Pesters
+8
Twellie
June
Elliot
Antibes
strawberry
litllejoy
Sterre
Carmen_
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pesters
Wie heeft er ooit andere mensen gepest en wat was er eigenlijk de reden van dat je dat deed?
Geen idee of iemand er nog voor uit durft te komen na wat er nu in het nieuws is, maar ben toch benieuwd.
Geen idee of iemand er nog voor uit durft te komen na wat er nu in het nieuws is, maar ben toch benieuwd.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Re: Pesters
Naar mijn idee niet gepest, maar er was wel een meisje in de klas waar niemand graag mee/bij wilde spelen. Ik ook niet, maar soms moest dat van mijn ouders en ik moest haar ook altijd uitnodigen op mijn kinderfeestje. Ik denk wel dat zij door had dat ze niet populair was, maar ik hoop dat ze zich niet gepest voelde.
Ze heeft mij trouwens toegevoegd op facebook en zo te zien heeft ze nu vriendinnen en een leuk leven en daar ben ik wel blij over voor haar.
Ze heeft mij trouwens toegevoegd op facebook en zo te zien heeft ze nu vriendinnen en een leuk leven en daar ben ik wel blij over voor haar.
Gast- Gast
Door Jente bedenk ik me opeens dat ik waarschijnlijk wel gepest heb.
Er was een meisje bij ons in de klas met een poppengezichtje. Ze werd door anderen serieus gepest, vanwege het poppengezichtje. En voor mij de reden om haar mijn vriendin te maken. Maar ze had de nare gewoonte om snotjes onder te tafel te smeren. Ik zat naast haar, dus ik zag het haar doen. En toen ben ik wel heel erg snel opgestaan en heb ik mijn leraar verteld dat ik niet naast haar wilde zitten. De reden heb ik in het midden gehouden, omdat dat nog meer pesten zou veroorzaken, maar mijn actie kan haar wel ontzettend hebben gekwetst. Maar ik vond het zoooo vies.
Er was een meisje bij ons in de klas met een poppengezichtje. Ze werd door anderen serieus gepest, vanwege het poppengezichtje. En voor mij de reden om haar mijn vriendin te maken. Maar ze had de nare gewoonte om snotjes onder te tafel te smeren. Ik zat naast haar, dus ik zag het haar doen. En toen ben ik wel heel erg snel opgestaan en heb ik mijn leraar verteld dat ik niet naast haar wilde zitten. De reden heb ik in het midden gehouden, omdat dat nog meer pesten zou veroorzaken, maar mijn actie kan haar wel ontzettend hebben gekwetst. Maar ik vond het zoooo vies.
Gast- Gast
Ik weet niet of het echt pesten is. Ik heb weleens een vervelende opmerking gemaakt over een meisje wat met een iets te korte pony naar school kwam. Ze vertelde dat haar moeder haar haar had geknipt. En toen zei ik met de heggenschaar zeker? Maar of dat nou echt pesten is? Meer een rot opmerking.
Verder nooit gepest. Ik ging eigenlijk altijd om met de kinderen die gepest werden omdat ik het zielig vond.
Verder nooit gepest. Ik ging eigenlijk altijd om met de kinderen die gepest werden omdat ik het zielig vond.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Een van de redenen waarom niemand met dat meisje wilde spelen was ook omdat ze een beetje vies was. Ze kwam van een boerderij en stonk daar ook naar en ze at uit haar neus (gewoon in de les).Maura schreef:Door Jente bedenk ik me opeens dat ik waarschijnlijk wel gepest heb.
Gast- Gast
Ik heb niet gepest. Zelf ben ik in groep 7 en 8 gepest, dus ik wist hoe kwetsend dat kan zijn.
Wel is er op de middelbare school een meisje uit ons vriendengroepje gezet. We waren met een paar meiden heel hecht, en zij viel er helaas buiten en deed ondertussen heel erg claimend. We hebben het eerst anders proberen op te lossen maar het hielp allemaal niet. Achteraf gezien was het wel hard, maar ook eerlijk en duidelijk.
Wel is er op de middelbare school een meisje uit ons vriendengroepje gezet. We waren met een paar meiden heel hecht, en zij viel er helaas buiten en deed ondertussen heel erg claimend. We hebben het eerst anders proberen op te lossen maar het hielp allemaal niet. Achteraf gezien was het wel hard, maar ook eerlijk en duidelijk.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, ik heb nooit gepest. Ik heb wel altijd al een scherpe tong gehad, een af en toe onhandige combinatie van ad rem zijn en een flapuit tegelijk. Ik zal dus wel eens een nare opmerking gemaakt hebben, maar ik heb me nooit gericht op bepaalde personen lullig gedragen. En al helemaal geen treiterijen in de zin van spullen afpakken, intimideren of fysiek geweld. En ik ben zelf natuurlijk gepest, waardoor ik het vaak juist voor mensen opnam of mensen die buitengesloten werden bij dingen ging betrekken.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Dat is wel bijzonder Zelda! Excuses waren dus goed aanvaard? Moedig dat jullie dat toen hebben gedurfd.
Sterre- Ratel
ik denk dat iedereen dat wel eens gedaan heeft, ik vast ook, en ik ben zelf behoorlijk gepest. Ik denk namelijk dat de meeste pesters dat helemaal niet zo doelbewust doen als de slachtoffers denken. Iemand buitensluiten is ook pesten bijvoorbeeld. En dat gaat écht niet vanuit een gedachte 'laten we die het leven eens zuur maken' maar meer 'die willen we er niet bij hebben' .Twellie schreef:Wie heeft er ooit andere mensen gepest en wat was er eigenlijk de reden van dat je dat deed?
Ik vraag me af of hier iemand te vinden is die nooit iemand heeft uitgescholden, belachelijk heeft gemaakt, buitengesloten heeft, enzovoorts.
Gast- Gast
Ik heb niet echt gepest, maar op de basisschool zat ik in een klas van 21 mensen waarvan 6 jongens en de rest allemaal meiden. Wij hadden de stomme gewoonte om eens in de zoveel tijd een slachtoffer uit te kiezen die we dan een korte periode negeerden en waar we niet mee wilden spelen. Maar dat was dan vaak na een week weer over en twee weken later was een ander de pineut en dan deed dat eerste meisje net zo hard mee om dat andere meisje te negeren. Dus ik heb daar wel aan mee gedaan, maar ben zelf ook wel eens de sjaak geweest.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Alsof dat geen pesten is. Ik ben ook gepest en iets dergelijks is mij ook overkomen en dat is nou juist hetgeen waar ik nog jaren en jaren last van heb gehad. Jij noemt zoiets duidelijk en eerlijk. En de mensen die mij zo buitensloten vast ook. Maar het is gewoon pestgedrag, niets meer en niets minder. En je hebt geen idee wat voor schade je aanricht.Sterre schreef:Ik heb niet gepest. Zelf ben ik in groep 7 en 8 gepest, dus ik wist hoe kwetsend dat kan zijn.
Laatst aangepast door Eucalypta op di 6 nov 2012 - 21:26; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ja, het was wel een jaar later hoor toen we het eindelijk durfden. Maar ze vonden het wel fijn dat we het deden, en ze accepteerden die excuses ook.Sterre schreef:Dat is wel bijzonder Zelda! Excuses waren dus goed aanvaard? Moedig dat jullie dat toen hebben gedurfd.
Gast- Gast
Ik vind dit gewoon pesten.strawberry schreef:Ik weet niet of het echt pesten is. Ik heb weleens een vervelende opmerking gemaakt over een meisje wat met een iets te korte pony naar school kwam. Ze vertelde dat haar moeder haar haar had geknipt. En toen zei ik met de heggenschaar zeker? Maar of dat nou echt pesten is? Meer een rot opmerking.
Ik heb nooit gepest maar ben wel heel zwaar gepest. Ik hoop nog altijd dat die domme snollen een keer ergens lopen en ik mijn rem en gas verwissel. Ik snap ook niet zo goed waarom ik er nooit iets van gezegd heb. Het zijn zulke hersenloze mutsen die allemaal op hun 16 al een kind hadden (tja, als je geen carriere kan maken moet je maar wat anders maken) en nooit een opleiding hebben afgemaakt. Ik had ze dus echt wel kunnen afbekken.
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Eucalypta schreef:Alsof dat geen pesten is. Ik ben ook gepest en iets dergelijks is mij ook overkomen en dat is nou juist hetgeen waar ik nog jaren en jaren last van heb gehad. Jij noemt zoiets duidelijk en eerlijk. En de mensen die mij zo buitensloten vast ook. Maar het is gewoon pestgedrag, niets meer en niets minder. En je hebt geen idee wat voor schade je aanricht.Sterre schreef:Ik heb niet gepest. Zelf ben ik in groep 7 en 8 gepest, dus ik wist hoe kwetsend dat kan zijn.
Nou ja, ik kan wel beamen dat het voor haar heel hard moet zijn geweest. Dat besef ik me zeker nu ik volwassen ben. Ik en een paar anderen hebben ons heel lang wel over haar ontfermd, juist omdat ze werd gepest en er buiten viel. Totdat ook bij ons er een grens was bereikt. Daar hoef ik geen pluim voor, maar het ligt wel wat genuanceerder dan dat ik heb gepest.
Sterre- Ratel
Ik ben gepest en heb gepest.
Op de basisschool werd ik gepest door een groepje jongens die mij duwden, spullen van mij kapot maakten, uitschelden etc.
Op de middelbare school wou ik niet ik weer gepest zou worden en ben dus zelf gaan pesten (in de 1e en 2e).
Niet lichamelijk maar wel geestelijk (lullige opmerkingen etc.).
Later heb ik hier wel veel spijt van gehad en heb ook aan een meisje mijn excuses aangeboden.
Zij is nu een vriendin van mij.
Op de basisschool werd ik gepest door een groepje jongens die mij duwden, spullen van mij kapot maakten, uitschelden etc.
Op de middelbare school wou ik niet ik weer gepest zou worden en ben dus zelf gaan pesten (in de 1e en 2e).
Niet lichamelijk maar wel geestelijk (lullige opmerkingen etc.).
Later heb ik hier wel veel spijt van gehad en heb ook aan een meisje mijn excuses aangeboden.
Zij is nu een vriendin van mij.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Antibes schreef:Nee, ik heb nooit gepest. Ik heb wel altijd al een scherpe tong gehad, een af en toe onhandige combinatie van ad rem zijn en een flapuit tegelijk. Ik zal dus wel eens een nare opmerking gemaakt hebben, maar ik heb me nooit gericht op bepaalde personen lullig gedragen. En al helemaal geen treiterijen in de zin van spullen afpakken, intimideren of fysiek geweld. En ik ben zelf natuurlijk gepest, waardoor ik het vaak juist voor mensen opnam of mensen die buitengesloten werden bij dingen ging betrekken.
Alles in dit stukje geldt ook voor mij.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Carmen_ schreef:Ik vind dit gewoon pesten.strawberry schreef:Ik weet niet of het echt pesten is. Ik heb weleens een vervelende opmerking gemaakt over een meisje wat met een iets te korte pony naar school kwam. Ze vertelde dat haar moeder haar haar had geknipt. En toen zei ik met de heggenschaar zeker? Maar of dat nou echt pesten is? Meer een rot opmerking.
Ik heb nooit gepest maar ben wel heel zwaar gepest. Ik hoop nog altijd dat die domme snollen een keer ergens lopen en ik mijn rem en gas verwissel. Ik snap ook niet zo goed waarom ik er nooit iets van gezegd heb. Het zijn zulke hersenloze mutsen die allemaal op hun 16 al een kind hadden (tja, als je geen carriere kan maken moet je maar wat anders maken) en nooit een opleiding hebben afgemaakt. Ik had ze dus echt wel kunnen afbekken.
Ik wil mijn opmerking ook niet goed praten hoor. Later dat schooljaar zijn we zelfs nog bevriend geraakt en hebben we een heel leuk schooljaar gehad.
Maar ik ben wel benieuwd waarom jij dit als pesten ziet? Vind je dan geen verschil tussen een keer een rot opmerking maken of iemand dag in dag uit met de grond klein maken?
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Eucalypta schreef:
Ik vraag me af of hier iemand te vinden is die nooit iemand heeft uitgescholden, belachelijk heeft gemaakt, buitengesloten heeft, enzovoorts.
Nou, het zou je verbazen. Maar ik heb behalve in een ruzie, nooit mensen uitgescholden. Belachelijk maken al helemaal niet, hoewel ik dus wel vaker "een lullige opmerking" gemaakt heb, maar dat vind ik geen pesten. Ben me wel bewust van het feit dat ik daarmee iemand gekwetst kan hebben. Maar het is nooit meermaals/bewust tegen een bepaalde persoon gericht geweest. En buitensluiten heb ik sowieso nooit gedaan, ik wist hoe dat voelde, ik deed juist het tegenovergestelde.
Het lag bij mij ook altijd wel een beetje vreemd. Ik paste gewoon niet helemaal in de groep, ben gewoon een beetje anders. Maar het rare was dat mensen me vooral in groepsverband pestten en buitensloten, maar vaak 1 op 1 me wel erg leuk vonden. En ik kon vaak met mensen van een paar jaar boven me wel opschieten. Dus enerzijds werd ik gepest, maar anderzijds betrok ik op de betere momenten ook juist andere buitenbeentjes erbij. En beet ik dus ook wel terug en liet ik me niet op mijn kop zitten. Daarbij zal ik heus wel wat scherpe opmerkingen gemaakt hebben.
Oh, en ik heb wel brugpiepers gepest! Aan hun rugzak hangen op de trap.. Maar dat was ook niet gericht tegen individuele personen, maar ik zou best toevallig eens eentje gepakt kunnen hebben die zelf ook al gepest werd.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Carmen_ schreef:Ik vind dit gewoon pesten.strawberry schreef:Ik weet niet of het echt pesten is. Ik heb weleens een vervelende opmerking gemaakt over een meisje wat met een iets te korte pony naar school kwam. Ze vertelde dat haar moeder haar haar had geknipt. En toen zei ik met de heggenschaar zeker? Maar of dat nou echt pesten is? Meer een rot opmerking.
Ik snap de strekking van je bericht wel, maar ik vind dit wel een beetje een kwetsende opmerking eigenlijk, tegenover andere jonge moeders.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
[quote="Carmen_"]
Ik heb nooit gepest maar ben wel heel zwaar gepest. Ik hoop nog altijd dat die domme snollen een keer ergens lopen en ik mijn rem en gas verwissel. Ik snap ook niet zo goed waarom ik er nooit iets van gezegd heb. Het zijn zulke hersenloze mutsen die allemaal op hun 16 al een kind hadden (tja, als je geen carriere kan maken moet je maar wat anders maken) en nooit een opleiding hebben afgemaakt. Ik had ze dus echt wel kunnen afbekken.[/quote]
En dít bedoel ik dus. Dit is toch ook gewoon pesten? Hetzij niet rechtstreeks, maar je kijkt toch op andere mensen neer? Waarom zou je het hén dan kwalijk nemen dat ze op jóu neerkijken?
Ik vind dit gewoon pesten.strawberry schreef:Ik weet niet of het echt pesten is. Ik heb weleens een vervelende opmerking gemaakt over een meisje wat met een iets te korte pony naar school kwam. Ze vertelde dat haar moeder haar haar had geknipt. En toen zei ik met de heggenschaar zeker? Maar of dat nou echt pesten is? Meer een rot opmerking.
Ik heb nooit gepest maar ben wel heel zwaar gepest. Ik hoop nog altijd dat die domme snollen een keer ergens lopen en ik mijn rem en gas verwissel. Ik snap ook niet zo goed waarom ik er nooit iets van gezegd heb. Het zijn zulke hersenloze mutsen die allemaal op hun 16 al een kind hadden (tja, als je geen carriere kan maken moet je maar wat anders maken) en nooit een opleiding hebben afgemaakt. Ik had ze dus echt wel kunnen afbekken.[/quote]
En dít bedoel ik dus. Dit is toch ook gewoon pesten? Hetzij niet rechtstreeks, maar je kijkt toch op andere mensen neer? Waarom zou je het hén dan kwalijk nemen dat ze op jóu neerkijken?
Gast- Gast
Sterre schreef:Eucalypta schreef:Alsof dat geen pesten is. Ik ben ook gepest en iets dergelijks is mij ook overkomen en dat is nou juist hetgeen waar ik nog jaren en jaren last van heb gehad. Jij noemt zoiets duidelijk en eerlijk. En de mensen die mij zo buitensloten vast ook. Maar het is gewoon pestgedrag, niets meer en niets minder. En je hebt geen idee wat voor schade je aanricht.Sterre schreef:Ik heb niet gepest. Zelf ben ik in groep 7 en 8 gepest, dus ik wist hoe kwetsend dat kan zijn.
Nou ja, ik kan wel beamen dat het voor haar heel hard moet zijn geweest. Dat besef ik me zeker nu ik volwassen ben. Ik en een paar anderen hebben ons heel lang wel over haar ontfermd, juist omdat ze werd gepest en er buiten viel. Totdat ook bij ons er een grens was bereikt. Daar hoef ikgeen pluim voor, maar het ligt wel wat genuanceerder dan dat ik heb gepest.
Oh in dat geval heb ik ook gepest. Wij hebben dit ook gehad. Zij ging altijd zoenen met de jongens die we leuk vonden, zat te stoken tussen vriendinnen en vertelde alles door. Na een paar gesprekken hebben wij ook besloten er mee te stoppen. Het werd er niet gezelliger van. Later bleek zij al tijden achter één van de vriendjes van mijn vriendinnen aan te zitten en hem gestimuleerd te hebben het uit te maken voor haar. Toen waren we nog vriendinnen.. Zo iemand ben je, zeker als puber, echt liever kwijt dan rijk.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik lees nu pas het bericht goed, maar serieus? Gas en rem verwisselen? Je hebt moeite met het feit dat je gepest bent, dus laat je je op zo'n grove wijze uit over andere mensen? Poeh hé. Ik vind dat vrij serieuze bedreigingen eigenlijk, als je dat in iemands gezicht zegt heb je kans dat er aangifte gedaan wordt en nog terecht ook. Ik denk dat het handig is als je je post aanpast.
Laatst aangepast door Eucalypta op di 6 nov 2012 - 21:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Carmen_ schreef:Ik vind dit gewoon pesten.
Als je dit soort dingen kan schrijven dan vind ik je gedrag eigenlijk geen haar beter dan dat van de pesters. Ik ben vroeger ook gepest maar ik heb dat afgesloten, ik heb verder geen gevoel meer bij die mensen maar ik wens ze zeker niets slechts toe en ik vind al helemaal niet dat het mijn recht is om andere mensen zo te veroordelen.
Om de vraag te beantwoorden, op de middelbare school zat er een meisje bij mij in de klas die heel erg gepest werd, ik heb ook wel eens een vervelende opmerking gemaakt. Voordat ik mijn diploma haalde heb ik een lang gesprek met haar gehad omdat ik mij al die jaren later nog schuldig voelde. Ik heb toen ook mijn excuses aangeboden en dat stelde ze erg op prijs.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: