Gnocchi
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gnocchi
Weet iemand hier een goed recept om dit zelf te maken? En wat eten jullie er verder bij?
Gast- Gast
Re: Gnocchi
Nog nooit zelfgemaakt, maar eet het wel eens.
Het is vrij machtig. Het wordt vaak met roomsauzen gegeten maar eigenlijk vind ik dat zelf te machtig. Mijn favoriete recept is gnocchi met zalm gemarineerd in balsamico azijn en een soort warme tomatensalsa (dus cherry tomaatjes in kleine stukjes en ui in olijfolie even aanbakken met scheutje balsamico azijn er door. Op die manier wordt het warm, maar wordt het geen gladde saus).
Het is vrij machtig. Het wordt vaak met roomsauzen gegeten maar eigenlijk vind ik dat zelf te machtig. Mijn favoriete recept is gnocchi met zalm gemarineerd in balsamico azijn en een soort warme tomatensalsa (dus cherry tomaatjes in kleine stukjes en ui in olijfolie even aanbakken met scheutje balsamico azijn er door. Op die manier wordt het warm, maar wordt het geen gladde saus).
Gast- Gast
Met tomaat lijkt het me inderdaad wel lekker! Misschien koop ik wel een kant-en-klaar pak gnocchi.
Gast- Gast
Gefrituurd schijnt het ook heel lekker te zijn.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
ik heb ergens een recept liggen van gordon ramsey, heel lekker.
je hebt er gekookte aardappels voor nodig, ´t liefst van ´n dag of twee oud
zal morgen ff kijken!!
voor de liefhebbers heb ik het even opgezocht!
komt ie;
recept gnocchi's voor ongeveer 4 personen
1 kg aardappels
175 gram bloem
1 eetlepel fijn zout
1 theelepel gemalen witte peper
1 ei losgeroerd
100 gram ricotta
beetje verse kruiden (bv thijm, bieslook, rozemarijn)
aardappels gaar koken en goed droog laten stomen, daarna met een stamper of knijper door puree maken
de rest van de ingredienten erdoor mengen, en mengen totdat het een zacht deegachtig mengsel is (niet te lang mengen anders wordt het taai)
af laten koelen, en daarna lange 'worsten' van draaien van 1,5 cm dik, daarna snij je met de botte kant van je mes kussentjes van ongeveer 3 cm
deze kussentjes ongeveer 5 minuten in ruim water afkoken, en uit laten lekken op keukenpapier, dep ze ook droog
nu kan je de gnocchi's in boter bruin bakken, of in de frituur goudbruin bakken!! mjammie!!
succes
je hebt er gekookte aardappels voor nodig, ´t liefst van ´n dag of twee oud
zal morgen ff kijken!!
voor de liefhebbers heb ik het even opgezocht!
komt ie;
recept gnocchi's voor ongeveer 4 personen
1 kg aardappels
175 gram bloem
1 eetlepel fijn zout
1 theelepel gemalen witte peper
1 ei losgeroerd
100 gram ricotta
beetje verse kruiden (bv thijm, bieslook, rozemarijn)
aardappels gaar koken en goed droog laten stomen, daarna met een stamper of knijper door puree maken
de rest van de ingredienten erdoor mengen, en mengen totdat het een zacht deegachtig mengsel is (niet te lang mengen anders wordt het taai)
af laten koelen, en daarna lange 'worsten' van draaien van 1,5 cm dik, daarna snij je met de botte kant van je mes kussentjes van ongeveer 3 cm
deze kussentjes ongeveer 5 minuten in ruim water afkoken, en uit laten lekken op keukenpapier, dep ze ook droog
nu kan je de gnocchi's in boter bruin bakken, of in de frituur goudbruin bakken!! mjammie!!
succes
Laatst aangepast door kreeftje op vr 14 jan 2011 - 0:14; in totaal 1 keer bewerkt
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Nou nou nou, meneer: zo grappig is het nu ook weer niet
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Caro schreef:Nou nou nou, meneer: zo grappig is het nu ook weer niet
Hij vindt het zelf anders hilarisch Z'n lach is wel heel aanstekelijk, een beetje maniakaal zelfs
Gast- Gast
Zoals wij het altijd eten (misschien wat saai na wat ik hier allemaal lees ) met een goede tomatensaus, kaas erdoor en eroverheen en mozarella. Heerlijk! Het is inderdaad erg machtig..
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: