Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oogontsteking

+3
Slakje
Manderijn
Wennes
7 plaatsers

Ga naar beneden

Oogontsteking Empty Oogontsteking

Bericht  Slakje za 17 nov 2012 - 21:10

Sinds gisteren heeft Louise plots een oogontsteking op beide ogen (het kwam niet geleidelijk). Ze sukkelt alweer een tweetal weekjes met een verkoudheid. Ze eet slecht, slaapt slecht en hangt het liefst bij mama of papa. Verder is ze nog best vrolijk (als we haar niet op de grond/box zetten of alleen laten).

Moeten we meteen naar de dokter of kan dit wachten tot maandag?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oogontsteking Empty Re: Oogontsteking

Bericht  Gast za 17 nov 2012 - 21:16

Je zou het 2/3 dagen aan kunnen kijken en goed de oogjes schoon maken met afgekoeld gekookt water.
Hier hielp dat niet dus voortaan bel ik gelijk voor een zalfje.

Gast
Gast

Bericht  Wennes za 17 nov 2012 - 21:18

Idd schoonhouden.
Is ze nog verkouden? Dan zou je neusspray kunnen gebruiken zodat de traanbuis naar de neus open blijft.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Manderijn za 17 nov 2012 - 21:20

Het is morgen al maandag he, dus ik zou het vandaag afwachten hoor.
Als je ondertussen haar oogjes goed schoonmaakt met watten met afgekoeld gekookt water, kan het morgen ook al een heel eind beter zijn.
Hier geven ze er niet eens zo snel een zalfje voor. Advies is altijd om het eerst zelf goed schoon te houden.
Helpt het niet kun je altijd nog bellen morgen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Slakje za 17 nov 2012 - 22:12

Ohja, hihi. Ik dacht dat het nog maar vrijdag was.

Bedankt!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  mickey ma 19 nov 2012 - 2:16

Wanneer zouden jullie bellen naar de huisarts vanwege ontstoken oogjes? Mijn zoon heeft er nu ongeveer een week last van. Ik maak het een paar keer per dag schoon met afgekookt water, waar zoon echt héél boos om wordt, maar ik merk geen vooruitgang.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happydobby ma 19 nov 2012 - 2:22

mickey schreef:Wanneer zouden jullie bellen naar de huisarts vanwege ontstoken oogjes? Mijn zoon heeft er nu ongeveer een week last van. Ik maak het een paar keer per dag schoon met afgekookt water, waar zoon echt héél boos om wordt, maar ik merk geen vooruitgang.

Hier heeft M het nu al 2 keer gehad en dat duurde dan 3 dagen en dan zag ik verbetering. 2 dagen later was het dan weer weg.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  mickey ma 19 nov 2012 - 3:01

Happydobby schreef:
mickey schreef:Wanneer zouden jullie bellen naar de huisarts vanwege ontstoken oogjes? Mijn zoon heeft er nu ongeveer een week last van. Ik maak het een paar keer per dag schoon met afgekookt water, waar zoon echt héél boos om wordt, maar ik merk geen vooruitgang.

Hier heeft M het nu al 2 keer gehad en dat duurde dan 3 dagen en dan zag ik verbetering. 2 dagen later was het dan weer weg.
Het is echt de een voor de andere dag. Vandaag heeft hij weer veel viezigheid in zijn ogen, gister had hij er nauwelijks last van... En zo gaat het dus al de hele week...
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bruintje Beer ma 19 nov 2012 - 3:08

mickey schreef:
Happydobby schreef:

Het is echt de een voor de andere dag. Vandaag heeft hij weer veel viezigheid in zijn ogen, gister had hij er nauwelijks last van... En zo gaat het dus al de hele week...
Als het een week aanhoudt zou ik de dokter bellen. Dan krijg je w.s. Fucidine oogzalf mee.
Hier heeft mijn zoontje ook regelmatig ontsoken ogen en dan krijg ik dit voorgeschreven. Werkt harstikke goed.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  mickey ma 19 nov 2012 - 3:32

Bruintje Beer schreef:
mickey schreef:
Happydobby schreef:

Als het een week aanhoudt zou ik de dokter bellen. Dan krijg je w.s. Fucidine oogzalf mee.
Hier heeft mijn zoontje ook regelmatig ontsoken ogen en dan krijg ik dit voorgeschreven. Werkt harstikke goed.
Ok, dan ga ik dat morgen doen. Vandaag red ik het helaas niet meer om langs te gaan.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Manderijn ma 19 nov 2012 - 4:40

Na een week zou ik ook wel bellen inderdaad.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Printje ma 19 nov 2012 - 5:19

Ik heb al na een dag gebeld maar hij had het wel enorm erg, kreeg zijn oogjes niet meer open en zat helemaal onder de vieze zooi. Hij heeft er toen druppels voor gekregen en pas na 3-4 dagen merkten we verbetering.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud