Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

+4
Sterre
June
Gympie
Ibbeltje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  June wo 7 nov 2012 - 20:09

Ontploffing bij Electrabel Nijmegen

Toegevoegd: 08-11-2012 07:55

In Nijmegen is bij energieleverancier Electrabel een ontploffing geweest in een ketel van de stroomcentrale. Volgens Electrabel komt er stoom uit de ketel, die gebruikt wordt bij de opwekking van elektriciteit.

Er klinkt sinds de ontploffing een hard suizend geluid.

Volgens Omroep Gelderland wordt een aantal mensen vermist na de ontploffing. Het is onduidelijk of het om medewerkers gaat van Electrabel.

Ramen en deuren dicht Burgernet adviseert mensen om ramen en deuren gesloten te houden en radio en tv af te stemmen op Omroep Gelderland.

De hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt. Wat er precies gebeurd is, is nog niet duidelijk.

Beluister: Ontploffing bij Electrabel Nijmegen

De herrie is hier echt onvoorstelbaar en ik zit aan de andere kant van nijmegen!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 20:16

Ik hoorde in bed ook echt een raar geruis.. Ik dacht serieus.. Whaa de wereld vergaat laughcry

Volgens mij is er nu niets meer te horen/zien hier.. Ik woon in Nijmegen zuid trouwens.. En die centrale staat in west.. Misschien staat de wind de andere kant op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  Ibbeltje wo 7 nov 2012 - 20:17

Oh s dat het. Ik zag een stukje op tv bij het nieuws.

Het is nog niet bevestigd van de vermisten, maar goed dat er geruchten gaan is al heftig.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  June wo 7 nov 2012 - 20:19

Hier nu ook bijna weg gelukkig!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  Gympie wo 7 nov 2012 - 20:30

Klasgenoot van mij woont er naast, die moest evacueren.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  June wo 7 nov 2012 - 20:33

Gympie schreef:Klasgenoot van mij woont er naast, die moest evacueren.

Bah, wat eng! Er zijn blijkbaar ook veel ramen gesneuveld in de buurt.

Ik hoor nu op omroep Gelderland dat er geen gewonden zijn gelukkig!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  Sterre wo 7 nov 2012 - 20:37

Bah, ik hoor het nu op de radio ja. Ik hoop dat dat van die vermiste mensen niet klopt.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  Sterre wo 7 nov 2012 - 20:38

Ah hoor net inderdaad dat iedereen ongedeerd is smile

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  silly-one wo 7 nov 2012 - 20:45

Ik werd er om 7 uur wakker van. Was een behoorlijke knal en dacht dat er iets van een straaljager door de geluidsbarrière ging.
Het geruis wat ik vanaf die tijd hoorde is nu in geluidsniveau gehalveerd.

Vond het wel lief dat mijn moeder echt nog geen half uur of zo daarna belde of alles goed was en of ik alle ramen nog had. Woon denk ik hemelsbreed 2 kilometer vandaag.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  Derpy wo 7 nov 2012 - 21:44

M'n zusje zei al dat het klonk alsof er een vliegtuig heel laag overvloog of dat ze aan zee was met flinke storm.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  ExpressoB do 8 nov 2012 - 0:35

Brrr lijkt mij ook wel eng hoor als het zo dichtbij je gebeurd. Gelukkig is iedereen ongedeerd gebleven.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  Magenta do 8 nov 2012 - 4:06

En een zoutzuurlek bij de Nuon, gaat lekker met de energiemaatschappijen Wink
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  June do 8 nov 2012 - 6:14

Echt fijn dat het allemaal zo goed is afgelopen. De zeven mensen die binnen waren hebben goed gehandeld blijkbaar en zijn meteen naar de controlekamer gegaan om alles uit te zetten. Zo fijn dat niet elk ongeluk verkeerd afloopt waarna er weer een schuldige aangewezen moet worden die miljoenen op moet hoesten. Ik ben echt blij dat het gewoon goed is gegaan. Er is niets heel ernstigs gebeurd.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  Ibbeltje do 8 nov 2012 - 8:01

Ik las op mijn fb dat mijn nicht er vlakbij werkt en mijn oom werkt daar...alleen op dat moment was mijn oom er niet. Hij gaat wel naar het werk vanavond of zo, geen idee of ie moet werken of het weer open is.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen Empty Re: Ontploffing elektriciteitscentrale Nijmegen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum