Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Laminaat, horizontaal of verticaal?

+4
Gizmo
aniet
JD
TukTuk
8 plaatsers

Ga naar beneden

Laminaat, horizontaal of verticaal? Empty Laminaat, horizontaal of verticaal?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 4:45

En waarom heb je voor die richting gekozen?

Ik ga morgen laminaat leggen, maar ben ik nog niet uit of ik hem horizontaal of verticaal wil. En mijn man boeit het allemaal niet zo.

Foto is ook welkom. smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat, horizontaal of verticaal? Empty Re: Laminaat, horizontaal of verticaal?

Bericht  TukTuk vr 4 feb 2011 - 5:22

Wij hebben het verticaal liggen, dus met de lengte van het huis mee. Denk dat als je het horizontaal legt, je huis optisch kleiner lijkt..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Laminaat, horizontaal of verticaal? Empty Re: Laminaat, horizontaal of verticaal?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 5:34

AngelNyn schreef:Wij hebben het verticaal liggen, dus met de lengte van het huis mee. Denk dat als je het horizontaal legt, je huis optisch kleiner lijkt..
Dan lijkt je huis juist breder.

Gast
Gast

Bericht  JD vr 4 feb 2011 - 5:35

t hangt ook erg van de ruimte af waar je het neerlegt.

heb je bijvoorbeeld een hele smalle en diepe woonkamer, dan kun je het weer beter in de breedte leggen, omdat de ruimte dan juist weer breder lijkt.
en heb je een brede, korte woonkamer, dan kun je het weer beter in de lengte leggen....snappie?

een vriend van mij heeft het diagonaal gelegd. een ***klus, maar staat wel supergaaf!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  aniet vr 4 feb 2011 - 5:47

ik heb geen laminaat maar vinyl.
het lijkt heel erg op laminaat en er zitten houtknoesten in.
ik heb het vinyl verticaal liggen,dus met de lengte van het huis mee.
mn woonkamer is al ruim 5 bij 9m.maar nu lijkt t nog ruimer.
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gizmo vr 4 feb 2011 - 5:56

Purple schreef:
AngelNyn schreef:Wij hebben het verticaal liggen, dus met de lengte van het huis mee. Denk dat als je het horizontaal legt, je huis optisch kleiner lijkt..
Dan lijkt je huis juist breder.

Verticaal en horizontaal hangt er maar net vanaf hoe je de kamer in kijkt Wink
Wij hebben het in de lengte, vind zelf in de breedte niet mooi.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Angela_1986 vr 4 feb 2011 - 6:49

Je moet inderdaad goed kijken naar hoe je huis is; lang, smal, breed?

Ik wilde 't zelf in de lengte van het huis leggen maar, gelukkig, heeft mijn vader mij er van weten te overtuigen het in de breedte te leggen. Mijn huis zit 'n beetje apart in elkaar waardoor ik 'n lange, smalle gang en keuken heb.
Zelf dacht ik dat het mooi zou zijn om dat te accentueren en het laminaat dus in de lengte te leggen maar dat heb ik dus niet gedaan en als ik nu bij buren kijk die dat wel gedaan hebben gehad dan lijken de gang en keuken nóg langer en smaller.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:51

Ik ga hem denk ik in de lengte leggen vanuit de hal, vanuit de hal loopt de woonkamer eigenlijk in een t splitsing, als ik hem dan met de lengte van de hal doortrek, lijkt de woonkamer ook wat dieper, denk ik.

Ik ben benieuwd. Zal wel veel dweilwerk gaan worden als de vloer er in ligt. Mad

Gast
Gast

Bericht  Plien84 vr 4 feb 2011 - 9:12

En als je echt niet kan kiezen dan leg je het gewoon diagonaal Very Happy een vriendin van me had dat en was best leuk! smile

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:26

wij hebben het in de lengte van het huis liggen, omdat de woonkamer dan langer lijkt.

Diagonaal kan idd ook, maar dan moet je wel rekening houden dat je misschien een pak extra moet hebben, omdat je daardoor een heleboel schuin af moet zagen en je dit niet weer kunt gebruiken als je met een nieuwe baan begint.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:36

De vloerenwinkel raadde ons aan om het laminaat in de richting van het licht te leggen, en niet dwars op het licht. Beter nog: laminaat in de breedte leggen was geen optie bij hun, daar peinsden ze niet eens over.
We hadden het vorig laminaat in de breedte liggen en nu ligt het dus in de lengte. Vind het in de lengte mooier dan in de breedte, het licht schijnt ook niet zo lelijk op de naden waardoor de vloer mooier oogt.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:50

Maple schreef:De vloerenwinkel raadde ons aan om het laminaat in de richting van het licht te leggen, en niet dwars op het licht. Beter nog: laminaat in de breedte leggen was geen optie bij hun, daar peinsden ze niet eens over.
We hadden het vorig laminaat in de breedte liggen en nu ligt het dus in de lengte. Vind het in de lengte mooier dan in de breedte, het licht schijnt ook niet zo lelijk op de naden waardoor de vloer mooier oogt.

Inderdaad, met de licht mee leggen..

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 10:22

Wij hebben over de hele breedte (8 meter) ramen van onder tot boven. Zou ik dan het laminaat daar dwars tegen aan moeten doen? Of juist het begin of einde van het laminaat? Hebben dus sowieso veel lichtinval.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 10:26

Met het licht mee, dus dat het licht niet dwars op de naden schijnt. Dus het begin van de plank tegen het raam, niet de gehele plank.

Gast
Gast

Bericht  Prosecco vr 4 feb 2011 - 10:28

Coco schreef:Wij hebben over de hele breedte (8 meter) ramen van onder tot boven. Zou ik dan het laminaat daar dwars tegen aan moeten doen? Of juist het begin of einde van het laminaat? Hebben dus sowieso veel lichtinval.

Je moet dan met de kopse kant van het laminaat onder je ramen beginnen en zo doorleggen. Zeg maar zo:
|==========
|==========
|==========
|==========

| Raam
= laminaat
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 10:31

Ah mooi, dat was ook mijn bedoeling omdat ik zo ook meer diepte creeer.
Thnx, dat gaat hem worden.

Gast
Gast

Bericht  PiP za 5 feb 2011 - 1:20

Diagonaal valt reuze mee om te leggen, je moet even een begin maken en dan is het niet meer werk als dat je het recht legt.
Bij ons zeiden ze dat je 10% meer laminaat kwijt was, maar dat was dus niet zo... Je kunt steeds wat je over hebt weer aan een andere kant gebruiken.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: