Als het dan toch over grote bedragen gaat...
+9
Flower_L
kwak
Printje
Susan
Snack a Jack
Rovine
Bazinga
Carmen_
Kowalski
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Als het dan toch over grote bedragen gaat...
...wie zou je inlichten wanneer je een grote geldprijs hebt gewonnen?
Zou je familie / vrienden / collega's / etc etc op de hoogte brengen? Of alleen naasten? Of niemand?
En waarom wel / niet?
Zou je familie / vrienden / collega's / etc etc op de hoogte brengen? Of alleen naasten? Of niemand?
En waarom wel / niet?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Als het dan toch over grote bedragen gaat...
Dat ligt er denk ik aan hoe groot die geldprijs is. Bij 50.000 euro zou ik het niet per se aan mensen gaan vertellen, als het om miljoenen gaat denk ik dat mensen er vanzelf wel achter komen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn familie en vrienden zou ik sowieso inlichten, maar ik denk dat ik het toch niet voor me kan houden voor andere mensen in mijn omgeving.
Wat me trouwens niet echt fijn lijkt: In sommige radioprogramma's bijvoorbeeld, benoemen ze bij het winnen van een enorme geldprijs de volledige naam van de winnaar ("Pietje Puk! Van harte gefeliciteerd met deze prijs!"). Dan weet meteen heel de wereld dat jij ineens heel veel geld hebt
Wat me trouwens niet echt fijn lijkt: In sommige radioprogramma's bijvoorbeeld, benoemen ze bij het winnen van een enorme geldprijs de volledige naam van de winnaar ("Pietje Puk! Van harte gefeliciteerd met deze prijs!"). Dan weet meteen heel de wereld dat jij ineens heel veel geld hebt
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Niemand. Dan krijg je wat je als enige in het leven gratis krijgt: afgunst.
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Kowalski schreef:Mijn familie en vrienden zou ik sowieso inlichten, maar ik denk dat ik het toch niet voor me kan houden voor andere mensen in mijn omgeving.
Ja, of dat je gefilmd wordt terwijl ze het komen brengen, dan weten ze ook meteen waar je woont en hoe je kinderen eruit zien. Mijn vader zei vroeger altijd dat hij mij niet meer alleen naar school zou durven sturen als hij live op de televisie een enorme geldprijs zou winnen.
Susan- Lady Post-a-lot
Beste vriendinnen, ouders&broers en oom&tante en nichtjes. Dat zijn ook de mensen met wie ik een écht grote prijs - miljoen(en) - zou delen.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Susan schreef:Kowalski schreef:Mijn familie en vrienden zou ik sowieso inlichten, maar ik denk dat ik het toch niet voor me kan houden voor andere mensen in mijn omgeving.
Ja, of dat je gefilmd wordt terwijl ze het komen brengen, dan weten ze ook meteen waar je woont en hoe je kinderen eruit zien. Mijn vader zei vroeger altijd dat hij mij niet meer alleen naar school zou durven sturen als hij live op de televisie een enorme geldprijs zou winnen.
Ja inderdaad! Ik denk niet dat ik me dan nog veilig zou voelen hoor! Al heb ik dat (helaas) nog nooit meegemaakt
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
ik zou het naaste familie denk ik wel vertellen maar ik zou geen geldbedrag noemen. Of ik het ook overige familie/vrienden e.d. zou vertellen weet ik niet.
Gast- Gast
Alleen nabije familie denk ik. Anders zou ik me altijd afvragen waarom mensen met me omgaan. Maar de kans is miniem, aangezien ik nooit met loterijen meedoe.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou denk ik alleen mijn naasten inlichten dat we een prijs hebben gewonnen. Ik zou het niet aan de grote klok hangen.
Snack a Jack- Prater
- Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Maar ja, als we miljoenen zouden winnen zouden we waarschijnlijk wel een beetje groter gaan wonen, dus ik denk dat mensen zich toch wel dingen gaan afvragen.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik ben zo'n flapuit dat ik het gewoon zou vertellen, waarom ook niet.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
aan mijn familie zou ik het wel vertellen want het zou toch wel opvallen als we opeens een nieuwe auto hebben en een nieuwe tv, haha
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
als het om miljoenen zou gaan...dan kun je het niet verborgen houden lijkt me...of je moet het onder de grond stoppen of op rekening storten.
stel we zouden een ton ofzo winnen, dan zou ik ouders wel vertellen dat we fin. meevaller hebben gehad. Niet perse bedrag. Zou ze wel wat leuks geven, maar dan niet in geld, maar ze op safari sturen naar Afrika bijvoorbeeld. Dat willen ze graag, maar ze vinden het te duur. Ik ga niet zomaar geld 'contant' weggeven aan familie etc.
Dan zou ik investeren in iets wat zij willen bijvoorbeeld.
stel we zouden een ton ofzo winnen, dan zou ik ouders wel vertellen dat we fin. meevaller hebben gehad. Niet perse bedrag. Zou ze wel wat leuks geven, maar dan niet in geld, maar ze op safari sturen naar Afrika bijvoorbeeld. Dat willen ze graag, maar ze vinden het te duur. Ik ga niet zomaar geld 'contant' weggeven aan familie etc.
Flower_L- Ratel
Flower_L schreef:als het om miljoenen zou gaan...dan kun je het niet verborgen houden lijkt me...of je moet het onder de grond stoppen of op rekening storten.
Op de één of andere manier denk k niet, dat de Staatsloterij 9 miljoen in een koffertje komt brengen
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik zou het aan mijn ouders, zusje en vriendinnen vertellen. En baas ook denk ik.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Bazinga schreef:Flower_L schreef:als het om miljoenen zou gaan...dan kun je het niet verborgen houden lijkt me...of je moet het onder de grond stoppen of op rekening storten.
Op de één of andere manier denk k niet, dat de Staatsloterij 9 miljoen in een koffertje komt brengen
niet? ow...
ik bedoel eigenlijk...rentenieren
Flower_L- Ratel
Ik zou trouwens altijd blijven werken hoeveel geld we ook zouden winnen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Mijn vader, broers, schoonmoeder, schoonzusjes en mijn beste vriendin. Op mijn werk zullen ze het ook vast wel te horen krijgen omdat we een kleine hechte groep zijn die heel veel met elkaar deelt.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Printje schreef:Ik ben zo'n flapuit dat ik het gewoon zou vertellen, waarom ook niet.
Ik ook hoor. Ik ben heel slecht in leuke nieuwtjes geheim te houden.
Gast- Gast
Alleen mijn naaste familie en als het bedrag in de miljoenen loopt zou ik nog in het midden houden hoeveel ik precies gewonnen heb.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Sowieso mijn (schoon)ouders en zus, maar ik denk dat uiteindelijk wel meer mensen het te weten komen. Lijkt me ook moeilijk om zoiets voor mezelf te houden.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Printje schreef:Ik ben zo'n flapuit dat ik het gewoon zou vertellen, waarom ook niet.
+1, kan dat echt niet voor me houden. Ik weet nu toch al wie mijn echte vrienden zijn dus daar zou ik me niet druk om maken.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is het eerste wat je gaat doen als je zo van Yes gaat?
» Het gaat er toch van komen.. katten weg:(
» Wat gaat de tijd toch snel.
» Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.
» Het gaat er toch van komen.. katten weg:(
» Wat gaat de tijd toch snel.
» Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: