Een nieuw vriendje, wat vinden jullie?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Een nieuw vriendje, wat vinden jullie?
Oke, ik heb even iets wat me nogal bezig houdt. En ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden..
Sinds een poosje ben ik dus samen met een jongen die ik erg leuk vindt. We hebben het gezellig samen. En doen leuke dingen. Het is alleen nog best wel pril. Nu woon ik nog thuis. En is hij dus twee keer bij mij thuis geweest. In eerste instantie leek mijn moeder hem wel leuk. Maar de tweede keer dat hij kwam is er dus iets voorgevallen tussen mijn zusje en hem. Tijdens het avondeten liep ik even naar de keuken om iets te pakken. Waardoor mijn zusje het volgende zei: 'Als je toch naar de keuken loopt, kun je net zo goed even wat te drinken voor mij meenemen'. Waarop mijn vriendje aan mij vroeg of ik dit altijd doe. Ik antwoordde dat wij dit voor elkaar doen thuis. En toen ik wegliep, schijnt hij gezegd te hebben dat hij 'dat dan maar eens moest veranderen'. Nu weet ik dat hij best een beetje dominant is. Maar mijn zusje heeft dit dus ook voorgelegd aan mijn moeder. En kreeg ik gister te horen dat ze hem niet zo heel leuk vonden. Nu moet ik zeggen dat ik best wel waarde hecht aan de mening van mijn moeder. En ben ik dus best wel in twijfel wat ik moet doen.. Wat vinden jullie? Moet ik het met hem bespreken, ookal is het allemaal nog zo pril?? En zo ja, hoe moet ik dat dan aankaarten? Of hebben jullie andere ideeën wat ik zou kunnen doen?
Sinds een poosje ben ik dus samen met een jongen die ik erg leuk vindt. We hebben het gezellig samen. En doen leuke dingen. Het is alleen nog best wel pril. Nu woon ik nog thuis. En is hij dus twee keer bij mij thuis geweest. In eerste instantie leek mijn moeder hem wel leuk. Maar de tweede keer dat hij kwam is er dus iets voorgevallen tussen mijn zusje en hem. Tijdens het avondeten liep ik even naar de keuken om iets te pakken. Waardoor mijn zusje het volgende zei: 'Als je toch naar de keuken loopt, kun je net zo goed even wat te drinken voor mij meenemen'. Waarop mijn vriendje aan mij vroeg of ik dit altijd doe. Ik antwoordde dat wij dit voor elkaar doen thuis. En toen ik wegliep, schijnt hij gezegd te hebben dat hij 'dat dan maar eens moest veranderen'. Nu weet ik dat hij best een beetje dominant is. Maar mijn zusje heeft dit dus ook voorgelegd aan mijn moeder. En kreeg ik gister te horen dat ze hem niet zo heel leuk vonden. Nu moet ik zeggen dat ik best wel waarde hecht aan de mening van mijn moeder. En ben ik dus best wel in twijfel wat ik moet doen.. Wat vinden jullie? Moet ik het met hem bespreken, ookal is het allemaal nog zo pril?? En zo ja, hoe moet ik dat dan aankaarten? Of hebben jullie andere ideeën wat ik zou kunnen doen?
crazygirl01- Zwijger
- Aantal berichten : 3
Punten : 5
Registratiedatum : 06-02-11
Re: Een nieuw vriendje, wat vinden jullie?
Maar wat vind je er zelf van dan, dat hij in zo'n pril stadium al zo ongezouten zijn mening geeft over hoe het er bij jullie thuis aan toe gaat?
Ik zou dit zeker met hem bespreken. Ik zou mezelf eigenlijk ook afvragen hoe hij zal zijn als hij wat meer in jullie gezinnetje ingeburgerd is. Ik bedoel, als hij nú al dit soort dingen zegt...
Ik zou dit zeker met hem bespreken. Ik zou mezelf eigenlijk ook afvragen hoe hij zal zijn als hij wat meer in jullie gezinnetje ingeburgerd is. Ik bedoel, als hij nú al dit soort dingen zegt...
Gast- Gast
Ik denk dat je hier zeker een punt hebt.. En dat houdt me ook zo bezig.
Ik weet wel dat hij zich voor de buitenwereld ontzettend groot houdt, maar van binnen best wel onzeker en heel lief is. En dat vind ik dan ook zo moeilijk. Ik weet niet of hij het gemeent heeft, of dat het misschien een grapje was. Maar of het nou een grapje was of niet. Ik vind het wel ongepast. En wil dit ook helemaal niet. Dus ik denk dat het daarom ook maar eens ga bespreken.. Enig idee hoe ik dat zou kunnen doen?
Ik weet wel dat hij zich voor de buitenwereld ontzettend groot houdt, maar van binnen best wel onzeker en heel lief is. En dat vind ik dan ook zo moeilijk. Ik weet niet of hij het gemeent heeft, of dat het misschien een grapje was. Maar of het nou een grapje was of niet. Ik vind het wel ongepast. En wil dit ook helemaal niet. Dus ik denk dat het daarom ook maar eens ga bespreken.. Enig idee hoe ik dat zou kunnen doen?
crazygirl01- Zwijger
Ik zou dit niet meteen gaan bespreken, dat heeft geen zin. Want dikke kans dat hij zegt 'zo bedoelde ik dat niet' of 'dat heb ik niet zo gezegd' of 'je zus heeft het verzonnen' of 'het was een grapje'. Hij zal echt niet zeggen 'ja, ik vond het belachelijk dat jullie dat doen en dat moet maar eens veranderen en daarom zei ik dat'.
Hou het gewoon in de gaten. Ik vind het wel opvallend dat je nú al ziet dat iemand erg dominant is en hem nú al aan het verdedigen bent met 'eigenlijk is hij heel onzeker en gevoelig'. Dat zijn gevaarlijke dingen in een relatie, zeker bij dominante mannen. Dus hou het in de gaten, hou ook in de gaten wat ze er bij je thuis van vinden, want vaak hebben ouders en naaste familie véél eerder in de gaten dat een relatie niet gaat werken dan jijzelf. Het kan gewoon zo zijn dat het een grapje was en er niets aan de hand is, maar als er vaak dit soort dingen voorvallen en jij blijft ruzie krijgen met je familie vanwege hem, dan zou ik daar érg alert op zijn.
Hou het gewoon in de gaten. Ik vind het wel opvallend dat je nú al ziet dat iemand erg dominant is en hem nú al aan het verdedigen bent met 'eigenlijk is hij heel onzeker en gevoelig'. Dat zijn gevaarlijke dingen in een relatie, zeker bij dominante mannen. Dus hou het in de gaten, hou ook in de gaten wat ze er bij je thuis van vinden, want vaak hebben ouders en naaste familie véél eerder in de gaten dat een relatie niet gaat werken dan jijzelf. Het kan gewoon zo zijn dat het een grapje was en er niets aan de hand is, maar als er vaak dit soort dingen voorvallen en jij blijft ruzie krijgen met je familie vanwege hem, dan zou ik daar érg alert op zijn.
Gast- Gast
Ik lees het nu nog even overnieuw (ik las het eerst verkeerd) maar hij zei dus aan tafel, nadat je zusje vroeg of jij wat drinken wilde meenemen 'doen jullie dit altijd zo hier?'?
Dat vind ik namelijk best wel raar, zoiets vragen als je voor de 2e keer bij iemand thuis bent, of je daar nu wel of geen commentaar op levert naderhand.
Maar goed, misschien was het niets, maar hou het wel in de gaten.
Dat vind ik namelijk best wel raar, zoiets vragen als je voor de 2e keer bij iemand thuis bent, of je daar nu wel of geen commentaar op levert naderhand.
Maar goed, misschien was het niets, maar hou het wel in de gaten.
Gast- Gast
Je hebt ook gelijk als je zegt dat hij het misschien luchtiger maakt dan dat het in werkelijkheid misschien bedoelt is. Alleen denk ik wel dat ik hem duidelijk kan maken dat ik het niet leuk vind dat hij dat soort dingen zegt. En dat ik dit gewoon niet wil. En er daarbij geen hele opgave van maken. Gewoon even duidelijk zijn..
crazygirl01- Zwijger
Ik vind dat je vriend wel moet respecteren dat het in jouw huishouden er zo aan toe gaat. De eerste keer was hij gast en dan kan ik ook wel begrijpen dat ze even een eerste indruk van hem hebben gekregen. De tweede keer is hij niet nieuw meer en wellicht dat er bij jou thuis van je vriend iets meer verwacht wordt. Ik vind het niet netjes dat hij er iets achter aan heeft gemompeld omdat hij niet gediend was van het gedrag van je zusje.
Gast- Gast
Duidelijk zijn waarover? Want hij gaat het óf ontkennen óf zeggen dat je overdrijft. De kans dat hij zegt 'ja, je hebt gelijk dat was niet zo handig' schat ik gewoon niet zo groot in. Helemaal omdát je het zelf niet gehoord hebt.crazygirl01 schreef:Je hebt ook gelijk als je zegt dat hij het misschien luchtiger maakt dan dat het in werkelijkheid misschien bedoelt is. Alleen denk ik wel dat ik hem duidelijk kan maken dat ik het niet leuk vind dat hij dat soort dingen zegt. En dat ik dit gewoon niet wil. En er daarbij geen hele opgave van maken. Gewoon even duidelijk zijn..
Gast- Gast
Ik vind het eigenlijk best wel onbeschoft. Ten eerste snap ik helemaal niet wat er nou verkeerd aan is om dat te doen, maargoed, kan natuurlijk dat hij dat anders ziet, maar ik vind het behoorlijk raar om dat meteen zo luid en duidelijk te verkondigen als je voor de tweede keer bij iemand thuis komt, in een gezin, dat zijn eigen gewoontes heeft.
Ik zou er nu niet meer over beginnen, zoals Lilith zegt, dat heeft heel weinig zin. Als het nog een keer voorkomt wanneer je er zelf bij bent, dan zou ik er wel iets van zeggen. Wat heeft dit eigenlijk precies te maken met het ''groot houden voor de buitenwereld''? Daar heeft zo'n opmerking toch niets mee te maken?
Ik zou er nu niet meer over beginnen, zoals Lilith zegt, dat heeft heel weinig zin. Als het nog een keer voorkomt wanneer je er zelf bij bent, dan zou ik er wel iets van zeggen. Wat heeft dit eigenlijk precies te maken met het ''groot houden voor de buitenwereld''? Daar heeft zo'n opmerking toch niets mee te maken?
LoveMusic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 140
Punten : 141
Registratiedatum : 16-01-11
Zou het kunnen dat hij zich ongemakkelijk voelde en dit er per ongeluk uitflapte? Dat hij uit onzekerheid een beetje dominant/arrogant doet?
Als je met z'n allen een heel 'ding' maakt van die ene opmerking, gaat hij waarschijnlijk NOG meer het idee krijgen dat hij op z'n tellen moet passen en wordt hij helemaal onzeker. Ik zou aan jouw familie vragen of ze hem nog een kans willen geven en of ze hem niet willen beoordelen op die ene opmerking.
Voer vooral de druk niet op, want dat is voor geen van de partijen fijn.
Als je met z'n allen een heel 'ding' maakt van die ene opmerking, gaat hij waarschijnlijk NOG meer het idee krijgen dat hij op z'n tellen moet passen en wordt hij helemaal onzeker. Ik zou aan jouw familie vragen of ze hem nog een kans willen geven en of ze hem niet willen beoordelen op die ene opmerking.
Voer vooral de druk niet op, want dat is voor geen van de partijen fijn.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik sluit me aan bij Filoria. Ik zou er niet een te groot probleem van maken. Wellicht was een het een eenmalig iets. Hou het in de gaten, dan merk je het snel genoeg. Als je moeder ziet dat het uiteindelijk hartstikke goed gaat tussen jullie en dat hij lief voor jou is, dan draait ze vast wel bij.
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Ook mee eens, moeders willen uiteindelijk vooral dat hun kinderen gelukkig zijn!Janelie schreef:Als je moeder ziet dat het uiteindelijk hartstikke goed gaat tussen jullie en dat hij lief voor jou is, dan draait ze vast wel bij.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» Ik heb een nieuw vriendje!
» Ik krijg een nieuw vriendje...
» Jullie mening gevraagd Edit: mijn vriendje is boos :( pag. 7
» Wat vinden jullie?
» Wat vinden jullie?
» Ik krijg een nieuw vriendje...
» Jullie mening gevraagd Edit: mijn vriendje is boos :( pag. 7