Kersttradities
+19
-Belle-
love
kajaka88
Esperanza
rapa nui
SoGood
Jezzie
minoessepoes
Rush
SuperGrover
Susan
Poubelle
loura
Marin
Zora
Japie
Shisha
Sarah1985
Krullebol
23 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Kersttradities
Kerstavond, ga k om het jaar met me moeder mee naar de kerk.Savonds vaak `broodmaaltijd` bij opa en oma. Vaak komen mijn oom en tante en 3 neefjes daar ook, verder zijn me broer,moeder ik en mijn vriend er .
1ste kerstdag, vieren we vaak met mijn familie, ene keer bij me oom en tante, bij me moeder, me tante of bij ons. Voor dit jaar moeten we nog overleggen waar. Het verschilt kwa eten, gourmetten,buffetje, uitgebreid diner.
Traditie is altijd met zn allen spel monopoly, we spreken vaak de hele dag af.
2de kerstdag, vieren we bij de ouders van me vriend, vaak pas smiddags en gourmetten we , of eten we een uitgebreid kerstdiner vaak blijft er zoveel over dat ieder een doggybag voor 2 dagen mee krijgt
1ste kerstdag, vieren we vaak met mijn familie, ene keer bij me oom en tante, bij me moeder, me tante of bij ons. Voor dit jaar moeten we nog overleggen waar. Het verschilt kwa eten, gourmetten,buffetje, uitgebreid diner.
2de kerstdag, vieren we bij de ouders van me vriend, vaak pas smiddags en gourmetten we , of eten we een uitgebreid kerstdiner vaak blijft er zoveel over dat ieder een doggybag voor 2 dagen mee krijgt
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben niet echt een kersttraditie. Thuis gewoon lekker ontbijten en verder bij beide families langs gaan.
-Belle-- Fluisteraar
- Aantal berichten : 438
Punten : 446
Registratiedatum : 06-11-11
Schat, als je 'me' zegt waar 'm'n' of 'mijn' hoort, krijg je geen Sinterklaascadeaus.love schreef:Kerstavond, ga k om het jaar met me moeder mee naar de kerk.Savonds vaak `broodmaaltijd` bij opa en oma. Vaak komen mijn oom en tante en 3 neefjes daar ook, verder zijn me broer,moeder ik en mijn vriend er .
Gast- Gast
Eerste kerstdag: gaan we bij mijn schoonfamilie gourmetten.
Tweede kerstdag: gaan we met mijn ouders eten.
Tweede kerstdag: gaan we met mijn ouders eten.
Gast- Gast
Mijn moeder is eerste kerstdag jarig. Traditie is dat we eerste kerstdag naar mijn ouders gaan, daar wijken we ook niet van af haha.
En bij mn schoonouders is het traditie om ieder jaar te gourmetten.
En bij mn schoonouders is het traditie om ieder jaar te gourmetten.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Gourmetten + cadeautjes
IlikeBali- Fluisteraar
- Aantal berichten : 67
Punten : 74
Registratiedatum : 11-08-12
Het enige dat nu al een aantal jaren terugkeert is dat we cadeautjes onder de boom doen. Bij m'n moeder kochten mijn moeder, zusje en ik altijd voor de andere twee cadeaus voor € 15 en meestal pakten we die tijdens het kerstontbijt uit (2e kerstdag meestal). Bij m'n vader lagen er ook altijd veel cadeautjes onder de boom. Hij kocht dingen voor ons en wij voor hem. Dit jaar is mijn vriend er voor het eerst bij en ik weet nog niet of die traditie nu in stand wordt gehouden.
In elk geval eten we altijd veel en lekker en doen we veel spelletjes. Vroeger gingen we ook vaak sjoelen met kerst
In elk geval eten we altijd veel en lekker en doen we veel spelletjes. Vroeger gingen we ook vaak sjoelen met kerst
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
We doen altijd spelletjes bij mijn schoonouders en elk jaar staat dezelfde kerst cd aan
Gast- Gast
Haha oh ja, de kerstcd!! Mijn moeder heeft ook een cd die we echt al bijna mijn hele leven met kerst draaien geloof ik Ik hou ervan!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Bliss schreef:Haha oh ja, de kerstcd!! Mijn moeder heeft ook een cd die we echt al bijna mijn hele leven met kerst draaien geloof ik Ik hou ervan!
Jaaaa dat hebben wij thuis ook. Zo leuk!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Bliss schreef:Haha oh ja, de kerstcd!! Mijn moeder heeft ook een cd die we echt al bijna mijn hele leven met kerst draaien geloof ik Ik hou ervan!
Jaaaa dat hebben wij thuis ook. Zo leuk!
Die heb ik nav. dit topic vanavond al gedraaid: . Is echt mijn favoriete kerst CD. Kan ik elk jaar weer wekenlang elke avond naar luisteren. En is een dubbel CD dus dat scheelt weer
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Deze draaien wij altijd. Heel hard
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Kerstavond is traditie om naar de katholieke kerk te gaan. Schoonmoeder is katholiek en wil dan graag met hele gezin in de kerk zitten. 1ste kerstdag vieren wij met schoonouders en opa en oma. Hebben dan een 4 gangen diner. Mijn schoonvader staat dag voor kerst al in de keuken. Hij kookt alleen met kerst. Vieren het dan met kadootjes.
2de kerstdag komt mijn vader hier altijd eten. Gourmetten of fonduen, beide gezellig.
2de kerstdag komt mijn vader hier altijd eten. Gourmetten of fonduen, beide gezellig.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: