden hebben tegen die tijd. Maar er wordt nu al voor zijn studie en rijbewijs gespaard (dat geld komt ook pas na 15 jaar automatisch sparen vrij)

Gast
Gast

Bericht  studiebol vr 14 dec 2012 - 20:45

Dat ligt heel erg aan de financiele situatie op dat moment. Van mijn vader hadden ze een geldbedrag gekregen met de geboorte en ik zag van de week dat hij weer een bedrag had gestort. Ik zou graag willen dat ze van dat geld studeren, haha niet dat nu zo veel is hoor, maar ik denk dat mijn vader elk jaar wat stort en met de rente dan is het best een leuk beginnende bedrag over een paar jaar.

En wat wij voor ze sparen dat zien we dan wel wat we er mee gaan doen.

Wel vind ik dat ze best gewoon een zaterdag baantje mogen hebben om zelf ook wat bij te verdienen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Floor vr 14 dec 2012 - 20:49

Dat zien we dan wel. Mijn man en ik hebben beide ene hele andere opvoeding gehad hierin dus we kijken tegen die tijd wel hoe we er in staan en hoe we het financieel hebben.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mezzoforte vr 14 dec 2012 - 20:57

Ervan uitgaande dat het financieel mogelijk is, zou ik in ieder geval de studie willen bekostigen (collegeld/lesgeld + boeken).
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Aimee vr 14 dec 2012 - 21:09

Ik zou niet 'zoveel mogelijk' voor hem willen betalen. Ik vind het heel normaal dat hij leert dat hij zelf moet werken om geld te verdienen en het niet zomaar komt aanwaaien. Dus dingen als rijbewijs halen, scooter kopen, stapavondjes, vakanties, etc. zal hij zelf moeten bekostigen.

Zijn studie hoop ik wel te kunnen betalen en we sparen ook voor hem, maar het doel van dat geld zien we tzt wel.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  _Lana_ vr 14 dec 2012 - 21:29

Ik vind het belangrijk dat ze in ieder geval een goede studie kunnen doen.
Misschien wat meebetalen aan hun rijbewijs of het rijbewijs helemaal betalen. Ik heb het ook van mijn ouders gekregen.
Verder vind ik inderdaad dat ze zodra ze kunnen werken, ze ook een baantje moeten gaan zoeken. Ze krijgen zakgeld en het uitgaan mogen ze zelf betalen van hun baantje.
En dan nog een bedrag per maand aan kleedgeld ( geen heel hoog bedrag, als ze meer willen, kunnen ze dat zelf bijleggen ).
Maar goed, zo denk ik er nu over en het is nog lang niet zover, haha, misschien denk ik er dan wel heel andere over of is onze financiële situatie wel heel anders.

Wij sparen nu ook voor ze, maar dat is meer voor als ze het huis uitgaan.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Sun88 vr 14 dec 2012 - 21:33

Studie en rijbewijs als het mogelijk is. Zelf ook gehad. Wel moet hij een bijbaan hebben, moest ik vroeger ook. Mijn ouders zeggen als je niet werkt gaat de geldkraan dicht.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: