gnocchi
+2
Antibes
duckie
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
gnocchi
ik zie op tv wel eens gnocchi voorbij komen... maar wat is dit precies? waar smaakt het naar en hoe maak je het klaar? en waar eet je het mee/bij
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: gnocchi
Je hebt het geloof ik van tarwe en van aardappel.. Ik ken het alleen van aardappels. Het zijn een soort deegballetjes, geloof dat je aardappels moet koken en pureren en dan er weer balletjes van maken (met wat meel). Ik vind het relatief smakeloos om heel eerlijk te zijn en houd liever van pasta, net met iets meer bite. Je kunt gnocchi ook eten op de manier zoals je pasta eet (beetje afhankelijk van de saus), met tomatensaus of juist een kaassaus.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Het is een soort pasta gemaakt van zowel aardappel als bloem. Dus wat meliger met een stevigere structuur. Zijn soort balletjes die zacht worden in kokend water, maar wel nog een stevige bite hebben dus. Ik vind het erg lekker, maar je moet wel iets van smaak toevoegen aan de gnocchi zelf (anders zijn ze smakeloos) of een lekkere saus er bij serveren.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Haha we schrijven bijna hetzelfde.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Maar gnocchi hoort toch ook gewoon met saus. Zonder is natuurlijk niks. Ik vind het lekker en eet het regelmatig, meestal met bolognese saus. Wel flinke schep zout toevoegen als je de gnocchi kookt.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Je kunt het gewoon bij de ah kopen als je het teveel werk vind om zelf te maken.
Volgens mij kan je het net als andere pasta eten, met en saus naar keuze
Volgens mij kan je het net als andere pasta eten, met en saus naar keuze
Femmem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11
luisa schreef:Maar gnocchi hoort toch ook gewoon met saus. Zonder is natuurlijk niks. Ik vind het lekker en eet het regelmatig, meestal met bolognese saus. Wel flinke schep zout toevoegen als je de gnocchi kookt.
Ja, dat zeg ik toch ook? Alleen vind ik bijv. pasta van zichzelf vaak al wat lekkerder en vind ik gnocchi wat dat betreft een beetje saai/melig. Ik vind dus pasta met saus gewoon lekkerder dan gnocchi met saus.. =)
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik koop altijd kant-en-klare gnocchi bij de AH, Jumbo of Xenos en maak hier een saus bij van tomatenblokjes, mozzarella, gefruite ui, verse basilicum, peper, zout en een schepje suiker. Erg lekker
Je hoeft die gnocchi maar 2 minuten te koken en het blijft erg lang houdbaar.
Je hoeft die gnocchi maar 2 minuten te koken en het blijft erg lang houdbaar.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: