Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!
+15
shadow
Livine
vliegeraar
Jerry
Zora
Caramba
June
Marsy28
Printje
Poubelle
Raindrop
Jazzlyn
Minx
Linnie1985
Caribbeanlover
19 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!
Tania schreef:Siep schreef:Onze vis zit dus in een lange hoge smalle vaas... Er gaat wel veel water in, ongeveer vijf liter, er zitten ook wat waterplantjes in.. Krijgt zowat dagelijks een schone vaas..
Is dit echt zo zielig? Ook zielig als hij alleen is?
Hmm en anders moeten we van t weekend misschien maar om een vierkanten bak en nog een vis
Dan moet er ook een pompje in want het is echt onzin dat een vierkante bak met planten zonder filter wel goed zou zijn. Elke dag al het water verschonen is ook niet echt goed voor vissen trouwens.
Deze discussie is pas geleden ook nog gevoerd en is echt zinloos, sommige mensen vinden dat vissen net zo goed verzorgd moeten worden als andere dieren en andere mensen vinden het niet zo boeiend. Dat een beest iets overleefd wil natuurlijk niet zeggen dat er goed voor gezorgd wordt. Als we een hond in een hokje stoppen dat iets groter is dan de hond zelf en eten geven overleeft hij dat vast ook een hele tijd maar dan wordt er nogsteeds niet goed voor gezorgd.
Oke! We gaan t van het weekend eens even na vragen en informeren bij het tuincentrum waar de vis is aangeschaft!
Ik ben wel van mening dat als je een dier neemt je er ook goed voor moet kunnen zorgen, of dat nu een olifant of een vis is dat maakt niet uit, een beest is een beest..
We hebben de vis gekregen inclusief vaas dus ik heb me er verder nog niet zo in verdiept..
Gast- Gast
Siep schreef:Tania schreef:Siep schreef:Onze vis zit dus in een lange hoge smalle vaas... Er gaat wel veel water in, ongeveer vijf liter, er zitten ook wat waterplantjes in.. Krijgt zowat dagelijks een schone vaas..
Is dit echt zo zielig? Ook zielig als hij alleen is?
Hmm en anders moeten we van t weekend misschien maar om een vierkanten bak en nog een vis
Dan moet er ook een pompje in want het is echt onzin dat een vierkante bak met planten zonder filter wel goed zou zijn. Elke dag al het water verschonen is ook niet echt goed voor vissen trouwens.
Deze discussie is pas geleden ook nog gevoerd en is echt zinloos, sommige mensen vinden dat vissen net zo goed verzorgd moeten worden als andere dieren en andere mensen vinden het niet zo boeiend. Dat een beest iets overleefd wil natuurlijk niet zeggen dat er goed voor gezorgd wordt. Als we een hond in een hokje stoppen dat iets groter is dan de hond zelf en eten geven overleeft hij dat vast ook een hele tijd maar dan wordt er nogsteeds niet goed voor gezorgd.
Oke! We gaan t van het weekend eens even na vragen en informeren bij het tuincentrum waar de vis is aangeschaft!
Ik ben wel van mening dat als je een dier neemt je er ook goed voor moet kunnen zorgen, of dat nu een olifant of een vis is dat maakt niet uit, een beest is een beest..
We hebben de vis gekregen inclusief vaas dus ik heb me er verder nog niet zo in verdiept..
Bij veel winkels geven ze ook gewoon slecht advies dus je kan het veel mensen ook niet kwalijk nemen dat ze het niet goed doen hoor.
Mijn man weet alles van vissen, heeft ook artikelen geschreven en lezingen gegeven dus vandaar dat ik inmiddels ook wel iets weet maar ik had vroeger ook gewoon een vissenkom.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Eens met Tania. Een vis kan dan wel lang blijven leven maar of het beestje het goed heeft en gelukkig is maakt veel mensen niet uit.. Een vis is net zo goed een dier en ik vind dat ronde vissenkommen niet meer verkocht mogen worden.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een flashback...
Heeft CLB niet al eens precies hetzelfde topic geopend?
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik dacht ook al...mmm dit topic herken ik.
Ik had vroeger een vis, altijd in een ronde kom gezeten en dat ding bleef meer leven en leven...zo ongelukkig was mijn vis dus niet.
Ik had vroeger een vis, altijd in een ronde kom gezeten en dat ding bleef meer leven en leven...zo ongelukkig was mijn vis dus niet.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik zag dit plaatje en moest aan jouw topic denken CBL, mag dit dan wel?
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Ik heb twee vissen in een ronde kom gekregen. Lang verhaal waarom ik die vissen kreeg, maar ik vond dat zielig. Bij de dierenwinkel heb ik daarom zo snel mogelijk een rechthoekige bak gekocht. Daar vertelden ze me dat naast zuurstofgebrek, waardoor vissen aan de oppervlakte naar lucht gan happen, goudvissen ook een soort van sonar uitzenden om zich te oriënteren. In een ronde kom werkt dat niet, waardoor je een vis hebt die zich wil oriënteren, maar dat niet kan en daarnaast te maken heeft met een zuurstoftekort. Vissen kunnen zeker oud worden met die stress, maar dan hb je wel ongelukkige vissen. In de dierenwinkel waar ik kwam, worden ze dus niet verkocht.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Poubelle schreef:Ik heb een flashback...
Het klopt wel dat CBL hier eerder een topic over opende, hier stond toen in of ze er iets van moest gaan zeggen ja of nee.
Hier de link:
https://yescafe.actieforum.com/t31078-vissenkom-in-een-dierenwinkel?highlight=vissenkom
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Marsy28 schreef:Ik zag dit plaatje en moest aan jouw topic denken CBL, mag dit dan wel?
Wauw awesome!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Nou mijn man is samen met mijn zoontje om een vierkante bak, steentjes en nog een vis
Gast- Gast
Marsy28 schreef:Ik zag dit plaatje en moest aan jouw topic denken CBL, mag dit dan wel?
[img][URL=https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/705/6020532460s.jpg/]
Cool! Nu wil ik ook een vissenkom. Hier kunnen de katten in elk geval niet bij
Gast- Gast
Sneezy schreef:Poubelle schreef:Ik heb een flashback...
Het klopt wel dat CBL hier eerder een topic over opende, hier stond toen in of ze er iets van moest gaan zeggen ja of nee.
Hier de link:
https://yescafe.actieforum.com/t31078-vissenkom-in-een-dierenwinkel?highlight=vissenkom
Denk dat ze eindelijk de moed verzameld heeft om er wat van te zeggen
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Stofzuiger schreef:Waar is die kom op de foto van? Die vind ik leuk
(en relax CBL, dan doe ik er kaarsen en/ of een plantje in, mijn man vermoord me als ik vissen koop )
Mooi zo!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Minx schreef:wel grappig dat cbl nu juist een voorbeeld van een kom plaatst met filter er in....
Wat is daar grappig aan? Het gaat om de ronde vorm waardoor het niet goed voor ze is. Moet ik het nou blijven uitleggen!?
Ze kunnen in een kom oud worden, kunnen ja, want goed blijft het niet!
Caribbeanlover- Ratel
Siep schreef:Waarom is een kom slecht dan?
Wij hebben sinds gisteren een goudvis in een ronde vaas...
Dat vind ik ook niet kunnen, ze zwemmen zelden van boven naar beneden in zo'n vaas. In vazen horen bloemen, geen vissen en ik snap niet dat mensen er aan denken om er vissen in te doen!
Wat is de moeite nou om een aquarium te kopen?!
Caribbeanlover- Ratel
Livine schreef:Onze vissen zitten in een vierkante bak. Echter, ze zaten er op gegeven moment met z'n 5en in. Én ze waren allemaal redelijk aan de maat. Ben ik dan een slechte vissenhoudster?
Ik heb toen op gegeven moment er wel twee uit gehaald. Onze vissen worden gemiddeld zo'n 5 jaar! Dan zijn ze wel tevreden toch? Ookal is de bak soms zo groen dat ze niks meer zien :p
Als ze groter worden, moet je een groter bak kopen. Dat je dat niet snapt vind ik vreemd. Als die groen is, dan moet je hem schoonmaken en eigenlijk had je dat dan al eerder moeten doen.
Caribbeanlover- Ratel
CBL, ik zie geregeld vacatures voorbij komen voor donateurenwervers voor Greenpeace in diverse steden, iets voor jou?
Gast- Gast
Nee, ook niet het zijn tochn kommen! Dan moeten ze er een vierkante versie van maken.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Siep schreef:Waarom is een kom slecht dan?
Wij hebben sinds gisteren een goudvis in een ronde vaas...
Dat vind ik ook niet kunnen, ze zwemmen zelden van boven naar beneden in zo'n vaas. In vazen horen bloemen, geen vissen en ik snap niet dat mensen er aan denken om er vissen in te doen!
Wat is de moeite nou om een aquarium te kopen?!
Nou dat deed hij dus wel, van boven naar beneden zwemmen.
Maar goed de vaas is weg, we hebben nu een aquarium van 30x40 cm, met steentjes en stenen schip, en waterplantjes en twee vissen.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Livine schreef:Onze vissen zitten in een vierkante bak. Echter, ze zaten er op gegeven moment met z'n 5en in. Én ze waren allemaal redelijk aan de maat. Ben ik dan een slechte vissenhoudster?
Ik heb toen op gegeven moment er wel twee uit gehaald. Onze vissen worden gemiddeld zo'n 5 jaar! Dan zijn ze wel tevreden toch? Ookal is de bak soms zo groen dat ze niks meer zien :p
Als ze groter worden, moet je een groter bak kopen. Dat je dat niet snapt vind ik vreemd. Als die groen is, dan moet je hem schoonmaken en eigenlijk had je dat dan al eerder moeten doen.
Laat maaarrrr...
*proest*
Livine- Fluisteraar
- Aantal berichten : 183
Punten : 206
Registratiedatum : 03-11-12
Maar goed Livine, CBL heeft wel gelijk. Het feit dat ze al 5 vijf jaar leven, wil niet zeggen dat je het dan maar goed doet, zoals Tania ook al aangaf.
vliegeraar- Fluisteraar
- Aantal berichten : 54
Punten : 58
Registratiedatum : 20-12-10
vliegeraar schreef:Maar goed Livine, CBL heeft wel gelijk. Het feit dat ze al 5 vijf jaar leven, wil niet zeggen dat je het dan maar goed doet, zoals Tania ook al aangaf.
Nee, dat snapt mijn bips ook wel. Maar als ze echt zo ongelukkig waren, sterven ze daar ook wel aan. Ze krijgen hun voer, om de twee weken nieuwe takjes en de vissenkom wordt écht wel schoongemaakt. Soms wat te laat, waardoor de bak groen is. Maar waar ze in de 'echte' wereld in leven is het water ook niet schoon. Ik vind het een beetje hysterisch gedoe.
Livine- Fluisteraar
Livine schreef:vliegeraar schreef:Maar goed Livine, CBL heeft wel gelijk. Het feit dat ze al 5 vijf jaar leven, wil niet zeggen dat je het dan maar goed doet, zoals Tania ook al aangaf.
Nee, dat snapt mijn bips ook wel. Maar als ze echt zo ongelukkig waren, sterven ze daar ook wel aan. Ze krijgen hun voer, om de twee weken nieuwe takjes en de vissenkom wordt écht wel schoongemaakt. Soms wat te laat, waardoor de bak groen is. Maar waar ze in de 'echte' wereld in leven is het water ook niet schoon. Ik vind het een beetje hysterisch gedoe.
Het is toch niet zo dat als je ongelukkig bent, dat je dan sterft? Wat je zegt, je geeft ze eten.. nou, dan blijven ze echt wel een tijd in leven. Ik snap niet wat voor moeite het is om een bak te kopen die wel goed is voor vissen.
vliegeraar- Fluisteraar
- Aantal berichten : 54
Punten : 58
Registratiedatum : 20-12-10
vliegeraar schreef:Livine schreef:vliegeraar schreef:Maar goed Livine, CBL heeft wel gelijk. Het feit dat ze al 5 vijf jaar leven, wil niet zeggen dat je het dan maar goed doet, zoals Tania ook al aangaf.
Het is toch niet zo dat als je ongelukkig bent, dat je dan sterft? Wat je zegt, je geeft ze eten.. nou, dan blijven ze echt wel een tijd in leven. Ik snap niet wat voor moeite het is om een bak te kopen die wel goed is voor vissen.
Ehm, wij hebben een vierkante bak hoor?
Livine- Fluisteraar
Livine schreef:vliegeraar schreef:Livine schreef:vliegeraar schreef:Maar goed Livine, CBL heeft wel gelijk. Het feit dat ze al 5 vijf jaar leven, wil niet zeggen dat je het dan maar goed doet, zoals Tania ook al aangaf.
Ehm, wij hebben een vierkante bak hoor?
Goudvissen kunnen wel 25 jaar oud worden, in 't wild 40, dus 5 jaar is niet zo'n prestatie
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» wat is slim? (verkoop huis)
» Kosten verkoop eigen huis
» Vissenkom verschonen
» Hoe verkoop je...
» Verkoop - kassatekort
» Kosten verkoop eigen huis