Perzik-rozemarijntaart, hoe combineren?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Perzik-rozemarijntaart, hoe combineren?
Dit jaar maken we voor het kerstdiner met mijn schoonfamilie allemaal een gang en mijn vriend en ik gaan het toetje maken. We willen een soort grand dessert maken van 3 dingen. Nu heb ik m'n oog op een recept voor perzik-rozemarijntaart laten vallen en eigenlijk wil ik dat heel graag maken, maar ik weet niet goed hoe ik het zal combineren.
Ik dacht misschien een bavarois erbij maar het derde weet ik dan niet. Zou het dan leuk zijn om de bavarois ook met perzik te maken en in het andere ook perzik te verwerken, of is het leuker om 3 verschillende dingen te maken? Er is één iemand zwanger (hopelijk tegen die tijd nog iemand ), dus het mag geen drank of rauw ei bevatten en het moet óf ruim van tevoren te maken zijn óf heel snel te bereiden zijn. We vieren het namelijk niet bij ons.
Ik dacht misschien een bavarois erbij maar het derde weet ik dan niet. Zou het dan leuk zijn om de bavarois ook met perzik te maken en in het andere ook perzik te verwerken, of is het leuker om 3 verschillende dingen te maken? Er is één iemand zwanger (hopelijk tegen die tijd nog iemand ), dus het mag geen drank of rauw ei bevatten en het moet óf ruim van tevoren te maken zijn óf heel snel te bereiden zijn. We vieren het namelijk niet bij ons.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Perzik-rozemarijntaart, hoe combineren?
In het kerst toetjes topic noemt Minoessepoes dat ze een trio van peer gaat maken. Ik vond dat wel een erg leuk idee. Dus zou voor jou denk ik ook prima met perzik kunnen. Maar dan met jouw taart in plaats van de crumble, de bavarois en dan nog even zoeken op een derde iets met perzik.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik denk dat yogurt/kwark ook goed combineren met die 2 dingen. Daar misschien ijs/parfait van maken?
Of witte chocolade mousse, lijkt me ook lekker
Zou in ieder geval iets redelijk neutraal van smaak doen omdat de rozemarijn al heel bepalend is. En ook niks met een ander fruitsoort doen.
Zou in ieder geval iets redelijk neutraal van smaak doen omdat de rozemarijn al heel bepalend is. En ook niks met een ander fruitsoort doen.
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
kreeftje schreef:Ik denk dat yogurt/kwark ook goed combineren met die 2 dingen. Daar misschien ijs/parfait van maken?
Ja, ik dacht ook meteen aan ijs. Misschien dan perzik-sorbetijs? Of een soort mini-trifle met onder andere een laagje perzik en een laagje Griekse yoghurt (lekker fris)?
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Dankjewel voor de ideeën! Parfait valt af want daar zit rauw ei in. De keus is nu gevallen op gegrilde perzik met een bolletje vanilleijs. En ik houd het inderdaad alleen bij perzik, dat lijkt me wel het lekkerst
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Novalee schreef:Dankjewel voor de ideeën! Parfait valt af want daar zit rauw ei in. De keus is nu gevallen op gegrilde perzik met een bolletje vanilleijs. En ik houd het inderdaad alleen bij perzik, dat lijkt me wel het lekkerst
Ik ben vanuit mijn werk gewend om gepasteuriseerde eieren te gebruiken, niet aan gedacht sorry!
Klinkt goed!
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: