iPad foto vraagje
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
iPad foto vraagje
Vraagje voor de mensen met een iPad:
Hoe hebben jullie je foto's georganiseerd? Ik wil meerdere albums maken van m'n bruidsfoto's, dus bruidspaar tijdens de fotoshoot, bruid en bruidegom apart, details, decoratie, ceremonie, elkaar voor 't eerst zien, etc.. allemaal belangrijke momenten en categorieen op zo'n dag. Daar wil ik aparte albums voor maken, maar als ik die toevoeg aan aparte albums, blijven ze allemaal in de fotorol staan. Is dat te verhelpen? Is er een manier waarop je de foto's aan aparte albums kan toewijzen, maar dan uit de fotorol kan halen? Ik vrees van niet he?
Weet iemand dan toevallig een mooie portfolio app? Waarop je dus wel je foto's goed in albums kunt verdelen. Ik wil er best geld voor betalen (zelfs meer dan een paar euro, sommige zijn wel 15 euro bijv), maar dan wil ik wel graag weten dat het een goede app is.
Hoe hebben jullie je foto's georganiseerd? Ik wil meerdere albums maken van m'n bruidsfoto's, dus bruidspaar tijdens de fotoshoot, bruid en bruidegom apart, details, decoratie, ceremonie, elkaar voor 't eerst zien, etc.. allemaal belangrijke momenten en categorieen op zo'n dag. Daar wil ik aparte albums voor maken, maar als ik die toevoeg aan aparte albums, blijven ze allemaal in de fotorol staan. Is dat te verhelpen? Is er een manier waarop je de foto's aan aparte albums kan toewijzen, maar dan uit de fotorol kan halen? Ik vrees van niet he?
Weet iemand dan toevallig een mooie portfolio app? Waarop je dus wel je foto's goed in albums kunt verdelen. Ik wil er best geld voor betalen (zelfs meer dan een paar euro, sommige zijn wel 15 euro bijv), maar dan wil ik wel graag weten dat het een goede app is.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: iPad foto vraagje
Ik heb niet zo'n app, maar als ik op Google zoek zijn er over portfolio-apps best wat artikelen en reviews. Van veel duurdere apps is er ook wel een lite-versie die je eerst kunt bekijken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Oh dat van een lite versie is wel een goede tip! Ik vind het helemaal niet erg om meer geld te betalen aan een app, omdat het zo'n belangrijke app voor me gaat zijn, maar dan wil ik wel weten of ik 'm prettig vind. Daarom vind ik ervaringen ook wel fijn. Heb niet heel veel tijd vandaag en wil eigenlijk voor morgen die app er op hebben zitten namelijk. Dus als iemand een tip heeft, hoor ik 't heel graag
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb ook best wel wat dure apps op de iPad en dan probeer ik ook vaak eerst de lite-versie. Soms is er geen lite-versie en een heel enkel keertje valt zo'n dure app een beetje tegen, maar meestal zijn ze wel goed.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb het toevallig laatst eens gevraagd in de applestore Marin, omdat ik ook graag 'mapjes' zou willen hebben, net als in mijn iphoto op mijn Macbook.
Voor als ik bijvoorbeeld op een verjaardag 'álleen de foto's van mijn jongens wil showen zonder dat mijn bikinifoto's van de vakantie voorbij komen.
het antwoord; je kunt dus inderdaad wél die mapjes aanmaken, maar de fotorol is een soort verzamling waar álles in blijft staan. Als je uit de fotorol foto's wist, dan wis je ze automatisch ook uit het speciaal aangemaakte fotomapje. Geen optie dus!
Over portfolio apps weet ik niets, sorry!
Voor als ik bijvoorbeeld op een verjaardag 'álleen de foto's van mijn jongens wil showen zonder dat mijn bikinifoto's van de vakantie voorbij komen.
het antwoord; je kunt dus inderdaad wél die mapjes aanmaken, maar de fotorol is een soort verzamling waar álles in blijft staan. Als je uit de fotorol foto's wist, dan wis je ze automatisch ook uit het speciaal aangemaakte fotomapje. Geen optie dus!
Over portfolio apps weet ik niets, sorry!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Ah thanks Happz! Dat is dus inderdaad wel irritant, dan blijft je fotoroll zo vol!
Idealiter zou ik zoiets willen hebben als Flickr, maar dan offline (want niet altijd overal wifi). Dat in gewoon alle foto's in mapjes kan zetten, maar ook tags kunt geven, dus stel een klant vraagt 'Maak je ook zwart wit foto's?' dat ik dan kan zeggen 'ja hoor, kijk maar' en de tag Black&White aan zet, en dan alle z/w foto's laat zien, uit alle mapjes. Of alle decoraties van alle bruiloften kan laten zien, maar ook juist weer de verloop van 1 bruiloft kan laten zien.
Idealiter zou ik zoiets willen hebben als Flickr, maar dan offline (want niet altijd overal wifi). Dat in gewoon alle foto's in mapjes kan zetten, maar ook tags kunt geven, dus stel een klant vraagt 'Maak je ook zwart wit foto's?' dat ik dan kan zeggen 'ja hoor, kijk maar' en de tag Black&White aan zet, en dan alle z/w foto's laat zien, uit alle mapjes. Of alle decoraties van alle bruiloften kan laten zien, maar ook juist weer de verloop van 1 bruiloft kan laten zien.
Marin- Lady Post-a-lot
Je idee klinkt fantastisch! Je hebt je vast al suf gegoogled, ik heb echt geen idee hoe je dat zou kunnen aanpakken
Mijn collega geeft deze als tip:
http://ipadportfolioapp.com/
Maar die heb je misschien wel al gezien?!?
Mijn collega geeft deze als tip:
http://ipadportfolioapp.com/
Maar die heb je misschien wel al gezien?!?
Laatst aangepast door Happinaz op ma 10 dec 2012 - 1:29; in totaal 1 keer bewerkt
Happinaz- Kletskop
Hahaha nee irritant he!
Maar als dat echt niet werkt, dan ga ik wel gewoon veel mapjes maken in de standaard app, maar dan is het dus zo irritant dat al die foto's daar in de roll blijven staan. Nou ja.. Overleef ik ook wel.
Maar als dat echt niet werkt, dan ga ik wel gewoon veel mapjes maken in de standaard app, maar dan is het dus zo irritant dat al die foto's daar in de roll blijven staan. Nou ja.. Overleef ik ook wel.
Marin- Lady Post-a-lot
Misschien een domme vraag, maar je kunt foto's toch altijd afdrukken in het zwart/wit? Of moet je, als je professionele foto's maakt, daarvoor iets instellen op je camera?
Susan- Lady Post-a-lot
Je kunt het direct in je camera instellen (op monochroom zetten), maar ik doe het liever achteraf in Lightroom, omdat je dan subtieler met het licht kan werken. Zwart wit foto's is echt verven met licht en schaduw, als het ware.
Laatst aangepast door Marin op ma 10 dec 2012 - 1:30; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Hahaha nee irritant he!
Ik heb mijn bericht nog aangepast met een link, ik weet niet of je dat nog op tijd zag.
Je overleeft het vast wel, maar het is natuurlijk wel leuk om te ontdekken of er iets is of bestaat dat je graag wil hebben
Happinaz- Kletskop
Nee had de edit niet gezien, dank je! Ik ga even kijken of dat iets is!
Marin- Lady Post-a-lot
Jaa die heeft keyword tagging! Hij kost 11,99 euro, maar dat vind ik het wel waard.
Je kunt ook galleries verstoppen, zodat je de irrelevante foto's weg kan halen dan. En de app op slot zetten, zodat klanten er wel zelf aan kunnen zitten en foto's kunnen bekijken, maar niet aan kunnen passen of per ongeluk iets deleten.
Kijk, zoiets is ideaal!
Ik heb al veel portfolio apps bekeken, maar miste steeds dat keyword tag gebeuren. Deze lijkt dat te hebben!
Je kunt ook galleries verstoppen, zodat je de irrelevante foto's weg kan halen dan. En de app op slot zetten, zodat klanten er wel zelf aan kunnen zitten en foto's kunnen bekijken, maar niet aan kunnen passen of per ongeluk iets deleten.
Kijk, zoiets is ideaal!
Ik heb al veel portfolio apps bekeken, maar miste steeds dat keyword tag gebeuren. Deze lijkt dat te hebben!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Jaa die heeft keyword tagging! Hij kost 11,99 euro, maar dat vind ik het wel waard.
Kijk, zoiets is ideaal!
JEUJ!
Happinaz- Kletskop
Op zich is 11,99 niet zo heel duur voor een goede app, toch? De meeste mensen hebben de iPad puur voor de lol en hebben vooral gratis apps of apps die hooguit een paar euro kosten, daardoor lijkt het erg duur, maar voor apps waar je echt iets aan hebt vind ik 11,99 echt niet duur. Ik ken apps die rond de 100 euro kosten of zelfs nog meer, die hebben wij zelf dan niet, maar als ik (of Ezra) er echt veel aan zou hebben dan zou ik dat er zeker voor over hebben.
Ik heb echt al heel wat iTuneskaarten verspijkerd aan apps, hoor.
Ik heb echt al heel wat iTuneskaarten verspijkerd aan apps, hoor.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja ben ik ook helemaal met je eens hoor Susan! Ik vind dat ook echt niet erg om er aan te geven, zeker omdat het voor m'n werk is.
Happinazz, ik heb 'm gekocht! Maar moet eerst even m'n andere werk afmaken voordat ik er mee mag spelen Super bedankt iig!
Happinazz, ik heb 'm gekocht! Maar moet eerst even m'n andere werk afmaken voordat ik er mee mag spelen Super bedankt iig!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Ja ben ik ook helemaal met je eens hoor Susan! Ik vind dat ook echt niet erg om er aan te geven, zeker omdat het voor m'n werk is.
Veel plezier ermee!
Happinaz- Kletskop
God ik schrijf ook echt elke keer je forumnaam verkeerd! Sorry
Marin- Lady Post-a-lot
Nou gelukkig ben ik geen haatdragend mens haha. Geeft niks! En net zei je 'Hapz'. Doe je die toch!
Happinaz- Kletskop
Ja die was lekker makkelijk kort
Marin- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Spoed vraagje Galaxy S2, foto´s op laptop zetten..
» Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera.
» Foto's van Ipad naar PC
» vraagje over foto's plaatsen
» Spoed vraagje foto bewerken
» Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera.
» Foto's van Ipad naar PC
» vraagje over foto's plaatsen
» Spoed vraagje foto bewerken
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: