Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij...

+40
xxDila
Aggi
Livine
Reeza
Ilovethe90s
Shisha
Jerry
Lousanne
Ella
Oasis
Jeanette
M@niek
Ambivalence
Phileine
_Cyn_
Sarah1985
Caresses
Jasmine
SuperGrover
Caribbeanlover
rapa nui
Carmen_
Sugarfall
Raindrop
Annemoontje
Mouse10
Sam
Paper Crown
bolus26
Zwerver
Antibes
May
Dora
Bazinga
Clapperdie
Kowalski
Rush
Bisq
Herfstblaadjes
Gympie
44 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Zou jij... - Pagina 2 Empty Re: Zou jij...

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 6:12

Maar voor de meiden die het niet zouden doen als hun hondje dan bijvoorbeeld mishandeld zou kunnen worden; er zijn toch veel meer honden in de wereld die mishandeld worden? Dus dan zou je dat miljoen kunnen nemen en daarmee 100 mishandelde honden kunnen redden als je dat zo belangrijk vindt. Of ligt het er voor jullie dan echt aan dat je met dat ene dier zo'n bijzondere band hebt? Want 1 hond redden terwijl je er met dat miljoen veel meer zou kunnen redden is toch eigenlijk niet te verantwoorden?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  bolus26 vr 2 nov 2012 - 6:14

ben dol op ze maar voor een miljoen echt wel!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Raindrop vr 2 nov 2012 - 6:40

Jente schreef:Maar voor de meiden die het niet zouden doen als hun hondje dan bijvoorbeeld mishandeld zou kunnen worden; er zijn toch veel meer honden in de wereld die mishandeld worden? Dus dan zou je dat miljoen kunnen nemen en daarmee 100 mishandelde honden kunnen redden als je dat zo belangrijk vindt. Of ligt het er voor jullie dan echt aan dat je met dat ene dier zo'n bijzondere band hebt? Want 1 hond redden terwijl je er met dat miljoen veel meer zou kunnen redden is toch eigenlijk niet te verantwoorden?

Ik heb een heel bijzondere band met mijn kat, hij is mijn maatje en hij betekent gewoon zoveel voor me. Door hem voel ik me stukken gelukkiger. Dat klinkt voor sommige mensen misschien raar maar het is gewoon zo.

En ik begrijp ook wel dat je met een miljoen veel dieren kan redden maar hoeveel mensen zullen dat effectief met het geld doen? Vaak wordt dat toch aan zichzelf of aan luxe dingen uitgegeven.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Raindrop vr 2 nov 2012 - 6:42

En meer geld is natuurlijk altijd fijn maar als ik het prima red nu waarom zou ik dan per se een miljoen willen en mijn kat moeten inruilen daarvoor? Nee dat is het wat mij betreft echt niet waard.
Dan doe ik liever mee met de lotto en dan blijf ik hopen dat ik ooit een gigantisch bedrag win Wink
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Sam vr 2 nov 2012 - 6:44

Ik heb t zonder dat miljoen ook prima voor elkaar. Het geld zou mijn leven iets makkelijker maken, maar meer ook niet. Het schuldgevoel dat ik zou hebben, zou niet opwegen tegen het geld. Dus nee, ook niet als ze hier nu voor de deur staan, ik zou mijn hond niet ruilen voor een miljoen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Paper Crown vr 2 nov 2012 - 6:44

Ja, echt wel.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Sam vr 2 nov 2012 - 6:44

Raindrop schreef:En meer geld is natuurlijk altijd fijn maar als ik het prima red nu waarom zou ik dan per se een miljoen willen en mijn kat moeten inruilen daarvoor? Nee dat is het wat mij betreft echt niet waard.
Dan doe ik liever mee met de lotto en dan blijf ik hopen dat ik ooit een gigantisch bedrag win Wink

Ben het helemaal met je eens.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Mouse10 vr 2 nov 2012 - 6:44

Nee, ik niet, moet er niet aan denken.
Mouse10
Mouse10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 130
Registratiedatum : 26-10-12

Bericht  Annemoontje vr 2 nov 2012 - 6:45

Ik zou mijn kat nooit wegdoen. Ik krijg er al een heel naar gevoel van als ik er aan alleen maar aan denk.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Bericht  Raindrop vr 2 nov 2012 - 6:45

Sam schreef:
Raindrop schreef:En meer geld is natuurlijk altijd fijn maar als ik het prima red nu waarom zou ik dan per se een miljoen willen en mijn kat moeten inruilen daarvoor? Nee dat is het wat mij betreft echt niet waard.

Ben het helemaal met je eens.

En ik met jouw reactie die je net plaatste haha!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 6:47

Echt niet. Mensen kunnen zeggen 'het is je kat maar', maar dat beestje is mij veel meer waard dan 1 miljoen.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop vr 2 nov 2012 - 6:49

Mensen die het wel zouden doen, maakt dat geld jullie dan echt zoveel gelukkiger? Geld is maar geld, ja het kan je leven makkelijker maken maar een dier heeft wel gevoel he.. Je bouwt er toch automatisch een band mee op, je hecht je toch aan het dier? Het is toch geen voorwerp ofzo? Het heeft net zoveel gevoel als een mens hoor en het dier hecht zich ook aan zijn baasjes.

Laatst aangepast door Raindrop op vr 2 nov 2012 - 6:52; in totaal 1 keer bewerkt
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Sugarfall vr 2 nov 2012 - 6:51

Nee. Ik word al verdrietig bij de gedachte alleen.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  Carmen_ vr 2 nov 2012 - 7:35

Ik heb geen miljoen nodig. Dus, nee! Ik flikker zelfs kerels eruit als mijn prins ze niet lief vindt/ kerels lelijk doen.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  rapa nui vr 2 nov 2012 - 7:39

Ik heb geen huisdier dus makkelijk zeggen maar ik zou er volgens mij geen moment over na moeten denken. Ik heb toch iets van een dier is en dier hoe lief hij ook is en wat voor band ik er ook mee heb. Ik vind een miljoen toch echt veel te veel geld om daar dan niet op in te gaan. Daar zou ik dan later vast spijt van krijgen als hij na een aantal jaren is overleden. Stel dat het 10.000 euro is dan zou ik het denk ik niet doen maar bij hogere bedragen dan vind ik het niet reeel om daar nee tegen te zeggen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Raindrop vr 2 nov 2012 - 7:41

Carmen_ schreef:Ik heb geen miljoen nodig. Dus, nee! Ik flikker zelfs kerels eruit als mijn prins ze niet lief vindt/ kerels lelijk doen.

lol!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover vr 2 nov 2012 - 7:43

Gympie schreef:Je kat of hond verkopen voor 1 miljoen euro?

Misschien, maar ik zou dan wel een deal maken en ook zwart op wit met handtekeningen erbij dat ik hem daarna weer terug ''koop''. Ik zeg nu koop, maar ik vind niet dat je een dier koopt het is nl geen product!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  SuperGrover vr 2 nov 2012 - 7:51

Moeilijke vraag. Ik vind onze kat een tof beest waar ik inderdaad wel een band mee heb. Maar ik ben geen weken in rouw als ze dood gaat, dat hoort erbij. Doodgaan of verkopen vind ik echter wel twee héél verschillende dingen. Verkopen in de wetenschap dat ze mishandeld zal worden, zou ik niet doen, omdat ik me daar zo schuldig over zou voelen. Met die miljoen kan ik veel dieren redden inderdaad, maar dat zij lijden, is niet mijn schuld. Het lijden van mijn kat zou wel mijn schuld zijn als ik haar zou verkopen voor een miljoen. Ik zou het dus niet doen uit angst voor schuldgevoelens.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Caribbeanlover vr 2 nov 2012 - 9:31

SuperGrover schreef:Moeilijke vraag. Ik vind onze kat een tof beest waar ik inderdaad wel een band mee heb. Maar ik ben geen weken in rouw als ze dood gaat, dat hoort erbij. Doodgaan of verkopen vind ik echter wel twee héél verschillende dingen. Verkopen in de wetenschap dat ze mishandeld zal worden, zou ik niet doen, omdat ik me daar zo schuldig over zou voelen. Met die miljoen kan ik veel dieren redden inderdaad, maar dat zij lijden, is niet mijn schuld. Het lijden van mijn kat zou wel mijn schuld zijn als ik haar zou verkopen voor een miljoen. Ik zou het dus niet doen uit angst voor schuldgevoelens.

Maar je kan toch nooit zeker weten dat ze dan mishandeld word?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gympie vr 2 nov 2012 - 9:41

Interessant om alle reacties te lezen.

Ik zou het zelf niet doen. Ook niet als ze nu werkelijk voor de deur staan met een miljoen. Het klinkt voor sommigen misschien heel stom, maar ik heb zeker een band met mijn katten en word al verdrietig als ik er aan denk. Natuurlijk gaan ze ooit dood, maar zelf verkopen voor een miljoen, omdat ik dat geld gewoon wil hebben...nee. Het is inderdaad geen voorwerp zoals meerderen hier al zeiden.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gympie vr 2 nov 2012 - 9:42

Caribbeanlover schreef:

Misschien, maar ik zou dan wel een deal maken en ook zwart op wit met handtekeningen erbij dat ik hem daarna weer terug ''koop''. Ik zeg nu koop, maar ik vind niet dat je een dier koopt het is nl geen product!

Ja, maar als je zo'n deal wilt maken, stelt deze gewetensvraag niets voor natuurlijk. Je moet een keuze maken en weten dat je je hond dan voorgoed kwijt bent.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Jasmine vr 2 nov 2012 - 9:53

Lastig, al denk ik dat ik het wel zou doen. Mijn katten lopen ook buiten en lopen daar ook risico. De gedachte dat ik niet weet waar poes heen gaat, zou ik snel wegstoppen.

En daarna snel naar het asiel gaan een nieuw katje halen. Zo geef ik een andere kat weer een kans op een thuis. (En waarschijnlijk onbewust ook om mijn schuldgevoel af te kopen)
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Caresses vr 2 nov 2012 - 9:56

Wij hebben geen huisdieren, maar als die er wel waren dan had ik dat zeker wel gedaan voor zo'n groot geldbedrag.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Caribbeanlover vr 2 nov 2012 - 10:25

Gympie schreef:
Caribbeanlover schreef:

Ja, maar als je zo'n deal wilt maken, stelt deze gewetensvraag niets voor natuurlijk. Je moet een keuze maken en weten dat je je hond dan voorgoed kwijt bent.

Nee, dan zou ik het niet doen in dat geval. Me hond is me zoveel meer waard dan al het geld en ik ben geschokt dat de meeste eigenlijk iedereen zowat zo makkelijk erover denkt en iig ja zegt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Sarah1985 vr 2 nov 2012 - 10:35

ik heb 2 katten en zou het echt niet leuk vinden om 1 te moeten missen. Dus nee ik zou het niet doen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: