Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk goed doel steunen jullie?

+46
Ellusss
Xanna
Minx
Atelier Madame
Ilovethe90s
baboeska
lyke
ijsjemeisje
Aardbei
Sarah1985
Loes263
litllejoy
Rizzo
kwebbeltje
Jeanette
Mida4you
Mizz_S
Winegum
Blond
Burn
Rush
Mermaid
Fayebella
loura
mouette
SarahKey
Antibes
Slakje
Lady Starstruck
bolus26
Caribbeanlover
Shy
Aziraphale
Lady4
Puggle
Kowalski
Guus
Krullebol
Happydobby
Printje
mezzoforte
Vino
Japie
Sam
Exogenesis
Foodish
50 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Welk goed doel steunen jullie? - Pagina 2 Empty Re: Welk goed doel steunen jullie?

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 13:44

Ik vind dat gedoe van salarissen van directeurs altijd zo weinigzeggend. Natuurlijk verdienen ze absurd veel, maar als het overgrote deel van wat er gedoneerd wordt maar op plaats van bestemming terecht komt, dan is het ook goed? Bedenk dat al die goede doelen ook een soort bedrijven op zich zijn. Het is niet zo van 'oh, we halen geld op en dat storten we vervolgens op een rekeningnummer in Afrika'. Daar gaan hele projecten aan vooraf die ook eerst ontwikkeld moeten worden.

Ik steun nog geen goed doel, maar ik ben wel zoekend. Eigenlijk trekken goede doelen zoals Plan Nederland of Compassion me het meeste aan, omdat het me zo leuk lijkt om iets 'tastbaars' te mogen ontvangen van het doel wat je steunt, maar Unicef spreekt me ook wel aan.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk goed doel steunen jullie? - Pagina 2 Empty Re: Welk goed doel steunen jullie?

Bericht  SarahKey zo 25 nov 2012 - 19:30

Slakje schreef:Ik steun geen goede doelen. Ook nooit gedaan en ik ben het ook niet van plan.

Hier ook zo.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  mouette zo 25 nov 2012 - 21:19

Ik steun Oxfam Novib elke maand en loop jaarlijks collecte voor het KWF, dus die steun ik indirect ook wel een beetje.

Bij het kijken naar de directeurssalarissen schrik ik eigenlijk alleen van het bedrag van de directeur van Unicef, omdat er zo'n groot gat zit met de nummer 2. De rest vind ik heel verdedigbaar, zeker als je bedenkt dat het om enorme organisaties gaat die goed geleid moeten worden. Als je dan geen fatsoenlijk salaris betaalt aan je topman/vrouw zul je ook geen topbestuurders kunnen aantrekken. Zo zit de wereld helaas toch in elkaar. En vergeleken met het salaris wat je ontvangt voor bijvoorbeeld een topfunctie in de bankenwereld is het weer (terecht!) laag.
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Bericht  loura zo 25 nov 2012 - 21:40

Sorry hoor 2 ton.. Wil je alleen een goeddoel beginnen met zo een salaris? Dan ben je niet goed bezig volgens mij.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Antibes zo 25 nov 2012 - 22:12

loura schreef:Sorry hoor 2 ton.. Wil je alleen een goeddoel beginnen met zo een salaris? Dan ben je niet goed bezig volgens mij.

Het gaat niet om een goed doel beginnen met zo'n salaris natuurlijk. De meeste goede doelen die er tussen staan zijn grote, vaak internationale organisaties. Dat is zo gegroeid, hoe groter zo'n bedrijf geworden is, des te meer wordt er verlangd van een eventuele directeur en des te hoger is het prijskaartje om goede mensen te trekken. Ik vind twee ton ook al vrij veel, maar ik vind 1-1,5 ton echt niet heel belachelijk.

Overigens vind ik het vooral schrikbarend dat het veelal Nederlandse namen zijn. Durf ik te gokken dat het directeuren zijn van Nederlandse takken van bijv. WNF of Unicef? Dan vraag ik me namelijk wel af in hoeveel landen er directeurs zitten met zo'n salaris EN wat de directeur der directeuren dan wel niet verdient.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  loura zo 25 nov 2012 - 22:15

Dat begrijp ik wel, alleen zij kunnen dat ook doen voor minder geld. Wel geld ophalen voor zielige kindertjes in Afrika maar zelf rond komen van 4 ton. In mijn hoofd klopt dat gewoon niet.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 22:58

Momenteel geen enkel meer. Ik ben donateur geweest van WNF en Greenpeace, maar dat heb ik allemaal afgezegd. Ik geef trouwens nog wel aan bijna alle collectes aan de deur. Ik heb wel respect voor de collectanten en bovendien weet ik zelf hoe het is, ik heb zelf ook ooit collecte gelopen.

Gast
Gast

Bericht  Fayebella zo 25 nov 2012 - 23:05

Ik geef ook alleen bij collectes aan de deur. En ik koop meestal de loten/bloemen/plantjes/potgrond/oliebollen van lokale verenigingen als ze komen verkopen.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  Mermaid zo 25 nov 2012 - 23:11

Ik geef eigenlijk bijna nooit geld aan goede doelen. Kan zelf al amper rondkomen, dus ik hou mijn geld liever zelf. Wie weet als ik het ooit wat breder heb dat ik dan wel een goed doel ga steunen. Maar ik zou dan wel liever een klein, lokaal initiatief steunen dan zo'n groot bedrijf of steunen in de vorm van vrijwilligerswerk.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 23:14

Hier steunen we maandelijks Unicef, Cordaid memisa, kika en als lokaal project elke maand een bedrag naar onze student in Peru. Voor 20 euro per maand kan ze studeren en haar huis betalen en voor de rest werkt ze zelf lokaal. (2 jarig project) Ik ben daar geweest en heb mijn vrijwilligers werk zo door gezet in Nederland. Leuk om ook zo'n project te doen omdat ik persoonlijk contact met haar heb en dit wat dichterbij staat dan alle grote organisaties.

Verder geven we altijd een paar euro wanneer ze met de collecte aan de deur komen en kopen we kinderpostzegels.

Vind het belangrijk zolang ik genoeg te besteden heb om ook wat te doneren aan projecten/mensen die dit niet zo vanzelfsprekend hebben.

Wat is jullie reden dan om dit niet te doen? (lees een paar berichtjes van mensen die dit niet doen en het ook niet van plan zijn, en ben daar wel benieuwd naar waarom dan niet)

Gast
Gast

Bericht  Exogenesis ma 26 nov 2012 - 0:36

Shocking, dat lijstje :shock:

Het geld dat mijn zus voor haar boek krijgt, gaat ze persoonlijk overhandigen en ze wil concreet resultaat zien (bv. chemozakken met bloemetjesprint en gezelligere post-operatiezalen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Rush ma 26 nov 2012 - 0:40

Exogenesis schreef:Shocking, dat lijstje :shock:

Het geld dat mijn zus voor haar boek krijgt, gaat ze persoonlijk overhandigen en ze wil concreet resultaat zien (bv. chemozakken met bloemetjesprint en gezelligere post-operatiezalen.
Ik moet dat boek nog steeds bestellen!! :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Exogenesis ma 26 nov 2012 - 0:42

Noooooo! Doe dat dan! Welk goed doel steunen jullie? - Pagina 2 281626781
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rush ma 26 nov 2012 - 0:45

Exogenesis schreef:Noooooo! Doe dat dan! Welk goed doel steunen jullie? - Pagina 2 281626781
Hahaha. Ik zal m`n nicht even een berichtje sturen. Zij heeft vast nog wel een paar liggen. Welk goed doel steunen jullie? - Pagina 2 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Exogenesis ma 26 nov 2012 - 1:05

Rush schreef:
Exogenesis schreef:Noooooo! Doe dat dan! Welk goed doel steunen jullie? - Pagina 2 281626781
Hahaha. Ik zal m`n nicht even een berichtje sturen. Zij heeft vast nog wel een paar liggen. Welk goed doel steunen jullie? - Pagina 2 3079029344

Dat denk ik ook wel Very Happy J. bedoel je toch? Wat een topmens is dat!!
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rush ma 26 nov 2012 - 2:47

Ja klopt! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Burn ma 26 nov 2012 - 2:50

Rush, je mag hem ook van mij lenen hoor! Maak je dan wat geld over naar dat doel! smile

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Blond ma 26 nov 2012 - 2:51

Collectes aan de deur, en dan alleen voor de organen en het Wilhelminafonds. Projecten als speeltuinen in Zuid Oost Azië steun ik niet.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush ma 26 nov 2012 - 2:56

Burn schreef:Rush, je mag hem ook van mij lenen hoor! Maak je dan wat geld over naar dat doel! Welk goed doel steunen jullie? - Pagina 2 561177
Haha nee hoeft niet hoor ik wil het boek graag hebben. Wink toch bedankt!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Winegum ma 26 nov 2012 - 2:59

Elke maand doneer ik 10 euro aan het KWF. Daarnaast ben ik collectant voor het KWF en het Rode Kruis. Mijn vriend doneert elke maand geld aan 2 dierenorganisaties.

Verder doe ik mee aan kleine goede doelen die vrienden of familie steunen, met bepaalde projecten. Of ik koop lootjes aan de deur etc. Collectes komen hier eigenlijk nooit aan de deur, anders zou ik daar ook wel wat aan geven.

Zolang ik het zelf kan missen vind ik het zelf belangrijk om geld te doneren. Ik heb helaas zelf veel te maken met kanker in mijn vrienden en familiekring, vandaar dat ik vorig jaar heb besloten om daar elke maand geld aan te geven. Maar het is moeilijk om een keuze te maken, er zijn zoveel goede goede doelen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Mizz_S ma 26 nov 2012 - 3:00

Ik geef altijd geld aan collectanten, alleen die komen hier vrijwel nooit op de een of andere manier. We maken als er acties zijn ook wel eens geld over naar organisaties, en met Serious Request vraag ik ook altijd wel een plaatje aan. We willen ook nog wel donateur worden van 2 of 3 organisaties, maar omdat we nog niet precies weten welke doelen het dan moeten worden komt het er maar steeds niet van. Dankzij dit topic denk ik er nu weer aan en ga ik het meteen op het to-do lijstje zetten.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Mida4you ma 26 nov 2012 - 3:58

Happydobby schreef:Alleen collecte aan de deur.

+1
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Jeanette ma 26 nov 2012 - 4:27

Alleen collecte aan de deur.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  kwebbeltje ma 26 nov 2012 - 4:31

Ik doe collectes aan de deur en dan kinderpostzegels of van de kerstkaarten . Ook koop ik bijv appelflappen of plantjes van de zonnebloem of iets in die zin.
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Bericht  Rizzo ma 26 nov 2012 - 4:33

Ik steun maandelijks Stop kindermisbruik. Ik vind het belangrijk dat een groot deel wat ik stort naar het project gaat, en niet naar bijvoorbeeld wervingsmensen op straat (die ik sowieso al superirritant vind). Stop kindermisbruik heeft het volgende op hun site staan:

Stop Kindermisbruik:

• Maakt geen gebruik van straatwervers, betaalde advertenties of commercials;
  • Maakt gebruik van gratis publiciteit die onze ambassadeurs (Arjan Erkel, Bettina Holwerda-Bakkum, Froukje de Both, Glennis Grace, Jim Bakkum, Vivian Reijs, Wesley Sneijder en Yolanthe Sneijder Cabau) voor het werk van de stichting genereren;
  • Stuurt geen bedelbrieven en communiceert zoveel mogelijk per e-mail en verspilt dus niet onnodig papier en postzegels;
  • Werkt vanuit een kantoor dat ons gratis ter beschikking is gesteld en werkt zoveel mogelijk met vrijwilligers.

Door deze werkwijze zijn de kosten die we in Nederland maken minimaal. In 2010 bedroegen de kosten fondsenwerving minder dan 12%. Stop Kindermisbruik is in bezit van een verklaring van geen bezwaar van het Centraal Bureau Fondsenwerving.

Verder geef ik altijd wat aan collectes aan de deur.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: