Toeslagpartners?
+10
TukTuk
Dennenappel
Jilke
LaBird
Sun88
Lejow
Cheesegirl
Prosecco
Rush
Lavendel
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Toeslagpartners?
Ik ga er vanmiddag gelijk achteraan bellen, hoop dat de schade meevalt. Moet ook bekennen dat ik er pas achter de toeslag regel kwam toen ik in september fulltime ben gaan werkenXanna schreef:Atelier Madame schreef:xCherona schreef:Ik woon sinds januari 2011 samen en me vriend werkte fulltime en ik had alleen me studiefinanciering. Heb hem nooit opgegeven als toeslag partner, moet ik nu dan terug betalen van 2jr lang?
Heb je kans van ja. Iig ik interpreteer de regels altijd als na een half jaar samenwonen wordt inkomen samen meegeteld
De kans is zeer zeker aanwezig. Wanneer je voor 1 juli van het boekjaar bent gaan samenwonen en dus een gezamenlijke huishouding hebt, wordt je onder aan de streep voor het hele jaar gerekend als toeslagpartners. Het salaris van jouw vriend heeft mogelijk invloed op de hoogte van de toeslag die je ontvangt. Ik zou er dus even achter aan bellen.
Maargoed ik ben ook meer van het zelf alles op orde hebben, in plaats van wachten tdanot de belastingdienst het recht gaat zetten en je een boel moet terug betalen. Ik zou het risico niet willen lopen. Het is dan vaak meer gedoe achteraf, dan het nu even zelf regelen.
xCherona- Fluisteraar
- Aantal berichten : 17
Punten : 21
Registratiedatum : 17-11-12
Wil je even laten weten wat eruit kwam Cherona? Anders ga ik opgeven dat we na juli zijn gaan samenwonen, dan geldt het pas vanaf januari en hoef ik niet terug te betalen.. Zouden ze dat controleren bij de gemeente?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Je bent alleen toeslagpartner als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt.
Ook ben je toeslagpartner als je:
Ook ben je toeslagpartner als je:
- 1. U heeft een huisgenoot als fiscale partner aangewezen voor de inkomstenbelasting.
- 2. U heeft bij de notaris een samenlevingscontract afgesloten met een huisgenoot.
- 3. U heeft samen een kind.
- 4. Eén van u heeft een kind van de ander erkend.
- 5. U leeft samen met iemand die vorig jaar ook al uw toeslagpartner was.
- 6. U bent pensioenpartners.
- 7. U heeft samen een koopwoning en u bent samen aansprakelijk voor de hypotheek.
blackpearl- Fluisteraar
- Aantal berichten : 19
Punten : 54
Registratiedatum : 12-05-11
blackpearl schreef:Je bent alleen toeslagpartner als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt.
Ook ben je toeslagpartner als je:Vroeger werd je dit automatisch als je samenwoont, maar dat is al een tijd niet meer zo.
- 1. U heeft een huisgenoot als fiscale partner aangewezen voor de inkomstenbelasting.
- 2. U heeft bij de notaris een samenlevingscontract afgesloten met een huisgenoot.
- 7. U heeft samen een koopwoning en u bent samen aansprakelijk voor de hypotheek.
Op die pagina waar je dat vind, staat iets meer naar beneden ook dit, waardoor je wel automatisch toeslagpartners bent bij samenwonen:
Ik voldoe niet aan deze voorwaarden
Soms voldoet u niet aan 1 van deze voorwaarden, maar hebt u toch een toeslagpartner. Dit is het geval als u samenwoont met bijvoorbeeld een broer, zus, vriend of vriendin. Die persoon is dan uw toeslagpartner als u in het jaar waarvoor u toeslag aanvraagt, voldoet aan de volgende voorwaarden:
-U staat langer dan 6 maanden onafgebroken met die persoon op hetzelfde adres ingeschreven.
- U voert in die periode een gezamenlijke huishouding.
- U bent allebei 18 jaar of ouder.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
AngelNyn schreef:blackpearl schreef:Je bent alleen toeslagpartner als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt.
Ook ben je toeslagpartner als je:Vroeger werd je dit automatisch als je samenwoont, maar dat is al een tijd niet meer zo.
Op die pagina waar je dat vind, staat iets meer naar beneden ook dit, waardoor je wel automatisch toeslagpartners bent bij samenwonen:
Ik voldoe niet aan deze voorwaarden
Soms voldoet u niet aan 1 van deze voorwaarden, maar hebt u toch een toeslagpartner. Dit is het geval als u samenwoont met bijvoorbeeld een broer, zus, vriend of vriendin. Die persoon is dan uw toeslagpartner als u in het jaar waarvoor u toeslag aanvraagt, voldoet aan de volgende voorwaarden:
-U staat langer dan 6 maanden onafgebroken met die persoon op hetzelfde adres ingeschreven.
- U voert in die periode een gezamenlijke huishouding.
- U bent allebei 18 jaar of ouder.
De toevoeging van AN maakt het verhaal compleet inderdaad. Je bent voor de belastingdienst in het systeem nog niet automatisch toeslagpartners, je moet het zelf aangeven bij je aanvraag van toeslagen en belastingaangifte. Je bent dus niet pas toeslagpartners bij een huwelijk of GP, maar ook wanneer je langer dan 6 maanden met iemand onafgebroken samenwoont en een gezamenlijke huishouding voert.
Toen ik ben gaan samenwonen heb ik mijn eigen toeslagen stop gezet en een gezamenlijke zorgtoeslag aangevraagd. Het salaris van je partner gaat mee spelen en kan dus de hoogte beïnvloeden.
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: