Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie doet er ook niet aan Sinterklaas?

+11
Toet
Sugarfall
Sarah1985
ExpressoB
Rush
Japie
silly-one
Lejow
June
Parisienne
Caribbeanlover
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wie doet er ook niet aan Sinterklaas? Empty Wie doet er ook niet aan Sinterklaas?

Bericht  Caribbeanlover di 4 dec 2012 - 11:30

Toen ik niet meer geloofde en nog thuis woonde deden we er nog wel aan. Nu we al jaren op onszelf wonen allang niet meer. Heb ook geen idee wat ik kan vragen, heb alles al wat mijn hartje begeert.

Heb zonet voor de grap wel een chocolade mobiele telefoon + een zoete puntpaprika in mijn mans schoen gedaan. Gewoon, beetje flauw, ach ja.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie doet er ook niet aan Sinterklaas? Empty Re: Wie doet er ook niet aan Sinterklaas?

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 11:33

Ik doe er wel aan, ik deed elk jaar een chocoladeletter in de schoen van mijn ex, en dat heb ik dit jaar ook bij mijn vriend gedaan. En dat vind ik ook een gewoon beetje 'wel aan Sinterklaas doen' smile
Oh en verder ben ik zelf zwarte Piet geweest de afgelopen 2 Sinterklaasperiodes, dus eigenlijk doe ik er zelfs heel veel aan :P

Gast
Gast

Wie doet er ook niet aan Sinterklaas? Empty Re: Wie doet er ook niet aan Sinterklaas?

Bericht  Caribbeanlover di 4 dec 2012 - 11:36

Mijn man is nu sinds een aantal jaren Piet op zijn werk en krijgt daar ook betaald voor. Ik heb een aantal jaren geleden een mobiel in mijn schoen gehad en dat terwijl ik die niet gezet had, doen we nooit aan!

Ik kwam beneden zo rond etenstijd en toen stond mijn schoen middenin de kamer met het cadeau.Laughing

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 11:40

Mijn juf heeft mij in groep vijf, en ik was een zeer vroege leerling, verteld dat Sinterklaas niet bestond en dat hij daarom niet bij ons in de klas zou komen. Mijn broertje heeft daarna nog twee jaar geloofd, late leerling en zelfde juf die het hem heeft verteld. Wie doet er ook niet aan Sinterklaas? 394967 En toen was Sinterklaas binnen het gezin ook gelijk klaar.

Mijn ouders vinden het nog steeds jammer dat zij niet degenen mochten zijn om ons te vertellen dat Sinterklaas slechts een illusie was. Want zij beleefden er plezier aan, dat wij oplichten als we sinterklaas zagen en vonden het veel te vroeg dat we niet meer geloofden.

Maar we vieren het dus nu al 20 jaar niet meer.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 11:53

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat juffen dat vertellen... Dat vind ik iets voor de ouders.

Oh, ik wil ook betaald krijgen voor Zwarte Pieten!! Ik krijg alleen maar uitbetaald in pepernoten Laughing

Neehoor, ik doe het vrijwillig en ik wil er eigenlijk ook niet eens wat voor. Ik vind de ervaring gewoon veel te leuk.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne di 4 dec 2012 - 12:01

Ik heb nog nooit niet aan Sinterklaas gedaan. Mijn moeder deed (en doet nog steeds bij mijn zusjes) altijd wat lekkers of een klein cadeautje in onze schoen tijdens de Sinterklaasperiode. Ook vierden we thuis altijd Pakjesavond met een spel of surprises of iets dergelijks. Dus ook toen we niet meer geloofden. Sinds mijn vriend en ik samenwonen heb ik ook altijd wat in onze schoen gedaan. Gewoon een klein cadeautje, maar ik vond het gebaar altijd gewoon erg leuk. Nee, ik zou het nooit zomaar voorbij kunnen laten gaan.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  June di 4 dec 2012 - 12:08

Wij vieren ook nog elk jaar Sinterklaas. Niet heel groot, maar het is wel een extra gezellige avond met het gezin.

Afgelopen zaterdag hebben we met achten (vader, stiefmoeder, broer & vriendin, twee stiefbroers, ik & vriend) lootjes getrokken en voor vijftien euro een cadeautje gekocht en een gedicht gemaakt. Mijn vader en stiefmoeder hadden daarnaast nog wat voor ons gekocht. Van tevoren hebben gezellig met z'n allen gegeten en na afloop het spel 30 Seconds gespeeld en dat was erg geslaagd! Op dat soort momenten vind ik het wel gezellig dat ik gescheiden ouders heb en daardoor extra familie heb gekregen. Met zo'n grote groep is het vanzelf gezellig en zo'n spel is dan ook dertig keer leuker Very Happy.

Edit: Oh ik heb het topic gelezen, maar ben onderweg de titel vergeten. Eigenlijk hoort mijn verhaal hier niet echt. Ik vind Sinterklaas gewoon zo'n leuke traditie! Ik wil niet zonder Very Happy.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Parisienne di 4 dec 2012 - 12:11

Caribbeanlover schreef:Toen ik niet meer geloofde en nog thuis woonde deden we er nog wel aan. Nu we al jaren op onszelf wonen allang niet meer. Heb ook geen idee wat ik kan vragen, heb alles al wat mijn hartje begeert.

Heb zonet voor de grap wel een chocolade mobiele telefoon + een zoete puntpaprika in mijn mans schoen gedaan. Gewoon, beetje flauw, ach ja.
Dit snap ik dan alleen weer niet? Waarom zou je dat erin doen?

Laatst aangepast door Parisienne op di 4 dec 2012 - 12:18; in totaal 1 keer bewerkt
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 12:14

Ik vier het al erg lang niet meer echt. Wil niet zeggen dat ik anti ben ofzo, ik eet graag kruidnoten (iets te graag als je het mij vraagt) en soms krijg of geef ik wel eens een kleinigheidje rond deze tijd maar echt suprises maken, of gedichten of pakjesavond, nee....

En nu ik hier ben is dat ook maar goed, anders zou ik me misschien heel rot voelen omdat ik niet mee zou kunnen doen.

Ik vind het dan weer wel heel leuk om te zien wat mensen allemaal voor elkaar uitzoeken en hoeveel moeite ze op dit soort dagen voor andere mensen doen, en ik help wel eens iemand met gedichtjes maken.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 4 dec 2012 - 18:49

Dat vind ik echt niet kunnen, dat een juf dat verteld!!

Ik speel al jaren zwarte piet, en sinds vorig jaar vieren we het ook bij mijn schoonouders. Dat doen we vanmiddag weer.
Ook hebben we het dit jaar met mijn vader gevierd (of nou ja, voor de lol wat cadeautjes uitgepakt voor B, voor ons een chocoladeletter en daarna heerlijk gegourmet haha)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  silly-one di 4 dec 2012 - 19:22

Bij mijn ouders hebben we het afgelopen weekend gevierd en dat zullen we de komende jaren ook blijven doen. Aangezien ik nu neefjes en een nichtje heb in de leeftijd van 0 tot 4. Voor de oudste en de middelste is het allemaal heel spannend. Plus het is super mooi om te zien hoe ze kijken en verhalen vertellen over Sinterklaas en zijn Pieten.

Met vrienden proberen we altijd wel tussen Sinterklaas en Kerst bij elkaar te komen en dan doen we een dobbelspel. De cadeautjes worden door 2 uit de groep gehaald. Dit omdat er anders niks van komt. Zo een avond is dan vooral gezellig bij elkaar komen en elkaar weer eens zien.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Japie di 4 dec 2012 - 20:17

Parisienne schreef:
Caribbeanlover schreef:Toen ik niet meer geloofde en nog thuis woonde deden we er nog wel aan. Nu we al jaren op onszelf wonen allang niet meer. Heb ook geen idee wat ik kan vragen, heb alles al wat mijn hartje begeert.

Dit snap ik dan alleen weer niet? Waarom zou je dat erin doen?

Of je er nou pepernoten in doet, of iet anders. Ik denk dat hij dit lekker vindt.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caribbeanlover di 4 dec 2012 - 20:37

Maura schreef:Mijn juf heeft mij in groep vijf, en ik was een zeer vroege leerling, verteld dat Sinterklaas niet bestond en dat hij daarom niet bij ons in de klas zou komen. Mijn broertje heeft daarna nog twee jaar geloofd, late leerling en zelfde juf die het hem heeft verteld. Wie doet er ook niet aan Sinterklaas? 394967 En toen was Sinterklaas binnen het gezin ook gelijk klaar.

Mijn ouders vinden het nog steeds jammer dat zij niet degenen mochten zijn om ons te vertellen dat Sinterklaas slechts een illusie was. Want zij beleefden er plezier aan, dat wij oplichten als we sinterklaas zagen en vonden het veel te vroeg dat we niet meer geloofden.

Maar we vieren het dus nu al 20 jaar niet meer.

Lekkere zet van je juf.......not! Dat is niet aan hun, maar aan de ouders. Raar dat de Sint niet bij jullie kwam. Dat hoort er toch bij?

Maple, hij verzorgt het eten en drinken voor de ouders en kids op zijn vrije dag, vandaar, het hoort bij zijn werk zeg maar.

Parisienne, omdat ik niks anders had dan een wortel en ik ga er niet speciaal een voor kopen he. Wilde eerst een advocado erin doen en zoals ik al zei was het gewoon voor de grap. Wat maakt het uit wat erin zit? Een paard lust ook een paprika hoor.Wink

Vroeger trokken wij lootjes thuis. Een jaar deed mijn oma ook mee. Mijn vader, mijn broertje en mijn oma wisten niet wat ze moesten maken voor surprises ofzo en vroegen hulp aan mijn moeder en ik kon het prima zelf oplossen. Nou het leuke was er dus voor mij vanaf en op die manier wist mijn moeder dat ik haar had!No

Laatst aangepast door Caribbeanlover op di 4 dec 2012 - 20:48; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Rush di 4 dec 2012 - 20:46

Wij zouden stoppen met Sinterklaas na m`n 16de verjaardag. En toen vlak voordat ik 17 werd kreeg ik een neefje en gingen we vrolijk verder Wie doet er ook niet aan Sinterklaas? 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 23:10

Wij doen thuis officieel niks aan Sinterklaas, maar gister was hij 'toevallig' toch langs gekomen met cadeautjes. Mijn moeder kan het nooit laten Wink

Met vriendinnen heb ik dit jaar wel een avondje, geen surprises, maar gewoon wat cadeautjes en een hoop gezelligheid.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 23:16

Ik vind het erg leuk om te doen, en ben blij dat we dat in de familie nog in stand houden, ook al is de jongste 22 Yes En dan niet met lootjes, nee, maar gewoon voor iedereen cadeautjes! We zijn dus ruim 4 uur bezig geweest met gedichten en cadeautjes afgelopen zondag I love you

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB wo 5 dec 2012 - 1:24

Ik moest laatst een Sint verlanglijstje opsturen naar mijn moeder.
Kreeg ik gisteren een sms: Dag mijn lieve kind, morgen ontvang jij een pakket van de Sint.

Zonet stuurde ze de track en trace code, tussen half 2 en half 5 komt het pakketje .. :cheering: leuk!!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Parisienne wo 5 dec 2012 - 1:42

@ CBL: oh, het was voor het paard.

Ik ben laatst ook weer erg creatief geweest w.b.t. een wortel voor het paard. We hadden een peen in N.'s schoen gedaan 's avonds. 's Ochtends ging ze kijken bij haar schoen en was ze verdrietig omdat de peen eruit was. Ik vertelde haar dat het paard die waarschijnlijk heerlijk had opgegeten. Ze ging huilen en zei dat ze hem graag had willen delen met het paard. Dus ik haar naar papa in slaapkamer gestuurd om hem te vertellen wat er gebeurd was. Ik snel naar de keuken gerend en de peen uit de koelkast gepakt. Heb er een paar flinke grote happen afgebeten en hem hem snel onder de salontafel gelegd. Ik naar N. toe gegaan en gezegd dat 'ie hem misschien wel ergens had laten vallen tijdens het eten. Wij dus op zoek en ze vond een half afgegeten peen onder de tafel. Ze was helemaal blij: "Paardje heeft wortel voor mij bewaard. Hij wil tóch met me delen!" Dat bewijst maar hoe ver je wel niet gaat als ouder zijnde... hahah! Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 1:49

Hahahaha geniaal Parisienne Laughing

CBL: Die chocoladetelefoon was voor je man, en de puntpaprika voor het paard? Wat een ondankbaar paard dat ie dat ding gewoon laat liggen als hij met Sint en Piet een cadeautje komt brengen... smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 1:56

Wij doen ook niet aan Sinterklaas, maar eigenlijk vind ik het wel jammer. Ik ben alleen met mijn vriend en heb eigenlijk zin om te gourmetten, maar we hebben geen gourmetstel Wie doet er ook niet aan Sinterklaas? 394967 En we hebben geen cadeautjes voor elkaar gekocht, dus geen idee wat we nu kunnen doen. Misschien verschillende hapjes maken en dan een leuke film kijken om toch nog een beetje een leuke avond ervan te maken.

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 wo 5 dec 2012 - 2:08

Wij doen bij mij thuis ook nooit, mijn broers vinden het onzin. Wel krijgen we vaak wat van mijn ouders vorig jaar een wasmachine en mijn broers ook. En dit jaar allemaal chocolade centjes met echt geld erbij.

Bij mijn schoonouders ook jaren niet gedaan. En nu ineens wou schoonmoeder perse weer doen. Nou vooruit dan maar
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sugarfall wo 5 dec 2012 - 2:14

Aaaah Parisienne, echt heel schattig! Ik vind jou altijd als een hele leuke moeder overkomen Very Happy
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  Toet wo 5 dec 2012 - 2:30

Wij vieren al jaren geen sinterklaas meer. Ik was pas 5 toen ik erachter kwam omdat mijn zus haar mond niet kon houden haha. Daarna hebben we oma nog een paar jaar wijsgemaakt dat ik er nog wel in geloofde omdat ze altijd had gezegd sinterklaas te vieren tot de jongste er niet meer in geloofde. Toen dat na een paar jaar ook voorbij was zijn we gestopt met sinterklaas vieren. Sindsdien doen we cadeautjes met kerst, ik vind sinterklaas ook echt iets voor jonge kinderen eigenlijk.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  ExpressoB wo 5 dec 2012 - 2:35

Maple schreef:Hahahaha geniaal Parisienne Laughing

CBL: Die chocoladetelefoon was voor je man, en de puntpaprika voor het paard? Wat een ondankbaar paard dat ie dat ding gewoon laat liggen als hij met Sint en Piet een cadeautje komt brengen... smile
laughcry

hahaha inderdaad geniaal bedacht Parisienne Laughing
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Inge wo 5 dec 2012 - 3:39

Parisienne schreef:@ CBL: oh, het was voor het paard.

Ik ben laatst ook weer erg creatief geweest w.b.t. een wortel voor het paard. We hadden een peen in N.'s schoen gedaan 's avonds. 's Ochtends ging ze kijken bij haar schoen en was ze verdrietig omdat de peen eruit was. Ik vertelde haar dat het paard die waarschijnlijk heerlijk had opgegeten. Ze ging huilen en zei dat ze hem graag had willen delen met het paard. Dus ik haar naar papa in slaapkamer gestuurd om hem te vertellen wat er gebeurd was. Ik snel naar de keuken gerend en de peen uit de koelkast gepakt. Heb er een paar flinke grote happen afgebeten en hem hem snel onder de salontafel gelegd. Ik naar N. toe gegaan en gezegd dat 'ie hem misschien wel ergens had laten vallen tijdens het eten. Wij dus op zoek en ze vond een half afgegeten peen onder de tafel. Ze was helemaal blij: "Paardje heeft wortel voor mij bewaard. Hij wil tóch met me delen!" Dat bewijst maar hoe ver je wel niet gaat als ouder zijnde... hahah! Laughing

lol!
Geniaal

Wij doen ook niet aan sinterklaas. Hebben altijd wel aan sinterklaas gedaan (jaren lang pakjesavond en afgelopen jaren meestal dobbelsteenspel en een klein pakje voor ieder). Dit jaar konden we geen datum vinden met zijn allen dus doen nu niks met sinterklaas

Hoewel met mijn werk gaan we morgen een workshop graffiti spuiten doen ivm sinterklaasactiviteit :-)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: