Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heel vaak verkouden--> abc poeder??

5 plaatsers

Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Printje zo 18 nov 2012 - 9:07

R is echt enorm vaak verkouden, ik heb mede daardoor zo'n gruwelijke hekel aan de winter. Is het weer bijna over..moet ie weer naar de opvang en komt het vaak weer terug. Vanaf half september is hij zeker al wel 4-5 keer verkouden geweest volgens mij...hij is er verder gelukkig niet echt ziek van maar fijn is natuurlijk anders. Ik lees ook wel dat het 'normaal' is dat een kind vaak verkouden is, en dat weet ik deels ook wel, maar sneu blijft het wel natuurlijk.


Nu kreeg ik van iemand een tip om abc-poeder hiervoor te gebruiken, naast dat het schijnbaar goed tegen krampjes werkt helpt het ook de weerstand verhogen.. Wie weet of dit klopt en of het sowieso wel verstandig is om zoiets te gebruiken daarvoor? Degene waarvan ik het heb zegt dat haar kind hierdoor nooit meer echt ziek/verkouden is maar ja hoe bouwt een kind dan weerstand op?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Linda zo 18 nov 2012 - 9:15

Het is gewoon een probiotica, geen wondermiddel. Maar het kan nooit kwaad om het te geven. Voor volwassenen is het ook goed.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 9:17

Ik ken iemand die het gebruikte omdat haar kindje eczeem had. Geen idee of het echt werkte, maar je kunt het altijd proberen toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Printje zo 18 nov 2012 - 9:17

Ik zie het ook niet als wondermiddel maar vraag me dus juist of om het geen kwaad kan om zoiets preventief te gaan geven voor extra weerstand. R eet niet geweldig dus misschien heeft hij er wel baat bij, maar ik ken het alleen van hier tegen krampjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  PapillonRose zo 18 nov 2012 - 9:18

Het is probiotica, en dat is goed voor de darmen. Het grootste deel van je weerstand hangt samen met je darmgezondheid heb ik begrepen, dus in dat opzicht zou je het best kunnen proberen!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Printje zo 18 nov 2012 - 9:18

lelie schreef:Ik ken iemand die het gebruikte omdat haar kindje eczeem had. Geen idee of het echt werkte, maar je kunt het altijd proberen toch?

Ik denk dat ik het idd eens ga proberen, R heeft ook wel wat eczeem en ik las idd net dat het ook tegen huidproblemen kon werken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Annie24 zo 18 nov 2012 - 9:37

Y. krijgt Ortiflor Junior voor zijn eczeem en bij hem helpt het heel goed. Kost wat, maar hier helpt het wel. Sinds dat hij dat krijgt is hij ook minder vaak verkouden, al heeft hij vorige week op het kdv met zijn vriendinnetje staan 'kussen' Laughing dus nu heeft meneertje ook een snotneus laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Printje zo 18 nov 2012 - 9:43

Annie24 schreef:Y. krijgt Ortiflor Junior voor zijn eczeem en bij hem helpt het heel goed. Kost wat, maar hier helpt het wel. Sinds dat hij dat krijgt is hij ook minder vaak verkouden, al heeft hij vorige week op het kdv met zijn vriendinnetje staan 'kussen' Laughing dus nu heeft meneertje ook een snotneus laughcry

En hoe geef jij zoiets? Door drinken heen ofzo?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Annie24 zo 18 nov 2012 - 9:46

Die Ortiflor moet je oplossen in een lauw warme drank. Op dit moment krijgt Y. 's avonds nog warme melk, dus gaat het daar in. Maar je kan het dus ook gewoon in thee doen. Een andere optie is om bv diksap aan te maken met lauw warm water en dat af te laten koelen als R. geen warme dranken drinkt. Het moet lauw/warm zijn ivm het oplossen.

Het dochtertje van Pien krijgt het trouwens ook voor haar eczeem: ik heb het ooit eens in een post van haar gelezen, vandaar dat ik het toen ook gekocht heb.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Printje zo 18 nov 2012 - 9:50

Oke bedankt voor de uitleg! Ik had er nog nooit van gehoord, maar manlief heeft ook regelmatig last van zijn darmen dus we gaan dat abc poeder eens proberen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Pien zo 18 nov 2012 - 10:02

Annie24 schreef:
Het dochtertje van Pien krijgt het trouwens ook voor haar eczeem: ik heb het ooit eens in een post van haar gelezen, vandaar dat ik het toen ook gekocht heb.

Ik wou net mijn verhaaltje gaan vertellen!! Idd, orthiflor junior is voor ons een wondermiddel. Gebruiken het nu een maand of 2 niet meer maar merken wel degelijk verschil. Komende week dus weer aanschaffen!
Het kost rond de 34euro per pot en met 1 pot doe je een maand.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Annie24 zo 18 nov 2012 - 10:05

Pien schreef:
Annie24 schreef:
Het dochtertje van Pien krijgt het trouwens ook voor haar eczeem: ik heb het ooit eens in een post van haar gelezen, vandaar dat ik het toen ook gekocht heb.

Ik wou net mijn verhaaltje gaan vertellen!! Idd, orthiflor junior is voor ons een wondermiddel. Gebruiken het nu een maand of 2 niet meer maar merken wel degelijk verschil. Komende week dus weer aanschaffen!
Het kost rond de 34euro per pot en met 1 pot doe je een maand.

Razz

Het is idd een duur grapje, maar het gaat hier nu zo goed met Y. zijn huid dat ik niet durf te stoppen Embarassed Hij krabde tot bloedens toe en nu heeft hij weer een babyhuidje I love you
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Printje zo 18 nov 2012 - 10:06

Pien schreef:
Annie24 schreef:
Het dochtertje van Pien krijgt het trouwens ook voor haar eczeem: ik heb het ooit eens in een post van haar gelezen, vandaar dat ik het toen ook gekocht heb.

Ik wou net mijn verhaaltje gaan vertellen!! Idd, orthiflor junior is voor ons een wondermiddel. Gebruiken het nu een maand of 2 niet meer maar merken wel degelijk verschil. Komende week dus weer aanschaffen!
Het kost rond de 34euro per pot en met 1 pot doe je een maand.


Maar alleen voor eczeem of voor meerdere dingen? Want R lijkt, even afkloppen, minder last van eczeem te hebben als vorig jaar, hij had het sowieso alleen een beetje op zijn rug hoor.

De prijs maakt me niet zoveel uit als ik weet dat zoiets ook echt baat heeft bij hem. Continue verkouden worden we ook niet blij van..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 19:08

Ik heb van de week ook een pot besteld voor S, die is nu al een maand of vier op en af verkouden... En heeft al meerder malen een oorontsteking te pakken...
Ik heb een pot voor nog net geen 30 euro besteld incl verzenden, was een aanbieding!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Linda zo 18 nov 2012 - 20:36

Printje, ik zou het gewoon proberen. Zo iets kan nooit kwaad. Ik zou alleen geen abc dolphilus geven, dat is meer voor babies.
Orthiflor junior is beter voor de leeftijd van jouw zoontje, daar zit een stuk meer bacteriën in. Dat zal voor hem effectiever zijn. Voor je dochter kan je straks wel abc of orthiflor start geven.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Pien zo 18 nov 2012 - 23:01

Verkoudheid en eczeem hangt nauw aan elkaar vast he?! Kan het even niet goed uitleggen, zal eens googlen!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel vaak verkouden--> abc poeder?? Empty Re: Heel vaak verkouden--> abc poeder??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum