Wat zou jij doen?
+29
Flower_L
Printje
Twellie
RYW
_Lacey_
Esperanza
Hoochie
Rush
VanillaRose
rapa nui
Mees
SoGood
baboeska
Snoes
TukTuk
SuperGrover
Ella
Antibes
Shisha
Parisienne
mouette
Poubelle
Juutjepetuutje
Foodish
June
Ooh La La!
PeperMunt
Tullow
loura
33 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wat zou jij doen?
PeperMunt schreef:SuperGrover schreef:Gewoon even wachten, als het geld er niet binnen een bepaald aantal seconden uit wordt gehaald, slikt de automaat het weer in en wordt het niet afgeschreven van de rekening van diegene.Lily schreef:ook ik zou het terug geven. Maar als de desbetreffende persoon al weg zou zijn dan weet ik niet wat ik zou doen.
Wat zouden jullie doen als je dus pint en er steekt nog geld uit? Zelf houden of binnen bij de bank afgeven, ...?
Dat is handig om te weten
Dat klopt niet Supergrover. Ik ben dat gaan vragen bij mijn bank. De automaat slikt het dan in en je kunt dan bij je eigen bank een verzoek in gaan dienen. Zij gaan dan bij de bank van de desbetreffende automaat vragen of er een kasverschil is. Als dat er die dag was, krijg je je geld terug, maar dat gaat niet automatisch. Ik was dus echt verbaasd dat het in deze tijden niet automatisch gebeurt. Overigens is mijn geld niet ingeslikt, maar meegenomen .
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Edit: June zei hetzelfde, had haar reactie nog niet gelezen!SuperGrover schreef:Gewoon even wachten, als het geld er niet binnen een bepaald aantal seconden uit wordt gehaald, slikt de automaat het weer in en wordt het niet afgeschreven van de rekening van diegene.Lily schreef:ook ik zou het terug geven. Maar als de desbetreffende persoon al weg zou zijn dan weet ik niet wat ik zou doen.
Wat zouden jullie doen als je dus pint en er steekt nog geld uit? Zelf houden of binnen bij de bank afgeven, ...?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Oké dan heb ik dat verkeerd begrepen. Het is mij zelf nog nooit overkomen, maar ik heb weleens gezien dat de automaat het geld weer inslikte (nadat ik eerst 10 seconden als een halvegare stond rond te kijken waar dat gepiep vandaan kwam). Een andere omstander zei toen dat het geld dan niet wordt afgeschreven. Maar dat gaat dus nogal omslachtig.June schreef:PeperMunt schreef:SuperGrover schreef:Gewoon even wachten, als het geld er niet binnen een bepaald aantal seconden uit wordt gehaald, slikt de automaat het weer in en wordt het niet afgeschreven van de rekening van diegene.Lily schreef:ook ik zou het terug geven. Maar als de desbetreffende persoon al weg zou zijn dan weet ik niet wat ik zou doen.
Dat klopt niet Supergrover. Ik ben dat gaan vragen bij mijn bank. De automaat slikt het dan in en je kunt dan bij je eigen bank een verzoek in gaan dienen. Zij gaan dan bij de bank van de desbetreffende automaat vragen of er een kasverschil is. Als dat er die dag was, krijg je je geld terug, maar dat gaat niet automatisch. Ik was dus echt verbaasd dat het in deze tijden niet automatisch gebeurt. Overigens is mijn geld niet ingeslikt, maar meegenomen .
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
June schreef:PeperMunt schreef:SuperGrover schreef:Gewoon even wachten, als het geld er niet binnen een bepaald aantal seconden uit wordt gehaald, slikt de automaat het weer in en wordt het niet afgeschreven van de rekening van diegene.Lily schreef:ook ik zou het terug geven. Maar als de desbetreffende persoon al weg zou zijn dan weet ik niet wat ik zou doen.
Ik vind dat ook echt heel raar dat het niet automatisch gebeurd. Overigs ook raar dat het zolang duurt voordat het ingeslikt wordt, en dat mensen dus ook de kans hebben om het mee te nemen..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik zou het ook gewoon teruggeven hoor, zonder twijfel.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik zou het ook terug geven. Ik zou me vreselijk schuldig voelen als ik het zelf zou houden en uitgeven.
Leuk dat je 10 euro gekregen hebt!
Leuk dat je 10 euro gekregen hebt!
baboeska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 110
Punten : 124
Registratiedatum : 01-06-11
Instantly teruggeven. De gedachte om het te houden zou niet eens bij me boven komen.
Gast- Gast
Direct teruggeven.
Ik was laatst met mijn dochter bij de viskraam een zak kibbeling gaan halen. Toen we weer thuis kwamen realiseerde ik me ineens dat we helemaal niet betaald hadden (er was niemand die erom had gevraagd blijkbaar). Toen zijn we na het eten de auto weer ingestapt om alsnog te gaan betalen. Het ging om tien euro, maar de visboer was ook helemaal dankbaar dat we teruggekomen waren. Lijkt me niet meer dan normaal!
Ik was laatst met mijn dochter bij de viskraam een zak kibbeling gaan halen. Toen we weer thuis kwamen realiseerde ik me ineens dat we helemaal niet betaald hadden (er was niemand die erom had gevraagd blijkbaar). Toen zijn we na het eten de auto weer ingestapt om alsnog te gaan betalen. Het ging om tien euro, maar de visboer was ook helemaal dankbaar dat we teruggekomen waren. Lijkt me niet meer dan normaal!
Gast- Gast
Teruggeven natuurlijk, het zou echt niet in me opkomen om het te houden en ik weiger te geloven dat het meerdendeel van de Nederlandse bevolking dit zelf zou houden. Wellicht naief van me maar een beetje vertrouwen mag ik toch nog wel hebben in onze medemens.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik zou het ook zeker weten terug hebben gegeven.
Wel een beetje dom dat mensen blijkbaar niet goed kijken naar het geld dat ze zelf pinnen. Hoeveel ze gepind hebben en hoeveel ze daadwerkelijk in hun portemonnee stoppen. Maar geen haar op mijn hoofd die zou bedenken het zelf maar te houden.
Wel een beetje dom dat mensen blijkbaar niet goed kijken naar het geld dat ze zelf pinnen. Hoeveel ze gepind hebben en hoeveel ze daadwerkelijk in hun portemonnee stoppen. Maar geen haar op mijn hoofd die zou bedenken het zelf maar te houden.
Mees- Prater
- Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12
Teruggeven. Ik zou er op dat moment ook niet eens bij na denken dat ik het zou kunnen houden.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
rapa nui schreef:Teruggeven. Ik zou er op dat moment ook niet eens bij na denken dat ik het zou kunnen houden.
+1 zeker als hij nog in het zicht is.
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Same here!Pixie schreef:Ik heb dit ook meegemaakt, heb het geld teruggegeven.
Wat aardig dat je nog €10 kreeg!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
rapa nui schreef:Teruggeven. Ik zou er op dat moment ook niet eens bij na denken dat ik het zou kunnen houden.
+1 Het houden zou niet in me opkomen.
Gast- Gast
Heb het ook een keer meegemaakt en netjes het geld aan die meneer teruggegeven.
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10
Ook ik heb het een keer meegemaakt en het geld terug gegeven. Ook bij mij zou het niet opkomen om het te houden. Ik heb het helaas ook eens andersom gehad, het ging toen maar om 30 euro, maar het was wel echt balen. En het klopt inderdaad dat als je je geld vergeet, en het wordt ingeslikt dat het dan niet automatisch wordt terug gestort, je moet daarvoor een verzoek doen bij de desbetreffende bank.
Ik vraag me dan wel af wat er met het geld gebeurt dat wordt ingeslikt, maar wat niemand komt claimen.
Ik vraag me dan wel af wat er met het geld gebeurt dat wordt ingeslikt, maar wat niemand komt claimen.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Ik zou het zonder twijfel teruggeven.
Heb laatst zelfs 10 euro bij de kassa in de winkel afgegeven toen ik dat had gevonden.
Heb laatst zelfs 10 euro bij de kassa in de winkel afgegeven toen ik dat had gevonden.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Zeker teruggeven, het houden zou niet bij me opkomen. Aardige meneer
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik zou het terug geven.
Wanneer iemand dat geld zou houden is de diefstal sowieso gefilmd, want volgens mij zit er in elke pinautomaat een camera.
Wanneer iemand dat geld zou houden is de diefstal sowieso gefilmd, want volgens mij zit er in elke pinautomaat een camera.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik zou het ook teruggeven, kan me ook niet voorstellen dat het lekker zou voelen om het geld te houden en het dan aan iets te besteden. Bovendien zou ik zelf ook graag willen dat mensen het terug zouden geven. nee ik zou het meteen teruggeven, geen twijfel over mogelijk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Teruggeven, zonder twijfel.
Verwacht ook niet dat iemand nu opbiecht....dat ie het zou houden eigenlijk
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Teruggeven, zonder twijfel.
Haha nee inderdaad.
Ik heb het nog nooit mee gemaakt maar ik denk dat ik zo verbaast zou zijn dat ik die persoon wel zou zoeken en anders het geld in de automaat zou laten zitten.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ik zou het in dit geval ook terug brengen, maar ik heb eerder een keer gehad dat ik de vrouw een paar x riep, ze keek me aan op een hele vieze manier, alsof ik een dikke crimineel was en draaide erna heel arrogant haar hoofd weg. Toen heb ik de 50 euro wel voor mezelf gehouden hahaha Moest ze maar luisteren
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Zeker aan de man teruggeven. Ik zou mij niet prettig voelen om zelf het geld te houden. geloof dat ik mij een hele tijd schuldig zou voelen. Wat attent van die man om je 10 euro te geven.
bloemenmeisje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 51
Punten : 56
Registratiedatum : 31-01-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Minder werken...doen of niet doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Wat ben jij aan het doen?
» Wat zou jij doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Wat ben jij aan het doen?
» Wat zou jij doen?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: