Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Okergele woonaccessoires

+2
minoessepoes
Jerry
6 plaatsers

Ga naar beneden

Okergele woonaccessoires  Empty Okergele woonaccessoires

Bericht  Jerry wo 7 nov 2012 - 3:09

Waar zijn die te vinden? Dacht dat 't wel een beetje een modekleur was, maar óf ik loop gigantisch achter en 't is nergens meer te krijgen, óf ik loop gewoon zó voor, dat ze 't nog nergens hebben... :P

Ik heb laatst bij de Hema okergele kaarsen gekocht en wil van deze kleur meer accessoires in huis, maar kan nergens wat vinden (voor een beetje een fatsoenlijke prijs)... Wie weet waar ik leuke spulletjes kan vinden?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okergele woonaccessoires  Empty Re: Okergele woonaccessoires

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 3:15

Bij de kringloop winkel?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 3:18

Het is niet direct okergeel, maar in die sfeer kom ik bij Ikea op de volgende artikelen:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60175134/
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80215577/
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00175636/
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00219555/
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40203784/#/80203782
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80236631/

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes wo 7 nov 2012 - 21:05

Ik heb het ook gevraagd voor Sinterklaas voor in ons nieuwe huis, denk dat mijn moeder het wel een leuke uitdaging vind om er naar op zoek te gaan. Tegen die tijd zal ik wel laten weten waar ze het vandaan heeft als ze iets gevonden heeft.

Verder wil ik zelf een klein bijzet tafeltje verven in die kleur en op de markt een stofje zoeken om een kussenhoes te maken. Op die manier kan je je eigen accesoires een beetje creeren.

De ondergenoemde Ikea voorwerpen zijn trouwens allemaal niet in de kleur die ik bedoel.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 21:54

minoessepoes schreef:

De ondergenoemde Ikea voorwerpen zijn trouwens allemaal niet in de kleur die ik bedoel.

Dat staat er ook bij, dat het niet exact die kleur is want dat hebben ze gewoonweg niet. Okergele woonaccessoires  827601
Jullie lopen met je okergeel gewoon mega achter, of juist voor... want alles komt wel weer terug op een dag. Okergele woonaccessoires  1578173417 Okergele woonaccessoires  1578173417

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 7 nov 2012 - 22:01

Ik heb ook nog even op allerlei Britse websites gekeken, want paar jaar geleden zag je die kleur veel daar, maar ik kon nu ook niets vinden voor je helaas. Bij sommige had je niet eens de optie om de kleur geel te selecteren tussen de kleuren Wink En bij de Wehkamp kon ik ook niks vinden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  minoessepoes wo 7 nov 2012 - 23:01

Dat het een paar jaar geleden ook in is geweest wist ik niet. Wel hadden mijn ouders een jaar of 10 geleden een soort van mais kleur geel in huis wat toen echt mode was, maar die kleur bedoel ik dus echt niet.

Wij willen in de slaapkamer een okergele muur gaan combineren met grijs een beetje zoals op deze foto.

http://www.google.nl/imgres?q=interieur+okergeel&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1920&bih=928&tbm=isch&tbnid=EkqtZVEv2DE3MM:&imgrefurl=http://www.vtwonen.nl/tag/okergeel&docid=G3SFYJT0W91QPM&imgurl=http://www.vtwonen.nl/wp-content/uploads/imagecache/article-home/wooninspiratie_import/bijzettafeltjes_geel.jpg&w=348&h=426&ei=eYKbUOHlB4ix0AXvkICYBA&zoom=1&iact=rc&dur=141&sig=100187835101907856809&page=1&tbnh=137&tbnw=112&start=0&ndsp=57&ved=1t:429,r:26,s:0,i:158&tx=55&ty=35

In de woonkamer wil ik graag wat accesoires in die kleur, de rest van onze meubels zijn zwart/ wit en grijs. Geel is zowel mijn vriend als mijn eigen lievelingskleur, maar dan wel echt die okerkleur, ik wil niet dat het eruit ziet alsof iemand een pak vla tegen de muur gegooid heeft!

In kleding is okergeel nu ook in de mode, vaak komt interieur (accesoires) daar achter aan. Ik ben er van overtuigd dat je het straks meer gaat zien Okergele woonaccessoires  827601
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Ooh La La! do 8 nov 2012 - 1:13

Ik zou creatief aan de slag gaan met een spuitbus en/of een potje verf.

Koop bij de action ofzo leuke kandelaren en glaasjes of (rieten) mandjes die je dan verft/spuit.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Marin do 8 nov 2012 - 1:24

Ik blijf googlen, op de een of andere manier wil ik je persé helpen Wink

Maar ik vind nog steeds niet echt fantastische dingen.

Deze wordt omschreven als oranje maar op 't plaatje vind ik 't er ook wel uit zien als geel:
http://www.voor-thuis.nl/cedon-muurvaas-oranje-p76286.html

Bij Koziol vind ik ook niets in oker, wel ander geel.

Ik vind Ooh La La's idee van overspuiten niet zo'n gek idee.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Jerry do 8 nov 2012 - 6:17

Megara schreef:
minoessepoes schreef:

Dat staat er ook bij, dat het niet exact die kleur is want dat hebben ze gewoonweg niet. Okergele woonaccessoires  827601
Jullie lopen met je okergeel gewoon mega achter, of juist voor... want alles komt wel weer terug op een dag. Okergele woonaccessoires  1578173417 Okergele woonaccessoires  1578173417

Minoessepoes, ik waardeer je zoektocht, maar ik ben toch echt op zoek naar okergeel..!

Ooh La La! schreef:Ik zou creatief aan de slag gaan met een spuitbus en/of een potje verf.

Koop bij de action ofzo leuke kandelaren en glaasjes of (rieten) mandjes die je dan verft/spuit.

Daar had ik ook al aan zitten denken, maar ik héb al zoveel projectjes. Maar als er hier niets uit komt, wordt dat 'm denk ik wel (zul je zien dat je dan nergens okergele spuitbus-verf kunt vinden :P )

Marin schreef:Ik blijf googlen, op de een of andere manier wil ik je persé helpen Wink

Maar ik vind nog steeds niet echt fantastische dingen.

Deze wordt omschreven als oranje maar op 't plaatje vind ik 't er ook wel uit zien als geel:
http://www.voor-thuis.nl/cedon-muurvaas-oranje-p76286.html

Bij Koziol vind ik ook niets in oker, wel ander geel.

Ik vind Ooh La La's idee van overspuiten niet zo'n gek idee.

Das wel lief Yes

Een kussenhoes dat ik bij de Hema heb gezien, vind ik wel heel mooi:

http://www.hema.nl/winkel/huis-en-tuin/huis/woonkamer/woonaccessoires/kussens-en-kussenhoezen/kussenhoes-(7351279)
(het is zo'n foto die je met een vergrootglaasje groter kunt maken, dus weet niet hoe ik die foto dán hier krijg...)

We hebben nu blauwe accessoires en ik wil okergeel en blauw/torkoois met elkaar gaan combineren. Voor de rest hebben we alles (de muren en de meubels) heel neutraal met 'gebroken wit', grijs en lichtbruingrijzige houten meubels
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk do 8 nov 2012 - 6:21

Dit misschien iets?

http://www.debijenkorf.nl/page/product_browse?fh_location=//catalog01/nl_NL/categories%3C{catalog01_120}/categories%3C{catalog01_120_1260}/basecolour%3E{geel}
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Antibes do 8 nov 2012 - 6:28

Lastig is dat he.. Ik vind zwart/rood/geel een mooie cominatie, maar kan ook nooit de juiste kleur geel vinden. Dus nu is mijn huis zwart/rood/wit.. Maar wil nog altijd okergeel!

Beetje Le Chat Noir idee.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Ooh La La! do 8 nov 2012 - 8:33

Jerry schreef:

Ooh La La! schreef:Ik zou creatief aan de slag gaan met een spuitbus en/of een potje verf.

Daar had ik ook al aan zitten denken, maar ik héb al zoveel projectjes. Maar als er hier niets uit komt, wordt dat 'm denk ik wel (zul je zien dat je dan nergens okergele spuitbus-verf kunt vinden :P )

Ik koop vaak spuitbussen op een markt waar ze een graffiti stand hebben (waterlooplein in amsterdam) daar hebben ze veel meer kleuren dan in een bouwmarkt. Misschien zou je bij zo iets gaan kijken, want ik denk inderdaad niet dat okergeel erg gangbaar is bij de bouwmarkt.

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Jerry do 8 nov 2012 - 8:59

Woon niet echt in de buurt van Amsterdam en kom er echt nooit :P
Maar zal mn ogen open houden!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Ooh La La! do 8 nov 2012 - 9:12

Jerry schreef:Woon niet echt in de buurt van Amsterdam en kom er echt nooit :P
Maar zal mn ogen open houden!

Dan gaat dat het niet worden nee Wink
En online?
Bijvoorbeeld http://www.graffitiwinkel.nl/a-18652679/ironlak/ir008-tanami/
Of http://www.bomber.nl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage_new/product_id,858/category_id,54/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,59/

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Jerry do 8 nov 2012 - 9:37

Das wel de kleur! Maargoed, had al besloten dat overspuiten mn laatste oplossing zou zijn :P
Maar denk wel dak mn ogen maar open ga houden voor leuke goedkope dingen met de verkeerde kleur
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 9:48

Of kies een andere kleur. Okergele woonaccessoires  394967
Maakt het iets makkelijker haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 10:41

marktplaats staan wat dingen. (huis en inrichting en dan bij zoeken okergeel typen) Verder heb ik gezocht maar hetgeen wat ik vond (kussens/lamp) waren heel duur.

Gast
Gast

Bericht  Jerry do 8 nov 2012 - 19:50

Megara schreef:Of kies een andere kleur. Okergele woonaccessoires  394967
Maakt het iets makkelijker haha.

No way Laughing

Marktplaats nog niet aan gedacht, goeie tip!
Ga binnenkort ook naar 't stoffenspektakel, misschien even m'n ogen open houden voor kussenhoesjes-stof!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 9 nov 2012 - 1:22

Antibes schreef:Lastig is dat he.. Ik vind zwart/rood/geel een mooie cominatie, maar kan ook nooit de juiste kleur geel vinden. Dus nu is mijn huis zwart/rood/wit.. Maar wil nog altijd okergeel!

Beetje Le Chat Noir idee.

Zoiets?

Okergele woonaccessoires  250px-Flag_of_Germany_(state).svg

Gast
Gast

Bericht  Jerry vr 9 nov 2012 - 1:37

Laughing
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  minoessepoes vr 9 nov 2012 - 2:03

Jerry schreef:
Megara schreef:
minoessepoes schreef:

Minoessepoes, ik waardeer je zoektocht, maar ik ben toch echt op zoek naar okergeel..!

Ik denk dat je niet helemaal goed leest, ik ben namelijk zelf ook op zoek naar oker gele accesoires en gaf juist aan dat de genoemde accesoires niet in de juiste kleur zijn.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry vr 9 nov 2012 - 3:19

minoessepoes schreef:
Jerry schreef:
Megara schreef:
minoessepoes schreef:

Ik denk dat je niet helemaal goed leest, ik ben namelijk zelf ook op zoek naar oker gele accesoires en gaf juist aan dat de genoemde accesoires niet in de juiste kleur zijn.

Oh shoot, sorry, was Megara die met de links kwam, niet jij! My bad Wink
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry zo 11 nov 2012 - 1:06

Nou, voor de geïnteresseerden: ik heb gister bij de Hema die kussenhoes gescoord met blauw en gele bloemen en toen ik bij de Blokker kwam, hadden ze daar ook allemaal okergele kussenhoesjes :cheering: Dus daar eentje van mee en een okergeel plaid, wiehoe :cheering:

Nu nog kaarsenhoudertjes en ander geneuzel
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud