Zou jij...
+40
xxDila
Aggi
Livine
Reeza
Ilovethe90s
Shisha
Jerry
Lousanne
Ella
Oasis
Jeanette
M@niek
Ambivalence
Phileine
_Cyn_
Sarah1985
Caresses
Jasmine
SuperGrover
Caribbeanlover
rapa nui
Carmen_
Sugarfall
Raindrop
Annemoontje
Mouse10
Sam
Paper Crown
bolus26
Zwerver
Antibes
May
Dora
Bazinga
Clapperdie
Kowalski
Rush
Bisq
Herfstblaadjes
Gympie
44 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Zou jij...
SuperGrover schreef:Moeilijke vraag. Ik vind onze kat een tof beest waar ik inderdaad wel een band mee heb. Maar ik ben geen weken in rouw als ze dood gaat, dat hoort erbij. Doodgaan of verkopen vind ik echter wel twee héél verschillende dingen. Verkopen in de wetenschap dat ze mishandeld zal worden, zou ik niet doen, omdat ik me daar zo schuldig over zou voelen. Met die miljoen kan ik veel dieren redden inderdaad, maar dat zij lijden, is niet mijn schuld. Het lijden van mijn kat zou wel mijn schuld zijn als ik haar zou verkopen voor een miljoen. Ik zou het dus niet doen uit angst voor schuldgevoelens.
Mooi verwoord, we zitten weer eens helemaaal op 1 lijn. Eens dus.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Nooit!
_Cyn_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Als ik niet weet wat er mee zou gaan gebeuren zeker niet, maar ik denk eigenlijk sowieso niet. Maar eigenlijk mag ik er niet eens meer over oordelen, want ze wonen niet meer onder mijn dak Maar ex en ik zijn veel te veel gehecht aan de katten en die liefde voor de beestjes gaat bij mij boven geld.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, ik zou dat nooit kunnen. Mijn kat is heel erg belangrijk voor me en ik moet er überhaupt niet aan denken haar op een dag te missen, maar al helemaal niet op deze manier. Ze is niet inwisselbaar voor geld en ik zou niet goed met mezelf kunnen leven als ik deze deal zou aangaan. Ik word al naar van het idee
Ambivalence- Fluisteraar
- Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10
Nee...dan zou ik geen knip voor de neus waard zijn als mens/baasje. Ik heb het nu goed, dus die miljoen zou ik niet missen en mijn katertje wel.
Gast- Gast
Bazinga schreef:Waaat denk je zelluf...
haha ik moest echt gelijk aan jou denken! Jij hebt het zo vaak over Frits? (of heet hij anders) die gaat dr kat echt nooit verkopen!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Mag ik ook dekat van mijn ouders verkopen? Of de hond van mijn schoonouders? Trouwens, voor die laatse zou ik geld toegeven al zou het onze hond zijn, brutaal beest.
Ik zou het wel doen, maar de kans is klein dat wij ooit zelf een kat/hond krijgen. Ik hou niet zo van huisdieren.
Ik zou het wel doen, maar de kans is klein dat wij ooit zelf een kat/hond krijgen. Ik hou niet zo van huisdieren.
Gast- Gast
Nee, absoluut niet!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Sugarfall schreef:Nee. Ik word al verdrietig bij de gedachte alleen.
+1, mijn katten maken mij veel gelukkiger dan dat geld!
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Jente schreef:Maar voor de meiden die het niet zouden doen als hun hondje dan bijvoorbeeld mishandeld zou kunnen worden; er zijn toch veel meer honden in de wereld die mishandeld worden? Dus dan zou je dat miljoen kunnen nemen en daarmee 100 mishandelde honden kunnen redden als je dat zo belangrijk vindt. Of ligt het er voor jullie dan echt aan dat je met dat ene dier zo'n bijzondere band hebt? Want 1 hond redden terwijl je er met dat miljoen veel meer zou kunnen redden is toch eigenlijk niet te verantwoorden?
Het is denk ik niet alleen om die band dat ik het niet zou willen. Ik heb mij niet schuldig gemaakt aan al die honderden mishandelde honden (wat ik overigens wel heel erg vind!). Als ik mijn hond weg zou doen, wetend dat hij mishandeld gaat worden, ben ik wel schuldig. Ik wil mij nooit schuldig maken aan mishandeling van elk levend wezen dan ook en dan in het bijzonder niet bij gezinsleden/dieren.
Gast- Gast
Ik vraag het mijn vriend, die antwoordt meteen : "ja, absoluut, ik zou ze zo allebei wegdoen en jou erbij"
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry schreef:Ik vraag het mijn vriend, die antwoordt meteen : "ja, absoluut, ik zou ze zo allebei wegdoen en jou erbij"
Haha, lullig.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
M@niek schreef:Bazinga schreef:Waaat denk je zelluf...
haha ik moest echt gelijk aan jou denken! Jij hebt het zo vaak over Frits? (of heet hij anders) die gaat dr kat echt nooit verkopen!
Fritsie is mijn kindje, ik weet dat veel mensen dat idioot vinden en dat mogen ze vinden, gelukkig Maar dat beest betekent gewoon de wereld voor me. Heb 'm gekregen na een rottijd en 't maakt niet uit hoe kut iedereen doet; hij is gewoon mijn constante factor. In de maatschappij moet je je druk maken hoe je eruit ziet, wat je doet, hoeveel geld je verdient en bij je huisdier niet. Die wil gewoon beetje aandacht en liefde, wat te eten en een warm plekje om te slapen. In ruil daarvoor krijg je vermaak en liefde, aandacht en een maatje. Frits is voor mij als familie en dat gaat voor mij boven alles!
Bovendien; ik heb heel bewust de keuze gemaakt, dat ik 'm in huis nam, met 't idee dat ik er tot aan zijn dood voor zou zorgen. Ik heb er heel goed over nagedacht en heb met zijn komst, de plichten en lasten geaccepteerd. Dan ga ik 'm verkopen..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik zou nee zeggen, mijn man zou ja zeggen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Zeker weten ja. Ook wel voor 5 ton..
Nu heb ik geen kat dus ik heb makkelijk praten.
Nu heb ik geen kat dus ik heb makkelijk praten.
Gast- Gast
Ik ben bang dat ik het ook wel zou doen ja (konijn dan, heb geen kat of hond)
Uit schuldgevoel zou ik dan denk ik wel een groot bedrag overmaken naar de dierenbescherming..
Maar ik ben blij dat ik nooit voor deze keuze gesteld ga worden, want eigenlijk wil ik mijn lieve Pluisje toch echt niet kwijt!
Uit schuldgevoel zou ik dan denk ik wel een groot bedrag overmaken naar de dierenbescherming..
Maar ik ben blij dat ik nooit voor deze keuze gesteld ga worden, want eigenlijk wil ik mijn lieve Pluisje toch echt niet kwijt!
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Dat heb je echt mooi verwoord, Bazinga (ik typte eerst Trish.. ). Zo denk ik ook over mijn kat
Ik snap ook niet dat er echt mensen zijn die ja zeggen, kan je dan serieus nog genieten van het geld? Is geld dan echt zoveel belangrijker?
Ik snap ook niet dat er echt mensen zijn die ja zeggen, kan je dan serieus nog genieten van het geld? Is geld dan echt zoveel belangrijker?
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Raindrop schreef:
Ik snap dat jij het niet zou doen, maar snap niet dat jij niet snapt dat anderen het wel zouden doen (snap je het nog?)... Weet je wel hoeveel geld dat is? Het verandert je hele leven, een kat doet dat hooguit 20 jaar
Een vriendin van me wil van haar kat af, wil er nog geld op toegeven, dus kan me goed voorstellen dat zij zonder twijfelen ja zou zeggen.
Jerry- Ratel
Jerry schreef:Ik vraag het mijn vriend, die antwoordt meteen : "ja, absoluut, ik zou ze zo allebei wegdoen en jou erbij"
Gast- Gast
Jerry schreef:Raindrop schreef:
Ik snap dat jij het niet zou doen, maar snap niet dat jij niet snapt dat anderen het wel zouden doen (snap je het nog?)... Weet je wel hoeveel geld dat is? Het verandert je hele leven, een kat doet dat hooguit 20 jaar
Een vriendin van me wil van haar kat af, wil er nog geld op toegeven, dus kan me goed voorstellen dat zij zonder twijfelen ja zou zeggen.
Haha ik snap het. Het is natuurlijk veel geld en zoveel geld wil ik ook wel. Maar een dier is geen voorwerp, het is een levend wezen met gevoel, het is geen product wat je zomaar weg kunt gooien. Ik zou echt niet kunnen genieten van het geld als ik daar mijn lieve kat voor weg moet doen.
Als mensen hun dier niet zo graag hebben kan ik me best voorstellen dat ze ja zeggen maar dan moet je volgens mij helemaal geen dier nemen..
Veel geld hebben is makkelijk ja, maar maakt het ook echt gelukkig? Ik word ontzettend gelukkig van mijn kat, hij komt me altijd heel blij begroeten als ik thuis kom en is er altijd voor me. Daar kan geld (hoeveel het ook mag zijn) echt niet tegenop!
Ik vind het sowieso best raar dat veel mensen dieren op een heel lage rang zetten, dat ze zichzelf zoveel meer vinden.
Waarom wilt je vriendin van haar kat af?
Raindrop- Ratel
Raindrop schreef:Jerry schreef:Raindrop schreef:
Haha ik snap het. Het is natuurlijk veel geld en zoveel geld wil ik ook wel. Maar een dier is geen voorwerp, het is een levend wezen met gevoel, het is geen product wat je zomaar weg kunt gooien. Ik zou echt niet kunnen genieten van het geld als ik daar mijn lieve kat voor weg moet doen.
Als mensen hun dier niet zo graag hebben kan ik me best voorstellen dat ze ja zeggen maar dan moet je volgens mij helemaal geen dier nemen..
Veel geld hebben is makkelijk ja, maar maakt het ook echt gelukkig? Ik word ontzettend gelukkig van mijn kat, hij komt me altijd heel blij begroeten als ik thuis kom en is er altijd voor me. Daar kan geld (hoeveel het ook mag zijn) echt niet tegenop!
Ik vind het sowieso best raar dat veel mensen dieren op een heel lage rang zetten, dat ze zichzelf zoveel meer vinden.
Waarom wilt je vriendin van haar kat af?
Dieren hebben niet gevoelens en emoties zoals wij die hebben, dus daar hoef je 't niet voor te laten...
En die vriendin wil van dr kat af omdat het een gemeen beest is en ze proberen zwanger te worden en ze zijn bang dat als er eenmaal een kindje is, de kat het kind gaat bijten/krabben/etc...
Jerry- Ratel
Ik bedoel dat ze pijn etc. ervaren. En dat een dier geen levenloos ding is..
Ik denk dat je vriendin dan het beste een ander baasje zoekt voor haar kat.
Raindrop- Ratel
Raindrop schreef:Ik bedoel dat ze pijn etc. ervaren. En dat een dier geen levenloos ding is..
Denk ik ook. Wel jammer, ze heeft 't beestje als kitten gekregen, dus vraag me af waarom ie zo 'vals' is geworden
Jaya schreef:Jerry schreef:Ik vraag het mijn vriend, die antwoordt meteen : "ja, absoluut, ik zou ze zo allebei wegdoen en jou erbij"
Moet zeggen dat ik er stiekem zelf wel om kon lachen
Jerry- Ratel
Mijn man zei trouwens wel gelijk dat hij dan zo 1 van de katten weg zou doen.
Ik blijf het een moeilijke kwestie vinden want ik ben echt dol op onze poezebeesten.
Ik blijf het een moeilijke kwestie vinden want ik ben echt dol op onze poezebeesten.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Dat zou hier denk ik ook gezegd worden
Wij hebben geen kat of hond maar ik zeg ja als je voor dat geld een konijn wilt hebben hoor.
Ik houd heel veel van ze maar dat is toch wel heel veel geld.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: