Afdeling Neurologie
+7
Atelier Madame
_Femme
MamaDaan
Curious
Evalynn
Highway
Stuiterbal
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Afdeling Neurologie
Vandaag eindelijk te horen gekregen waar ik mijn 1e half jaar stage ga lopen in het ziekenhuis.
Afdeling neurologie. Voor mij allemaal erg nieuw en onbekend.
Ik ben wel nieuwsgierig naar evt ervaringen vanuit verpleegkundige maar ook evt vanuit je eigen ervaring met b.v. opname op die afdeling of familie lid.
Ik heb er zelf heel veel zin in en denk dat ik een goede afdeling getroffen hebt wbt veelzijdig. Daarnaast zal ik vooral alleen basiszorg mogen doen het 1e half jaar.
Afdeling neurologie. Voor mij allemaal erg nieuw en onbekend.
Ik ben wel nieuwsgierig naar evt ervaringen vanuit verpleegkundige maar ook evt vanuit je eigen ervaring met b.v. opname op die afdeling of familie lid.
Ik heb er zelf heel veel zin in en denk dat ik een goede afdeling getroffen hebt wbt veelzijdig. Daarnaast zal ik vooral alleen basiszorg mogen doen het 1e half jaar.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Re: Afdeling Neurologie
Ikheb tijdens mijn studie ook 2 stagesgelopen op neurologie en heb er erg veel geleerd, vond het hele leuke afdelingen. Soms wel heftig maar daar leer je ook een hoop van. Vond het ook vrij breed qua aandoeningen en ziekebeelden die je zag, dus ik zou zeggen dat je een hele leuke stageplek te pakken hebt! Ook qua vp handelingen genoeg te doen, denk aan sondes, gewoon de zorg, stoma's etc. Veel succes!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Dat lijkt me voor een eerste stage zéker ene hele mooie, interessante afdeling!
Heb er geen ervaringen mee, maar ik wil je wel veel succes wensen!
Heb er geen ervaringen mee, maar ik wil je wel veel succes wensen!
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Mijn vriend heeft ook op neurologie stage gelopen (tijdens zijn HBO-V). Hij vond de afdeling wel heel interessant, maar heeft daar over het algemeen een rot tijd gehad. Dat kwam door de collega's en het team dat daar nogal op zn kop stond. Maar dat is alweer een jaar of 10 terug
Als je vragen hebt kan ik ze wel stellen voor je.
Als je vragen hebt kan ik ze wel stellen voor je.
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Tot nu toe nog geen vragen. Het is vooral nog onbekend voor me.
Ik heb een wegwijs boekje erbij gekregen en voor ik de snuffel stage in ga ( 1x 2 weken en 1x 3 weken), wil ik me eerst gaan verdiepen in de ziektebeelden wat ik kan tegen komen op de afdeling.
Vanuit de organisatie heb ik ook een grote opdracht gekregen om te maken in de snuffel periode en als ik het nu door lees denk ik "what the hell" Maar goed het zal wel goed komen.
Ik heb een wegwijs boekje erbij gekregen en voor ik de snuffel stage in ga ( 1x 2 weken en 1x 3 weken), wil ik me eerst gaan verdiepen in de ziektebeelden wat ik kan tegen komen op de afdeling.
Vanuit de organisatie heb ik ook een grote opdracht gekregen om te maken in de snuffel periode en als ik het nu door lees denk ik "what the hell" Maar goed het zal wel goed komen.
Stuiterbal- Kletskop
Oriëntatieplan zeker?Stuiterbal schreef:Tot nu toe nog geen vragen. Het is vooral nog onbekend voor me.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Lissa schreef:Oriëntatieplan zeker?Stuiterbal schreef:Tot nu toe nog geen vragen. Het is vooral nog onbekend voor me.
Ja niet direct een plan maar zeker gebaseerd op het oriënteren idd. En dan niet alleen in de ziektebeelden, maar ook de hulpmiddelen, voeding ect.
Stuiterbal- Kletskop
Wat super dat je weet waar je stage mag lopen het lijkt erg interessant en je leert er veel van en daar heb je zin in dus dat komt wel goed hoewel je op elke afdeling wel veel zal leren.
En ervaringen ... Ja die heb ik wel al zijn die van mij alles behalve positief en niet in het ziekenhuis waar jij stage gaat lopen.
En ervaringen ... Ja die heb ik wel al zijn die van mij alles behalve positief en niet in het ziekenhuis waar jij stage gaat lopen.
Gast- Gast
Op de neurologieafdeling liggen over het algemeen veel zorgbehoeftige patiënten, die lichamelijke beperkingen hebben door neurologische aandoeningen. Als leerling die nog moet beginnen met de basiszorg is deze afdeling perfect. Je leert dan allerlei technieken, hoe verzorg je iemand met een halfzijdige verlamming ed. Ik denk dat je er erg veel zal leren, ik denk wel dat het een zware afdeling is, waar lichamelijk veel van je wordt verwacht. Heel veel succes daar!
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Dank je wel mamaDaan. Ik denk idd dat dit een perfecte afdeling is om mijn 1e stage te voltooien.
En idd wat je zegt vooral de basiszorg staat centraal en mag ik alleen dus ideaal.
Ik heb er zo'n zin in !!!
En idd wat je zegt vooral de basiszorg staat centraal en mag ik alleen dus ideaal.
Ik heb er zo'n zin in !!!
Stuiterbal- Kletskop
Wat leuk!
Ik heb stage gelopen op de neurochirugie, niet helemaal hetzelfde dus, maar ik moet zeggen dat ik door mijn stage de hersenen heel erg interessant ben gaan vinden! Misschien kun jij er ook enthousiast over worden!
En zoals eerder al is gezegd zul je prima de basisvaardigheden daar kunnen leren
Ik wens je heel veel succes en hopelijk heb je het naar je zin en een fijne stage!
Ik heb stage gelopen op de neurochirugie, niet helemaal hetzelfde dus, maar ik moet zeggen dat ik door mijn stage de hersenen heel erg interessant ben gaan vinden! Misschien kun jij er ook enthousiast over worden!
En zoals eerder al is gezegd zul je prima de basisvaardigheden daar kunnen leren
Ik wens je heel veel succes en hopelijk heb je het naar je zin en een fijne stage!
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Ik loop nu op mdl / interne en vind dat ook onwijs leuk. Wij hebben ook vaak mensen met toch ook wel iets neurologisch waarvan ze nog niet zo goed weten hoe of wat.
Ik merk nu na 2 weken meelopen dat je zo snel leert! Ik vond school ook echt niet leuk meer na een week werken. Patientencontact is echt super, klinisch redeneren uitdagend en al die medische dingen zijn gewoon tof om je in te verdiepen.
Ik merk nu na 2 weken meelopen dat je zo snel leert! Ik vond school ook echt niet leuk meer na een week werken. Patientencontact is echt super, klinisch redeneren uitdagend en al die medische dingen zijn gewoon tof om je in te verdiepen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
AM: ik herken het wel. Ik ben het school zitten ook echt zat. Zet me aub in de praktijk daar leer ik 10x zo snel dan 5 dagen in de week hele dagen les te hebben.
Nog ff volhouden hier. In week 4 en 5 heb ik snuffelstage op mijn afdeling en ook week 14,15 en 16.
En dan per 1 mei volledig.
Nog ff volhouden hier. In week 4 en 5 heb ik snuffelstage op mijn afdeling en ook week 14,15 en 16.
En dan per 1 mei volledig.
Stuiterbal- Kletskop
MamaDaan schreef:Op de neurologieafdeling liggen over het algemeen veel zorgbehoeftige patiënten, die lichamelijke beperkingen hebben door neurologische aandoeningen. Als leerling die nog moet beginnen met de basiszorg is deze afdeling perfect. Je leert dan allerlei technieken, hoe verzorg je iemand met een halfzijdige verlamming ed. Ik denk dat je er erg veel zal leren, ik denk wel dat het een zware afdeling is, waar lichamelijk veel van je wordt verwacht. Heel veel succes daar!
+1
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ik werk op de neurologie als verpleegkundige. Ik vind het een hele interessante afdeling. Veel verschillende ziektebeelden, over het algemeen veel zorgbehoevende patienten. Wat dat betreft is het wel een zware afdeling.
Mijn eerste stage was op de neurologie, daarna nog wel op andere afdelingen stage gelopen, maar uiteindelijk toch weer terug gekomen bij de neuro, helemaal mijn afdeling!
Ook voor een eerste stage is het inderdaad de perfecte afdeling.
Ik hoop dat je het leuk gaat krijgen! Veel succes!
Mijn eerste stage was op de neurologie, daarna nog wel op andere afdelingen stage gelopen, maar uiteindelijk toch weer terug gekomen bij de neuro, helemaal mijn afdeling!
Ook voor een eerste stage is het inderdaad de perfecte afdeling.
Ik hoop dat je het leuk gaat krijgen! Veel succes!
baboeska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 110
Punten : 124
Registratiedatum : 01-06-11
Ik heb vorig jaar drie weken op afdeling neurologie gelegen. Mijn ziektebeeld was/is een CVA.
Ik weet niet zo goed wat je van me wilt weten, maat misschien heb je vragen?
Ik weet niet zo goed wat je van me wilt weten, maat misschien heb je vragen?
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Denk dat het een leuke en leerzame eerste afdeling is! Succes!
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: