Best erg.
+6
Snoes
Snoopy
Caribbeanlover
Parisienne
Carra
Rush
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Best erg.
Een aantal uren geleden liet ik onze hond uit en kom dan altijd langs een huis waar een man mij altijd groet. Nu zat hij in zijn auto, klaar om weg te gaan, maar toen ik langs liep begon hij tegen mij te praten wat ik in eerst instantie niet echt goed door had.
Ik weet niet waarom hij mij aansprak en ook niet waarom hij het volgende verhaal verteld aan mij, ik ben toch een vreemde eigenlijk.
Zijn vrouw was vorige weer s'ochtends vroeg overvallen in huis door een aantal mannen. Haar man dus de man die mij dit vertelde lag op dat moment boven te slapen. Ze heeft flinke klappen ed gehad en heeft nog steeds veel pijn. Gelukkig hebben de buren het gehoord en hebben de politie gebeld. Vandaar dat ik laatst zag dat ze een alarm aan het aanbrengen waren en die man vertelde dat ze het huis van binnen ook nog gingen geveiligen.
Ik ben best wel geschrokken dat zulke dingen altijd kunnen gebeuren en ga voortaan wat alerter zijn mbt ons huis (alles op slot doen als mijn man een avond overwerkt wat ik anders nooit doe).
Ik weet niet waarom hij mij aansprak en ook niet waarom hij het volgende verhaal verteld aan mij, ik ben toch een vreemde eigenlijk.
Zijn vrouw was vorige weer s'ochtends vroeg overvallen in huis door een aantal mannen. Haar man dus de man die mij dit vertelde lag op dat moment boven te slapen. Ze heeft flinke klappen ed gehad en heeft nog steeds veel pijn. Gelukkig hebben de buren het gehoord en hebben de politie gebeld. Vandaar dat ik laatst zag dat ze een alarm aan het aanbrengen waren en die man vertelde dat ze het huis van binnen ook nog gingen geveiligen.
Ik ben best wel geschrokken dat zulke dingen altijd kunnen gebeuren en ga voortaan wat alerter zijn mbt ons huis (alles op slot doen als mijn man een avond overwerkt wat ik anders nooit doe).
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: Best erg.
Verstandig CBL, ik heb ook alles op slot als mijn vriend weg is `s avonds. Als ik nog op bed lig `s ochtends doet m`n vriend de deur ook op slot trouwens.
De laatste tijd zijn hier ook veel inbraken en overvallen. Dus wij hebben ook wat extra sloten etc. aangebracht.
Wat verschrikkelijk voor die man en zijn vrouw. Hij moest vast zijn verhaal even kwijt!
De laatste tijd zijn hier ook veel inbraken en overvallen. Dus wij hebben ook wat extra sloten etc. aangebracht.
Wat verschrikkelijk voor die man en zijn vrouw. Hij moest vast zijn verhaal even kwijt!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik vind het fijn dat hij mij blijkbaar vertrouwd, ik zal wel een vertrouwd gezicht hebben dan . Ik stond pal naast zijn auto dus ik had net zo goed ook zo gek kunnen zijn en hem een knal kunnen verkopen tegen zijn hoofd.
Caribbeanlover- Ratel
Maar de man herkent je toch? Omdat hij je normaal gesproken altijd groet.
Erg naar voor die man en zijn vrouw. Best eng dat dat zomaar kan gebeuren in de buurt.
Erg naar voor die man en zijn vrouw. Best eng dat dat zomaar kan gebeuren in de buurt.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb nooit alles op slot, alleen als ik weg ben. Deuren op de knip 'avonds, maar verder niet. Wijze es van een collega van mij wiens huis begin dit jaar uitbrandde. Als er brand is en je hebt alles op slot en je moet eerst nog je sleutels zoeken, dan kan dat ook fataal aflopen.
Gast- Gast
Hij herkende jou, weet dat je in de buurt woont en vertelde zijn verhaal vast als een soort waarschuwing. Wel even schrikken dan. Alles inderdaad goed op slot doen en niet zomaar de deur opendoen als je niks of niemand verwacht.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Carra schreef:Maar de man herkent je toch? Omdat hij je normaal gesproken altijd groet.
Hij kent mij idd van en gezicht alleen en van het groette, maar voor hetzelfde geld houd ik de schijn op en kan ik heel gevaarlijk zijn.
Caribbeanlover- Ratel
Maple schreef:Ik heb nooit alles op slot, alleen als ik weg ben. Deuren op de knip 'avonds, maar verder niet. Wijze es van een collega van mij wiens huis begin dit jaar uitbrandde. Als er brand is en je hebt alles op slot en je moet eerst nog je sleutels zoeken, dan kan dat ook fataal aflopen.
Da''s ook weer waar, zo ook al je met de auto te water gaat.
Caribbeanlover- Ratel
Maple schreef:Ik heb nooit alles op slot, alleen als ik weg ben. Deuren op de knip 'avonds, maar verder niet. Wijze es van een collega van mij wiens huis begin dit jaar uitbrandde. Als er brand is en je hebt alles op slot en je moet eerst nog je sleutels zoeken, dan kan dat ook fataal aflopen.
Daarom laat ik de sleutel in de deur.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb een raam naast mijn voordeur, dat ruitje is zo ingeslagen en de sleutel eruit gejat, dus da's voor mij ook geen optieCarra schreef:Maple schreef:Ik heb nooit alles op slot, alleen als ik weg ben. Deuren op de knip 'avonds, maar verder niet. Wijze es van een collega van mij wiens huis begin dit jaar uitbrandde. Als er brand is en je hebt alles op slot en je moet eerst nog je sleutels zoeken, dan kan dat ook fataal aflopen.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik heb een raam naast mijn voordeur, dat ruitje is zo ingeslagen en de sleutel eruit gejat, dus da's voor mij ook geen optieCarra schreef:Maple schreef:Ik heb nooit alles op slot, alleen als ik weg ben. Deuren op de knip 'avonds, maar verder niet. Wijze es van een collega van mij wiens huis begin dit jaar uitbrandde. Als er brand is en je hebt alles op slot en je moet eerst nog je sleutels zoeken, dan kan dat ook fataal aflopen.
Volgens mij kan je voor een redelijke prijs zo'n draaislot op je voordeur laten zetten. Van de buitenkant gaat je deur met de sleutel open, maar van de binnenkant hoef je alleen het slot om te draaien. Zo hoef je nooit naar je sleutel te zoeken en hoef je ook je sleutel er niet in te laten zitten.
Bij mij zit het standaard op de deur, maar ik weet dat mijn ouders het er bij hun later hebben opgezet.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Ik doe ook altijd alles op slot als ik alleen ben (behalve overdag). Als mijn vriend 's morgens naar zijn werk vertrekt en ik lig nog te slapen, doet hij de deur ook op slot.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Die van mij ook.
Caribbeanlover- Ratel
Maple schreef:Ik heb een raam naast mijn voordeur, dat ruitje is zo ingeslagen en de sleutel eruit gejat, dus da's voor mij ook geen optieCarra schreef:Maple schreef:Ik heb nooit alles op slot, alleen als ik weg ben. Deuren op de knip 'avonds, maar verder niet. Wijze es van een collega van mij wiens huis begin dit jaar uitbrandde. Als er brand is en je hebt alles op slot en je moet eerst nog je sleutels zoeken, dan kan dat ook fataal aflopen.
Dan hang je een sleutel in de gang of ergens in de buurt van de deur.
Onze voordeur zit altijd op slot omdat je anders zo naar binnen kan lopen en wij hebben een sleutel aan de meterkast hangen zodat we niet steeds naar een sleutel hoeven te zoeken als er aangebeld wordt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Caribbeanlover schreef:Carra schreef:Maar de man herkent je toch? Omdat hij je normaal gesproken altijd groet.
Hij kent mij idd van en gezicht alleen en van het groette, maar voor hetzelfde geld houd ik de schijn op en kan ik heel gevaarlijk zijn.
Wij wonen sinds 2 jaar in een rijtjeshuis, hiervoor altijd in 'n flatje. Nu we hier wonen, ben ik veel 'banger' dat er wordt ingebroken o.i.d.
Hebben de raampjes in de keuken en bijkeuken nu voorzien van spijlen, zodat daar niemand doorheen kan. In de deuren dievenklauwen en hebben 's nachts overal haken op.
Het gevaar van brand en jezelf 'opsluiten' ben ik me ook bewust van. De voordeur kunnen we zo uit, de achterdeur hebben we de sleutel altijd op een vaste plek waar je langskomt als je naar buiten gaat.
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Geen enkele beveiliging is bestande tegen inbraak, als ze binnen willen komen lukt het ze toch vaak wel. Was een keer op tv ivm welke sloten ed goed zijn en zelfs een expert zei dat niks 100% garantie geeft.
Caribbeanlover- Ratel
Klopt.Caribbeanlover schreef:Geen enkele beveiliging is bestande tegen inbraak, als ze binnen willen komen lukt het ze toch vaak wel. Was een keer op tv ivm welke sloten ed goed zijn en zelfs een expert zei dat niks 100% garantie geeft.
Gelukkig hebben we nog een waakhond, dat geeft ook wel een veilig gevoel.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Dat weet ik wel. Maar als ik spijlen voor de ramen heb en de buren niet, hoop ik dat de inbrekers ervoor kiezen om bij hun naar binnen te gaan
Jerry- Ratel
Ik heb ook altijd alles op slot, ook overdag. En bij brand hebben we de sleutel zo te pakken.
Wat verschrikkelijk voor je buurvrouw zeg, ook voor de buurman, dat lijkt mij toch ook verschrikkelijk dat je dat tijdens je slapen niet hebt opgemerkt dat je vrouw wordt toegetakeld!
Als het zo door gaat moeten we hier straks ook hekwerken voor de deur en ramen plaatsen.
Wat verschrikkelijk voor je buurvrouw zeg, ook voor de buurman, dat lijkt mij toch ook verschrikkelijk dat je dat tijdens je slapen niet hebt opgemerkt dat je vrouw wordt toegetakeld!
Als het zo door gaat moeten we hier straks ook hekwerken voor de deur en ramen plaatsen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Snoopy schreef:Maple schreef:Ik heb een raam naast mijn voordeur, dat ruitje is zo ingeslagen en de sleutel eruit gejat, dus da's voor mij ook geen optieCarra schreef:Maple schreef:Ik heb nooit alles op slot, alleen als ik weg ben. Deuren op de knip 'avonds, maar verder niet. Wijze es van een collega van mij wiens huis begin dit jaar uitbrandde. Als er brand is en je hebt alles op slot en je moet eerst nog je sleutels zoeken, dan kan dat ook fataal aflopen.
Volgens mij kan je voor een redelijke prijs zo'n draaislot op je voordeur laten zetten. Van de buitenkant gaat je deur met de sleutel open, maar van de binnenkant hoef je alleen het slot om te draaien. Zo hoef je nooit naar je sleutel te zoeken en hoef je ook je sleutel er niet in te laten zitten.
Bij mij zit het standaard op de deur, maar ik weet dat mijn ouders het er bij hun later hebben opgezet.
Maar dan tikken ze nog steeds het raampje in en draaien de voordeur open toch?
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Coco schreef:Ik heb ook altijd alles op slot, ook overdag. En bij brand hebben we de sleutel zo te pakken.
Je denkt dat je snel bent bij brand,maar de waarheid leert anders.
Het zijn niet mijn buren, dat zei ik nl niet. Het is een stel die hier een stuk verderop woont en die man groet mij altijd. Waren het buren, dan zei ik vast meer dan ''hallo''. Idd ik snap niet dat hij niet wakker werd aangezien ze behoorlijk hard geschreeuwt moet hebben..............hij zal wel wat doof zijn wellicht. Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen, ze had ook dood kunnen zijn.
Caribbeanlover- Ratel
Jerry- Ratel
Coco, CBL heeft over dat brand-gedeelte wel gelijk De man van mijn collega is om die reden door de brandweer van het dakterras af gevist.
Gast- Gast
Maar ik ga toch echt niet de sleutel in de deur laten zitten, een raampje ingetikt en ze kunnen de deur zo opendraaien!
Jerry- Ratel
Maple schreef:Coco, CBL heeft over dat brand-gedeelte wel gelijk De man van mijn collega is om die reden door de brandweer van het dakterras af gevist.
Dat zou kunnen, maar wij hebben er standaard naast de deuren sleutels hangen, waar je als je het raampje intikt niet bij kunt, daarnaast hebben we ook altijd een sleutel op onze nachtkastjes. Ik ben wel zo panisch dat ik op verschillende plekken dingen voor het grijpen heb liggen. Gelukkig kunnen wij ook aan twee kanten boven via het raam naar buiten, mocht er brand uit breken. Maar ik ben eerlijk gezegd een stuk minder bang voor brand dan een overval. Een sleutel laat ik in ieder geval nooit in een deur zitten waar een raam naast zit. Dat is zo ingetikt en omgedraaid.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: