voor de vogels...
+18
Jerry
Sam
Bimbam
SnowWhite
Carra
Lady Starstruck
Livine
Chocolate Cookie
Blond
Caribbeanlover
Mari
Sterrin_
VeryCherry
Guusje
Annemoontje
mo-lola
Burn
duckie
22 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: voor de vogels...
De pot ligt op z'n kant dus dan kruipen ze gewoon iets verder de pot in. Het is ook niet echt bedoeld voor de grotere vogels..Caribbeanlover schreef:Guusje schreef:Caribbeanlover schreef:Guusje schreef:Ik heb een vogelhuisje met een pot pindakaas erin. Ook heb een vogelhuisje met allerlei nootjes en vetbollen eraan, zo gezellig al die vogeltjes.
Echt gewoon de glazen pot er zo in. Nog nooit van gehoord dat men dat doet voor de vogels. Ik zag in een folder zo huisje waar je een appel aan/in kunt rijgen dacht bij Blokker, ook leuk.
Van (oud) frituurvet kan je zelf met zaden ook vetbollen maken, dat las ik vroeger eens, ze vinden dat net zo lekker als die kant en klare.
Ja gewoon de pot erin is een speciaal vogelhuisje. De vogels zijn er dol op!
Ja maar dan kunnen ze er toch niet in naarmate die steeds leger wordt? Je kan beter de pot leeg scheppen en dan erin leggen eventueel op een schoteltje ofzo.
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Aha oke, maar straks komt er een in die eigenlijk iets te groot is en die blijft vastzitten.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Caribbeanlover schreef:Aha oke, maar straks komt er een in die eigenlijk iets te groot is en die blijft vastzitten.
Op een gegeven moment schuif ik alle pindakaas met een lepel naar voren. Dan kunnen alle vogels er makkelijk bij. Hier zitten ook vaak Vlaamse gaaien
Guusje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11
Caribbeanlover schreef:Mari schreef:Ik doe dat niet, heb geen zin in fluitende vogels in mijn tuin.
Ze zitten anders ook wel in je tuin hoor en anders liggen er straks dode vogels omdat ze dood zijn gegaan van de kou en van het geen eten hebben kunnen vinden.
Dat is echt onzin. Er gaan geen vogels dood omdat niet iedereen ze voert.
Ik heb vetbollen in de tuin hangen. Gewoon gekocht bij de Action, kost ook geen fluit.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Caribbeanlover schreef:Heb je een foto? Ik ken zulke huisjes nl niet. Ja, het is lekker vet, gewoon pinda's, tuurlijk vinden ze dat lekker.
Ik zal proberen een foto te uploaden!
Burn- Lady Post-a-lot
Blond schreef:Caribbeanlover schreef:Mari schreef:Ik doe dat niet, heb geen zin in fluitende vogels in mijn tuin.
Ze zitten anders ook wel in je tuin hoor en anders liggen er straks dode vogels omdat ze dood zijn gegaan van de kou en van het geen eten hebben kunnen vinden.
Ik heb vetbollen in de tuin hangen. Gewoon gekocht bij de Action, kost ook geen fluit.
Inderdaad, ik voel me niet schuldig, dan kan ik ook wel overal wakken voor eenden gaan maken als het hier ooit gaat vriezen, heb er geen zin in, en met die kou valt het hier wel mee
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb 2 zaadsilo's gevuld, waaronder eentje voor aan het raam:
Ik heb wel eens brood en ik heb een vogelhuisje ook nog met zaad en waar ik brood in stop.
Ook heb ik vetbolletjes en een pindaslinger.
Beetje fanatiek haha!
Ik heb wel eens brood en ik heb een vogelhuisje ook nog met zaad en waar ik brood in stop.
Ook heb ik vetbolletjes en een pindaslinger.
Beetje fanatiek haha!
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
[img][/img]
Niet echt een duidelijke foto maar net met m'n iPad gemaakt. Zo heb je misschien een idee.
Niet echt een duidelijke foto maar net met m'n iPad gemaakt. Zo heb je misschien een idee.
Guusje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11
Burn- Lady Post-a-lot
Wij hebben wat bolletjes aan de reling van het balkon hangen. We hadden er van de week al koolmeesjes bij
Livine- Fluisteraar
- Aantal berichten : 183
Punten : 206
Registratiedatum : 03-11-12
Niks. Er komt geen vogel erop af zolang de katten op het balkon lopen. Ik wil die arme vogels niet de stuipen op het lijf jagen.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik mag de vogels hier niet voeren. Dus doe dat ook niet.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Ik heb nog niets hangen op mijn balkon.
Wel heb ik vorige week deze vetbollen op mijn werk gemaakt:
Zo makkelijk en leuk om te doen!
Wel heb ik vorige week deze vetbollen op mijn werk gemaakt:
Zo makkelijk en leuk om te doen!
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Wij hebben pinda's hangen, komen veel vlaamse gaaien op af, en duiven en kraaien, maar die hoef ik niet zonodig op m'n balkon. Musjes, meesjes en roodborstjes vind ik dan weer wel leuk.
Oh, en deze hieronder ook, daar heb ik er soms gerust 5 van op m'n balkon zitten
Oh, en deze hieronder ook, daar heb ik er soms gerust 5 van op m'n balkon zitten
Gast- Gast
Mari schreef:Blond schreef:Caribbeanlover schreef:Mari schreef:Ik doe dat niet, heb geen zin in fluitende vogels in mijn tuin.
Inderdaad, ik voel me niet schuldig, dan kan ik ook wel overal wakken voor eenden gaan maken als het hier ooit gaat vriezen, heb er geen zin in, en met die kou valt het hier wel meegeen sneeuw te zien
Zoveel moeite is dat niet om een wak te maken hoor, gewoon een goede steen erin gooien!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Leuk Burn, ik heb ook zo'n soort vogelhuisje, gekregen van een vriendin. Hij staat alleen nog binnen want we hebben nog geen tijd gehad om hem op te hangen. Denk dat ik hem vandaag anders maar gewoon ergens neerzet in de tuin.
Verder heb ik nog geen vogelvoer in de tuin. Ik heb wel een appelboompje waar nog redelijk wat appels inhangen en daar komen wel veel vogels van eten.
Verder heb ik nog geen vogelvoer in de tuin. Ik heb wel een appelboompje waar nog redelijk wat appels inhangen en daar komen wel veel vogels van eten.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
heb van t weekend een birdswing gekocht, maar nu stond er op het karton dat ie op 2 meter hoogte moet hangen... maar waar is dat om? ik bedoel hij hangt nu op mn woonkamerraam en dan hangt ie op 1,50/1,70 meter denk ik.... als ik vetbollen in mn vogelhuisje leg dan is dat ook neit zo hoog van de grond dsu ik snap die 2 meter even niet??
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Mijn man heeft deze voor me gekocht voor sinterklaas. Ik wilde er zo graag een hebben. Alleen is hij nog niet in trek bij de vogels. Misschien nog wat te klein, of moeten ze het eerst ontdekken ofzo? Al lopen hier helaas ook veel katten in de straat, hoop niet dat het daar door komt.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Dat kan, maar het moet nieuw frituurvet zijn en ook ongezouten. Dus niet je gebruikte frituurvet nemen!Caribbeanlover schreef:Van (oud) frituurvet kan je zelf met zaden ook vetbollen maken, dat las ik vroeger eens, ze vinden dat net zo lekker als die kant en klare.
Gast- Gast
Wij hebben mezenbollen hangen, strooien zaad, verkruimelen brood, oude appels en het laatste stuk kaas maken we vast in de boom met eeen spijker. Kunnen ze dat lospikken.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Caribbeanlover schreef:Mari schreef:Ik doe dat niet, heb geen zin in fluitende vogels in mijn tuin.
Overdrijven is ook een kunst...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben dit ding in de tuin: (sorry voor de onduidelijke foto, is vanuit binnen genomen)
Gast- Gast
Wij hebben vetbollen in de tuin hangen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
hier niks voor de vogels, trekt vooral ratten aan en die willen we echt niet.
Gast- Gast
Misschien hangen de vetbollen te laag? Aangezien je zegt dat er ook veel katten lopen, durven de vogels misschien niet zo goed.Sterrin_ schreef:
Mijn man heeft deze voor me gekocht voor sinterklaas. Ik wilde er zo graag een hebben. Alleen is hij nog niet in trek bij de vogels. Misschien nog wat te klein, of moeten ze het eerst ontdekken ofzo? Al lopen hier helaas ook veel katten in de straat, hoop niet dat het daar door komt.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Waar te koop...bloem op voet voor voor het raam
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
» Vriend gevoelens voor crush 'van voor mijn tijd'
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
» Vriend gevoelens voor crush 'van voor mijn tijd'
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: