Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weet je al wat t wordt?

+19
tweeling
kwak
Aimee
_Lana_
Gympie
Pompoen
chipa
Minx
Bruintje Beer
Caroow
studiebol
Paper Crown
Ayla
Susan
Raven
SarahKey
LDJ
Flower_L
sanne-84
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Paper Crown do 1 nov 2012 - 7:45

Ik vind naam anders dan geslacht. Maar wij hebben ook met 6 weken iedereen verteld. Ik was veel te veel gericht op geslacht. Haha, kamertje blauw, kleertjes blauw.. hoe doe je t dan met de kleding die je koopt? Bewaar je het blauw/roze ergens anders? Of koop je ook dan alleen maar unisex?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Gympie do 1 nov 2012 - 7:49

Caroow schreef:Ik zeg als men dat vraagt "ik denk een baby". Het wordt niet wat, het is al wat Rolling Eyes

Volgens mij bedoelen mensen dat goed hoor, gewoon interesse in jou en je kind. Ik durf dit straks gewoon niet meer aan iemand te vragen..als ik rollende ogen en zo'n betweterig antwoord krijg. Ik snap niet waarom je zo'n antwoord zou geven.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 7:52

Gympie schreef:
Caroow schreef:Ik zeg als men dat vraagt "ik denk een baby". Het wordt niet wat, het is al wat Rolling Eyes

Volgens mij bedoelen mensen dat goed hoor, gewoon interesse in jou en je kind. Ik durf dit straks gewoon niet meer aan iemand te vragen..als ik rollende ogen en zo'n betweterig antwoord krijg. Ik snap niet waarom je zo'n antwoord zou geven.

Dat antwoord heb ik ook wel eens gegeven, maar dan als grap. Denk dat ik hele slechte humor heb dan;)

Pc: wij hebben nog geen kamertje voor de jongste, dus dat probleem hadden we niet. De neutrale kleertjes had ik in de commode liggen, de meisjeskleren gewassen en gestreken in een tas ernaast

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Caroow do 1 nov 2012 - 7:52

Gympie schreef:
Caroow schreef:Ik zeg als men dat vraagt "ik denk een baby". Het wordt niet wat, het is al wat Rolling Eyes

Volgens mij bedoelen mensen dat goed hoor, gewoon interesse in jou en je kind. Ik durf dit straks gewoon niet meer aan iemand te vragen..als ik rollende ogen en zo'n betweterig antwoord krijg. Ik snap niet waarom je zo'n antwoord zou geven.

Ik rol niet met mijn ogen hoor, ik antwoord wel vriendelijk hoor.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 7:53

Iedereen moet het zelf maar weten. Of je het wel of niet wil weten en of je het wil delen met de rest. Het zal mij echt een worst wezen. Zelf wisten wij wel wat het geslacht werd en hebben het toen voor onszelf gehouden. Gewoon omdat het ons 'geheimpje' was en het was natuurlijk ook handig voor de kleuren van de kamer en het kopen van kleertjes enz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  _Lana_ do 1 nov 2012 - 7:57

Paper Crown schreef:
Caroow schreef:Ik zeg als men dat vraagt "ik denk een baby". Het wordt niet wat, het is al wat Rolling Eyes

Zou het anders zijn als mensen vragen: 'Weet je het geslacht?' echt dikke bullshit. Zij weten óók heus dat je een baby krijgt en geen klein biggetje baart hoor.

+1, ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje overdreven om daarover te vallen.
Mensen zijn gewoon geinteresseerd en dit is nu eenmaal hoe het in de volksmond gezegd wordt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 7:59

Wij kregen die vraag ook heel vaak, en wisten niet of het een jongetje of meisje zou zijn. Op het laatst waren mensen er zelfs van overtuigd dat we wél wisten wat het geslacht was maar het gewoon nog niet wilden vertellen, dat vond ik dan wel weer een beetje jammer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 7:59

Paper Crown schreef:Ik vind naam anders dan geslacht. Maar wij hebben ook met 6 weken iedereen verteld. Ik was veel te veel gericht op geslacht. Haha, kamertje blauw, kleertjes blauw.. hoe doe je t dan met de kleding die je koopt? Bewaar je het blauw/roze ergens anders? Of koop je ook dan alleen maar unisex?

Ik vind het geslacht een stuk minder belangrijk. Ik heb veel unisex kleertjes in de kleinste maten, omdat ik het van mijn zoontje ook niet wist en die kleertjes dus sowieso unisex waren. Verder komt niemand op het kamertje, want uiteindelijk hebben we het wel 'gericht' ingericht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  SarahKey do 1 nov 2012 - 8:04

Kleertjes en andere blauwe dingen lagen in zijn kamertje ind e kast. Die kast (En de commode) bleven dicht voor visite die kwamen kijken. Voor de rest was ons kamertje heel neutraal. Tot 6 weken voor de bevalling. Toen hingen we zijn naam aan de muur en brachten blauwe accessoires aan. Vanaf toen bleef het kamertje dicht en mocht niemand meer het kamertje zien. Zo moeilijk was dat niet. Beneden hadden we geen kleertjes ofzo liggen. Zo moeilijk is het niet om iets achter te houden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Aimee do 1 nov 2012 - 8:09

Ik vraag dat ook wel eens aan zwangeren in mijn omgeving. Zie er niets vervelend in om dat te vragen confused Als ze het niet weten of willen vertellen dan niet...

Ik wilde het zelf ook graag heel snel weten, niet omdat ik voorkeur had, maar gewoon omdat ik heel nieuwsgierig was. En vond het heeeeerlijk dat ik los kon op geslachtgerichte spulletjes. Ook vond ik het heel leuk om het met mijn omgeving te delen, mijn moeder en schoonmoeder gingen ook gewoon lekker jongensspulletjes kopen smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Caroow do 1 nov 2012 - 8:12

_Lana_ schreef:
Paper Crown schreef:
Caroow schreef:Ik zeg als men dat vraagt "ik denk een baby". Het wordt niet wat, het is al wat Rolling Eyes

Zou het anders zijn als mensen vragen: 'Weet je het geslacht?' echt dikke bullshit. Zij weten óók heus dat je een baby krijgt en geen klein biggetje baart hoor.

+1, ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje overdreven om daarover te vallen.
Mensen zijn gewoon geinteresseerd en dit is nu eenmaal hoe het in de volksmond gezegd wordt.

Ik zeg het echt niet bot of onaardig hoor, en ik val er al helemaal niet over. Ik zeg gewoon grappend dat het een baby wordt en een jongetje is.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  kwak do 1 nov 2012 - 8:27

bij mij vragen ze juist niet of we het weten maar hier zeggen ze direct, "je hoopt zeker op een jongentje omdat je al een meisje hebt".

iedereen mag het van ons weten dat het een jochie is, en dan krijg je als antwoord "dat had je zeker wel gehoopt"
Ik hoopte niks, ik hoopte op een baby Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Susan do 1 nov 2012 - 8:37

Ik ben het eerlijk gezegd wel met Paper Crown eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  tweeling do 1 nov 2012 - 8:53

Paper Crown schreef:Is toch heel normaal dat mensen zulke dingen vragen? Tering, je kan gewoon niets meer vragen lijkt wel.. Altijd wel iemand die er aanstoot aan neemt. Pff. Ik vind het trouwens totaal geen toegevoegde waarde hebben als je het zelf weet, maar het geheim blijft tot de baby is geboren. Ik bedoel, er zijn maar twee 'smaken' het is een jongen of een meisje, waarvoor doe je geheimzinnig? Als je ervoor kiest het zelf niet te weten dan vind ik het anders. Maar goed, ik heb me niet aan 1 ding geergert. Ik vind het niet zo snel raar als mensen zo'n vraag stellen.

Eens smile goed verwoord!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Susan do 1 nov 2012 - 9:01

Wat ik trouwens wel een beetje raar vind is als mensen vragen of het gepland was. Ik kan me zo voorstellen dat er ook mensen zijn die geen zin hebben om dat aan de grote klok te hangen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Floor do 1 nov 2012 - 9:03

Ik kreeg de vraag ook vaak te horen, veel mensen in onze omgeving wisten bij hun zwangerschappen wel het geslacht, wij niet. Sommige waren na de geboorte ook echt verbaasd, als we er dan wat over zeiden ('we hadden alles dubbel uitgezocht, namen voor jongen/meisje, geboortekaartje enzovoort) dan waren ze echt verbaasd 'jullie wisten het dus écht niet??!?' Sommige dachten dus dat wij het wel wisten maar geheim wilden houden.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Caroow do 1 nov 2012 - 9:04

Susan schreef:Wat ik trouwens wel een beetje raar vind is als mensen vragen of het gepland was. Ik kan me zo voorstellen dat er ook mensen zijn die geen zin hebben om dat aan de grote klok te hangen.

Dat vind ik ook echt een stomme vraag. Waarom moet je dat weten?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Raven do 1 nov 2012 - 9:13

Jetje schreef:
Paper Crown schreef:Ik vind naam anders dan geslacht. Maar wij hebben ook met 6 weken iedereen verteld. Ik was veel te veel gericht op geslacht. Haha, kamertje blauw, kleertjes blauw.. hoe doe je t dan met de kleding die je koopt? Bewaar je het blauw/roze ergens anders? Of koop je ook dan alleen maar unisex?

Ik vind het geslacht een stuk minder belangrijk. Ik heb veel unisex kleertjes in de kleinste maten, omdat ik het van mijn zoontje ook niet wist en die kleertjes dus sowieso unisex waren. Verder komt niemand op het kamertje, want uiteindelijk hebben we het wel 'gericht' ingericht.

Als de babykamer klaar is mag iedereen hem zien en dan weten ze gelijk het geslacht. Dat vind ik niet erg. Veel mensen denken het al te weten door de kleur op de muren. Maar die hadden we al voordat we zelf het geslacht wisten...
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Aardbei do 1 nov 2012 - 9:26

_Lana_ schreef:
Paper Crown schreef:
Caroow schreef:Ik zeg als men dat vraagt "ik denk een baby". Het wordt niet wat, het is al wat Rolling Eyes

Zou het anders zijn als mensen vragen: 'Weet je het geslacht?' echt dikke bullshit. Zij weten óók heus dat je een baby krijgt en geen klein biggetje baart hoor.

+1, ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje overdreven om daarover te vallen.
Mensen zijn gewoon geinteresseerd en dit is nu eenmaal hoe het in de volksmond gezegd wordt.

Maar er wordt toch niet gezegd dat mensen erover vallen? In de beginpost staat zelfs dat ze het niet een heel vervelende vraag vindt...
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Printje do 1 nov 2012 - 9:26

Ik denk dat het inderdaad gewoon pure aardige interesse is van mensen. Wij weten het geslacht en iedereen mag het gewoon weten, ik zie persoonlijk daar geen punt in. Het is een baby geen verrassingsei.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  sanne-84 do 1 nov 2012 - 9:32

Aardbei schreef:
_Lana_ schreef:
Paper Crown schreef:
Caroow schreef:Ik zeg als men dat vraagt "ik denk een baby". Het wordt niet wat, het is al wat Rolling Eyes

Zou het anders zijn als mensen vragen: 'Weet je het geslacht?' echt dikke bullshit. Zij weten óók heus dat je een baby krijgt en geen klein biggetje baart hoor.

+1, ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje overdreven om daarover te vallen.
Mensen zijn gewoon geinteresseerd en dit is nu eenmaal hoe het in de volksmond gezegd wordt.

Maar er wordt toch niet gezegd dat mensen erover vallen? In de beginpost staat zelfs dat ze het niet een heel vervelende vraag vindt...

Zowel in de beginpost als hier al eens meer heb geschreven is het bij mij gewoon iets wat me erg opvalt.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Snoes vr 2 nov 2012 - 11:22

Ik krijg die vraag ook geregeld, vaak ook van mensen die ik niet eens ken. Patiënten op mijn werk bijvoorbeeld.
Wij weten het, maar houden het voor onszelf. Niemand die daar verder 'moeilijk' over doet of het raar vindt dat we het voor onszelf willen houden. Onze keuze wordt gelukkig gerespecteerd.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Susan vr 2 nov 2012 - 11:24

Snoes schreef:Ik krijg die vraag ook geregeld, vaak ook van mensen die ik niet eens ken. Patiënten op mijn werk bijvoorbeeld.
Wij weten het, maar houden het voor onszelf. Niemand die daar verder 'moeilijk' over doet of het raar vindt dat we het voor onszelf willen houden. Onze keuze wordt gelukkig gerespecteerd.

Er is hier toch ook niemand die de keuze niet respecteert? Dat mensen er een mening over hebben wil nog niet zeggen dat ze dan gaan proberen te vissen of moeilijk gaan doen als iemand zegt het voor zichzelf te willen houden. Ik zeg dan gewoon 'oké' en that's it.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Snoes vr 2 nov 2012 - 11:28

Susan schreef:
Snoes schreef:Ik krijg die vraag ook geregeld, vaak ook van mensen die ik niet eens ken. Patiënten op mijn werk bijvoorbeeld.
Wij weten het, maar houden het voor onszelf. Niemand die daar verder 'moeilijk' over doet of het raar vindt dat we het voor onszelf willen houden. Onze keuze wordt gelukkig gerespecteerd.

Er is hier toch ook niemand die de keuze niet respecteert? Dat mensen er een mening over hebben wil nog niet zeggen dat ze dan gaan proberen te vissen of moeilijk gaan doen als iemand zegt het voor zichzelf te willen houden. Ik zeg dan gewoon 'oké' en that's it.
Ik zeg toch ook helemaal nergens dat iemand hier die keuze niet respecteert? Ik geef gewoon aan dat ik daar blij mee ben, omdat ik bij bijv. mijn neef anders heb meegemaakt. De familie van zijn vriendin had blijkbaar wat meer moeite om die keuze te respecteren en dat zou ik echt heel vervelend vinden als dat bij ons ook zo zou zijn.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? - Pagina 2 Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum