wat vinden jullie volslank
+19
SDL
RioolSpook
Bazinga
Blond
Poubelle
Exogenesis
Antibes
Esperanza
Bliss
Rush
Mouse10
Caroow
Lady1984
Jasmine
Mamsie
loura
marjoleinnn
Guus
schuddebuikje
23 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: wat vinden jullie volslank
Omdat ik weet dat dat soort termen voor veel mensen een issue zijn gebruik ik zo niet veel nee. Maar vaak is het toch ook gewoon een aanduiding, een term waarvan iedereen weet (met afwijkingen dus duidelijk) wat je ermee bedoelt.
Zoals nu bijvoorbeeld een foto met een vrouw en dan de vraag omschrijf haar lichaam. Ik kan er dan soms niet meer van maken als in mijn ogen is ze dik, of mager for that matter, of slank, of stevig. Niet alle vrouwen zijn altijd alleen maar stevig, soms zijn ze meer dan stevig. Maargoed dat de termen zo negatief opgevat worden ligt echt aan het negatieve gebruik in de samenleving en ik kan me ook goed voorstellen dat het niet leuk is ze te horen.
Zoals nu bijvoorbeeld een foto met een vrouw en dan de vraag omschrijf haar lichaam. Ik kan er dan soms niet meer van maken als in mijn ogen is ze dik, of mager for that matter, of slank, of stevig. Niet alle vrouwen zijn altijd alleen maar stevig, soms zijn ze meer dan stevig. Maargoed dat de termen zo negatief opgevat worden ligt echt aan het negatieve gebruik in de samenleving en ik kan me ook goed voorstellen dat het niet leuk is ze te horen.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Antibes schreef:Het is natuurlijk niet zozeer benoemen wat je ziet, als je je eigen definities bepaalt Carrie! Wat dat betreft bevat het zeker wel in enige mate een oordeel eigenlijk. Als je zou zeggen dat dit een persoon met overgewicht, maar niet obees, dan zou dat een beschrijving zijn van wat je ziet. Dik bevat een oordeel, jij hebt namelijk al beoordeeld wat dik is. Net als zeggen dat een persoon mager is, in plaats van ondergewicht.
Ja, als je het zo omschrijft misschien wel. Maar ik bedoel het niet negatief. Voor mijzelf benoem ik dus wat ik zie (vind dat ik zie zou jij een betere omschrijving vinden denk ik )
Dit is mijn rijtje:
mager-dun-slank-normaal-volslank-mollig-dik-obese-morbide obese
Zonder daar meteen een waardeoordeel aan te hangen. Ik vind het trouwens ook altijd stom wanneer mensen 'dik' schrijven, tussen aanhalingstekens dus. Je schrijft toch ook niet 'mooi' 'blond' 'te klein' 'scheel' 'krullen'
Gast- Gast
Maar Antibes, als je zegt die vrouw heeft overgewicht is dat toch net zo subjectief als zeggen die vrouw is dik? Daar heeft toch ook niet iedereen dezelfde ideeen over?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Lavendel schreef:Maar Antibes, als je zegt die vrouw heeft overgewicht is dat toch net zo subjectief als zeggen die vrouw is dik? Daar heeft toch ook niet iedereen dezelfde ideeen over?
Nee, overgewicht vind ik niet subjectief. Overgewicht is veel meer een medisch gestandaardiseerde term. Die ook figuur in het midden laat. Je ziet hier al dat een beter geproportioneerd figuur anders beschreven zal worden. Tuurlijk blijft het subjectief om nav. een foto een uitspraak te doen, maar ik vind dat in ieder geval al stukken minder beladen dan mager/dik.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Eigenlijk wel stom want ik persoonlijk vind het erger om dik dan dun genoemd te worden. Maar in real life zou ik het heel erg vinden om er zo als het plaatje hier onder uit te zien. Ik heb dan liever de vormen van de volslanke vrouw die ik eerder heb gepost terwijl die door sommige toch als dik wordt bestempeld.
Ergens denk ik toch dat er wereldwijd door vrouwen meer waarde wordt gehecht aan dun dan dik. Terwijl 9 van de 10 mannen volgens mij ook de volslanke vrouw zou kiezen. En hoe kan het toch dat het gros van de jonge meisjes er zo wilt uitzien als de foto hieronder. Echt mijn nichtje van 11 hoor ik vaak genoeg zeggen..'Ieehw ik ben echt dik'.. Dan denk ik echt.. Wat zeg je? Je zit in groep 8! En heb het figuur van een 11 jarige.
Ergens denk ik toch dat er wereldwijd door vrouwen meer waarde wordt gehecht aan dun dan dik. Terwijl 9 van de 10 mannen volgens mij ook de volslanke vrouw zou kiezen. En hoe kan het toch dat het gros van de jonge meisjes er zo wilt uitzien als de foto hieronder. Echt mijn nichtje van 11 hoor ik vaak genoeg zeggen..'Ieehw ik ben echt dik'.. Dan denk ik echt.. Wat zeg je? Je zit in groep 8! En heb het figuur van een 11 jarige.
Gast- Gast
Ik moet er echt niet aan denken zo mager te zijn. Iehh. Doe mij maar een gezond, atletisch met ronde vormen, lichaam.
Ik vind overgewicht trouwens een net zo of misschien nog wel ergere negatieve klank hebben als volslank.
Ik vind overgewicht trouwens een net zo of misschien nog wel ergere negatieve klank hebben als volslank.
Gast- Gast
Harrison schreef:Ik moet er echt niet aan denken zo mager te zijn. Iehh. Doe mij maar een gezond, atletisch met ronde vormen, lichaam.
haha maar dan hang je er wel gelijk eisen aan
Ik vind het gewoon moeilijk om te kiezen tussen dun of dik in het algemeen. Stel deze vrouw heeft 15 kg ondergewicht.. heb ik dan liever 15 kg overgewicht? Wat zou de binnenkant van het lichaam erger vinden?
Gast- Gast
Punk'd schreef:Harrison schreef:Ik moet er echt niet aan denken zo mager te zijn. Iehh. Doe mij maar een gezond, atletisch met ronde vormen, lichaam.
haha maar dan hang je er wel gelijk eisen aan
Ik vind het gewoon moeilijk om te kiezen tussen dun of dik in het algemeen. Stel deze vrouw heeft 15 kg ondergewicht.. heb ik dan liever 15 kg overgewicht? Wat zou de binnenkant van het lichaam erger vinden?
Ik denk dat je beter functioneert met 10/15 kilo overgewicht en daarbij wel genoeg gezonde voeding, dan met veel te weinig voeding.
Gast- Gast
Inderdaad zeg. Ik denk dat je wel gelijk hebt.
Ik zat even te denken, als ik een bmi van 25 heb +15 kg dan zou ik 90 kg moeten wegen. Als ik een bmi van 18 zou hebben - 15 kg zou ik 39 kg moeten zijn. Ik neem aan dat ik dan niet eens meer zou staan
Ik zat even te denken, als ik een bmi van 25 heb +15 kg dan zou ik 90 kg moeten wegen. Als ik een bmi van 18 zou hebben - 15 kg zou ik 39 kg moeten zijn. Ik neem aan dat ik dan niet eens meer zou staan
Gast- Gast
Ik vind het ook aan iemands bouw liggen. Persoonlijk vind ik volslank wat 'slanker' dan echt dik. Aan dik moet ik echt aan mensen met obesitas denken. Maar dit is altijd persoonlijk gerelateerd. De een vind dit dik, de ander niet, de een vind zus te dun en de ander vind dit juist normaal.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
ik hou van dun! Ik zou liever dun zijn dan volslank.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Vinden jullie...
» wat vinden jullie van...
» Wat vinden jullie hiervan?
» Wat vinden jullie?
» Wat vinden jullie?
» wat vinden jullie van...