Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

oppassen aan huis - wat doen met de kids?

+4
Lejow
Jade
TukTuk
xxjojootjexx
8 plaatsers

Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  JD ma 29 okt 2012 - 22:55

Ik pas vandaag voor het eerst op bij mensen aan huis. Van 8 tot 18,dus best een lange dag!

Ik pas vandaag op 2 van de 4 kindjes; 1 van 1,5 en 1van 2,5.
Nu zijn we net met de bakfiets naar de kinderboerderij geweest en nu spelen ze even in de tuin, maar... Wat vanmiddag?

Ik ben gewend om op een kdv te wennen waar veel mogelijkheden zijn voor activiteiten,maar hier vind ik het best lastig.
De jongste loopt nog niet goed, en ze zijn vergeten de kinderwagen op de auto te halen, dus ik heb weinig bewegingsruimte...

Dus....leuke tips in en om het huis gezocht!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  xxjojootjexx ma 29 okt 2012 - 23:02

Gewoon lekker in huis? Jongste slaapt nog 's middags denk ik?
Je hoeft toch niet de hele dag maar op pad?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  JD ma 29 okt 2012 - 23:04

Nee ik hoef ook niet perse weg met ze, 1x per dag even op pad is wel genoeg.
Maar moet ik ze dan de hele middag in huis een beetje laten spelen?
Ik dacht aan iets bakken, maar daar vind ik ze nog net even te klein voor....

Ze slapen allebei nog, dus ik heb het luxe vanmiddag smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 23:06

knutselen, tekenen, spelletje spelen.. En als je iets wil bakken maak je iets wat koud blijft.. een kwarktaartje?..

Misschien oud papier schilderen tot leuke schilderijen.. Dat deed ik vroeger altijd.. en dan plakte ik er van alles en nog wat op. 1 van die dingen hangt nog bij mijn ouders in huis en ziet er best kunstzinnig uit haha Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  TukTuk ma 29 okt 2012 - 23:08

Ik zou ook lekker thuis blijven. Gewoon eens kijken wat voor speelgoed ze hebben, waar ze zich lekker mee kunnen vermaken.

Misschien kan je gaan verven oid? Of zouden de oudste er nog te jong voor zijn?
Verder:
- Boekjes voorlezen
- Zingen
- Even naar de winkel als dat op loopafstand is?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  Jade ma 29 okt 2012 - 23:16

misschien lekker puzzelen/kleuren/kleien met de oudste als de jongste slaapt.

verder lekker zingen/dansen en gewoon eens kijken wat voor speelgoed ze allemaal hebben.

misschien kun je voor de volgende keer wat dingen op internet opzoeken wat je leuk kunt knutselen/bakken als je weer een lange dag samen hebt.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  Limburg85 ma 29 okt 2012 - 23:21

Spelen?
Bijvoorbeeld als ze blokken hebben toren bouwen met beide en laten om duwen of met de trein spelen als ze die hebben of puzzelen of met auto's spelen of kleuren.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  Lejow ma 29 okt 2012 - 23:29

Inderdaad, wat is er mis met gewoon spelen?
Leuk muziekje aan, dansen, torens bouwen, treinbaan bouwen, met autootjes over rijden naar elkaar enz.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 23:37

Inderdaad gewoon lekker spelen. Zeker zo'n eerste dagje. Lekker de kindjes een beetje leren kennen enzo smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  JD di 30 okt 2012 - 0:55

Hmmm ja misschien zit ik nog teveel in het kdv ritme, waar we elke dag activiteiten moesten aanbieden...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  Limburg85 di 30 okt 2012 - 1:01

Maar op het kdv spelen ze naast de activiteit toch ook met andere kindjes of zelfstandig?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 1:18

Ik pas ook altijd een hele dag op en ga dan inderdaad met ze naar de kinderboerderij, speeltuin, eendjes voeren, knutselen, verfen, kleien, tekenen. De jongste vindt boekjes lezen ook helemaal leuk. De oudste speelt nu af en toe op de wii. Verder doen we ook spelletjes en puzzeltjes etc. Maar mijn kindjes zijn wat ouder dus die kun je ook beter hun eigen gang laten gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  Vancity_girl di 30 okt 2012 - 1:28

Mijn schoonmoeder past hier elke maandag op en gaat dan in de ochtend ergens naar toe zoals de kinderboerderij. Na het middagslaapje gaat ze dan gewoon met D spelen, idd alle dingen die hier al genoemd zijn. Het is voor haar al feest dat ze de hele dag aandacht krijgt en er geen huishouden tussen door gedaan hoeft te worden.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  JD di 30 okt 2012 - 2:31

Ja wat ik jammer vind is dat ze hier geen klei,verf,potloden,papier ofzo hebben, dus die dingen kan ik niet doen.

Ik zag leuke kindercd's, maar krijg de radio niet aan haha,dus dansen en zingen gaat niet door. Dus dan wordt het boekjes lezen en met de duplo spelen...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  Tania di 30 okt 2012 - 2:33

JaneDoe schreef:Ja wat ik jammer vind is dat ze hier geen klei,verf,potloden,papier ofzo hebben, dus die dingen kan ik niet doen.

Ik zag leuke kindercd's, maar krijg de radio niet aan haha,dus dansen en zingen gaat niet door. Dus dan wordt het boekjes lezen en met de duplo spelen...

Tuurlijk wel, gewoon zelf trommelen en zingen en dan erbij dansen Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  Tania di 30 okt 2012 - 2:34

Oh en misschien weten de kindjes wel hoe de radio werkt. J. kan ook zelf cd's en dvd's aan zetten!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oppassen aan huis - wat doen met de kids? Empty Re: oppassen aan huis - wat doen met de kids?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum