Ongevallenverzekering inzittende
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ongevallenverzekering inzittende
Wie heeft dit bijverzekerd bij de autoverzekering?
Ben je echt de pineut als je een ongeluk krijgt en een passagier raakt invalide als je hier niet verzekerd voor bent?
Ben je echt de pineut als je een ongeluk krijgt en een passagier raakt invalide als je hier niet verzekerd voor bent?
Kexter- Fluisteraar
- Aantal berichten : 122
Punten : 155
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ongevallenverzekering inzittende
Inzittendenverzekering: nodig of niet?
Omdat inzittenden
eventuele schade normalerwijze op de WA-verzekering kunnen verhalen, kan
in het algemeen gesteld worden dat het niet nodig is om een inzittendenverzekering af te sluiten.
Eigenlijk heb ik het antwoord dus al gevonden.
Een vriendin van mij en mijn vriend vinden het zeer onverstandig dat ik hier niet voor verzekerd bent, omdat je dan je hele leven moet betalen voor iemand die invalide is geworden door jouw schuld. Maar als ik niet schuldig wordt bevonden hoef ik toch ook niet uit te betalen als er iemand invalide raakt in mijn auto?
Omdat inzittenden
in het algemeen gesteld worden dat het niet nodig is om een inzittendenverzekering af te sluiten.
Een vriendin van mij en mijn vriend vinden het zeer onverstandig dat ik hier niet voor verzekerd bent, omdat je dan je hele leven moet betalen voor iemand die invalide is geworden door jouw schuld. Maar als ik niet schuldig wordt bevonden hoef ik toch ook niet uit te betalen als er iemand invalide raakt in mijn auto?
Kexter- Fluisteraar
Ik heb het erbij. Het kost €2 extra en dan weet ik in ieder geval zeker dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ongevallen inzittende keer alleen een x bedrag uit als iemand overlijd of invalide raakt, wordt niet altijd door je WA vergoed.
Een betere verzekering is dan schadeverzekering inzittende. Die keert de werkelijk geleden schade uit, ook bijvoorbeeld spullen die je bij of aan hebt kapot gaan. Die keert ook uit voor jouw spullen. Niet alles valt onder je WA-verzekering namelijk.
Een betere verzekering is dan schadeverzekering inzittende. Die keert de werkelijk geleden schade uit, ook bijvoorbeeld spullen die je bij of aan hebt kapot gaan. Die keert ook uit voor jouw spullen. Niet alles valt onder je WA-verzekering namelijk.
Eponine- Fluisteraar
- Aantal berichten : 98
Punten : 98
Registratiedatum : 15-11-12
Omdat bij een inzittendenverzekering de schuldvraag niet van toepassing is.
Er wordt altijd uitgekeerd na een ongeluk, ongeacht wie de schuldige partij is.
Een schadeverzekering is dan beter dan een ongevallenverzekering, een ongevallenverzekering keert namelijk vaste bedragen uit bij invaliditeit en overlijden. Maw, een pianist krijgt bij blijvende invaliditeit aan een vinger hetzelfde bedrag uitgekeerd als een advocaat, terwijl de werkelijke schade bij een advocaat vele malen lager ligt dan bij de pianist.
Er wordt altijd uitgekeerd na een ongeluk, ongeacht wie de schuldige partij is.
Een schadeverzekering is dan beter dan een ongevallenverzekering, een ongevallenverzekering keert namelijk vaste bedragen uit bij invaliditeit en overlijden. Maw, een pianist krijgt bij blijvende invaliditeit aan een vinger hetzelfde bedrag uitgekeerd als een advocaat, terwijl de werkelijke schade bij een advocaat vele malen lager ligt dan bij de pianist.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Kexter schreef:Inzittendenverzekering: nodig of niet?
Omdat inzittenden
En wat nou als jij zelf invalide raakt, terwijl jij zelf tegen een boom aan knalt en er dus geen partij is die jij daarvoor aansprakelijk kan stellen? Je kunt jezelf ook niet aansprakelijk stellen en de inzittende verzekering geldt tevens voor de bestuurder
xxjojootjexx- Kletskop
Nu twijfel ik welke ik heb haha!
Rush- Lady Post-a-lot
Dat snap ik.. maar voor 17 euro per jaar krijg je bij mijn verzekering voor overlijden € 4.538 en voor invaliditeit € 9.076. Dat zijn nou niet echt bedragen waar je veel aan hebt moet ik eigenlijk zeggen.
Dan is een schade inzittende verzekering stuk handiger, maar ook gelijk een stuk duurder. Ik denk toch dat ik hem maar een upgrade naar de schade inzittende verzekering. Voor 35 euro per jaar ben je dan tot € 453.780 verzekerd.
Dan is een schade inzittende verzekering stuk handiger, maar ook gelijk een stuk duurder. Ik denk toch dat ik hem maar een upgrade naar de schade inzittende verzekering. Voor 35 euro per jaar ben je dan tot € 453.780 verzekerd.
Kexter- Fluisteraar
Wat gek dat er nog omgerekende gulden bedragen genoemt worden.
4538 euro is 10.000 gulden...
De schadeverzekeringen die ik ken sluit je nu allemaal voor 1.000.000 euro.
@Rush, 2 euro per maand is denk ik een ongevallenverzekering voor inzittenden en geen schadeverzekering. De laatste zijn meestal tussen de 3-4 euro per maand. (al ken ik natuurlijk niet alle premies van alle verzekeraars uit mijn hoofd )
4538 euro is 10.000 gulden...
De schadeverzekeringen die ik ken sluit je nu allemaal voor 1.000.000 euro.
@Rush, 2 euro per maand is denk ik een ongevallenverzekering voor inzittenden en geen schadeverzekering. De laatste zijn meestal tussen de 3-4 euro per maand. (al ken ik natuurlijk niet alle premies van alle verzekeraars uit mijn hoofd )
xxjojootjexx- Kletskop
Ik heb schade, even gechecked haha. Is €2,89 extra bij mij.
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: