Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IUI

+9
moepie
Caresses
_Lana_
Paper Crown
Bruintje Beer
miss22
Creabea_28
-Ieniemienie-
Wennes
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

IUI Empty IUI

Bericht  Sofie do 8 nov 2012 - 7:07

Iemand hier ervaring met IUI?

Ik ben vanmiddag weer bij de gynaecoloog geweest en begin deze maand aan de 6e, en laatste, ronde clomid. De gynaecoloog informeerde of ik al wist wat de stap hierna zou zijn. Daar heb ik het nooit eerder met een andere gynaecoloog over gehad, omdat ik steeds van gynaecoloog wissel omdat de mijne al een tijdje ziek is. Aan de ene kant had ik dit wel verwacht, maar aan de andere kant ook weer niet, omdat het zaad van mijn man van uitstekende kwaliteit is. Ze vertelde dat ik Gonal F zou moeten gaan spuiten. Bij mijn verzekering moet ik gaan informeren of ze het vergoeden, want het schijnen dure medicijnen te zijn.

Even wat vraagjes:
- Werd de Gonal F bij jullie vergoed?
- Na hoeveel inseminaties was je zwanger?
- Hoe stond je vriend/man er tegenover?

Hopen dat de laatste ronde clomid succes heeft en mijn eisprong deze maand aan de goede kant zit (rechts is verwijderd bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap).
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IUI Empty Re: IUI

Bericht  miss22 do 8 nov 2012 - 7:19

Sofie schreef:Iemand hier ervaring met IUI?

Ik ben vanmiddag weer bij de gynaecoloog geweest en begin deze maand aan de 6e, en laatste, ronde clomid. De gynaecoloog informeerde of ik al wist wat de stap hierna zou zijn. Daar heb ik het nooit eerder met een andere gynaecoloog over gehad, omdat ik steeds van gynaecoloog wissel omdat de mijne al een tijdje ziek is. Aan de ene kant had ik dit wel verwacht, maar aan de andere kant ook weer niet, omdat het zaad van mijn man van uitstekende kwaliteit is. Ze vertelde dat ik Gonal F zou moeten gaan spuiten. Bij mijn verzekering moet ik gaan informeren of ze het vergoeden, want het schijnen dure medicijnen te zijn.

Even wat vraagjes:

Hopen dat de laatste ronde clomid succes heeft en mijn eisprong deze maand aan de goede kant zit (rechts is verwijderd bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap).

Ik heb ervaring met IUI zonder Gonal F
Ik heb alleen Clomid nodig gehad, en heb die intotaal 5 rondes lang geslikt omdat mijn eisprong al was op dag 9 van de cyclus.
4 maanden lang heb ik met behulp van Clomid geprobeert om toch via de "natuurlijke" manier zwanger te kunnen worden en te proberen om IUI niet nodig te hebben. Uiteindelijk in de 5 maand van Clomid gebruik toch de keuze gemaakt om voor IUI te gaan met als resultaat na de 1e behandeling zwanger en het resultaat word aankomende maandag al 2

Mijn man heeft het eigenlijk in zijn geheel aan mij overgelaten en stond voor de volle 100% achter onze keuze om toch een IUI behandeling te ondergaan.
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 7:22

Och lieverd wat een heftige stap zeg. Ben je ongesteld geworden?
Hele dikke knuffel voor jou!!! Ik hoop dat je de antwoorden op je vragen vindt en dat het achteraf helemaal niet nodig hoeft te zijn......

IUI 699888 IUI 699888IUI 699888

Gast
Gast

Bericht  Wennes do 8 nov 2012 - 7:28

Hey meis, ik wil je gewoon een dikke knuffel geven.
Ik duim voor je dat de IUI niet nodig is.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  -Ieniemienie- do 8 nov 2012 - 7:29

Ik wil je alleen even een hele dikke knuffel geven meis Sad!
Ik gun het jullie zo!!!!! hug
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Sofie do 8 nov 2012 - 7:33

Miss: Dank je wel voor je antwoord. Stond mij nog iets bij dat jij IUI hebt gehad. Fijn dat het bij jou met clomid kon. J. al weer bijna 2, wat gaat het snel he? Gaat alles goed met jullie?

Jetje: Ja vanmorgen voor ik wilde testten werd ik ongesteld. Nu eindelijk duidelijkheid, ook al is het niet waar ik op hoopte, maar nu kunnen we weer verder.

Dank jullie wel Ieniemnienie en Wennes!
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  _Lana_ do 8 nov 2012 - 7:57

Wij hebben ook IUI gehad. Ik heb Gonal-F gespoten en ben met de 6e IUI zwanger geraakt. Helaas werd dit een miskraam en daardoor kreeg ik weer 6 pogingen vergoed. Uiteindelijk ben ik de 4e poging weer zwanger geraakt.
Dus de 10e in totaal.
Beide keren dat ik zwanger raakte, had ik 2 eitjes en nu heb ik dus een tweeling.
Hier dus uiteindelijk een heel positief verhaal :-).

Heel veel succes en sterkte!
Het hele traject is me echt meegevallen en ik heb alles vergoed gekregen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ do 8 nov 2012 - 7:59

Oja en ik ben ook begonnen met clomid, maar daar reageerde ik zo sterk op, de hormonen vielen me niet goed. Daarom ben ik verder gegaan met Gonal.
Ik had trouwens van mezelf wel een eisprong.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Creabea_28 do 8 nov 2012 - 8:02

Hoi Sofie,

Ik heb ook meerdere IUI behandelingen gedaan. Dit in combinatie met clomid. Bij mij werd de hele behandeling vergoed. Volgens mij zitten vruchtbaarheidsbehandelingen bij de meeste verzekeringen standaard in het pakket. Wij mochten sowieso 6 pogingen doen en die werden helemaal vergoed.
Ik was uiteindelijk de 4e behandeling zwanger, maar dit werd helaas een miskraam. Ik zou daarna beginnen met puregon en dan mochten we weer 6 pogingen proberen. Maar dit was niet meer nodig, want wonder boven wonder, na twee jaar proberen, ben ik na de miskraam op de natuurlijke manier zwanger geraakt.

Mocht je nog vragen hebben over de behandeling oid mag je me altijd pm-en! Kan me voorstellen dat het een heftige stap is en dat je zo veel mogelijk info en ervaringen wil. In ieder geval heel veel succes en sterkte en schroom niet als je nog iets wil weten smile

Geluksknuffel voor jou hug
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616

Bericht  miss22 do 8 nov 2012 - 8:06

Sofie schreef:Miss: Dank je wel voor je antwoord. Stond mij nog iets bij dat jij IUI hebt gehad. Fijn dat het bij jou met clomid kon. J. al weer bijna 2, wat gaat het snel he? Gaat alles goed met jullie?

Jetje: Ja vanmorgen voor ik wilde testten werd ik ongesteld. Nu eindelijk duidelijkheid, ook al is het niet waar ik op hoopte, maar nu kunnen we weer verder.

Dank jullie wel Ieniemnienie en Wennes!

Stuur mij eens even pm wie jij bent hahahaha, heb een vermoeden maar weet het niet zeker
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Sofie do 8 nov 2012 - 8:30

Lana: Valt het spuiten een beetje mee? Dat lijkt mij echt het ergst van alles. Heb je dan ook kans op meerdere follikels met de Gonal F? Ik ben eerder zwanger geweest van een tweeling, maar helaas is de ene een miskraam geweest en zat de ander in mijn eileider.
Bedankt voor het delen van je succes verhaal.

Creabea: Jij ook bedankt voor je verhaal!
Dat denk ik ook wel dat het in het pakket zit, maar voor de zekerheid bel ik morgen even naar mijn zorg verzekering.
Wat fijn dat het bij jou toch nog op de natuurlijke manier is gebeurd.
Dank je wel voor je aanbod. Zal het onthouden voor als ik nog iets wil weten.

Miss: Ik ga je zo even PM'en.

Mijn man wil het dus niet. De clomid vond hij nog wel oke, maar dit ziet hij echt niet zitten. Ik vind dat best wel lastig en wil alles proberen om nog een kindje te mogen krijgen. Hij wil het spontaan proberen en als het dan niet gebeurd, dan niet en is het goed zo.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bruintje Beer do 8 nov 2012 - 8:31

Sofie hug hug

Mijn vriendin die is met de 5x IUI zwanger geworden. Weet niet wat zij gebruikte maar weet wel dat ze het vergoedt kreeg!
Haar man reageerde er heel goed op. Maar als de IUI niet gelukt was. waren ze niet verder gegaan want ze wilde beide geen IVF proberen. Hoe sterk ook de wens was voor een kindje!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 8:51

Och meis wat naar dat je man er anders in zit dan jij. Dat maakt het allemaal niet veel makkelijker. Mijn duimen draaien meer dan overuren komende maand.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ do 8 nov 2012 - 8:56

Sofie schreef:Lana: Valt het spuiten een beetje mee? Dat lijkt mij echt het ergst van alles. Heb je dan ook kans op meerdere follikels met de Gonal F? Ik ben eerder zwanger geweest van een tweeling, maar helaas is de ene een miskraam geweest en zat de ander in mijn eileider.
Bedankt voor het delen van je succes verhaal.

Mijn man wil het dus niet. De clomid vond hij nog wel oke, maar dit ziet hij echt niet zitten. Ik vind dat best wel lastig en wil alles proberen om nog een kindje te mogen krijgen. Hij wil het spontaan proberen en als het dan niet gebeurd, dan niet en is het goed zo.

Het spuiten viel hartstikke mee. Het enige lastige is natuurlijk dat je altijd op dezelfde tijd moet spuiten, dus daar hou je wel rekening mee. Maar verder ging het spuiten prima.
Je hebt dan inderdaad kans op meerdere follikels, dat is de bedoeling. Ik had namelijk al een eisprong van mezelf. De keren dat ik zwanger ben geraakt, had ik 2 grote follikels en eentje die er heel hard achteraan kwam.

Mijn man wilde het hele traject ook maar 1x doorstaan. Als ik zwanger was geworden van 1 kindje, dan hadden we het er waarschijnlijk bij gelaten.
Wel heel lastig en verdrietig als je daar niet hetzelfde over denkt!

IUI 699888
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Sofie do 8 nov 2012 - 8:58

Bruintje Beer: Dank je wel voor je knuffel!
Wat fijn dat het bij je vriendin is gelukt.

Jetje: Wij moeten er beiden achter staan en zo lang hij niet wil dan niet, hoe moeilijk ik dat ook vindt. Maar ik wil wel alvast wat informatie en weten of het vergoed wordt, mocht hij van gedachten veranderen.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Paper Crown do 8 nov 2012 - 10:16

Ik heb Gonal F gespoten. Het is heel zuiver spul, je zal weinig bijwerkingen hebben. Het zit in een pen, en de naaldjes zitten per stuk bij verpakt, klikken en draaien en 't tuutje verwijderen. De naald is ragfijn voel je haast niets van en zo'n pen bevat 900i.e. Dus stel je moet er 100i.e. per dag injecteren kan je er 9x mee doen. Het is duur spul maar zit in je pakket hoor. Ik vond 't geen vervelend spul! Hopelijk zal dit de key naar een kindje zijn! Veel succes:)
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  _Lana_ do 8 nov 2012 - 10:47

Paper Crown schreef:Ik heb Gonal F gespoten. Het is heel zuiver spul, je zal weinig bijwerkingen hebben. Het zit in een pen, en de naaldjes zitten per stuk bij verpakt, klikken en draaien en 't tuutje verwijderen. De naald is ragfijn voel je haast niets van en zo'n pen bevat 900i.e. Dus stel je moet er 100i.e. per dag injecteren kan je er 9x mee doen. Het is duur spul maar zit in je pakket hoor. Ik vond 't geen vervelend spul! Hopelijk zal dit de key naar een kindje zijn! Veel succes:)

Die pennen vond ik echt geweldig werken.

Helaas heb ik die maar 2x gehad. Verder een flesje met de vloeistof en grotere naalden erbij.
Maar dat was ook echt prima te doen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Sofie do 8 nov 2012 - 19:14

Lana: Wat fijn dat het spuiten je mee is gevallen.
Mag ik vragen wat bij jullie de reden is geweest voor IUI?

Paper Crown: Dank je wel voor je uitleg!

Miss en Creabea: Wat was bij jullie de reden voor IUI? (als jullie dat willen vertellen).
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 19:19

Ik snap heel goed dat je die info inwint meid, wellicht krijg je argumenten of tips waarmee je hem 'over de streep' weet te trekken als het nodig zal moeten zijn...

Gast
Gast

Bericht  Caresses do 8 nov 2012 - 20:25

Wij gaan komende maand beginnen met IUI.
Ik krijg pregnyl (?), wordt wel vergoed, alleen heeft de apotheek het niet op voorraad en willen ze me een duurder niet vergoed iets aansmeren, maar ik ga eerst kijken of een andere apotheek het wel heeft.

Dat zal ik je t.z.t laten weten.
Mijn zus heeft ook IUI gehad, (zonder hormonen) en bij hen was het na de 1e keer gelukt.

Positief, hij vind het heel fijn dat ze ons nu eindelijk helpen (zowel bij hem als bij mij kunnen ze geen oorzaak vinden en we zijn nu al 2 jaar bezig zonder enig resultaat). Hij vind het wel spannend en is wel een beetje bang dat ik er teveel mee bezig ga zijn.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  _Lana_ do 8 nov 2012 - 20:37

Bij mijn man en mij zijn ook helemaal geen afwijkingen gevonden.

Op een gegeven moment na alle onderzoeken, zijn ze gaan kijken wat voor ons zou kunnen werken en dat was IUI.
Dit was trouwens wel pas nadat we al heel erg lang bezig waren om zwanger te worden.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  moepie do 8 nov 2012 - 20:44

He meid,
ik kan je er weinig over vertellen, bij ons zou het de volgende stap zijn maar is het niet nodig geweest.
Voordat ik aan die behandeling mocht beginnen moest ik eerst een kijkoperatie (er bestaat een moeilijke naam voor) ondergaan. Dan kijken ze de eileiders na en spuiten die door. Daarna was ik gelijk zwanger (had al meer gehoord dat dit voor kwam)
Moet jij dat onderzoek niet ondergaan?
Sterkte met alles, hopelijk kan je je man overhalen om ervoor te gaan. IUI 699888
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Happydobby do 8 nov 2012 - 21:24

En vriendin van me was met de tweede iui zwanger. En andere vriendin na 6 x nog niet en die heeft ivf gehad 1 x en toen was het raak.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sofie do 8 nov 2012 - 23:10

Caresses: Dank je wel voor je antwoorden! Spannend dat jullie deze maand gaan beginnen. Heel veel succes!

Lana: Hoelang zijn jullie in totaal bezig geweest voor je zwanger was van je tweeling?

Moepie: Toen ik geopereerd werd aan mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap is er gekeken naar mijn andere eileider en die was prima doorgankelijk. Dus dat onderzoek is niet nodig.
Dank je wel!

Happydobby: Dank je wel voor je antwoord!

Ik heb vanmorgen de verzekering gebeld en alles wordt vergoed. Kost mij alleen mijn eigen risico.

Mijn man is nog steeds van mening dat het spontaan moet lukken, omdat het al meerdere keren is gelukt. Hij denkt dat het een kwestie is van een eisprong aan de kant waar mijn eileider nog zit. Dat idee heb ik zelf ook wel.
Morgen weer met clomid beginnen, gelukkig de laatste keer. De 19e een follikelmeting en die middag op vakantie. Heerlijk even zonder ziekenhuisgebeuren.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  _Lana_ vr 9 nov 2012 - 0:24

Sofie schreef:

Lana
: Hoelang zijn jullie in totaal bezig geweest voor je zwanger was van je tweeling?

.

Wij zijn bijna 4 jaar bezig geweest.

Wat fijn dat jullie even op vakantie gaan. Lekker even ontspannen!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud