Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Marktplaats

+5
girli
Susan
Blond
Charles
mezzoforte
9 plaatsers

Ga naar beneden

Marktplaats Empty Marktplaats

Bericht  mezzoforte do 13 dec 2012 - 4:09

Ik heb een aantal studieboeken te koop staan op Marktplaats. Een bepaalde serie boeken is erg populair en ik had vanaf dag 1 dat ze erop staan al meerdere serieuze biedingen. Ik was met degene die het eerst geboden had akkoord gegaan, en heb aan 2e bieder aangegeven dat de boeken in principe voor iemand anders gereserveerd zijn. Een aantal dagen later komt bieder 1 met een reactie n.a.v. mijn acceptatie van zijn bod met het verhaal dat hij eerst nog even moet kijken of het wel echt is wat hij moet hebben. Ik heb daarop netjes aangegeven dat ik de boeken dan niet langer voor hem reserveer maar aan een andere bieder verkoop. Krijg ik me toch een pissig mailtje terug! Maar ik vraag me af, ben ik nu echt zo fout of niet netjes geweest dan? Ik heb nl. al best vaak meegemaakt dat bieders je soort van aan het lijntje houden, nog 1 keer reageren en verder niks laten horen. Aangezien het toch om een bedrag van 100 euro gaat (geen verschil in biedingen) en ik dat goed kan gebruiken momenteel, leek het mij logisch dan de boeken maar aan bieder 2 te verkopen (die binnen een half uur alweer met reactie kwam om een afspraak voor ophalen te maken en dus een serieuze koper is).

mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Charles do 13 dec 2012 - 4:10

Nee ik snap je! Welke boeken zijn het trouwens?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  mezzoforte do 13 dec 2012 - 4:12

Het ging in dit geval om boeken van Starreveld die voor accountancy post-master, alsmede tijdens vakken Bachelor en Master gebruikt kunnen worden. Vandaar de populariteit I guess.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 4:12

Nee hoor zou ik ook gedaan hebben.


Laatst aangepast door Mama_van2 op do 13 dec 2012 - 4:13; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Blond do 13 dec 2012 - 4:12

Ik had hetzelfde gedaan. Jammer maar helaas voor nummer 1. Straks had diegene weken later laten weten dat hij het niet deed, en had jij helemaal geen potentiële kopers meer.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 4:13

Ik zou met hem een bepaalde tijd afgesproken hebben dus bv. 1 dag wachten en hem laten uitzoeken & als je niks hoort, dat je hem dan aan iemand anders verkoopt. Nu vind ik het ook niet zo vriendelijk van je eigenlijk, want hij was toch geïnteresseerd? Dat had je dan ook aan de 2e bieder kunnen laten weten, dat je op die en die dag het laat horen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 4:14

Ik had hem dan denk ik nog wel een dag gegeven of zo, misschien is hij in de tussenliggende dagen ziek geweest en moet hij even een dingetje controleren, of het de goede druk is of weet ik veel wat. Al had hij dat dan natuurlijk ook wel kunnen aangeven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 4:14

Pippa schreef:Ik zou met hem een bepaalde tijd afgesproken hebben dus bv. 1 dag wachten en hem laten uitzoeken & als je niks hoort, dat je hem dan aan iemand anders verkoopt. Nu vind ik het ook niet zo vriendelijk van je eigenlijk, want hij was toch geïnteresseerd? Dat had je dan ook aan de 2e bieder kunnen laten weten, dat je op die en die dag het laat horen.

Ja, precies, dit dus.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  girli do 13 dec 2012 - 4:15

Pippa schreef:Ik zou met hem een bepaalde tijd afgesproken hebben dus bv. 1 dag wachten en hem laten uitzoeken & als je niks hoort, dat je hem dan aan iemand anders verkoopt. Nu vind ik het ook niet zo vriendelijk van je eigenlijk, want hij was toch geïnteresseerd? Dat had je dan ook aan de 2e bieder kunnen laten weten, dat je op die en die dag het laat horen.
Zo had ik het ook gedaan.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  iloverocknroll1984 do 13 dec 2012 - 4:20

Ik vind eigenlijk dat als je biedt je van te voren moet kijken of je het wel echt wil. Of een paar uur wachten met antwoorden nadat bod geaccepteerd is, eerst uitzoeken of het de goede zijn en dan antwoorden. Al had ik misschien zelf diegene ook wel een dag gegund nog.

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  mezzoforte do 13 dec 2012 - 4:36

girli schreef:
Pippa schreef:Ik zou met hem een bepaalde tijd afgesproken hebben dus bv. 1 dag wachten en hem laten uitzoeken & als je niks hoort, dat je hem dan aan iemand anders verkoopt. Nu vind ik het ook niet zo vriendelijk van je eigenlijk, want hij was toch geïnteresseerd? Dat had je dan ook aan de 2e bieder kunnen laten weten, dat je op die en die dag het laat horen.
Zo had ik het ook gedaan.

Ok, misschien dat ik hier een andere keer aan kan denken dan. Daarom post ik dit topic ook, om even verschillende perspectieven op deze situatie te horen. Ik vond alleen 3 dagen wachten op een reactie met de strekking dat hij niet eens wist of dit de juiste boeken waren al lang duren, en ik ga er vanuit dat iemand een literatuurlijst heeft dus niet zomaar biedt. Dankjewel in ieder geval voor jullie reacties, dan weet ik hoe ik dit een volgende keer beter kan aanpakken dan.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 4:38

Maar hij zegt nergens dat hij 3 dagen zou wachten toch? Ik zou daarom hebben gereageerd dat je 1 dag wel kunt wachten, maar het daarna doorverkoopt omdat je gewoon wil weten waar je aan toe bent. Ik snap best dat mensen er soms niet eerder aan toe komen oid, dat kan gebeuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Rush do 13 dec 2012 - 4:38

iloverocknroll1984 schreef:Ik vind eigenlijk dat als je biedt je van te voren moet kijken of je het wel echt wil. Of een paar uur wachten met antwoorden nadat bod geaccepteerd is, eerst uitzoeken of het de goede zijn en dan antwoorden. Al had ik misschien zelf diegene ook wel een dag gegund nog.
Nou inderdaad.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 4:39

Rush schreef:
iloverocknroll1984 schreef:Ik vind eigenlijk dat als je biedt je van te voren moet kijken of je het wel echt wil. Of een paar uur wachten met antwoorden nadat bod geaccepteerd is, eerst uitzoeken of het de goede zijn en dan antwoorden. Al had ik misschien zelf diegene ook wel een dag gegund nog.
Nou inderdaad.

Misschien reageerde hij voor zijn vriendin, broer of schoonzus? En dacht hij dat het juist was, maar wilde hij het nog wel even checken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  iloverocknroll1984 do 13 dec 2012 - 4:43

Pippa schreef:
Rush schreef:
iloverocknroll1984 schreef:Ik vind eigenlijk dat als je biedt je van te voren moet kijken of je het wel echt wil. Of een paar uur wachten met antwoorden nadat bod geaccepteerd is, eerst uitzoeken of het de goede zijn en dan antwoorden. Al had ik misschien zelf diegene ook wel een dag gegund nog.
Nou inderdaad.

Misschien reageerde hij voor zijn vriendin, broer of schoonzus? En dacht hij dat het juist was, maar wilde hij het nog wel even checken?

Maar er zaten toch al dagen tussen het bieden en het akkoord? Dan check je dat toch lijkt me?

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  mezzoforte do 13 dec 2012 - 4:48

Voor de duidelijkheid, NADAT ik akkoord gegaan was met zijn bod, duurde het nog eens 3 dagen voor hij weer met een reactie kwam waarin hij dus aangaf dat ie eigenlijk niet wist of hij ze wel echt nodig had c.q. de juiste waren. Het was dus niet zo dat ik hem geen tijd wilde geven e.e.a. uit te zoeken, daar had hij in principe al 3 dagen voor gehad was mijn redenering, en daarom aan bieder 2 verkocht.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Katrien do 13 dec 2012 - 4:54

Ik had precies hetzelfde gedaan als jij.
Het valt mij trouwens op dat veel bieders op marktplaats totaal niet serieus zijn, als je ze mailt dat hun bod geaccepteerd is krijg je 9 van de 10 keer geen reactie.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  mezzoforte do 13 dec 2012 - 4:55

Maar nogmaals, ik had zelf duidelijker kunnen zijn en inderdaad kunnen aangeven dat ik binnen bepaalde termijn wat wilde horen, dat heb ik nagelaten. Daarom is een forum toch fijn vind ik, leer je weer met andere perspectieven naar situaties te kijken.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 22:02

Katrien schreef:Ik had precies hetzelfde gedaan als jij.
Het valt mij trouwens op dat veel bieders op marktplaats totaal niet serieus zijn, als je ze mailt dat hun bod geaccepteerd is krijg je 9 van de 10 keer geen reactie.

Zo vind ik ook dat sommige verkopers wel absurt laag bieden. Mijn zusje heeft een aantal G-star jassen op MP staan en bieden vanaf 35 euro omdat ze gewoon nog heel goed zijn en de nieuwprijs bijns 200 euro was. Komen er gewoon biedingen van 15 euro :O en dan niet eenmalig maar dit regelmatig van diverse kopers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Katrien do 13 dec 2012 - 22:06

Lily schreef:
Katrien schreef:Ik had precies hetzelfde gedaan als jij.
Het valt mij trouwens op dat veel bieders op marktplaats totaal niet serieus zijn, als je ze mailt dat hun bod geaccepteerd is krijg je 9 van de 10 keer geen reactie.

Zo vind ik ook dat sommige verkopers wel absurt laag bieden. Mijn zusje heeft een aantal G-star jassen op MP staan en bieden vanaf 35 euro omdat ze gewoon nog heel goed zijn en de nieuwprijs bijns 200 euro was. Komen er gewoon biedingen van 15 euro :O en dan niet eenmalig maar dit regelmatig van diverse kopers

Dat ook ja! Vreselijk irritant.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Phileine do 13 dec 2012 - 22:10

Hij had ook ipv dat pissige mailtje even snel uit kunnen zoeken of dit de boeken waren die hij nodig had. Ik kan me wel voorstellen dat je de boeken aan de tweede bieder hebt verkocht.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 22:19

ik geef jou ook groot gelijk, zo wilde ik voor mijn man zijn verjaardag naar burgers zoo, woensdags besloten en hij was donderdag jarig. Nu kon je dus nog die c1000 vouchers inleveren en dan had je flink wat korting dus ik diverse verkopers gemaild die een vaste prijs per kaartje hadden en uitgelegd dat ik de volgende dag naar de dierentuin wilde en dus die avond nog de code moest hebben zodat ik nog die kaartjes kon bestellen. Uiteindelijk een reactie terug van een vrouwtje dat ze akkoord ging met die prijs voor 2 kaartjes en ik gemaild dat ze haar rekeninggegevens door meost geven. Ik hoorde maar niks en anderhalf uur later (`s avonds half 10/10u) eindelijk een reactie met haar rekeninggegevens. Ik haar netjes teruggemaild dat ik ondertussen al codes had overgenomen van een andere verkoper (die wel direct reageerde) omdat ik toch die avond nog de toegangskaarten moest bestellen. Nou de mail die ik terugkreeg van haar :O

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats Empty Re: Marktplaats

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum