Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van het ene op het andere moment hees?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Van het ene op het andere moment hees? Empty Van het ene op het andere moment hees?

Bericht  Pompoen vr 2 nov 2012 - 11:19

Ik liep vanmiddag nog te zingen, heb lekker zitten kletsen bij het avondeten en na het avondeten liep ik nog even naar de supermarkt, wilde hoi zeggen bij de kassa en er kwam gewoon niets! Bij de tweede poging nog steeds niets en bij de derde poging gepiep. :O
Het is nog steeds huilen met de pet op, heb gedronken, dropjes gesnoept, isla moos gezogen en mijn mond gehouden maar mijn stem is nog steeds ver te zoeken. Inmiddels kan ik wel weer praten, maar hij slaat steeds over en er komt weinig geluid aan.

Hebben jullie zoiets wel eens gehad? Gewoon zomaar uit het niets?
En nog tips om er héél snel weer vanaf te komen? Ik heb zondag een optreden met mijn koor waarbij ik natuurlijk graag uit volle borst mee wil kunnen zingen!!

Laatst aangepast door Pompoen op vr 2 nov 2012 - 11:55; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van het ene op het andere moment hees? Empty Re: Van het ene op het andere moment hees?

Bericht  Gympie vr 2 nov 2012 - 11:29

Een tip is niet forceren en niet op fluistertoon gaan praten. Beter kan je dan even niet praten. Hopelijk is het snel over!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Van het ene op het andere moment hees? Empty Re: Van het ene op het andere moment hees?

Bericht  Pompoen vr 2 nov 2012 - 11:32

Gympie schreef:Een tip is niet forceren en niet op fluistertoon gaan praten. Beter kan je dan even niet praten. Hopelijk is het snel over!

Ja dat weet ik inderdaad, ik houd al de hele avond mijn mond en als ik praat probeer ik gewoon heel zachtjes normaal te praten zeg maar. Dus dat het niet gaat piepen en zonder dat ik fluister.
Ik hoop echt zo dat het net zo snel verdwijnt als het gekomen is!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 11:33

Inderdaad niet fluisteren, salie wil altijd goed helpen...snoepjes of thee.

Verder geen normale thee of koffie drinken, dat droogt de slijmvliezen op je stembanden uit. Vruchtensappen zijn wel goed, die bevochtigen deze juist.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen vr 2 nov 2012 - 11:54

Hmm, salie, dat hebben we in de tuin, maar ik weet niet hoeveel daar nu nog van over is...
Verder drink ik gewoon water want we hebben geen vruchtensap in huis en ook geen saliethee ;-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 21:13

Ik heb dit ook 2 keer gehad, van de een op de andere dag hees, ik kon bijna niet meer praten. Ik heb niet meer gedaan dan mijn stem niet te veel te forceren (wat best lastig is als je een cursus hebt of les moet geven) Een echte tip heb ik niet voor je. Snoepjes hielpen bij mij niet, want ik had geen keelontsteking erbij. Rustig aan doen en pen en papier erbij pakken Wink Bij mij duurde het enkele dagen voordat mijn stem een beetje terug kwam. Weet trouwens nog steeds niet wat het geweest zou kunnen zijn? Ben er nooit mee naar een arts gegaan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: