Welk goed doel steunen jullie?
+46
Ellusss
Xanna
Minx
Atelier Madame
Ilovethe90s
baboeska
lyke
ijsjemeisje
Aardbei
Sarah1985
Loes263
litllejoy
Rizzo
kwebbeltje
Jeanette
Mida4you
Mizz_S
Winegum
Blond
Burn
Rush
Mermaid
Fayebella
loura
mouette
SarahKey
Antibes
Slakje
Lady Starstruck
bolus26
Caribbeanlover
Shy
Aziraphale
Lady4
Puggle
Kowalski
Guus
Krullebol
Happydobby
Printje
mezzoforte
Vino
Japie
Sam
Exogenesis
Foodish
50 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Welk goed doel steunen jullie?
Elk jaar doe ik mee met de 'schoendoosactie', heleboel kleine cadeautjes in een versierde schoenendoos voor kindjes in afrika of bepaalde landen in oost-europa. Dit jaar heb ik er toevallig 2 gemaakt, 1 vanuit m'n vriend en 1 vanuit mezelf.
Elk jaar komen de kinderen van de basischool hier langs in november om peperkoeken (etc.) te verkopen voor dove kinderen in Gabon. Van de kinderen koop ik altijd voor 20 euro aan koeken die ik dan weer uitdeel op het werk of voor het werk van m'n vriend.
Elk jaar in december zoek ik de winkelactie van de Voedselbank uit onze regio op. Alles van de lijst koop ik dan in de winkel en geef ik aan hun.
Meestal (mits het eten is) geef ik m'n kerstpakket ook aan de voedselbank.
Aan collecte's geeft ik altijd (mits ik kleingeld in huis heb).
Elk jaar komen de kinderen van de basischool hier langs in november om peperkoeken (etc.) te verkopen voor dove kinderen in Gabon. Van de kinderen koop ik altijd voor 20 euro aan koeken die ik dan weer uitdeel op het werk of voor het werk van m'n vriend.
Elk jaar in december zoek ik de winkelactie van de Voedselbank uit onze regio op. Alles van de lijst koop ik dan in de winkel en geef ik aan hun.
Meestal (mits het eten is) geef ik m'n kerstpakket ook aan de voedselbank.
Aan collecte's geeft ik altijd (mits ik kleingeld in huis heb).
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik geef alleen aan collectes aan de deur. En elk jaar geef ik geld aan Serious Request.
Loes263- Fluisteraar
- Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10
Collectes en verkopen aan de deur zoals bijv de kinderpostzegelactie
Gast- Gast
ik geef af en toe aan collectes.
Verder koop ik wel eens iets wat ook naar het goede doel gaat. Bijvoorbeeld boek kanjerguusje
Ben heel erg benieuwt naar het boek waar het eerder over ging in het topic
Verder koop ik wel eens iets wat ook naar het goede doel gaat. Bijvoorbeeld boek kanjerguusje
Ben heel erg benieuwt naar het boek waar het eerder over ging in het topic
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Wij geven bij collectes aan de deur en doneren elke maand 10 euro aan de cliniclowns.
Mijn vriend heeft daar heel veel aan gehad toen hij vroeger een tijd in het ziekenhuis heeft gelegen en wilde dat doel graag steunen
Mijn vriend heeft daar heel veel aan gehad toen hij vroeger een tijd in het ziekenhuis heeft gelegen en wilde dat doel graag steunen
Aardbei- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12
Ik geef vaak aan collectes.
Ik zit nu te overwegen om geld te schenken aan een speelgoedbank.
Veel gezinnen hebben geen geld voor kado's in de december maand.
Ik vind dit erg triest voor de kindjes vooral omdat de ouders al moeten minderen ook op andere dingen.
Ik zal niet meer zo snel geld geven aan unicef ik vind het erg om te horen dat er veel geld daarvan naar de directeuren gaat.
Ik zit nu te overwegen om geld te schenken aan een speelgoedbank.
Veel gezinnen hebben geen geld voor kado's in de december maand.
Ik vind dit erg triest voor de kindjes vooral omdat de ouders al moeten minderen ook op andere dingen.
Ik zal niet meer zo snel geld geven aan unicef ik vind het erg om te horen dat er veel geld daarvan naar de directeuren gaat.
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb Plan gesteund, maar vond dat heel duur (30 euro per maand). En ik vind ook dat de directeuren te veel verdienen, dus steun ik geen grote goede doelen meer. Er zijn superveel kleine goede doelen waarbij je ook heel concreet kunt zien wat er met je geld gebeurt. Ik weet bijvoorbeeld over een Nederlands stel in Indonesie die arme kinderen laten opereren aan bijvoorbeeld een hazenlip of klompvoeten. Als je doneert krijg je een nieuwsbrief waarin iets staat als 'Kindje X is geopereerd aan een klompvoet met de donatie van Persoon Y.' Dan weet je dus echt waar je geld naartoe gaat. Je kunt ook een kindje 'adopteren' en daarvoor alle nodige operaties betalen. Heel concreet en daar wil ik wel aan geven.
Gast- Gast
Ik geef geld aan collectanten en heb kinderpostzegels gekocht.
Verder ben ik lid van de postcodeloterij en hiermee steun je ook goede doelen
Verder ben ik lid van de postcodeloterij en hiermee steun je ook goede doelen
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Ik heb jaren lang Unicef gesteund, die heb ik vorige week opgezegd omdat ik nu waarschijnlijk Save the Children ga steunen. Verder ook collectes aan de deur ( als ik kleingeld in huis heb tenminste )
baboeska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 110
Punten : 124
Registratiedatum : 01-06-11
Ik doneer zelf niks maar geef wel altijd aan collectanten. Wij hebben namelijk een schaaltje met klein geld staan en daar graaien we bij een collecte dan eens in.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Ik wil graag het goede doel steunen.
Maar weet niet precies waaraan want vind alles nodig.
Ik zit te denken om dan maar aan de postcodeloterij mee te gaan doen omdat die heel veel goede doelen steunen. Dan hoef ik me misschien niet meer schuldig te voelen als ik heel die zielige reclames op tv voorbij zie komen.
Is dit een aanrader als je alles een beetje wilt steunen?
Hoe werkt dat als je gewonnen hebt dan hoor je dat vanzelf? al is het me daar niet eens specifiek om te doen dan.
Welke goede doelen steunen jullie?
Ik zit te denken om dan maar aan de postcodeloterij mee te gaan doen omdat die heel veel goede doelen steunen. Dan hoef ik me misschien niet meer schuldig te voelen als ik heel die zielige reclames op tv voorbij zie komen.
Is dit een aanrader als je alles een beetje wilt steunen?
Hoe werkt dat als je gewonnen hebt dan hoor je dat vanzelf? al is het me daar niet eens specifiek om te doen dan.
Welke goede doelen steunen jullie?
Laatst aangepast door Rroos op wo 12 dec 2012 - 2:04; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Alleen het KWF
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Enige wat ik doe is stichting roparun, dat is niet te groot en duidelijk wat de doelen zijn.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
ik steun momenteel alleen de collectes aan de deur. Moet zeggen dat ik zelf die mensen in het centrum ook beu wordt die elke keer weer beginnen over de arme kindjes in afrika e.d. Ik weet dat ze het daar niet makkelijk hebben maar ik geloof ook niet dat als ik maandelijks geld doneer dat hun het daar veel beter van krijgen. Het is en blijft een probleem.
Ik ben dan eerder van het kleding in een zak en daarheen, of een persoonlijk persoon die daarheen gaat voor iets op te bouwen. Dan weet ik ook dat het echt daar terecht komt.
Als je dat nu ook hoor van Haiti paar jaar geleden, hoeveel miljoen was er wel niet opgehaald? En bij de bewoners/slachtoffers zelf kwam uiteindelijk maar heeeeel weinig terecht. Kijk en dit hoor ik te vaak waardoor ik besloten heb om niet veel meer te steunen.
Ik ben dan eerder van het kleding in een zak en daarheen, of een persoonlijk persoon die daarheen gaat voor iets op te bouwen. Dan weet ik ook dat het echt daar terecht komt.
Als je dat nu ook hoor van Haiti paar jaar geleden, hoeveel miljoen was er wel niet opgehaald? En bij de bewoners/slachtoffers zelf kwam uiteindelijk maar heeeeel weinig terecht. Kijk en dit hoor ik te vaak waardoor ik besloten heb om niet veel meer te steunen.
Gast- Gast
Als je het niet gaat om het winnen maar puur om het steunen van goede doelen, zou ik niet kiezen voor een dergelijk loterij systeem. Een deel van de gelden verdwijnt aan prijzen en commerciële activiteiten. Tuurlijk is het leuk om eens iets te winnen, maar geen geld dat door mensen met een goed hart is geschonken aan goede doelen.
Ik steun goede doelen middels collectes en ben zelf collectant voor de brandwondenstichting. Ze komen in Nederland heel veel collectanten tekort voor allerlei organisaties, dus ook op die manier kun je het goede doel steunen. Met jouw inzet één keer per jaar haal je meer op, dan iedere maand zelf iets over te maken.
Ik steun goede doelen middels collectes en ben zelf collectant voor de brandwondenstichting. Ze komen in Nederland heel veel collectanten tekort voor allerlei organisaties, dus ook op die manier kun je het goede doel steunen. Met jouw inzet één keer per jaar haal je meer op, dan iedere maand zelf iets over te maken.
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
inderdaad je kan ook zelf collecteren, of iets van vrijwilligerswerk doen bij bv de voedselbank ofzo. Of boodschappen doen en deze daarheen brengen.
Gast- Gast
Ik steun een kleinere organisatie (Kikindia) waarvan ik zeker ben dat iedere euro bij de kids in India terecht komt.
In de tijd dat ik daar ben geweest heb ik duidelijk gezien hoe het geld besteed werd, hoe hiermee werd omgegaan en wat het voor deze bedelkids betekend. Zelfs met een klein bedrag konden ze weer vooruit. Het liefst zou ik iedere euro er zelf naar toe brengen maar dat is gewoon onmogelijk, echter met een soort 'routine wisselsysteem' is er vrijwel altijd een Westers (heel vaak Nederlands) persoon aanwezig op de locatie zelf dus tja, dat voelt ook gewoon goed.
In de tijd dat ik daar ben geweest heb ik duidelijk gezien hoe het geld besteed werd, hoe hiermee werd omgegaan en wat het voor deze bedelkids betekend. Zelfs met een klein bedrag konden ze weer vooruit. Het liefst zou ik iedere euro er zelf naar toe brengen maar dat is gewoon onmogelijk, echter met een soort 'routine wisselsysteem' is er vrijwel altijd een Westers (heel vaak Nederlands) persoon aanwezig op de locatie zelf dus tja, dat voelt ook gewoon goed.
Ellusss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 247
Punten : 316
Ik zou als je een goed doel wilt steunen inderdaad niet kiezen voor de Postcodeloterij. Vind ik altijd zo mooi als mensen die veel geld winnen dan zeggen dat ze alleen maar meedoen voor het goede doel
Ik doet wel mee aan de Postcodeloterij, maar doneer ook maandelijks aan het IFAW, WNF, KWF, en... nog eentje waar ik nu niet op kom.
Ik doet wel mee aan de Postcodeloterij, maar doneer ook maandelijks aan het IFAW, WNF, KWF, en... nog eentje waar ik nu niet op kom.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik steun ook de postcodeloterij, maar eerlijk is eerlijk: ook in de hoop om geld te winnen!
Daarnaast steun ik: Warchild, Kika, Stichting AAP en de zeehonden creche!
Daarnaast steun ik: Warchild, Kika, Stichting AAP en de zeehonden creche!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Je kunt ook volgende week geld doneren voor Serious Request!
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Ik heb me ingezet voor stichting de zonnebloem.
Nu zou ik wel wat anders willen, iets nieuws.
Verders help ik iedereen waar het maar kan,dus niet perse alleen aan goede doelen.
Nu zou ik wel wat anders willen, iets nieuws.
Verders help ik iedereen waar het maar kan,dus niet perse alleen aan goede doelen.
artificialfunk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 45
Punten : 63
Registratiedatum : 06-01-12
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Welk boek vinden jullie goed?
» Wie steunt er ook een goed doel?
» Wat is jullie doel om voor het einde van het jaar?(afvallen)
» Kunnen jullie wel goed forummen?
» Doet het forum het bij jullie wel goed?
» Wie steunt er ook een goed doel?
» Wat is jullie doel om voor het einde van het jaar?(afvallen)
» Kunnen jullie wel goed forummen?
» Doet het forum het bij jullie wel goed?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: